Kinderopvang gedoe

05-11-2019 12:57 137 berichten
Gisteren bracht ik mijn dochters om 7.25 naar de opvang. Ik kreeg van de leidster te horen dat dat ECHT niet de bedoeling was omdat ik pas vanaf 7.30 betaal. Gezien ik een nieuwe baan heb, moet ik ze wat eerder brengen dan voorheen, toen bracht ik ze om 7.35 (ene kind naar de ene groep, andere kind naar de andere groep en terug naar de auto, ligt allemaal behoorlijk ver uit elkaar daar op het terrein dus ik ben altijd wel 10 minuten bezig).
Ik ben niet op de opmerking ingegaan maar vroeg bij het ophalen (om 17.15, ik betaal tot 18.00 maar haal ze altijd eerder op. Tot 17.15 betalen gaat niet) wel of ze directrice aanwezig was zodat ik het kon bespreken. Die was er niet maar ze belde me zojuist en gaf me de wind van voren. Dat ik dus wel extra opvang moet kopen (vanaf 7.15) als ik ze eerder wil brengen. Dus ik legde uit dat ik vond dat we hier toch gewoon uit konden komen, het gaat tenslotte maar om 5 minuten. Ze hield voet bij stuk. Ik ben van mening dat om half 8 de opvang begint en ik dus weg ben (net als op school wanneer de les begint zeg maar), dat ik dus iets eerder moet zijn om mijn kind de jas uit te trekken en schoenen uit te doen. Daar was ze het niet mee eens.
Maar er zijn dus meerdere ouders die hun kind om 5 voor half brengen. Ik betaal er straks dus voor, dat er een leidster is, die andere ouders niet. Is dat niet een beetje krom?
Ik baal ervan dat het gesprek zo anders uitpakte dan ik gehoopt had (had gehoopt op wat begrip en meedenken, ja, ze zijn een bedrijf en ik weet ook echt wel dat de schoorsteen moet roken, maar ze krijgen elke dag nu dus een uur betaald waarvan we 5 minuten gebruiken en dat steekt.)

Op mijn werk wat later starten durf ik nog niet te vragen gezien ik dus net gestart ben...

Even van me afschrijven dus...
Rosalind schreef:
05-11-2019 16:18
Maar wat als er inspectie binnenstapt om 18.05 uur en er niet genoeg leidsters zijn omdat jouw kinderen niet op tijd opgehaald zijn en de leidster die tot 18.00 uur betaald krijgt ook op dat tijdstip vertrokken is?

Het zal uiteraard allemaal loslopen maar ik kan me voorstellen dat het kdv een grens moet trekken.
Ik zei ook dat ze gelijk hebben, maar klantvriendelijk is het niet echt toch.
Het is niet structureel, gebeurt 1x in het schooljaar ongeveer en is aangekondigd (want bellen/appen, er is onderweg een ongeluk gebeurt en ik sta nu vast, wordt een paar minuten later).
Leiders van de bso zijn hier altijd tot 7.

Nogmaals, ze hebben gelijk hoor! Dat is echt zo. Ik heb dus ook zonder tegen hun wat te zeggen betaald. Maar thuis, heel stiekem, vond ik het toch niet zo aardig.

Kijk, als TO, structureel te vroeg komt, moet ze het af nemen, Net als alle anderen die eerder of later komen. Maar soms zou een beetje tegemoetkoming wel op zijn plaats zijn vind ik.
Goal2016 schreef:
05-11-2019 16:27
Er zijn gewoon regels waar zij zich aan moeten houden, dus zelfs als je het financiele plaatje weghaalt.. er moeten 4 ogen zijn, op zoveel kindjes zoveel leidsters. Ze mogen niet meer dan zoveel uur werken enz enz enz. Heel veel regels.

Dingen waar zij boetes en problemen mee kunnen krijgen mocht er net inspectie komen of ouders bij die inspectie gaan klagen.
Naast het feit dat het onbetaald is.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-11-2019 16:30
35.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
05-11-2019 15:31
Dus je mag niet om 7.25 zelfs maar binnenkomen?
Heel gek maargoed, het klinkt ook als een bijzondere opvang per kwartier betalen.
Gewoon om 7.30 jongste/minst huilerige kind brengen dan.
Je mag een supermarkt toch ook niet alvast voor openingstijd je mandje vullen en op de band leggen, zodat je om 8uur gelijk je pinpas er door kan halen?
Goal2016 schreef:
Het is niet structureel, gebeurt 1x in het schooljaar ongeveer en is aangekondigd (want bellen/appen, er is onderweg een ongeluk gebeurt en ik sta nu vast, wordt een paar minuten later).

Nogmaals, ze hebben gelijk hoor! Dat is echt zo. Ik heb dus ook zonder tegen hun wat te zeggen betaald. Maar thuis, heel stiekem, vond ik het toch niet zo aardig.

Kijk, als TO, structureel te vroeg komt, moet ze het af nemen, Net als alle anderen die eerder of later komen. Maar soms zou een beetje tegemoetkoming wel op zijn plaats zijn vind ik.
En ook dat kan ik mij ergens wel voorstellen. Ik zou er ook van balen, zeker als het een uitzondering is zou ik het (als het zou kunnen) wss door de vingers hebben gezien.

Bij TO is het structureel droppen vlak voor 7:30. Dat is mijns inziens een ander verhaal. En dat ze het kind eerder ophaalt is het probleem van het KDV niet en staat daar volledig los van.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
GlitterCupcake schreef:
05-11-2019 13:46
Dus je wil pas vanaf 07.30 betalen maar wel vanaf 07:25 binnengelaten worden en gebruik maken van het pand, kapstok, etc?

Gebruik maken van de kapstok, ja het is verschrikkelijk :rofl:
Maartje2016 schreef:
05-11-2019 16:30
Je mag een supermarkt toch ook niet alvast voor openingstijd je mandje vullen en op de band leggen, zodat je om 8uur gelijk je pinpas er door kan halen?

Met het verschil dat de opvang dus wel al open is. Er staat nergens dat de opvang pas om 7.30 opengaat.
Lucifer2018 schreef:
05-11-2019 16:30
Er zijn gewoon regels waar zij zich aan moeten houden, dus zelfs als je het financiele plaatje weghaalt.. er moeten 4 ogen zijn, op zoveel kindjes zoveel leidsters. Ze mogen niet meer dan zoveel uur werken enz enz enz. Heel veel regels.

Dingen waar zij boetes en problemen mee kunnen krijgen mocht er net inspectie komen of ouders bij die inspectie gaan klagen.
Naast het feit dat het onbetaald is.
Ik weet het.

Het doet er verder niet toe. In ons geval ging er niemand eerder of later naar huis door mijn kinderen, ze werken tot 19. Waren en zijn er altijd genoeg leidsters en zou er, al was ik ze een uur later komen ophalen, niets te maken geweest met de inspectie of wat dan ook. En ja, dat wist ik want ik zit al ruim 8 jaar bij deze opvang. Maar voor de laatste keer, het was mijn gevoel dat ik het toch wat oneerlijk vond dat een paar minuten een enkele keer per jaar, door onvoorziene omstandigheden, zo’n probleem voor ze was.
Star² schreef:
05-11-2019 16:34
Gebruik maken van de kapstok, ja het is verschrikkelijk :rofl:
Het idee dat ik een beetje krijg bij TO is het volgende:

- Ik wil mijn kind structureel om 7:25 (of eerder) droppen
- Ik haal mijn kind op om 17:15 en maak geen gebruik van de laatste 45 minuten waarin de opvang wel open is.
- Ik betaal wel voor die 45 minuten, maar krijg er niets voor terug.
- Als gevolg daarvan moeten ze niet zeuren over die 5+ minuten in de ochtend die mij goed uitkomen ivb mijn nieuwe baan.

Dat het zo niet werkt, snap ik wel...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
05-11-2019 16:38
Het idee dat ik een beetje krijg bij TO is het volgende:

- Ik wil mijn kind structureel om 7:25 (of eerder) droppen
- Ik haal mijn kind op om 17:15 en maak geen gebruik van de laatste 45 minuten waarin de opvang wel open is.
- Ik betaal wel voor die 45 minuten, maar krijg er niets voor terug.
- Als gevolg daarvan moeten ze niet zeuren over die 5+ minuten in de ochtend die mij goed uitkomen ivb mijn nieuwe baan.

Dat het zo niet werkt, snap ik wel...

Dat snap ik ook, ze schrijft nogal warrig dus je zal wel een punt hebben.
Star² schreef:
05-11-2019 13:02
Je mocht dus ook niet om 7.25 naar binnen om jas enzo uit te doen?
Lijkt me logisch hoor, anders blijft iedereen die grens verleggen!
Goal2016 schreef:
05-11-2019 16:38
Ik weet het.

Het doet er verder niet toe. In ons geval ging er niemand eerder of later naar huis door mijn kinderen, ze werken tot 19. Waren en zijn er altijd genoeg leidsters en zou er, al was ik ze een uur later komen ophalen, niets te maken geweest met de inspectie of wat dan ook. En ja, dat wist ik want ik zit al ruim 8 jaar bij deze opvang. Maar voor de laatste keer, het was mijn gevoel dat ik het toch wat oneerlijk vond dat een paar minuten een enkele keer per jaar, door onvoorziene omstandigheden, zo’n probleem voor ze was.
Ja, snap ik ook.

Ik heb ook wel eens gehad dat door overmacht ( verkeersinfarcten, weergedoe) we beiden vaststonden en kind te laat moest ophalen. Nog nooit gedoe over gehad.

Vraag me bij TO af of ze echt maar 1x een paar minuten te vroeg was en dat de leidsters en directie daar mot over zijn gaan maken.

Ik krijg meet het idee dat of niet de eerste keer was.
En/of TO heel beledigd heeft gedaan over een redelijk normaal verzoek. Volgende keer niet eerder komen of die extra service afnemen.
Wat een tyfustrutten daar zeg, niet te zuinig. Feit is dat zij tot 18:00 uur betaald krijgen en dan zeiken om 5 minuten eerder brengen, ff serieus? Zou een klacht indienen.
Jeej wat veel reacties!

De meningen zijn best verdeeld en ik begrijp dat het ook niet helemaal goed is overgekomen wat ik bedoelde.

Ik baal ervan dat ik de allereerste keer meteen op een vervelende manier wordt aangesproken, dat vervolgens de directrice me belt en toespreekt op een manier die helemaal niet passend is voor de situatie. Nou, daar mag ik best van balen toch? Volgende punt;

Betalen voor wat je afneemt; natuurlijk prima helemaal mee eens! Maar ook eens met degene die hier schreef dat het eigenlijk zo zou moeten zijn dat je per uur kunt afnemen zodat je ook alleen afneemt wat je gebruikt. Daar is best op te plannen want veel mensen kom ik altijd op dezelfde tijden tegen.
De vergelijking met een supermarkt is terecht, ik vergeleek het onterecht gevoelsmatig meer met school (dus op de tijd dat het begint zit het kind er ook klaar voor) en vanuit daar ook mijn verontwaardiging over hoe hiermee omgegaan wordt. De leidster (en directrice) hadden ook gewoon kunnen vragen 'zeg moeder, is het de bedoeling dat ze vaker voor half 8 er zijn? Want dan moeten we even wat afspraken daarover maken misschien is het goed om even met de directie te mailen/bellen/afspraak te maken' in plaats van 'nou dit kan ECHT niet hoor!!!!!'

Volgende punt; de andere ouders, ja.ik kom vaak andere ouders tegen die naar buiten lopen om 7.30 en dus eerder binnen waren om jassen en schoenen uit te doen. Ik heb het aan andere ouders (die ik ken) gevraagd en zij betalen er niet voor.

Maar goed, ik begrijp ook dat het lastig is om te snappen en misschien denk je Jezus waar doe je moeilijk over het gaat om een kwartiertje opvang! Maarja, het is toch weer ruim 50 euro per kind per maand bovenop de toch al erg hoge opvang kosten. En ja daar krijgen we een deel van terug van de belasting en dat betalen we met z'n allen!!! En het is toch te gek dat we met z'n allen dit dan in stand houden? Nouja t zal wel aan mij liggen hoor maar ik denk echt dat dat beter moet kunnen (en ja dat betekent dat je moet gaan plannen, en daar zijn ze niet zo goed in op de opvang waar mijn kinderen naartoe gaan)

Een keuze voor andere opvang is er niet, we wonen in een klein dorp en de andere opvang is te ver om mijn dochter naar school te brengen. Om hiervoor nou van school te wisselen gaat me wat te ver.

Dus ja, ik ga een gesprek aan op mijn werk en vragen of ik een kwartier later kan starten en eindigen.
Ik hoop dat het lukt!
Smam1517 schreef:
05-11-2019 17:09
.

Dus ja, ik ga een gesprek aan op mijn werk en vragen of ik een kwartier later kan starten en eindigen.
Ik hoop dat het lukt!
Nou, dat lijkt me slim.
En je bent maar 5 min te vroeg.
Dus, als je werk het toelaat en blijkbaar wel want anders is er überhaupt geen optie voor, vraag of je welgeteld 5 min later kunt beginnen. Of, doe eens gek. Een kwartier.

Dan ga je ook een kwartier langer door, zodat je geen uren mist op je werk en kom je je kinderen pas om kwart voor 6 ophalen. Betaal je in de middag ook weer minder voor niets.
Rosalind schreef:
05-11-2019 16:14
En in TO's geval is dat van 7.30 uur tot 18.00 uur. Weinig lulligs aan.
Moeilijk doen om 5 minuutjes is echt super kinderachtig van de opvang. Net als het verschuilen achter de inspectie etc. De opvang is een commercieel bedrijf die leeft van haar klanten dus een beetje flexibiliteit/service hoort er ook gewoon bij.
Goal2016 schreef:
05-11-2019 17:15
Nou, dat lijkt me slim.
En je bent maar 5 min te vroeg.
Dus, als je werk het toelaat en blijkbaar wel want anders is er überhaupt geen optie voor, vraag of je welgeteld 5 min later kunt beginnen. Of, doe eens gek. Een kwartier.

Dan ga je ook een kwartier langer door, zodat je geen uren mist op je werk en kom je je kinderen pas om kwart voor 6 ophalen. Betaal je in de middag ook weer minder voor niets.

Het is net alsof je het topic hebt gelezen :)
Smam1517 schreef:
05-11-2019 17:09
Jeej wat veel reacties!

De meningen zijn best verdeeld en ik begrijp dat het ook niet helemaal goed is overgekomen wat ik bedoelde.

Ik baal ervan dat ik de allereerste keer meteen op een vervelende manier wordt aangesproken, dat vervolgens de directrice me belt en toespreekt op een manier die helemaal niet passend is voor de situatie. Nou, daar mag ik best van balen toch? Volgende punt;

Betalen voor wat je afneemt; natuurlijk prima helemaal mee eens! Maar ook eens met degene die hier schreef dat het eigenlijk zo zou moeten zijn dat je per uur kunt afnemen zodat je ook alleen afneemt wat je gebruikt. Daar is best op te plannen want veel mensen kom ik altijd op dezelfde tijden tegen.
De vergelijking met een supermarkt is terecht, ik vergeleek het onterecht gevoelsmatig meer met school (dus op de tijd dat het begint zit het kind er ook klaar voor) en vanuit daar ook mijn verontwaardiging over hoe hiermee omgegaan wordt. De leidster (en directrice) hadden ook gewoon kunnen vragen 'zeg moeder, is het de bedoeling dat ze vaker voor half 8 er zijn? Want dan moeten we even wat afspraken daarover maken misschien is het goed om even met de directie te mailen/bellen/afspraak te maken' in plaats van 'nou dit kan ECHT niet hoor!!!!!'

Volgende punt; de andere ouders, ja.ik kom vaak andere ouders tegen die naar buiten lopen om 7.30 en dus eerder binnen waren om jassen en schoenen uit te doen. Ik heb het aan andere ouders (die ik ken) gevraagd en zij betalen er niet voor.

Maar goed, ik begrijp ook dat het lastig is om te snappen en misschien denk je Jezus waar doe je moeilijk over het gaat om een kwartiertje opvang! Maarja, het is toch weer ruim 50 euro per kind per maand bovenop de toch al erg hoge opvang kosten. En ja daar krijgen we een deel van terug van de belasting en dat betalen we met z'n allen!!! En het is toch te gek dat we met z'n allen dit dan in stand houden? Nouja t zal wel aan mij liggen hoor maar ik denk echt dat dat beter moet kunnen (en ja dat betekent dat je moet gaan plannen, en daar zijn ze niet zo goed in op de opvang waar mijn kinderen naartoe gaan)

Een keuze voor andere opvang is er niet, we wonen in een klein dorp en de andere opvang is te ver om mijn dochter naar school te brengen. Om hiervoor nou van school te wisselen gaat me wat te ver.

Ik hoop dat het lukt!
Er wordt dus met 2 maten gemeten en onderscheid gemaakt? Ik zou het er dan absoluut niet bij laten zitten ben je mal!
Niks kwartier later beginnen, als andere ouders het mogen, dan jij natuurlijk ook.
Pandax schreef:
05-11-2019 17:17
Het is net alsof je het topic hebt gelezen :)
:yes: ;)
Aspeciësist schreef:
05-11-2019 17:08
Wat een tyfustrutten daar zeg, niet te zuinig. Feit is dat zij tot 18:00 uur betaald krijgen en dan zeiken om 5 minuten eerder brengen, ff serieus? Zou een klacht indienen.
En verder gaat alles goed met je..? 8-.
Goal2016 schreef:

Ik snap zeker wel dat je baalt hoor. Zeker als je even gebeld en het maar zelden voorkomt.
Dus jij bent 1x te vroeg, of was het al weken zo?

Jij word er op aangesproken. En jij gaat dan meteen de ouders die om 7.30 naar buiten lopen allemaal vragen of ze ook moeten betalen?

Jaja.
Baggal schreef:
05-11-2019 17:27
En verder gaat alles goed met je..? 8-.
Ja als je als personeel/directeur zo met je cliënten omgaat (bellen en de wind van voren geven i.p.v. een normaal gesprek) is dat niet bepaald netjes
Aspeciësist schreef:
05-11-2019 17:59
Ja als je als personeel/directeur zo met je cliënten omgaat (bellen en de wind van voren geven i.p.v. een normaal gesprek) is dat niet bepaald netjes
En ook al zou ik het inhoudelijk met je eens zijn, hetgeen niet het geval is, dan maak jij ervan dat het, ik citeer, "tyfustrutten" zijn..?! Bedenk wel voordat je dat soort uitpsraken doet dat die tyfustrutten voor het kind van TO zorgen...

En dat jij het vervolgens hebt over netjes vind ik erg grappig, gelet op je eerdere uitspraken.
Zoals TO het beschrijft klinkt het gewoon niet klantvriendelijk. Ik zou er ook van balen, maar goed ik ben sowieso bijzonder blij dat ik van het kdv verlost ben (Ik ben er nooit enthousiast over geweest en mijn kinderen vonden het er ook niet fijn). In het buitenland daarentegen gingen ze met heel veel plezier.
Ik begrijp je ergernis wel.
Zelf neem ik ook een pakket af bij het kdv, betaal veel meer uren dan mijn dochter echt aanwezig is.
De leidsters zijn lief en leuk, de organisatie is een geldfabriek.
Knarsentanden en weer door, hopelijk veranderd het nog eens vanuit de politiek, dat er scherper wordt gekeken naar deze constructie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven