Napraattopic deel 120

01-11-2019 10:03 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
herfstappeltaart schreef:
07-11-2019 09:11
Zoals gezegd zou dan standaard in elke OP die over een programma gaat een spoiler-alert moeten staan. Dus daarmee is het overbodig.
Gewoon niet lezen als je nog moet kijken en je wil er niks over weten.
Ik lees daar zelden, maar ik begrijp van anderen dat het dus ook anders kan.
Ik vond het leerzaam.

Niet dat ik het nu helemaal begrijp en logisch vind, maar dat ligt wrsch aan mij, want anderen vinden het wel logisch.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Zoals gezegd zou dan standaard in elke OP die over een programma gaat een spoiler-alert moeten staan. Dus daarmee is het overbodig.
Maar er zijn forummers die dat niet weten dus. Spoiler in de titel vind ik heel nuttig.

En ik vond de zelfspot van Argentovivo ook grappig trouwens.
Life is short. Eat dessert first.
07-11-2019 08:56
Ik heb jouw reacties goed gelezen en waardeer ook je uitleg maar heb er ook op gereageerd. We verschillen van inzicht over dit onderwerp. Ik vind dat je, zo geredeneerd, in ELK topic wat over een serie/programma/film gaat spoiler-alert moet geven. Er zijn altijd mensen die het programma later kijken. Misschien zelfs jaren later.
In het topic over Hendrik Groen werd een hele verstandige reactie gegeven door Redbulletje. In mijn optiek de beste manier.
En ook op mijn vragen waarom andere topics (kijk de entertainment-pijler er maar op na) waar programma's besproken worden en het bomvol " spoilers" staat, niet bekritiseerd worden, komt geen antwoord.

Jouw beschrijving van een spoiler was goed bedoeld maar onnodig. Ik denk dat iedereen weet wat het begrip inhoudt, maar het oprekken ervan, de interpretatie is onlogisch.

Maar goed, slotje op het spoiler-onderwerp maar, want daar gaan we het niet over eens worden.

Het ging mij er om dat afwijkende meningen als gezeik en gedram en gezeur bestempeld worden.

Het begrip spoiler is inderdaad opgerekt door internet. Vroeger gold het als iets nog niet in NL te zien was, of als de betreffende aflevering nog niet te zien was geweest, toen je nog braaf een week wachtte op het vervolg. Omdat iedereen nu op andere momenten kijkt, soms idd zelfs jaren later, blijft het een spoiler. Vind ik zelf ook weleens irritant en overdreven. Als ik nu pas Golden Girls ga kijken, ben ik niet verontwaardigd als iemand vermeldt dat er al eentje de pijp uit is.
Such fun!1
Solomio schreef:
07-11-2019 09:13
Ik lees daar zelden, maar ik begrijp van anderen dat het dus ook anders kan.
Ik vond het leerzaam.

Niet dat ik het nu helemaal begrijp en logisch vind, maar dat ligt wrsch aan mij, want anderen vinden het wel logisch.

Zo kun je het ook bekijken hahahaha.

Ik ga wat nuttigs doen.
Fijne dag allemaal.

Nee, want in bijvoorbeeld het topic over Expeditie Robinsin (waar is dat eigenlijk??) gaat het over de lopende afleveringen. En bij De Mol ook. En BZV.
Such fun!1
MarindaH schreef:
07-11-2019 09:16
Het begrip spoiler is inderdaad opgerekt door internet. Vroeger gold het als iets nog niet in NL te zien was, of als de betreffende aflevering nog niet te zien was geweest, toen je nog braaf een week wachtte op het vervolg. Omdat iedereen nu op andere momenten kijkt, soms idd zelfs jaren later, blijft het een spoiler. Vind ik zelf ook weleens irritant en overdreven. Als ik nu pas Golden Girls ga kijken, ben ik niet verontwaardigd als iemand vermeldt dat er al eentje de pijp uit is.

Precies wat ik bedoel.
MarindaH schreef:
07-11-2019 09:16
:woa:

David Dunning
Je ziet een patroon in de reacties die je doorgaans krijgt en in de manier waarop jouw reacties doorgaans geïnterpreteerd worden.

Dan kan je de reacties de schuld geven, het patroon veranderen of de moed opgeven. Dit werkt allemaal.
MarindaH schreef:
07-11-2019 09:18
Nee, want in bijvoorbeeld het topic over Expeditie Robinsin (waar is dat eigenlijk??) gaat het over de lopende afleveringen. En bij De Mol ook. En BZV.
Maar dat is dan toch verwarrend voor anderen?

David Dunning
Solomio schreef:
07-11-2019 09:19
:woa:

Ja, heb je 'm door? :proud:
Such fun!1
Solomio schreef:
07-11-2019 09:20
Maar dat is dan toch verwarrend voor anderen?

Daarom zet je er dus 'spoiler' bij als het over meer dan alleen de lopende aflevering gaat....
Such fun!1
SHIFTY schreef:
07-11-2019 09:19
Je ziet een patroon in de reacties die je doorgaans krijgt en in de manier waarop jouw reacties doorgaans geïnterpreteerd worden.

Dan kan je de reacties de schuld geven, het patroon veranderen of de moed opgeven. Dit werkt allemaal.

Ik kies dan maar voor de moed opgeven. Met spijt, want sommigen hier waardeer ik zeer.
Iemand de gremlin van Shelly Sterk al gezien?
Such fun!1
MarindaH schreef:
07-11-2019 09:18
Ah, bij zulke 'series' die elk jaar terugkomen is het anders dan?
Life is short. Eat dessert first.
MarindaH schreef:
07-11-2019 09:21
GATVERDAMME
WAT EEN GEDROCHT
Die lijkt wel 80!
Een soort gesmolten E.T
BLEEHHHH
Schaam jij je niet kapot???
Ik bedoel, jij jij bent ook niet mooi, maar dit is tog werkelijk dat je zegt...
GATVER
't Is maar goed dat moeder Liefde blind is anders had ie eh bij eht grofvuil gelegen hoor!
GATVERDAMME

Bron: Hans Teeuwen :biggrin:
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 09:26
54.84% gewijzigd
doornroosje9 schreef:
07-11-2019 09:22
Ah, bij zulke 'series' die elk jaar terugkomen is het anders dan?

Nou ja, dat zijn series die op hetzelfde moment gevolgd worden. Als je meer info dan de rest van de kijkers hebt, zet je dus wel 'spoiler' bij je reactie. Voor de rest is het napraat en speculeren.
Such fun!1
MarindaH schreef:
Daarom zet je er dus 'spoiler' bij als het over meer dan alleen de lopende aflevering gaat....
Mss tijd voor een spoiler-uitleg bovenaan de pijler.

David Dunning
MarindaH schreef:
Dat vind ik nou weer onnodig kwetsend.

David Dunning
Solomio schreef:
07-11-2019 09:25
Mss tijd voor een spoiler-uitleg bovenaan de pijler.

Graag. Want ik snap inderdaad het concept 'spoiler' geheel niet. Ik snap niet wat je kan 'spoileren'. En ik bedoel dit niet dubbelzinnig of ironisch of wat dan ook. Ik snap echt niet wat je kan 'spoileren'. Als je verrast wil worden door een programma wat al door anderen gezien is, dan ga je vanzelfsprekend niet mee lezen in een topic wat daar over gaat toch? En als iets nog niet is uitgezonden kan er ook niks gespoilerd worden toch?

Wat is dan een spoiler?
Solomio schreef:
07-11-2019 09:06
Wat die spoilers betreft: die blijven voor eeuwig spoilers, zo ingewikkeld is het niet.

Als je dan blijft vragen, terwijl het inmiddels is uitgelegd, krijg je uiteindelijk geen inhoudelijke reactie meer.
Vinnik niet zo gek.

Dit. En verder ben ik er wel klaar mee.
SHIFTY schreef:
07-11-2019 09:30
Graag. Want ik snap inderdaad het concept 'spoiler' geheel niet. Ik snap niet wat je kan 'spoileren'. En ik bedoel dit niet dubbelzinnig of ironisch of wat dan ook. Ik snap echt niet wat je kan 'spoileren'. Als je verrast wil worden door een programma wat al door anderen gezien is, dan ga je vanzelfsprekend niet mee lezen in een topic wat daar over gaat toch? En als iets nog niet is uitgezonden kan er ook niks gespoilerd worden toch?

Wat is dan een spoiler?
In onze huidige moderne tijd kijken mensen niet uitsluitend meer programma's op tv exact op het moment dat ze uitgezonden worden.
Mensen kijken via internet vooruit, of achteraf, soms jaren later.
Daarmee is alles over de inhoud dus een spoiler, voor eeuwig.

David Dunning
doornroosje9 schreef:
07-11-2019 09:14
Maar er zijn forummers die dat niet weten dus. Spoiler in de titel vind ik heel nuttig.

En ik vond de zelfspot van Argentovivo ook grappig trouwens.

En bovendien is het gewoon een huisregel hier waar iedereen mee akkoord is gegaan bij aanmelden hier.
Als je er nou gewoon van uit gaat dat ieder topic over ieder programma op de één of andere manier spoilers bevat is je probleem toch ook opgelost?
PoesinBoots schreef:
07-11-2019 09:33
En bovendien is het gewoon een huisregel hier waar iedereen mee akkoord is gegaan bij aanmelden hier.
Maar dan blijft het probleem dat het begrip 'spoiler' nogal verschillend geïnterpreteerd wordt.

David Dunning
Pfff, is dit gezemel nu nog niet klaar?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven