Werk & Studie alle pijlers

Tandarts/preventie assistente

17-11-2019 14:07 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen! Ik heb even een vraag aan andere tandartsa/preventie assistenten.

Ik ben mij een klein beetje aan het oriënteren wat een normale bruto salaris is voor de tandarts/preventie assistente, ik krijg nu 2408 bruto per maand op basis van 40 uur ik heb onder tussen 17 jaar werk ervaring. In de tijd dat ik bij mijn huidige werkgever werk 4 jaar nu is er maar 1x 8% loonsverhoging geweest ongeveer 50 euro bruto boven op als ik het goed zeg.

Ik draai volledig een eigen programma.

Wat verdienen jullie met zoveel werkervaring als assistente?

Ik wil binnenkort om de tafel met mijn werkgever over een eventuele salaris verhoging vandaar mijn vraag.

Alsvast dank!
Volgens mij kun je nog 1 tot 2 treden om hoog en dat is het: https://www.vieraccountants.nl/images/K ... bellen.pdf
EmmadePemma schreef:
17-11-2019 14:36
Volgens mij kun je nog 1 tot 2 treden om hoog en dat is het: https://www.vieraccountants.nl/images/K ... bellen.pdf
Dank je voor de link, dit is een richtlijn idd ken deze! Maar ik heb wel eens een assistent gesproken die 2800.bruto kreeg dus ik denk misschien dat de tandarts dit wel kan of mag doen.
Lavendel2 schreef:
17-11-2019 14:39
Dank je voor de link, dit is een richtlijn idd ken deze! Maar ik heb wel eens een assistent gesproken die 2800.bruto kreeg dus ik denk misschien dat de tandarts dit wel kan of mag doen.
Natuurlijk kan en mag een tandarts dat doen.
Die mag zijn medewerkers betalen wat hij wil natuurlijk.

Voor een richtlijn kan je het beste kijken naar de salarisschalen van de KNMT en de ANT
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Goedemiddag,

Ik werk ruim tien jaar als preventie assistente. Ik heb wel de cursus preventie en anesthesie gedaan bij Edin.

Voor een veertig urige werkweek verdien ik bruto rond de 2800. Dit is exclusief een bonus van één maandsalaris einde van het jaar.

Het is sterk afhankelijk van de praktijk waarin je werkt. De meeste tandartsen zijn niet zo goed in betalen. En zijn ook niet verplicht zich te houden aan de Knmt richtlijnen.

Ik draai overigens net als jij een eigen preventie programma.

Ik hoop dat ik je zo beetje geholpen heb?
Duizendpoot86 schreef:
17-11-2019 14:50
Goedemiddag,

Ik werk ruim tien jaar als preventie assistente. Ik heb wel de cursus preventie en anesthesie gedaan bij Edin.

Voor een veertig urige werkweek verdien ik bruto rond de 2800. Dit is exclusief een bonus van één maandsalaris einde van het jaar.

Het is sterk afhankelijk van de praktijk waarin je werkt. De meeste tandartsen zijn niet zo goed in betalen. En zijn ook niet verplicht zich te houden aan de Knmt richtlijnen.

Ik draai overigens net als jij een eigen preventie programma.

Ik hoop dat ik je zo beetje geholpen heb?
Hoi! Daar heb je denk ik dan gelijk in. Ik ook bij edin en acta. Die bonus ken ik niet vele praktijken zullen dat niet hebben denk ik. Ze doen er idd erg moeilijk over dit maakt het wel wat onaantrekkelijk voor de assistente.
Nee veel praktijken geven inderdaad een bonus.

Maar ik werk bij een stichting waardoor je jaarlijks omhoog gaat plus de vijf procent inflatie.
Geen gezeur en gedoe.

Maar je moet niet vergeten dat er veel vraag is naar goede (preventie) assistentes.

Dus kijk gewoon een beetje om je heen. En laat je niet verleiden je salarisstrook te overhandigen bij je nieuwe werkgever. Dit slaat nergens op.
duizendpoot86 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 15:09
0.13% gewijzigd
Duizendpoot86 schreef:
17-11-2019 15:03
Nee veel praktijken geven inderdaad geen bonus.

Maar ik werk bij een stichting waardoor je jaarlijks omhoog gaat plus de vijf procent inflatie.
Geen gezeur en gedoe.

Maar je moet niet vergeten dat er veel vraag is naar goede (preventie) assistentes.

Dus kijk gewoon een beetje om je heen. En laat je niet verleiden je salarisstrook te overhandigen bij je nieuwe werkgever. Dit slaat nergens op.

Mijn salaris strook nee die heb ik nooit laten zien al wilde zij dat wel.... Ja ik ben mij aan het oriënteren inderdaad of dat ik de boeg volledig omgooi ben ik nog niet over uit.
Bestaat er niet de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen? Denk aan praktijk manager?

Je zit al een tijd in het vak. Als je dat ziet zitten natuurlijk en je werkgever dat toelaat?

Ik doe dit dan niet fulltime. Maar ik kan soms wel eens de uitdaging missen. Maar wellicht ervaar jij dat anders natuurlijk.
Duizendpoot86 schreef:
17-11-2019 15:15
Bestaat er niet de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen? Denk aan praktijk manager?

Je zit al een tijd in het vak. Als je dat ziet zitten natuurlijk en je werkgever dat toelaat?

Ik doe dit dan niet fulltime. Maar ik kan soms wel eens de uitdaging missen. Maar wellicht ervaar jij dat anders natuurlijk.
Ik doe het ook niet fulltime trek dat niet te eentonig, ik doe een deeltijd hbo in een ander paramedische beroep maar dat is beschermd dit mag ik niet doen als ik nog niet gediplomeerd ben.
Ik snap het! Wel goed dat je naast je baan nog een studie doet. Lijkt mij best pittig.
Duizendpoot86 schreef:
17-11-2019 15:26
Ik snap het! Wel goed dat je naast je baan nog een studie doet. Lijkt mij best pittig.
Pittig is het ja! Alleen zondags rust en soms dan nog niet haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven