Napraattopic deel 120

01-11-2019 10:03 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Maud*de*Braose schreef:
06-11-2019 12:41
Sterkte weer, mag je al snel weer naar huis?
Dankje. Morgen naar huis denk ik. En dan wachten op het weefselonderzoek. Het verschil tussen minder dan een jaar of nog meerdere jaren te gaan.... Beetje als wachten op de jury in een Texaanse rechtbank.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
06-11-2019 12:52
Dankje. Morgen naar huis denk ik. En dan wachten op het weefselonderzoek. Het verschil tussen minder dan een jaar of nog meerdere jaren te gaan.... Beetje als wachten op de jury in een Texaanse rechtbank.
Pff, dat lijkt me erg moeilijk. Ik hoop op het laatste! hoe lang duurt het voor je de uitslag weet?
oudebaas schreef:
Dat wachten is zo bizar he. Sterkte! Ik hoop dat je ook wat afleiding hebt.
Succes met wachten oude baas. Voor de zekerheid en bij gebrek aan beter duim ik voor je (*). En voor je naasten.

(*) ik ben zo’n oen die dat dan ook echt fysiek moet doen omdat ik denk dat het dan anders misschien niet werkt. En voor de zekerheid ook op een aantal verschillende manieren. Terwijl ik er, als ik heel eerlijk ben, niet in geloof. Maar gewoon voor het geval dat tóch doen.

Maw: ik kan niets doen uiteraard, maar heb wel even mezelf voor aap gezet in een verder gelukkig lege kamer.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
oudebaas schreef:
06-11-2019 12:33
Naar omstandigheden wel goed. Er zijn al twee slangetjes uit.

:sun: Sterkte en veel beterschap. :daisy:
LOEP ME MAAR aub.
oudebaas schreef:
Meh. Ik zou graag iets opbeurends zeggen, maar ik weet niet zo goed wat. Ik wens je alle goeds natuurlijk.
Oftewel iemand is wel erg simpel, of ik lees een noors sprookje. Neig steeds meer naar dat laatste.
feow schreef:
06-11-2019 13:00
Succes met wachten oude baas. Voor de zekerheid en bij gebrek aan beter duim ik voor je (*). En voor je naasten.

(*) ik ben zo’n oen die dat dan ook echt fysiek moet doen omdat ik denk dat het dan anders misschien niet werkt. En voor de zekerheid ook op een aantal verschillende manieren. Terwijl ik er, als ik heel eerlijk ben, niet in geloof. Maar gewoon voor het geval dat tóch doen.

Maw: ik kan niets doen uiteraard, maar heb wel even mezelf voor aap gezet in een verder gelukkig lege kamer.
Kijk, dit helpt écht! :sun:
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
PoesinBoots schreef:
06-11-2019 12:46
Nou...dat ligt wat genuanceerder denk ik.

Bij de TO waarschuwen kan ze het zelf ook nog verwijderen en aan de mods vragen de titel aan te passen.

Ik staf ook alle spoilers. Ik haat spoilers. Jammer dan voor degene die het niet wist (en wie een klein beetje kan nadenken kan zelf ook bedenken dat het kut is als je het verhaal verklapt)
Nou, voor mij i.i.g. helemaal duidelijk dan. Ik zal het voor de zekerheid vermelden in de topictitel of er wel of niet gespoilerd mag worden.
Overigens heb ik een kleine supermarktscoop. Ik was vandaag bij de Aldi, waar de medewerkers spraken over de ophef omtrent de Lidl en hun "feestfolder." Zegt de ene medewerkster tegen de andere: "Dat wordt nog wat, wanneer ze er achter komen dat wij ook "feest" gaan gebruiken.

Dus! Feest! Dat je het maar weet. Waar kun je nu nog wél je boodschappen doen?
Betty_Slocombe schreef:
06-11-2019 13:24
Overigens heb ik een kleine supermarktscoop. Ik was vandaag bij de Aldi, waar de medewerkers spraken over de ophef omtrent de Lidl en hun "feestfolder." Zegt de ene medewerkster tegen de andere: "Dat wordt nog wat, wanneer ze er achter komen dat wij ook "feest" gaan gebruiken.

Dus! Feest! Dat je het maar weet. Waar kun je nu nog wél je boodschappen doen?
Schrijf er een blog over!
Sudrì schreef:
06-11-2019 13:28
Schrijf er een blog over!
Ja, en die komt dan hier rechts in beeld en dan ga ik viral omdat ik loop te janken omdat ze bij de supermarkten gewoon maandenlang die stomme meuk willen verkopen en daarom voor een neutrale naam gekozen hebben en dan hoef ik nooit meer te werken.
Betty_Slocombe schreef:
06-11-2019 13:36
Ja, en die komt dan hier rechts in beeld en dan ga ik viral omdat ik loop te janken omdat ze bij de supermarkten gewoon maandenlang die stomme meuk willen verkopen en daarom voor een neutrale naam gekozen hebben en dan hoef ik nooit meer te werken.
Ja! En dan eindelijk eens een blogje zonder fouten!
Mwah, ik maak steeds meer fouten de afgelopen maanden.

Of dat topic nou echt is of niet, die topics over vrouwen (bijna altijd) die vastzitten in een relatie met een man die veel meer verdient, maar niet evenredig bijdraagt, maken me verdrietig.
Betty_Slocombe schreef:
06-11-2019 13:52

Of dat topic nou echt is of niet, die topics over vrouwen (bijna altijd) die vastzitten in een relatie met een man die veel meer verdient, maar niet evenredig bijdraagt, maken me verdrietig.

Ze maken mij somber over de emancipatie van vrouwen.
Maud, wat was het laatste seizoen van Line of fire goed!! Echt zo spannend. Komt er nog een nieuw seizoen?
Betty_Slocombe schreef:
06-11-2019 13:52

Om jou op te beuren:

Ik zie daar dan wel weer een zonnige zijde in.
Ze is dan niet bij hem voor het geld.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Anders zeiken we nog even door over spoilers. Man, man, man.
Sudrì schreef:
06-11-2019 13:57
Maud, wat was het laatste seizoen van Line of fire goed!! Echt zo spannend. Komt er nog een nieuw seizoen?
Ja goed he, ik had zo genoten. Volgens wiki komt er een 6e seizoen. :jump:
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 06-11-2019 14:03
17.15% gewijzigd
the_Wicked_Witch schreef:
06-11-2019 13:59
Lijkt me toch volstrekt logisch dat spoileren van nieuwe series/films/boeken niet leuk is.
feow schreef:
06-11-2019 13:58
Om jou op te beuren:

Ik zie daar dan wel weer een zonnige zijde in.
Ze is dan niet bij hem voor het geld.
Wauw. Jij bent een goede omdenker.
Marana schreef:
06-11-2019 12:35
Deze zelfde discussie las ik vanmorgen in het Hunted-topic. Daar is het ‘geen spoilers’ in titel opgevat als ‘na afloop van een uitzending op tv mag je wel praten over wie er is opgepakt, maar niet vooraf’. En dat lijkt mij de meest werkbare manier. Kijk je uitgesteld, dan vermijd je gewoon het topic tot je gekeken hebt.

Kijk, dit klinkt voor mij een stuk logischer.
the_Wicked_Witch schreef:
06-11-2019 13:59
Ik denk dat het vooral om de verwarring gaat WW. Ik had werkelijk geen flauw idee dat je niet iets mag zeggen over een uitzending die al geweest is (ik zie dit in andere topics ook alom gebeuren, en dan staat er niets over in de titel) en blijkbaar wist jij dat zelf eerst ook niet, blijkens je eigen post in het topic zelf dat je het verkeerd zag omdat je dacht dat het een andere dag was.
Weet iemand waar die huisregels staan over evt. spoiler in de titel vermelden?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Marana schreef:
06-11-2019 12:35
Deze zelfde discussie las ik vanmorgen in het Hunted-topic. Daar is het ‘geen spoilers’ in titel opgevat als ‘na afloop van een uitzending op tv mag je wel praten over wie er is opgepakt, maar niet vooraf’. En dat lijkt mij de meest werkbare manier. Kijk je uitgesteld, dan vermijd je gewoon het topic tot je gekeken hebt.
Lijkt mij de meest logische opvatting.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ik vind het wazig.
Ik denk dat in elke titel, op entertainment over een serie, spoiler geplaatst kan worden.
Zelfs in een topic als "indrukwekkende documentaires".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven