Napraattopic deel 120
vrijdag 1 november 2019 om 10:03
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 7 november 2019 om 09:13
Ik lees daar zelden, maar ik begrijp van anderen dat het dus ook anders kan.herfstappeltaart schreef: ↑07-11-2019 09:11Zoals gezegd zou dan standaard in elke OP die over een programma gaat een spoiler-alert moeten staan. Dus daarmee is het overbodig.
Gewoon niet lezen als je nog moet kijken en je wil er niks over weten.
Ik vond het leerzaam.
Niet dat ik het nu helemaal begrijp en logisch vind, maar dat ligt wrsch aan mij, want anderen vinden het wel logisch.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 7 november 2019 om 09:14
Maar er zijn forummers die dat niet weten dus. Spoiler in de titel vind ik heel nuttig.herfstappeltaart schreef: ↑07-11-2019 09:11Zoals gezegd zou dan standaard in elke OP die over een programma gaat een spoiler-alert moeten staan. Dus daarmee is het overbodig.
En ik vond de zelfspot van Argentovivo ook grappig trouwens.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 7 november 2019 om 09:16
herfstappeltaart schreef: ↑07-11-2019 08:56Ik heb jouw reacties goed gelezen en waardeer ook je uitleg maar heb er ook op gereageerd. We verschillen van inzicht over dit onderwerp. Ik vind dat je, zo geredeneerd, in ELK topic wat over een serie/programma/film gaat spoiler-alert moet geven. Er zijn altijd mensen die het programma later kijken. Misschien zelfs jaren later.
In het topic over Hendrik Groen werd een hele verstandige reactie gegeven door Redbulletje. In mijn optiek de beste manier.
En ook op mijn vragen waarom andere topics (kijk de entertainment-pijler er maar op na) waar programma's besproken worden en het bomvol " spoilers" staat, niet bekritiseerd worden, komt geen antwoord.
Jouw beschrijving van een spoiler was goed bedoeld maar onnodig. Ik denk dat iedereen weet wat het begrip inhoudt, maar het oprekken ervan, de interpretatie is onlogisch.
Maar goed, slotje op het spoiler-onderwerp maar, want daar gaan we het niet over eens worden.
Het ging mij er om dat afwijkende meningen als gezeik en gedram en gezeur bestempeld worden.
Het begrip spoiler is inderdaad opgerekt door internet. Vroeger gold het als iets nog niet in NL te zien was, of als de betreffende aflevering nog niet te zien was geweest, toen je nog braaf een week wachtte op het vervolg. Omdat iedereen nu op andere momenten kijkt, soms idd zelfs jaren later, blijft het een spoiler. Vind ik zelf ook weleens irritant en overdreven. Als ik nu pas Golden Girls ga kijken, ben ik niet verontwaardigd als iemand vermeldt dat er al eentje de pijp uit is.
Such fun!1

donderdag 7 november 2019 om 09:16
Zo kun je het ook bekijken hahahaha.
Ik ga wat nuttigs doen.
Fijne dag allemaal.
donderdag 7 november 2019 om 09:18
herfstappeltaart schreef: ↑07-11-2019 09:11Zoals gezegd zou dan standaard in elke OP die over een programma gaat een spoiler-alert moeten staan. Dus daarmee is het overbodig.
Nee, want in bijvoorbeeld het topic over Expeditie Robinsin (waar is dat eigenlijk??) gaat het over de lopende afleveringen. En bij De Mol ook. En BZV.
Such fun!1

donderdag 7 november 2019 om 09:18
MarindaH schreef: ↑07-11-2019 09:16Het begrip spoiler is inderdaad opgerekt door internet. Vroeger gold het als iets nog niet in NL te zien was, of als de betreffende aflevering nog niet te zien was geweest, toen je nog braaf een week wachtte op het vervolg. Omdat iedereen nu op andere momenten kijkt, soms idd zelfs jaren later, blijft het een spoiler. Vind ik zelf ook weleens irritant en overdreven. Als ik nu pas Golden Girls ga kijken, ben ik niet verontwaardigd als iemand vermeldt dat er al eentje de pijp uit is.
Precies wat ik bedoel.
donderdag 7 november 2019 om 09:19
MarindaH schreef: ↑07-11-2019 09:16Het begrip spoiler is inderdaad opgerekt door internet. Vroeger gold het als iets nog niet in NL te zien was, of als de betreffende aflevering nog niet te zien was geweest, toen je nog braaf een week wachtte op het vervolg. Omdat iedereen nu op andere momenten kijkt, soms idd zelfs jaren later, blijft het een spoiler. Vind ik zelf ook weleens irritant en overdreven. Als ik nu pas Golden Girls ga kijken, ben ik niet verontwaardigd als iemand vermeldt dat er al eentje de pijp uit is.

David Dunning
David Dunning

donderdag 7 november 2019 om 09:20
Maar dat is dan toch verwarrend voor anderen?
David Dunning
David Dunning

donderdag 7 november 2019 om 09:21
Ik kies dan maar voor de moed opgeven. Met spijt, want sommigen hier waardeer ik zeer.
donderdag 7 november 2019 om 09:22

donderdag 7 november 2019 om 09:24
GATVERDAMME
WAT EEN GEDROCHT
Die lijkt wel 80!
Een soort gesmolten E.T
BLEEHHHH
Schaam jij je niet kapot???
Ik bedoel, jij jij bent ook niet mooi, maar dit is tog werkelijk dat je zegt...
GATVER
't Is maar goed dat moeder Liefde blind is anders had ie eh bij eht grofvuil gelegen hoor!
GATVERDAMME
Bron: Hans Teeuwen

anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 09:26
54.84% gewijzigd
donderdag 7 november 2019 om 09:24
doornroosje9 schreef: ↑07-11-2019 09:22Ah, bij zulke 'series' die elk jaar terugkomen is het anders dan?
Nou ja, dat zijn series die op hetzelfde moment gevolgd worden. Als je meer info dan de rest van de kijkers hebt, zet je dus wel 'spoiler' bij je reactie. Voor de rest is het napraat en speculeren.
Such fun!1
donderdag 7 november 2019 om 09:25

donderdag 7 november 2019 om 09:30
Graag. Want ik snap inderdaad het concept 'spoiler' geheel niet. Ik snap niet wat je kan 'spoileren'. En ik bedoel dit niet dubbelzinnig of ironisch of wat dan ook. Ik snap echt niet wat je kan 'spoileren'. Als je verrast wil worden door een programma wat al door anderen gezien is, dan ga je vanzelfsprekend niet mee lezen in een topic wat daar over gaat toch? En als iets nog niet is uitgezonden kan er ook niks gespoilerd worden toch?
Wat is dan een spoiler?

donderdag 7 november 2019 om 09:31
donderdag 7 november 2019 om 09:33
In onze huidige moderne tijd kijken mensen niet uitsluitend meer programma's op tv exact op het moment dat ze uitgezonden worden.SHIFTY schreef: ↑07-11-2019 09:30Graag. Want ik snap inderdaad het concept 'spoiler' geheel niet. Ik snap niet wat je kan 'spoileren'. En ik bedoel dit niet dubbelzinnig of ironisch of wat dan ook. Ik snap echt niet wat je kan 'spoileren'. Als je verrast wil worden door een programma wat al door anderen gezien is, dan ga je vanzelfsprekend niet mee lezen in een topic wat daar over gaat toch? En als iets nog niet is uitgezonden kan er ook niks gespoilerd worden toch?
Wat is dan een spoiler?
Mensen kijken via internet vooruit, of achteraf, soms jaren later.
Daarmee is alles over de inhoud dus een spoiler, voor eeuwig.
David Dunning
David Dunning

donderdag 7 november 2019 om 09:33
doornroosje9 schreef: ↑07-11-2019 09:14Maar er zijn forummers die dat niet weten dus. Spoiler in de titel vind ik heel nuttig.
En ik vond de zelfspot van Argentovivo ook grappig trouwens.
En bovendien is het gewoon een huisregel hier waar iedereen mee akkoord is gegaan bij aanmelden hier.

donderdag 7 november 2019 om 09:34
Maar dan blijft het probleem dat het begrip 'spoiler' nogal verschillend geïnterpreteerd wordt.PoesinBoots schreef: ↑07-11-2019 09:33En bovendien is het gewoon een huisregel hier waar iedereen mee akkoord is gegaan bij aanmelden hier.
David Dunning
David Dunning