Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Ahh gossie wat sneu Aarbei, heel veel sterkte!!

Hier werd dochter weer een aantal keer huilend wakker. Maar ze wilde wel graag naar de opvang, ik ga zo naar werk maar voel me gesloopt eigenlijk, hoop dat het vandaag een beetje meevalt qua drukte.

Hoe ging jou nacht met dochter in de nieuwe kamer Fiona?
Oh Aardbei-banaan, wat een rotnacht zeg. Veel sterkte vandaag, hopelijk knapt hij snel op!

Obelix en Teckeltje, fijn dat het wat beter gaat bij jullie ziekteboeg. Wat zijn er ontzettend veel mensen ziek zeg! Hier is alleen peuter wat verkouden, hopelijk blijft het daarbij.

Hier geen CD-tips met kinderliedjes, peuter luistert het liefst Anouk of Rammstein :love:

Baby en peuter zijn van kamer geruild en de nacht was goed! Dochter was wel al om half 7 wakker, maar omdat haar schaapje tegenwoordig pas om 7.15 wakker wordt, bleef ze keurig in bed. Ze was zelfs liedjes aan het zingen :proud: Ze riep alleen toen ze moest plassen, echt helemaal super. Man en baby liggen nog te slapen en ik ben alweer sinds half 8 aan het werk terwijl peuter wat ronddartelt.
Oef Obelix, dat zal heftig geweest zijn, alle 3 tegelijk ziek. Gelukkig is iedereen nu opgeknapt!
Wij zijn net beneden en gaan zo maar eens kijken of zoon iets wil/kan eten.
Iedereen bedankt voor de beterschapswensen!

Wat knap Fiona! Goed hoor! Inmiddels baby en man boven water?
Hier weer uit de meeleesstand..

We willen dochter graag naar een groter bed verhuizen, vooral uit praktisch oogpunt. Geen gesleep met campingbedjes richting de vakantie-en logeeradressen en ze is nu 2 jaar en bijna 2 maanden. Zou moeten kunnen toch?

Grote probleem vooralsnog lijkt een beetje het slapen onder een deken/dekbed te zijn. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Enkel pyjama is te koud nu, want ze pikt dat dekbed dus echt niet.
Slaapzak heeft ze nu aan, maar als ze echt overgaat op een groter bed lijkt me dat weer niet zo handig met eruit komen..

Iemand tips?

Oh en nog een tip voor het niet aantrekkelijk maken om maar op die lichtknoppen te drukken? Ik word er langzamerhand toch wel gek van. Het lijkt hier soms een discotheek.. En altijd als ik met de baby bezig ben, dus het zal een stukje aandacht op willen eisen zijn..
Onze peuter droeg vorige winter een extra dikke joggingbroek, trui en sokken omdat hij niet onder dekbed bleef liggen. Tegenwoordig blijft hij er in ieder geval half onder liggen.
Dochter ligt al sinds 1,5jaar in het grote bed en slaapt nu nog steeds in een slaapzak met dekbed, geen enkel probleem.
Onze peuter heeft wollen pyama’s voor de koude nachten: https://www.ziloen.nl/nl/

Lijkt duurder maar gaat langer mee omdat de stof zich schikt naar het lijf. Het setje waar hij nu in slaapt droeg hij ook toen hij net twee was en nu is hij 3,3.
Beterschap voor de zieken!

Hier heeft dochter ook een afkeer voor dekentjes of dekbed. Die heeft dus gewoon een slaapzak aan en ligt nog in het ledikantje.

Hebben jullie nog leuke speelgoed tips voor peutermeisjes?
Ze krijgt volgende week voor haar 2e verjaardag van ons het Vtech kasteel, maar sinterklaas komt er natuurlijk ook aan. Met een zus van 8 die nog gelooft, ontkomen we er natuurlijk niet aan.

Ik dacht zelf poppenkleertjes, zag dat ze die bij Action veel hadden.
Verder vooral praktisch spul zoals pyjama en badjas enzo, maar kwa speelgoed weet ik het niet zo goed. Misschien een step? Zo eentje met 3 wieltjes.
Goed, in de trein op m'n tel hele reactie getypt maar is weg. Even opnieuw en hopelijk vergeet ik niks.

@gc huisarts dacht idd aan Rota en als ik het beloop lees dan klopt dat exact met wat baby had. De nachten gaan beter maar ze poept nog wel 's nachts s
Vannacht was man er super snel bij en heeft stealthy in het donker de luier gedaan en beiden hebben tot na 7u geslapen :yes:

Slapen: slaapzak en dekbed hier. Soms is ie z'n dekbed kwijt en dan is een slaapzak fijn. Hij vraagt er zelf ook om dus denk dat het hem nog geborgenheid geeft.

Aardbei, hoe is het met peuter?

Fiona, wat goed van je peuter op haar grote meiden kamer. Wat zul je trots zijn :yes:

Speelgoed: dokterskoffertje, verkleedkleren, spelletje. Maar je hebt wellicht al veel vd oudste? Step is leuk. Wij hebben die van Decathlon. Erg blij mee. Kun je ook leuke stickers bij kopen.

Drukke dag gehad op werk. Nu bijna thuis en man heeft dan het eten op tafel. Heerlijk thuiskomen vind ik dat.
Oh, leuk, dochter heeft hier het kasteel gekregen toen ze 1 werd, en zowel zoon als dochter spelen er nu nog wekelijks mee :-D Wij hebben een oom de lopende (grotere) eenhoorn met minihoorn als uitbreiding laten geven, en nog een poppetje van iemand anders erbij.

@slapen: hoi Sjaan! :hello: Wij hebben zoon in de hittegolf van 2018 gewoon geen slaapzak aangetrokken, want te warm. Toen het geen hittegolf meer was hebben we dekentjes over de rand van zijn bed gehangen die hij kon pakken als het "koud" was, zo is hij aan dekens gewend geraakt. Maar ik denk niet dat er snel een hittegolf aankomt, dus deze tip zal wel niet heel nuttig zijn :whistle: Hij slaapt nu heerlijk onder een normaal dekbed.
Dochter had altijd een hekel aan dekbedden en dekens (werd ook binnen 5 minuten wakker als je er eentje over haar heen legde :facepalm: ), maar kruipt nu steeds vaker in ons bed of het bed van zoon om onder een dekbed te liggen, dus misschien dat dat haar beter bevalt.

@lichtschakelaars: hangen hier op 1,50m, dus hebben we geen last van :yes:
Maartje, ik vond mezelf zo slim afgelopen hittegolf, maar heb het wiel dus niet uitgevonden :rofl:
Zoon ligt hier met 2,5 nog in een ledikant, al wel onder een dekbedje. Wij gaan denk ik binnenkort ook de overstap maken naar een eenpersoonsbed.
Ziekte heeft hier ook toegeslagen :sick: 39,5 koorts. Vanochtend nog niks aan de hand en na haar middagdiutje was het helemaal mis.
Ze weet niet zo goed wat ze met zichzelf aan moet en eerlijk gezegd papa en mama weten het ook niet zo goed. We hebben eigelijk nog nooit meegemaakt dat als ze ziek was ze ook daarom huilde. Wel futloos en niet eten, maar huilen nee. We hebben haar maar met pcm op bed gelegd, maar ze hoest zichzelf steeds wakker en dan huilt ze weer even. Zo sneu, we hopen dat ze toch snel in een diepe slaap valt.

@deken: sinds dat ze uit de puckababy 4 seizoenen slaapzak is (toen ze net 2 was) slaapt ze al in pyjama onder de deken. Nu wel met een paar sokken aan. Ik stop de deken nog wel lekker in aan de zijkanten. Ze slaapt in laag ledikant die in het midden open is.

@lichtlknopjes: hier ook op 1,50m dus geen last van.

@sinterklaascadeautjes: pop met accessoires en buggy, houten makeupsetje in tasje, taartjes voor in haar keukentje. Op verlanglijstje voor haar verjaardag staat nog: knutselspullen, play-doh, magneetbord met magneetfiguren, memory, lottino, Fisher price little people vliegtuig, grote liselotje voorleesboek, puzzels en kleding.
Heb ook net weer wat speelgoed verkocht. Het ene moet toch weer plaats maken voor het ander.
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 13-11-2019 19:41
3.87% gewijzigd
Hier wordt ze over 3 weken 2 en ze krijgt een loopfiets. Met los mandje en bel, dus dat zouden losse cadeautjes kunnen zijn. Verder een keukentje met weer veel losse spulletjes erbij.

Een poppenwagen heb ik op haar lijstje gezet, is denk ik ook wel een hit.

Verder zag ik een leuke grote vloerpuzzel die ik ook op haar lijstje heb gezet: https://www.liefenklein.nl/shop/janod-v ... ierentuin/

Sowieso vind ik het eigenlijk een hele makkelijke leeftijd om cadeaus te bedenken, want ze kan zoveel meer dan vorig jaar. Prentenboeken vind ik altijd leuk (hier is de serie van Klein Visje een hit). Puzzelen vindt ze leuk, knutsel- en kleurdingen kunnen al best aardig. En dan dus al die doe-alsof dingen zoals een keukentje, Duplo, winkeltje etc.
lasvegas-84 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 20:08
1.52% gewijzigd
@ slapen: hier sinds een maand in laag ledikant met 1 zijkant eruit, gewoon in slaapzak. Dekbed doe ik pas als ze minstens 2 is. Maakt vast niet uit die paar weken, maar ach.. Bij ons gaat ze altijd direct onder het dekbed en ook op de bank vindt ze onder een dekentje liggen lekker, dus ben benieuwd. Doe denk ik eerst sowieso romper lange mouwen en een pyjama, zodat ze het iig niet erg koud heeft.

@ zieken: beterschap! Hier is dochter wel verkouden, maar verder niet echt. Vorige winter was ik vooral steeds ziek..

Verder is het hier echt een peuterpuber nu, alles is nee, zelf doen of mijn!
Ze praat al wel redelijk goed in zinnetjes, maar we verstaan niet alles en dat levert dan ook weer frustratie op.

Man en ik zijn doodmoe van het maandenlange opstaan om 5:00-5:30, dus kunnen ook wat minder hebben.

We gaan in februari een maand op reis en opa en oma gaan mee, en daar kijk ik enoooorm naar uit. Hebben maar een weekje zomervakantie gehad, dus dat was ook wat weinig achteraf.
Rozetje had gister ook hoge koorts, vandaag wel hangerig maar stuk beter.

Er is te veel geschreven om het bij te houden, sorry!
Goeie speelgoedtips!
Leuke webwinkel ook LasVegas!

Hoi trouwens aan alle bekende namen hier van het zwanger/baby/dreumes topic :hello:

Sterkte met de zieken. Hier is dochter gelukkig pas 1x echt ziek geweest (met koorts) in januari. Verder niets meer dan verkoudheden die helaas wel elke keer op haar longen slaan. Ze hoest eigenlijk heel het jaar al, maar de huisarts vindt het allemaal nog normaal.
@ bedje, dochter ging toen ze ongeveer anderhalf was over naar een Ikea peuterbedje met dekbed. Ze woelt alleen veel dus dat dekbed blijft vaak niet goed liggen. Wollen pyjama is wel een tip!

Dochter is sinds gisteren koortsvrij en heeft vandaag een hele leuk dag op de opvang gehad. Kwam vrolijk thuis, naar bed gaan door man zonder mij was alleen drama hoorde ik later.
Ik keek net bij haar omdat ze lag te hoesten, ligt ze te rillen in bed en toen ik haar bij me had genomen om water te geven spuugde ze 2x over me heen. Nu ligt ze even in ons bed bij me tot ze diep slaapt en de zetpil zijn werk heeft gedaan. Zo sneu.
Dochter dook net bij het naar bed gaan weer elk bed in waar een dekbed lag, dus net gelijk maar een deken in haar eigen bedje gelegd. Voor de gein dochter erbij en deken eroverheen, dochter draait zich om en valt bijna gelijk in slaap. Niet heel handig, drama omdat ze nog een schone luier, pyjama en slaapzak moest, maar daarna is ze sneller dan ooit in slaap gevallen.

Die puzzel ziet er leuk uit lasvegas!
Beterschap voor de zieken.

Chantilly, onze dochter is een maandje ouder en die ligt sinds een paar weken in een peuterbedje. Ook vanuit praktisch oogpunt, enne een grote baby die al snel de wieg uit groeit haha. Wij hebben het dekbed overdwars liggen en dat werkt wel goed. En dan gewoon een pyjama. Een slaapzak kan ook wel toch? Onze dochter komt er nog steeds niet zelf uit als wij er niet zijn.
Maar met een slaapzak kunnen ze er toch ook uit komen? Dochter kan gewoon met slaapzak aan wandelen hoor.

@cadeaus, een step is heel leuk! Dochter vind het een hit. Wij hebben er wel 1 met 2 wielen en persoonlijk zou ik dat eerder kiezen. Dochter is niet heel handig met evenwicht en een loopfiets gaat nog steeds niet super maar de step gaat best oké. Tegen de tijd dat het echt lekker weer wordt kan jullie dochter dat ook vast prima.

@schoencadeaus, echt niet over nagedacht nog. Denk een stickervel, potje klei, muziekinstrumentje. E.d. het is toch bedoeld als echt iets kleins en dochter is met alles blij.
Beterschap voor alle zieken, het gaat met dochter de goede kant op. Vanmorgen was ze wel echt overstuur en toen heeft ze nog in ons bed geslapen tot 10.15uur O_O
Sterkte voor alle zieken!
Hier heeft peuter vooral last van de laatste doorkomende kiezen gehad de afgelopen periode.. Daar zijn we nu gelukkig zo goed als vanaf. Verkouden is ze volgens mij het hele jaar door, bij baby vind ik dat vervelender..

Dank voor de tips mbt groot bed en dekbed.
We gaan het gewoon proberen met dekbed en slaapzak. En wil ze echt niet onder dat dekbed blijven liggen, dan ga ik eens kijken naar de wollen pyjama's.
Gistermiddag wilde ze zowaar wel onder het dekbed slapen in haar ledikant, dus we zullen het wel zien..

Komende week maar op zoek naar een leuk bed voor onze dame!

@ tips speelgoed, dochter heeft handpopjes gekregen, super druk is ze daarmee. En electro vanaf 2 jaar. Zelf hebben we de bambino loco gegeven, ze is gek op dat soort spelletjes.
En het is bijna vloeken in de kerk heb ik gemerkt in mijn omgeving, maar DE hit is toch wel haar trampoline ;-) Daar kan ze echt lang op spelen, in haar eentje.
|Beterschap aan iedereen

Inmiddels tart Otis mijn gezag (en ik herken mezelf). Als ik zeg dat dit de laatste keer is dat hij iets laat vallen en dat ik het dan niet meer oppak dan wijst hij naar mij begint te lachen en zegt met een hele zware stem:

laatste keerrrrrr

Ik lig helemaal dubbel.
Filmen Wester! Klinkt leuk :)

Ik lig ziek in bed, godzijdank is het een opvang dag
rosings schreef:
14-11-2019 11:03
Filmen Wester! Klinkt leuk :)

Ik lig ziek in bed, godzijdank is het een opvang dag

Beterschap! :daisy: Het lijkt mij normaal prima te doen, een kind in je uppie. Maar als ik echt griep heb lijkt het mij verschrikkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven