Bijna 43 en zwanger

01-11-2019 10:16 348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Speciaal hiervoor een account aangemaakt.
Ik ben per ongeluk zwanger geraakt van mijn partner. Wilde van mijn 34e tot mijn 40e heel graag een kind, maar mijn vriend heeft er al twee en wilde absoluut niet meer. Sinds ik 40 ben is mijn kinderwens ook weggeëbd. Nooit gedacht dat dat mogelijk was, maar het gebeurde gewoon. Ik heb een fijn leven, ben er gelukkig mee en heb het zo ingedeeld dat ik me er prettig bij voel. We hebben allebei een eigen bedrijf en ik heb een jong paard waar ik dagelijks heen ga, ik sport daarnaast 4x per week. Nu dus uitgevonden dat ik per ongeluk zwanger ben (6-7 weken).

Mijn vriend laat de beslissing het te houden of niet bij mij. Ik vind mezelf eigenlijk wat oud voor een kind, had ook vrede met mijn leven hoe het was en momenteel kan ik -ondanks de hormonen- mijn kinderwens niet terughalen zoals hij er jaren geleden wel was. Ik zou niet voor een zwangerschap hebben gekozen als dit niet gebeurd was en ben bang voor de veranderingen die een kind met zich meebrengt, bang om mijn relatie onder druk te zetten en het leven waarmee ik gelukkig ben. Aan de andere kant heb ik er grote moeite mee om een bestaande zwangerschap af te breken. Zeker omdat ik 6 jaar lang een kinderwens had. Destijds zag ik nergens tegenop, zag ik nul beren op de weg. Nu des te meer.

Ik hoop dat jullie reacties helpen meer duidelijkheid te krijgen in de situatie. Ik heb ook al contact met het FIOM en mijn huisarts gezocht. Mocht ik de zwangerschap afbreken, dan wil ik niet te lang wachten, maar ik wil ook niets overhaasten.
Rivermoana schreef:
10-11-2019 08:05
Ik heb de post opgezocht jeetje wat heftig. Ik hoopte nog dat ze wel heel erg die liefde en zin in het moederschap kon voelen en ervoor kon gaan. Maar wat hierboven wordt geschreven is ook wel zo haar zoon of dochter verdient een moeder die heel veel van hem of haar houdt en er een mooie leven voor hem of haar wil maken. Als zij dat niet wil dan is dat de juiste beslissing.

Toch vind ik het moeilijk voor het kind, die is zeg maar niks gevraagd en heeft niet de kans gehad om te leven en te genieten...soms is het leven erg hard.

Ik moet dit even laten bezinken....
Alsof to geen moeder zou zijn geweest die heel veel van haar kind had gehouden en hem of haar geen mooi leven had gegeven?...
Wat is dit voor vreemde kortzichtige opmerking.

Zulke grote onzin heb ik in tijden niet gelezen.
...
anoniem_391713 wijzigde dit bericht op 10-11-2019 14:03
99.17% gewijzigd
Rivermoana schreef:
10-11-2019 13:40
Ik wil toch nog even inhaken op de uitspraak dat er bij een zwangerschap van een paar weken nog geen sprake is van een kindje maar slechts een klomp cellen.

Ik heb de afgelopen 15 jaar diverse vrouwen om me heen gezien die hun kindje verloren. Sommige met 4.5 week zwangerschap, anderen met 19 weken zwangerschap.

Echt nooit zou ik tegen zo iemand zeggen joh het was nog niet eens een kindje. Een klomp cellen was het! Die vrouwen zeiden zelf ook bv van "Vannacht hebben wij ons kindje verloren we hebben veel verdriet"

Stel dat ik dan zou zeggen joh maak je niet zo druk het was niet eens een kindje het was een hoop cellen niet zo sentimenteel.

Ik denk dat ik dan menig stomp in mn gezicht had gekregen. En terecht.
Nee natuurlijk zeg je dat in zo’n geval niet, duh.
Blijf je nou maar reageren? Je reageert gewoon overdreven met je laten bezinken en een traantje wegpinken. In plaats van dat je TO helpt maak je de keuze alleen maar rotter. Koop een dagboek ofzo
Rivermoana schreef:
10-11-2019 13:40
Ik wil toch nog even inhaken op de uitspraak dat er bij een zwangerschap van een paar weken nog geen sprake is van een kindje maar slechts een klomp cellen.

Ik heb de afgelopen 15 jaar diverse vrouwen om me heen gezien die hun kindje verloren. Sommige met 4.5 week zwangerschap, anderen met 19 weken zwangerschap.

Echt nooit zou ik tegen zo iemand zeggen joh het was nog niet eens een kindje. Een klomp cellen was het! Die vrouwen zeiden zelf ook bv van "Vannacht hebben wij ons kindje verloren we hebben veel verdriet"

Stel dat ik dan zou zeggen joh maak je niet zo druk het was niet eens een kindje het was een hoop cellen niet zo sentimenteel.

Ik denk dat ik dan menig stomp in mn gezicht had gekregen. En terecht.
Kun je niet een andere hobby zoeken?
...
anoniem_391713 wijzigde dit bericht op 10-11-2019 14:02
98.94% gewijzigd
...
anoniem_391713 wijzigde dit bericht op 10-11-2019 14:01
98.45% gewijzigd
Rivermoana schreef:
10-11-2019 13:49
Ik vraag dit omdat ik het oprecht niet snap. Niet om te trollen zoals hier wordt aangegeven.

Het kan toch niet zo zijn dat in het ene geval je het woord kind niet in de mond mag nemen en het cellen zijn en in het andere geval je het woord cellen niet in de mond mag nemen en het om een kindje gaat?

Als het om dezelfde zwangerschapsduur gaat he.

Als iemand het uitlegt......Bedankt
Ik vind het nogal ongepast van jou om jouw onkunde tot het lezen van een situatie hier in TO's topic tentoon te stellen.
Dubbel
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-11-2019 14:51
Reden: off-topic
96.57% gewijzigd
Lillybit wil je mijn posts verwijderen? Het is nogal verder gegaan na de post van TO en dat past niet meer in het topic. Dus graag verwijderen.
Misschien eerst gewoon even nadenken voordat je iets plaatst?
Doe ik ook zeker. En mijn vraag blijft nog steeds staan. Alleen past het niet in het topic daarom heb k het weggehaald. Het moet wel ontopic blijven.

Dus graag verwijderen.
Waar is TO eigenlijk?

Hoe gaat het nu met je?
Rivermoana schreef:
10-11-2019 14:15
Waar is TO eigenlijk?
Jeetje zeg. Denk je werkelijk dat TO zin heeft om met die onzin van jou mee te praten?
TO heeft allang verteld wat ze besloten heeft. Ik vermoed dat het topic wat haar betreft afgesloten is.
Ok nou ik ben gewoon geinteresseerd hoor hoe het nou met haar gaat. Mag dat niet. Eerst praten we met zijn allen een aantal dagen met elkaar over de situatie en dan zou het raar zijn als ik nog een keer interesse toon.
Ik denk ook dat het voor TO afgesloten is.
Nou, je reactie beginnen met "waar is TO eigenlijk" klinkt toch echt meer alsof je verwacht dat TO mee zou moeten praten.
Waarom denk je dat TO zin heeft om samen traantjes weg te pinken? Zou er ook geen trek in hebben na zulke misplaatste reacties.
Nou ik heb ooit een topic geopend en toen ik een paar dagen niet meer postte kwamen er allemaal opmerkingen waar is TO eigenlijk?
Ja maar de vraag waarmee deze TO kwam is voor haar inmiddels beantwoord.
Ik had graag gehoord hoe het met haar ging. Interesse. Maakt verder niet uit.
. foutje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven