Moedermaffia verhalen

05-11-2019 15:57 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren een topic geopend waar veel verhalen loskwamen over de zogeheten moedermaffia. Ik vroeg mij af of meer mensen hun verhalen wilde delen. Ik vond het namelijk erg geruststellend dat er meerdere ouders hier zijn die daar een probleem mee hebben.

TO trapt af: Ik heb eens een stapel Donald Duck's van mijn zoon aan de bieb-moeder gegeven zodat de kinderen het konden lezen. Toen ze de DD zag kwam er een soort waas over haar heen en ze zei heel erg opvliegend dat strips verboden waren want daar worden kinderen dom van volgens haar en als voorbeeld zei ze 'kijk maar naar jouw zoon'. Ik stond toen even met mijn bek vol tanden omdat mij doodleuk werd verteld dat alle kinderen net zo dom als mijn zoon zouden worden als ze strips zouden lezen.

Daarnaast had ik mij nog opgegeven om als scheidsrechter te dienen bij een schoolvoetbaltoernooi. Een dag later zag ik dat op het papier waar je je naam in moest opschrijven mijn naam uitgegumd was. Toen ik vroeg waarom, kreeg ik als antwoord dat omdat mijn zoon niet op voetbal zit ik ook geen scheidsrechter kan zijn omdat ik dan de regels niet zou kennen. De kinderen waren 7 jaar toen.

En natuurlijk is er het schoolreisje. De moeders die mee mogen, volgens de moeders dan, zijn natuurlijk alleen maar de moeders die een volle werkweek op school zijn. Ik werd gewoon weg gebonjourd en er werd gezegd dat ik niet mee mocht omdat ik niet genoeg uren maakte op. Ik ben toen ook naar de juf gestapt en die zei dat zij de verdeling ging maken. In werkelijkheid werd dat allemaal geregeld door de moedermaffia want toevallig mochten de moeders die het meest op school waren ook mee.

Hee was iets langer dan verwacht. Heeft iemand nog ervaringen?
Sudrì schreef:
05-11-2019 15:59
Trouwens, vaak heeft de school het beleid dat de ouders die veel helpen eerste keus zijn voor een schoolreisje.
Hier communiceert school gewoon dat ouders zelf benaderd worden, dus je hoeft je niet op te geven, op te dringen of in te wurmen.
Ik ga als ik gevraagd word gewoon nee zeggen trouwens.
Lucifer2018 schreef:
05-11-2019 20:58
Verzoeken/plannen van gesprekken/foto's van uitjes en themadingen ect van de leerkracht/school/bestuur gaat hier via een gesloten site.
Zelfs verzuim kan je daar melden via een knop en overblijf zit er aan vast.

Ik ben heel blij dat de apgroepjes geen info of vragen van school zelf bevat. Maar dan nog zou ik er niet in willen. Dan maar geen verzoekejes van de leerkracht zien.
Ik ben juist heel blij dat groepsapp alleen maar verzoekjes en info van de juf heeft. De rest wordt geband.
beetjegek schreef:
06-11-2019 12:40
Idd die zorgen altijd, vreselijk. Ik ben alles behalve overbezorgd, maar even niet opletten kan hele nare gevolgen hebben. Sterkte met je zoon ook, autisme is ook een heel lastig iets.
Ik wilde het bericht van sugarmiss melden maar was niet de enige zag ik.
Hoe krijgt ze het uit haar toetsenbord zeg!
rascalles schreef:
05-11-2019 16:55
Ik geloof niks van dat Donald Duck verhaal. (..)
Ik ook niet.
Net zo min als dat ik geloof dat er drie kwartier voor tijd al ouders op het scholplein staan om te kletsen.
mama-inge schreef:
05-11-2019 17:52
(...)
Tja voor hun erg vervelend maar ik ben 3 jaar op een rij mee geweest met schoolreisje want mijn oudste heeft een rugzakje en hebben de juffen me persoonlijk gevraagd om mee te gaan.
Het is apart maar er is een groep die zich never nooit op school laat zien met wat voor activiteiten
Maar als er gevraagd wordt wie er mee kan met schoolreisje zijn ze de eersten die zich opgeven en hebben ze al vrij geregeld van hun werk.
Tja, ik ben ook zo'n moeder die nu eenmaal niet voor alle activiteiten vrij neemt en op de enige vrije dag heb ik vaak sporttraining. Maar héél soms kan ik het zo inplannen dat ik op een vrijdag wel ergens mee naar toe kan. Maar ik begrijp uit sommige posts hier dat ik me dan eerst had moeten bewijzen door periodiek op dinsdagochtend luizen te pluizen of op donderdagmiddag te helpen bij de techniekles? Wie is hier dan de moedermaffiosa?
Wat raar om dat niet te geloven. Dat gebeurde hier ook hoor.
Verder geen moedermaffia op de school van mijn kinderen. Er is wel een moeder die altijd meehelpt, hartstikke leuk mens en fijn dat ze zo vaak kan helpen. Verder heb je wel de reguliere lomperikken die -terwijl je in gesprek bent met een andere ouder- zich met de rug naar jou toe ertussen wurmen en het gesprek overnemen maar dat is niet voorbehouden aan schoolmoeders/ouders.
pipootje schreef:
06-11-2019 14:16
Ik wilde het bericht van sugarmiss melden maar was niet de enige zag ik.
Hoe krijgt ze het uit haar toetsenbord zeg!
ik lees niks raars hoor
nessemeisje schreef:
06-11-2019 14:45
Verder geen moedermaffia op de school van mijn kinderen. Er is wel een moeder die altijd meehelpt, hartstikke leuk mens en fijn dat ze zo vaak kan helpen. Verder heb je wel de reguliere lomperikken die -terwijl je in gesprek bent met een andere ouder- zich met de rug naar jou toe ertussen wurmen en het gesprek overnemen maar dat is niet voorbehouden aan schoolmoeders/ouders.
Of de ouder (vaak moeder) die maar door blijft ratelen. Dat vind ik zo vermoeiend. Maar ook dat is niet voorbehouden aan schoolplein ouders.
lilalinda schreef:
06-11-2019 14:46
ik lees niks raars hoor
Lees je wel het goede bericht?
Mijn kinderen zijn al van de basisschool af.
Ik heb wel "last"gehad van de moedermaffia. Ik ben nogal onzeker en kan geen nee zeggen. Dus in het eerste jaar van mijn oudste ben ik iets vaker komen opdraven dan ik eigenlijk tijd voor had (vaak met een peuter op sleeptouw). Ik werkte toen ook deeltijd.
Ik merkte dat ik dat gepraat over elkaar tijdens activiteiten niet echt fijn vond, dat gebeurde weliswaar vooral met activiteiten waar geen kinderen direct rondliepen, zoals het versieren van school voor de seizoenen/feesten. Ik ben dus bij bepaalde dingen niet meer gaan helpen.
Het is ook maar net met welke types je dan in een groep zit.

Later ben ik alleen de website en de overblijf gaan doen. De website kon lekker thuis. En de overblijf werd door een professionele organisatie gecoördineerd, dat werkte best fijn.

Dat is blijkbaar erg niet zichtbaar voor sommige ouders. Op een dag kwam de klassenmoeder van mijn oudste naar mij toe, en echt een beetje op hoge poten; zo van "jij helpt nooit! En nu hebben we morgen auto's nodig voor uitje x dus mag jij mooi rijden!"
Ik stond echt met mijn mond vol tanden!
Want ik deed dus best veel. En rijden kon ik ook al niet, want ik heb geen auto. Bovendien moest ik morgen gewoon werken.

Toen ik dat probeerde uit te leggen vond ze het belachelijk dat ik geen auto had (en wel kinderen!) En werken met kinderen! (het is wel 10 jaar geleden ofzo, maar toch)
En overblijfjuf! Dat zijn allemaal luie dozen die de hele tijd staan te kletsen! En die website vond mevrouw niet mooi.

Ik heb haar lekker laten gaan, maar heb wel altijd een knoop in mijn maag blijven h ouden als ik aan het schoolplein stond.
Nu is dit (mag ik hopen) wel een extreem geval. Maar als ik het woord moedermaffia hoof, denk ik altijd aan die vrouw.
Lialinda "eenbeetjegek" had gewoon toestemming alleen was niet iedereen op de hoogte waarom ze daar was, vervolgens wordt ze door sugarmiss uitgemaakt voor curlingmoeder en asociale moeder. En jij leest niets geks?
pipootje schreef:
06-11-2019 14:56
Lialinda "eenbeetjegek" had gewoon toestemming alleen was niet iedereen op de hoogte waarom ze daar was, vervolgens wordt ze door sugarmiss uitgemaakt voor curlingmoeder en asociale moeder. En jij leest niets geks?
niet voldoende raars, om te gaan schelden
lilalinda schreef:
06-11-2019 15:03
Ik vind van wel. Wie denkt ze wel niet dat ze is? Vast geen ervaring met hoe gevaarlijk diabetes is.
lilalinda schreef:
06-11-2019 15:03
Ik heb al aangegeven dat mijn emoties de overhand namen. Was niet netjes van me, maar er wordt zo vaak gedaan alsof het niets voorstelt dat ik even uit mijn slof schoot.
pipootje schreef:
06-11-2019 15:05
Ik vind van wel. Wie denkt ze wel niet dat ze is? Vast geen ervaring met hoe gevaarlijk diabetes is.
en dus verlies je je fatsoen?
want, dat helpt?
lilalinda schreef:
06-11-2019 15:06
en dus verlies je je fatsoen?
want, dat helpt?
Dat helpt niet misschien maar het is wel iemand die overal wat bij verzint ook of er haar eigen verhaal van maakt. Dat is op een gegeven moment best heel erg irritant.
beetjegek schreef:
Ik heb al aangegeven dat mijn emoties de overhand namen. Was niet netjes van me, maar er wordt zo vaak gedaan alsof het niets voorstelt dat ik even uit mijn slof schoot.
En dat kan ik me dus heel goed voorstellen.
pipootje schreef:
06-11-2019 15:11
En dat kan ik me dus heel goed voorstellen.
Dankjewel
pipootje schreef:
06-11-2019 15:10
Dat helpt niet misschien maar het is wel iemand die overal wat bij verzint ook of er haar eigen verhaal van maakt. Dat is op een gegeven moment best heel erg irritant.
Dit inderdaad, Ik vind haar reacties vaak ronduit gemeen. Schelden is dan misschien niet handig, maar ik kan me wel goed voorstellen dat je, als het over iets gaat wat toch al gevoelig ligt, een keer uitvalt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
beetjegek schreef:
oke. snap ik. Heb je het weggehaald dan? lijkt me wijs

en nu... weer on topic! :)
Lijkt me niet dat dit topic bedoeld is om te gaan kiften over andere forummers. Graag weer on-topic dus, want nu zit ik de hele tijd voor jan joker te klikken.
Onze school doet aan carnaval en op zondag rijden de karren met bouwers en hun kinderen in een dorp verderop. Zoon zat in de onderbouw, dochters in de bovenbouw. Ik stond ook op de kar bij mn dochters.

Na 2 uur kwam er een moeder van de onderbouw kar met mijn zoon naar mij toe, hij voelde zich niet lekker. Dus ik trok hem op, op onze kar, en knuffelde hem, wreef m warm

Komt er zo'n organisatie moeder: he, er morgen geen pinguïns op de western kar.....

"Dat maak ik zelf wel uit!"
Mevrouw75 schreef:
06-11-2019 14:15
Ik ben juist heel blij dat groepsapp alleen maar verzoekjes en info van de juf heeft. De rest wordt geband.
Kan ook, maar dan nog heb ik liever dat via een portal van school gaat, scheelt weer ouders die mijn nummer hebben en dan prive gaan appen. Echt hoor, ik ga gewoon niet meer in klasse appgroepen.
;-)
beetjegek schreef:
06-11-2019 12:30
Dankje, heel boos en verdrietig word ik hiervan, mijn hele leven staat in het teken van mijn zoon. 24/7 ben ik met hem bezig, de hele dag app contact met de juf, overal mee naartoe, hem nergens kunnen laten spelen, zijn verdriet zien als hij weer eens iets niet mag omdat zijn suiker te hoog is. Angst dat hij in coma raakt tijdens een hypo. Mijn emoties schieten de lucht in als iemand het zo bagatelliseert. Sorry voor off topic. Het zit me nogal hoog.
:hug:
Because schreef:
06-11-2019 16:25
Onze school doet aan carnaval en op zondag rijden de karren met bouwers en hun kinderen in een dorp verderop. Zoon zat in de onderbouw, dochters in de bovenbouw. Ik stond ook op de kar bij mn dochters.

Na 2 uur kwam er een moeder van de onderbouw kar met mijn zoon naar mij toe, hij voelde zich niet lekker. Dus ik trok hem op, op onze kar, en knuffelde hem, wreef m warm

Komt er zo'n organisatie moeder: he, er morgen geen pinguïns op de western kar.....

"Dat maak ik zelf wel uit!"
Assertief hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven