Napraattopic deel 120

01-11-2019 10:03 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Argentovivo schreef:
06-11-2019 14:18
Ik denk dat het vooral om de verwarring gaat WW. Ik had werkelijk geen flauw idee dat je niet iets mag zeggen over een uitzending die al geweest is (ik zie dit in andere topics ook alom gebeuren, en dan staat er niets over in de titel) en blijkbaar wist jij dat zelf eerst ook niet, blijkens je eigen post in het topic zelf dat je het verkeerd zag omdat je dacht dat het een andere dag was.
Weet iemand waar die huisregels staan over evt. spoiler in de titel vermelden?

In het modtopic geeft iemand het aan waar het in de huisregels staat. Lid j.

Het is wel weer een schoolvoorbeeld van hoe een "groepje" tekeer kan gaan. Er stond een spoiler over het lot van een personage. Kan de beste gebeuren maar als ik hem als spoiler lees geldt dat ws voor anderen ook. Daarom gestaft maar niet met de intentie dat het een ban op zou leveren. Ik zie echter van allerlei mensen er wat van vinden voordat jij uberhaupt zelf hebt kunnen reageren. Ook prima maar ik heb mijn zegje nu wel gedaan daarover.
Spoiler:
jullie gaan er NOOIT uitkomen

Sorry
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
06-11-2019 14:26
Spoiler:
jullie gaan er NOOIT uitkomen

Sorry

Nee, dat lijkt mij ook helder. Daar mogen de mods dan maar hun oordeel over uitspreken ;)
the_Wicked_Witch schreef:
06-11-2019 14:24
In het modtopic geeft iemand het aan waar het in de huisregels staat. Lid j.

Het is wel weer een schoolvoorbeeld van hoe een "groepje" tekeer kan gaan. Er stond een spoiler over het lot van een personage. Kan de beste gebeuren maar als ik hem als spoiler lees geldt dat ws voor anderen ook. Daarom gestaft maar niet met de intentie dat het een ban op zou leveren. Ik zie echter van allerlei mensen er wat van vinden voordat jij uberhaupt zelf hebt kunnen reageren. Ook prima maar ik heb mijn zegje nu wel gedaan daarover.

Ik ben geen groepje, behoor ook tot geen groepje. Slotje op het onderwerp dan maar?
Het is mij nu wel duidelijk hoe het zit maar absurd blijf ik het vinden.
Is het overigens verboden op iemand te reageren in een topic VOORdat de To heeft gereageerd? Ook een regel die ik niet ken?
herfstappeltaart schreef:
06-11-2019 14:36
Ik ben geen groepje, behoor ook tot geen groepje. Slotje op het onderwerp dan maar?
Is het overigens verboden op iemand te reageren in een topic VOORdat de To heeft gereageerd? Ook een regel die ik niet ken?
Nee joh! Het wordt soms als grap gezegd als een TO iets wil weten van forummers.
Life is short. Eat dessert first.

Ik zei dat ik mijn zegje gedaan had hierover. Toedels :bye:
the_Wicked_Witch schreef:
06-11-2019 14:38
Ik zei dat ik mijn zegje gedaan had hierover. Toedels :bye:

:bye:

Serieus? Na mijn uitleg (over waarschuwing voor je evt iets gaat verpesten voor een ander) vind je het nog steeds absurd?

Er zijn gewoon regels voor zodat het voor iedereen leuk blijft.

Spoileren kan, mits in titel voor waarschuwing.
PoesinBoots schreef:
06-11-2019 14:49
Serieus? Na mijn uitleg (over waarschuwing voor je evt iets gaat verpesten voor een ander) vind je het nog steeds absurd?

Ik vind uiteraard niet alle spoilerwaarschuwingen absurd. Maar in dit geval sloeg het nergens op imo.
Betty_Slocombe schreef:
06-11-2019 14:02
Wauw. Jij bent een goede omdenker.
Nou, zeg dat. Die is geslaagd voor haar competentie-examen. Niveau 3 :biggrin:
PoesinBoots schreef:
06-11-2019 14:49

Het betrof hier geen spoiler.
06-11-2019 14:51
Ik vind uiteraard niet alle spoilerwaarschuwingen absurd. Maar in dit geval sloeg het nergens op imo.

Het was een spoiler.
Er stond geen spoiler in de titel.
Lacuba schreef:
06-11-2019 14:52
Het betrof hier geen spoiler.

Wel. Het verloop van de serie werd verteld toch.
Dat is spoileren. Ook als het een serie op reguliere tv is.
PoesinBoots schreef:
06-11-2019 14:54

Nee hoor. De uitzending was al geweest en je kon deze ontwikkeling al een paar afleveringen zien aankomen.Maar net als Wicked stop ik nu. Ik denk er anders over dan Wicked (en de mods blijkbaar).
06-11-2019 14:55
Nee hoor. De uitzending was al geweest en je kon deze ontwikkeling al een paar afleveringen zien aankomen.Maar net als Wicked stop ik nu. Ik denk er anders over dan Wicked (en de mods blijkbaar).
Ja zo lust ik er nog wel een.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoe is het met de kitten Poes?
PoesinBoots schreef:
06-11-2019 14:54
Nee, klopt niet. Er werd nagepraat over wat al uitgezonden was. Waar zou je het anders over kunnen hebben? Niemand in dat topic weet hoe de serie verder zal verlopen. Dán zou het heel anders zijn. Als iemand die bijvoorbeeld André v. D. goed kent zou vertellen wat er gáát gebeuren. Ja, dan zou het spoileren zijn. Maar daar was geen sprake van.
Lacuba schreef:
06-11-2019 14:58
Nee, klopt niet. Er werd nagepraat over wat al uitgezonden was. Waar zou je het anders over kunnen hebben? Niemand in dat topic weet hoe de serie verder zal verlopen. Dán zou het heel anders zijn. Als iemand die bijvoorbeeld André v. D. goed kent zou vertellen wat er gáát gebeuren. Ja, dan zou het spoileren zijn. Maar daar was geen sprake van.

Precies.

Dat heeft geen reet met spoileren te maken. Je kent de betekenis van het woord? Als iemand nu een topic opent en in de OP schrijft hoe GOT afloopt, dan is dat een spoiler.

Nogmaals. ook voor Lacuba die het ook niet snapt Ook als een uitzending al geweest is blijft het een spoiler.
Hoe moeilijk is het om rekening te houden met mensen die later kijken?

Het lijkt wel of ik in het Chinees schrijf ofzo.

Zo heeft iemand me ook eens het einde van een boek verklapt. Vette spoiler en ik vind haar nog steeds stom.
Dat boek was al ook een poosje te koop.
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 06-11-2019 15:05
3.89% gewijzigd
Lacuba schreef:
06-11-2019 14:58

Spoileren is het bederven voor mensen die (nog) niet hebben gekeken. Heeft echt niks te maken of het al dan niet al is uitgezonden.

Als ik hier schrijf wie de mol is na de onthulling van de mol, dan verpest ik het voor mensen die nog niet gekeken hebben en krijg ik terecht een ban.
PoesinBoots schreef:
06-11-2019 15:00
Nogmaals. Ook als een uitzending al geweest is blijft het een spoiler.

Het lijkt wel of in het Chinees schrijf ofzo.

Zo heeft iemand me ook eens het einde van een boek verklapt. Vette spoiler en ik vind haar nog steeds stom.
Ging je dan wel in een topic over dat boek lezen? Of bij de boekbespreking zitten. Neem toch aan van niet.
Chinees, Frans of wat je wil, het was géén spoiler. Hoe moeilijk kan het zijn!
Ik ben het met Lacuba en Herfsttaartje eens hoor... En PoesinBoots, weet jij waar die regels over ‘spoiler in titel’ precies staan? Anders vraag ik het wel even precies na bij de Mods, want kan het niet vinden.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
PoesinBoots schreef:
06-11-2019 15:00
Nogmaals. Ook als een uitzending al geweest is blijft het een spoiler.

Het lijkt wel of ik in het Chinees schrijf ofzo.

Ja echt balen dat Jezus doodging.
Star² schreef:
06-11-2019 15:01
Spoileren is het bederven voor mensen die (nog) niet hebben gekeken. Heeft echt niks te maken of het al dan niet al is uitgezonden.

Als ik hier schrijf wie de mol is na de onthulling van de mol, dan verpest ik het voor mensen die nog niet gekeken hebben en krijg ik terecht een ban.
Wat mochten mensen in dat topic dan wel schrijven? Dat je daar ging lezen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven