Napraattopic deel 120
vrijdag 1 november 2019 om 10:03
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 6 november 2019 om 15:06
Niet in de OP al zetten dat Kareltje en Keesje doodgingen, want dat is gewoon lullig voor wie nog niet heeft gekeken.
Maar als je het echt oprecht wil weten, kijk eens in het Netflix topic wat je wel mag schrijven.
Argentovivo schreef: ↑06-11-2019 15:03Ik ben het met Lacuba en Herfsttaartje eens hoor... En PoesinBoots, weet jij waar die regels over ‘spoiler in titel’ precies staan? Anders vraag ik het wel even precies na bij de Mods, want kan het niet vinden.
j. Het plaatsen van spoilers.
Het plaatsen van spoilers is niet toegestaan, tenzij in de titel is aangeven dat het topic spoilers bevat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

PoesinBoots schreef: ↑06-11-2019 15:00Nogmaals. Ook als een uitzending al geweest is blijft het een spoiler.
Hoe moeilijk is het om rekening te houden met mensen die later kijken?
Het lijkt wel of in het Chinees schrijf ofzo.
Zo heeft iemand me ook eens het einde van een boek verklapt. Vette spoiler en ik vind haar nog steeds stom.
Dat boek was al ook een poosje te koop.
En als iemand tegen je zegt: Goh Poes, je moet dat en dat boek eens lezen, gaat over bladiebladiebla, mooi boek joh!
Nou, in die range zat het ongeveer.
Ik weet wat een spoiler is, ben niet helemaal achterlijk maar in dit geval vond ik het het echt onzin. Maar ik heb al in het topic gezegd dat de TO misschien " spoiler alert" in de OP moet zetten. Dan kunnen we weer gewoon praten over het programma.
Overigens snap ik ook niet dat je een topic opent waar er overduidelijk gebabbeld gaat worden over een programma waarvan je nog niks wil weten omdat je het nog moet kijken.
Kijk dan eerst, dan is er geen probleem.
Zo ik ben uitgepraat

woensdag 6 november 2019 om 15:07
Het was een spoiler. En dat mag ALS het in de titel staat.
Dan kunnen mensen ervoor KIEZEN om niet te lezen. Echt wat een rare onwilligheid om rekening te houden met anderen.

Argentovivo schreef: ↑06-11-2019 15:03Ik ben het met Lacuba en Herfsttaartje eens hoor... En PoesinBoots, weet jij waar die regels over ‘spoiler in titel’ precies staan? Anders vraag ik het wel even precies na bij de Mods, want kan het niet vinden.
Huisregels:
Het plaatsen van spoilers is niet toegestaan, tenzij in de titel is aangeven dat het topic spoilers bevat.

Daar staat alleen:Argentovivo schreef: ↑06-11-2019 15:03Ik ben het met Lacuba en Herfsttaartje eens hoor... En PoesinBoots, weet jij waar die regels over ‘spoiler in titel’ precies staan? Anders vraag ik het wel even precies na bij de Mods, want kan het niet vinden.
Maar ja, niet iedereen begrijpt wat spoilers zijn.
anoniem_309825 wijzigde dit bericht op 06-11-2019 15:07
0.20% gewijzigd
Trouwen in de zomer 2021 en nu al een topic over 'wat zullen we eten'.... Het is me een raadsel hoe ik ooit in bruidsjurk aan de feesdis ben geraakt. ik geloof dat wij 2 maanden van te voren elkaar een keer aankeken en bedachten dat we wilden trouwen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

woensdag 6 november 2019 om 15:08
herfstappeltaart schreef: ↑06-11-2019 15:06En als iemand tegen je zegt: Goh Poes, je moet dat en dat boek eens lezen, gaat over bladiebladiebla, mooi boek joh!
Nou, in die range zat het ongeveer.
Ik weet wat een spoiler is, ben niet helemaal achterlijk maar in dit geval vond ik het het echt onzin. Maar ik heb al in het topic gezegd dat de TO misschien " spoiler alert" in de OP moet zetten. Dan kunnen we weer gewoon praten over het programma.
Overigens snap ik ook niet dat je een topic opent waar er overduidelijk gebabbeld gaat worden over een programma waarvan je nog niks wil weten omdat je het nog moet kijken.
Zo ik ben uitgepraat![]()
Dat doe ik juist wel, want door dat soort topics ben ik al op hele leuke series terecht gekomen. Maar goed, geen interesse meer in deze nu.

woensdag 6 november 2019 om 15:10
Serieus nog een keer? Heb in het mod topic al geplaatst mét link en is hier nog 3x herhaald.
En dan hier voor de volledigheid ook nog even de uitleg wat een spoiler dan precies is:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoiler_(onthulling)
Een spoiler is informatie die een deel van de plot verklapt van bijvoorbeeld een boek of film, die voor de lezer of kijker verborgen had moeten blijven. Vaak is dit informatie die pas laat in het verhaal verteld wordt. Kennisname vooraf daarvan kan de spanning en verrassing bederven. Daarom wordt er in boeken en op websites wel een "leeswaarschuwing" gebruikt om aan te geven dat er spoilers volgen.
Sommigen vertellen opzettelijk spoilers om voor anderen het lees-/kijkplezier te verpesten, bijvoorbeeld als er net een nieuw deel uit is van een populaire serie.
Het woord komt van het Engelse to spoil, wat 'bederven' of 'verpesten' betekent.

Helder inderdaad als er dat soort onzin over wel of niet uitgezonden bijgehaald wordt:
When someone reveals a previously unknown aspect of something which you likely would have rather learned on your own.
a person or thing that spoils something.
A spoiler is an element of a disseminated summary or description of any piece of fiction that reveals any plot elements which threaten to give away important details. Typically, the details of the conclusion of the plot, including the climax and ending, are especially regarded as spoiler material. It can also be used to refer to any piece of information regarding any part of a given media that a potential consumer was not intended to know beforehand.
information about the plot of a motion picture or TV program that can spoil a viewer's sense of surprise or suspense

Het was geen spoiler. Maar ik heb er geen enkel bezwaar tegen als er voor die mensen die denken dat een topic over een bepaalde film alleen over de kleur van de gordijnen in het privéhuis van de hoofdpersoon gaat, spoileralert in de titel komt.PoesinBoots schreef: ↑06-11-2019 15:07Het was een spoiler. En dat mag ALS het in de titel staat.
Dan kunnen mensen ervoor KIEZEN om niet te lezen. Echt wat een rare onwilligheid om rekening te houden met anderen.
anoniem_309825 wijzigde dit bericht op 06-11-2019 15:13
0.60% gewijzigd

woensdag 6 november 2019 om 15:12
herfstappeltaart schreef: ↑06-11-2019 15:06
Zo ik ben uitgepraat![]()
Overduidelijk? Als spoileren hier verboden is? Op heel Viva? Tenzij in titel? Nee dat is verre van overduidelijk.
Dan.zet.men.volgens.de.regels.van.Viva.dat.in.de.titel! En dan is het geen probleem.
Als je een locatie moet uitzoeken en reserveren, cateraar etc. heb je best wat tijd nodig natuurlijk. Dit is wel heel lang maar 2 maanden is weer heel kort.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Welles nietus welles nietus. Of je vertelt even wat dan wel een spoiler is. Wij arme onwetenden begrijpen er kennelijk helemaal niks van.

woensdag 6 november 2019 om 15:14
De uitzending was al geweeeeheeeeest.

woensdag 6 november 2019 om 15:15
Maar dat stond er niet. En (!"spoiler alert"!) dat gebeurde in de betr. uitzending niet en werd ook niet gezegd of getoond in de preview over vlgd week.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
woensdag 6 november 2019 om 15:15
Geen idee meer hoe we het voor elkaar hebben gekregen, maar ik herinner me geen stress en we hadden 3 dagen 'feest' op locatie met overnachting voor een 40-tal gasten. Alleen de moeders waren boos omwille van de korte termijn want ' te weinig tijd om een jurk te vinden'. Ze zaten beiden netjes aangekleed traantjes weg te pinken tijdens de ceremonie

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 6 november 2019 om 15:16
Oudblond schreef: ↑06-11-2019 15:15Geen idee meer hoe we het voor elkaar hebben gekregen, maar ik herinner me geen stress en we hadden 3 dagen 'feest' op locatie met overnachting voor een 40-tal gasten. Alleen de moeders waren boos omwille van de korte termijn want ' te weinig tijd om een jurk te vinden'. Ze zaten beiden netjes aangekleed traantjes weg te pinken tijdens de ceremonie![]()
Dat heb je dan snel gedaan!

woensdag 6 november 2019 om 15:17
Ik denk dat iedereen wel weet wat een spoiler is. Maar in het betreffende topic werd geen spoiler geplaatst. Slechts nagepraat over de afleveringen tot nu toe. Daar lees en schrijf je natuurlijk alleen als je een kijkt/gekeken hebt. Waarom anders...
Ik ben er klaar mee.
woensdag 6 november 2019 om 15:18

herfstappeltaart schreef: ↑06-11-2019 15:17Waarom heeft nog niemand de TO in het Gezeik in Meerdijk-topic gewaarschuwd?![]()
Ik kijk die pulp niet. Maar als daar gespoilerd wordt moet dat in de OP.

Lacuba schreef: ↑06-11-2019 15:17Ik denk dat iedereen wel weet wat een spoiler is. Maar in het betreffende topic werd geen spoiler geplaatst. Slechts nagepraat over de afleveringen tot nu toe. Daar lees en schrijf je natuurlijk alleen als je een kijkt/gekeken hebt. Waarom anders...
Ik ben er klaar mee.