Moet ik wéér toegeven?
zondag 17 november 2019 om 09:21
Vorig jaar heb ik besloten bij mijn man weg te gaan,het is een vechtscheiding geworden,waarbij we natuurlijk allebei onze fouten hebben gemaakt.
Hij heeft met iedereen ruzie,onze vrienden,mijn familie,zijn familie,zelfs zijn vader en broer willen niks meer met hem te maken hebben.
Hij stal overal en van iedereen geld,sieraden ,alles wat maar een paar euro op kon brengen.
Hij woont momenteel in een soort opvang van de gemeente,en mocht daar 8 maanden blijven.die zijn al lang voorbij maar hij heeft nog steeds geen woning.
Elke zondag van 10 tot 18 zou hij onze kinderen op moeten komen hal n,maar hij komt vaker niet dan wel,hij kijkt eigenlijk niet echt naar de kinderen om,heeft nooit geen geld,zelfs niet voor een ijsje voor hun.
Onze kinderen komen niet graag daar in dat huis,wat ik wel begrijp,want daar wonen er meer,en onze kinderen vinden dat niet fijn.
Nu komt kerstmis eraan,en onze oudste wil heel graag dat met papa vieren,maar niet daar.
Nu wil ze dat ie naar ons komt,maar dat zie ik niet zitten,ik kan geen 10 minuten met hem samen in een ruimte zitten zo der dat de discussies weer oplaaien.
Er is zoveel gezegd en gebeurd wat ik hem (nog)niet kan vergeven.
Hij kan nergens anders naar toe.
Moet ik nu maar wéér door de knieën gaan en onze kinderen hun zin geven?
Hij doet zelf werkelijk nergens moeite voor....en ik ben altijd degene die maar toe moet geven,en op mijn tanden moet bijten,omdat hun het graag willen.
Nooit maakt ie tijd voor de kinderen,niet voor school,hobby's,verjaardagen,rapporten enz...moet ik nu dan ineens wel????
Ik weet echt niet goed wat ik moet.ik gun de kinderen echt hun kerst met papa,maar niet in mijn huis....
Hij heeft met iedereen ruzie,onze vrienden,mijn familie,zijn familie,zelfs zijn vader en broer willen niks meer met hem te maken hebben.
Hij stal overal en van iedereen geld,sieraden ,alles wat maar een paar euro op kon brengen.
Hij woont momenteel in een soort opvang van de gemeente,en mocht daar 8 maanden blijven.die zijn al lang voorbij maar hij heeft nog steeds geen woning.
Elke zondag van 10 tot 18 zou hij onze kinderen op moeten komen hal n,maar hij komt vaker niet dan wel,hij kijkt eigenlijk niet echt naar de kinderen om,heeft nooit geen geld,zelfs niet voor een ijsje voor hun.
Onze kinderen komen niet graag daar in dat huis,wat ik wel begrijp,want daar wonen er meer,en onze kinderen vinden dat niet fijn.
Nu komt kerstmis eraan,en onze oudste wil heel graag dat met papa vieren,maar niet daar.
Nu wil ze dat ie naar ons komt,maar dat zie ik niet zitten,ik kan geen 10 minuten met hem samen in een ruimte zitten zo der dat de discussies weer oplaaien.
Er is zoveel gezegd en gebeurd wat ik hem (nog)niet kan vergeven.
Hij kan nergens anders naar toe.
Moet ik nu maar wéér door de knieën gaan en onze kinderen hun zin geven?
Hij doet zelf werkelijk nergens moeite voor....en ik ben altijd degene die maar toe moet geven,en op mijn tanden moet bijten,omdat hun het graag willen.
Nooit maakt ie tijd voor de kinderen,niet voor school,hobby's,verjaardagen,rapporten enz...moet ik nu dan ineens wel????
Ik weet echt niet goed wat ik moet.ik gun de kinderen echt hun kerst met papa,maar niet in mijn huis....
zondag 17 november 2019 om 09:46
Iets andere mening: beiden hebben jullie met een vechtscheiding de kinderen flink benadeeld.
Mij lijkt dat jullie samen toch echt wel voor de kinderen een paar uurtjes fatsoenlijk met elkaar om zouden moeten kunnen gaan.
Ook al is vader een waardeloos figuur, dan nog moet je primair aan de kinderen denken. Die hebben al genoeg voor de kiezen gehad.
Mij lijkt dat jullie samen toch echt wel voor de kinderen een paar uurtjes fatsoenlijk met elkaar om zouden moeten kunnen gaan.
Ook al is vader een waardeloos figuur, dan nog moet je primair aan de kinderen denken. Die hebben al genoeg voor de kiezen gehad.
zondag 17 november 2019 om 09:47
Doet het leger des heils of een andere goede doelen club, een kerst diner in je woonplaats? Bel ze eens met de vraag of je ex en de kinderen daar kunnen aansluiten.
Er wordt rond die tijd van alles georganiseerd voor minder bedeelden, misschien zit er iets tussen voor ze. Wie weet, wordt het wel gezellig, dat zou voor je kinderen heel fijn zijn.
Er wordt rond die tijd van alles georganiseerd voor minder bedeelden, misschien zit er iets tussen voor ze. Wie weet, wordt het wel gezellig, dat zou voor je kinderen heel fijn zijn.
zondag 17 november 2019 om 09:50
Met moeder hebben ze het niet veel beter getroffen hoorDS1971 schreef: ↑17-11-2019 09:46Iets andere mening: beiden hebben jullie met een vechtscheiding de kinderen flink benadeeld.
zondag 17 november 2019 om 09:51
Soms is voor jezelf kiezen ook in het beste belang van je kinderen.DS1971 schreef: ↑17-11-2019 09:46Iets andere mening: beiden hebben jullie met een vechtscheiding de kinderen flink benadeeld.
Jezelf niet meer stress aandoen dan nodig is zodat je de rest van alle dagen een sterke en stabiele moeder kunt zijn.
zondag 17 november 2019 om 09:54
En ook, dit is nou eenmaal waar papa woont, daar zullen ze toch aan moeten wennen, daar kerst vieren.
zondag 17 november 2019 om 09:56
Dank je wel voor de reacties.
De papa zit idd aan de drugs,daardoor al veel problemen in ons huwelijk gehad,hij "dumpte"de kinderen zelfs bij mijn ouders om het t gaan halen of te gebruiken.
Hij heeft fulltime werk en nog heeft ie nooit geld.
Ik weet dat ik voor de kinderen mijn boosheid aan de kant moet zetten voor een paar uurtjes,maar hij maakt opmerkingen om reacties uit te lokken ,en zegt tegen mijn kinderen dingen die gewoon niet kunnen.zegt dat ik gun hersenspoel en dat ze er nog wel achter komen wat voor moeder ik ben.en dat ik een hoer ben.
En daar moet ik dan een paar uurtjes "gezellig" mee aan tafel gaan zitten voor de kinderen.....
Ik probeer zoveel mogelijk aan hun te denken.ik zeg dat ze altijd naar papa mogen bellen of appen,en als ze er naar toe willen mag dat alternatief je.
Maar het komt altijd van mijn kant.
Hij is vader,en ik vind dat ook hij verplichtingen heeft....
Ik denk dat ik idd voor de veilige optie kies en het niet doe,rn zeg dat hij dit op moet lossen.
De papa zit idd aan de drugs,daardoor al veel problemen in ons huwelijk gehad,hij "dumpte"de kinderen zelfs bij mijn ouders om het t gaan halen of te gebruiken.
Ik weet dat ik voor de kinderen mijn boosheid aan de kant moet zetten voor een paar uurtjes,maar hij maakt opmerkingen om reacties uit te lokken ,en zegt tegen mijn kinderen dingen die gewoon niet kunnen.zegt dat ik gun hersenspoel en dat ze er nog wel achter komen wat voor moeder ik ben.en dat ik een hoer ben.
En daar moet ik dan een paar uurtjes "gezellig" mee aan tafel gaan zitten voor de kinderen.....
Ik probeer zoveel mogelijk aan hun te denken.ik zeg dat ze altijd naar papa mogen bellen of appen,en als ze er naar toe willen mag dat alternatief je.
Maar het komt altijd van mijn kant.
Hij is vader,en ik vind dat ook hij verplichtingen heeft....
Ik denk dat ik idd voor de veilige optie kies en het niet doe,rn zeg dat hij dit op moet lossen.
zondag 17 november 2019 om 10:46
zondag 17 november 2019 om 11:43
Dus niet in je huis laten. Straks stopt hij je telefoon/ de piek van de kerstboom / het zilveren bestek in zijn tas om te verkopen.Molletjemol schreef: ↑17-11-2019 09:56Dank je wel voor de reacties.
Wat je zou kunnen doen: kijk of er gratis of betaalbare activiteiten zijn, die geschikt zijn voor kinderen.
Even googelen op 'gratis uitjes kinderen'. Of op 'budget uitjes kinderen Utrecht'
Bijvoorbeeld een kinderstadswandeling of de kinderrondleiding in de Utrechtse Domtoren (2 kinderen + 2 volwassenen = € 30).
Of geocaching. Dat vinden veel kinderen leuk.
Die activiteit ga je op 23 december doen met de kids.
En meneer kan eventueel aanhaken.
En hopelijk wil er een broer/zus van je mee als neutrale partij.
zondag 17 november 2019 om 11:56
Ik zou iets regelen waar ze samen heen kunnen, zo’n all you can eat restaurant en dat zelf betalen. Ze brengen en halen eventueel met de regel voor papa dat hij zijn muil dicht houdt en niet met of tegen jou praat tenzij noodzakelijk m.b.t. de kinderen.
Maar dan ook echt alleen om mijn kind tegemoet te komen en haar wens om met kerst tijd met haar vader door te brengen als ik in zo’n vechtscheiding zou zitten. Niet voor hem.
Maar dan ook echt alleen om mijn kind tegemoet te komen en haar wens om met kerst tijd met haar vader door te brengen als ik in zo’n vechtscheiding zou zitten. Niet voor hem.
zondag 17 november 2019 om 12:16
Of de kinderen en vader samen in een all you can eat. Jullie zijn gescheiden, hij heeft de vervelende gewoonte om je uit te lokken en jij hebt geen zin in ruzie.
Voordeel van een restaurant is dat ze in gezelschap van een hoop vreemden zijn en hij geen al te gekke dingen kunt doen. Mocht hij zich toch misdragen grijpt het personeel wel in.
Wat hij tegen de kinderen zegt, zegt meer over hem dan over jou en je kinderen zijn ook niet gek, die hebben echt wel door hoe de vork in de steel zit.
Voordeel van een restaurant is dat ze in gezelschap van een hoop vreemden zijn en hij geen al te gekke dingen kunt doen. Mocht hij zich toch misdragen grijpt het personeel wel in.
Wat hij tegen de kinderen zegt, zegt meer over hem dan over jou en je kinderen zijn ook niet gek, die hebben echt wel door hoe de vork in de steel zit.
zondag 17 november 2019 om 12:17
Dat is nogal een conclusie. Ik lees over vader aan de drugs, in daklozenopvang, ruzie met iedereen inclusief zijn eigen familie en hij steelt.
Correctie: loepen doet inderdaad wonderen. Ze ruilt en drugsgebruiker in voor een vrouw met een criminele achtergrond. Pfffff.
anoniem_220327 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 12:21
24.05% gewijzigd
zondag 17 november 2019 om 12:55
"we hebben natuurlijk allebei fouten gemaakt"
....volgt heel relaas van wat ex fout heeft gedaan,.....
Nee, to. Niet aan beginnen. Het is niet jouw plicht of verantwoordelijkheid. Vaak zie je dan dat, hoe meer verantwoordelijkheid jij overneemt, des te meer de ander het lekker kan laten liggen.
Niet doen.
....volgt heel relaas van wat ex fout heeft gedaan,.....
Nee, to. Niet aan beginnen. Het is niet jouw plicht of verantwoordelijkheid. Vaak zie je dan dat, hoe meer verantwoordelijkheid jij overneemt, des te meer de ander het lekker kan laten liggen.
Niet doen.