Uitgerekend eind juni-begin juli 2020

01-11-2019 13:56 664 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?

Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
Fijn Aardbei! En dan ook nog een verhuizing tussendoor, pff dat lijkt me wel pittig nu.

Hier voel ik me ook niet zo lekker. Ik was al constant misselijk, maar vanavond lijkt het erger te zijn dan anders. Sporten heb ik al een paar weken geleden opgegeven, maar hopelijk kan ik dat over een paar weken wel weer oppakken.
Vervelend dat jullie zo misselijk zijn!! Daar heb ik gelukkig maar 1 week last van gehad. Ik vind eten wel lastiger. Voorheen was ik echt dol op eten, nu staat bijna alle warme eten me tegen. Zelfs mijn lievelingseten voorheen, zoals pizza. Dat hoef ik dus echt niet meer.
Aardbei_86 schreef:
18-11-2019 21:21
Echo was gelukkig goed! Hartje klopte, alles zag eruit volgens het boekje. Geen bloed meer te zien in de baarmoeder dus waarschijnlijk komt het bloed nu ergens anders van. Dat maar even afwachten. Erg fijn dat ik zo tussendoor even terecht kon.
Gelukkig maar!! :cheer2:
Mijn buik is nu wat minder bol, maak me ook meteen zorgen, zo stom eigenlijk.
Zie nu alweer uit naar vrijdag de volgende echo. Niet misselijk, maar wel moe nog steeds.
justagirly wijzigde dit bericht op 19-11-2019 09:35
0.60% gewijzigd
Wat fijn dat de echo goed was Aardbei! Het eerste trimester is gewoon pittig, vooral mentaal vind ik. Onzekerheid, wachten, wachten, zwangerschap verbergen, moe. De vorige keer vond ik het echt leuker worden in het tweede trimester!

Wij gaan vanaf januari ons nieuwe huis verbouwen en dan hopelijk in maart verhuizen. Heb er erg veel zin in!
Mooi vooruitzicht SanPellegrino.
Ik denk dat je gelijk hebt over het 1e trimester.
Onzekerheid en wachten is killing.

Ik had bij de vorige 2 daarna juist bakken meer energie, dus ik hoop daar nu ook maar op!
Fijn dat de echo goed was, aardbei!

Justalady heb jij vrijdag alweer een echo?

Ben blij dat ik nu niet hoef te verhuizen, mijn energielevel is laag en ik ben zo emotioneel... echt ongelofelijk en zo niet mij.

Weet niet wie het zei maar de onzekerheid vreet hier ook. Blij als de echo met 11 weken geweest is.
@justagirly dat ik nog geen buikje heb en mijn broeken gewoon nog prima zitten was ook 1 van mijn twijfels. Maar toch is alles goed. Hopelijk voor jou ook een goede echo vrijdag!

@sanpellegrino ik denk dat je gelijk hebt over het 1e trimester. Hoop inderdaad dat het 2e trimester beter wordt. Die onzekerheid is echt lastig. Klussen, verbouwen, verhuizen. Niet een ideale periode voor. Maar we hebben straks wel een mooi nieuw huis. Moet er veel gebeuren bij jullie.

Ik heb zodadelijk het intakegesprek bij de verloskundige. Hebben jullie die al gehad?
justagirly schreef:
19-11-2019 07:52
Mijn buik is nu wat minder bol, maak me ook meteen zorgen, zo stom eigenlijk.
Zie nu alweer uit naar vrijdag de volgende echo. Niet misselijk, maar wel moe nog steeds.
Dat hoort er bij hoor! Eerst zet je buik heel erg op, van je darmen enzo. Zo rond week 8-9 kan dit afzakken om vervolgens een echte baby buik te krijgen vanaf week ???? (verschilt heel erg per persoon).

Ik ben ook nog steeds heel erg moe. Wel minder misselijk en dat maakt mij inderdaad ook onzeker. Nog precies een week dan heb ik weer een echo. Ben dan (eigen berekening) 10 weken.
Intake hebben wij morgenavond.
Aardbei_86 schreef:
19-11-2019 15:43
@sanpellegrino ik denk dat je gelijk hebt over het 1e trimester. Hoop inderdaad dat het 2e trimester beter wordt. Die onzekerheid is echt lastig. Klussen, verbouwen, verhuizen. Niet een ideale periode voor. Maar we hebben straks wel een mooi nieuw huis. Moet er veel gebeuren bij jullie?
Ja volledige renovatie. Hopelijk in 2,5/3 maand klaar. Ik vind het helemaal prima dat de verbouwing nu is, als ik de laatste 6 weken voor bevalling maar rust heb. Ga toch niet stil zitten al die maanden haha! En wij verhuizen pas als de verbouwing af is.

Ik heb volgende week, met 8 weken, intake bij verloskundige.

En dat je broeken nog passen is heel normaal hoor! Ken zelfs dames die pas rond 20 weken andere broek hoefden. Ik zelf bij eerste zwangerschap wel rond 13/14 weken omdat het niet meer lekker zit.
SanPellegrino schreef:
19-11-2019 16:40
Ja volledige renovatie. Hopelijk in 2,5/3 maand klaar. Ik vind het helemaal prima dat de verbouwing nu is, als ik de laatste 6 weken voor bevalling maar rust heb. Ga toch niet stil zitten al die maanden haha! En wij verhuizen pas als de verbouwing af is.

Ik heb volgende week, met 8 weken, intake bij verloskundige.
Waauw een hoop werk dus. Krijg je dus lekker alles nieuw. Keuken, badkamer etc.

Heb dus de intake gehad. Besloten dat we wel de Nipt gaan doen. Zijn er alleen nog niet uit of we ook nevenbevindingen willen weten of niet. Moet daar nog wat meer over lezen eerst.

Sporten jullie nog? En welke sport doen jullie? Ik rijd paard. Dat gaat tot nu toe nog goed. Ik merk alleen dat ik als ik die dag heb gereden ik niet te veel andere dingen nog moet doen die dag haha.
@Aardbei ik ga me vandaag verder inlezen over wel/geen nevenbevindingen bij nipt. Mijn gevoel zegt nu ja, maar wil me eerst nog even beter inlezen.

Ik heb ook een paard! Waar ik normaal iedere dag mee bezig was, soms zelfs meerdere keren per dag. Maar eerlijk waar, ik ben de laatste weken zó extreem moe dat ik echt totaal geen energie ervoor heb. Ik heb nu al drie weken niet gereden. :'( Ik zit eraan te denken een bijrijder te nemen, ook voor de klussen. Op dit moment voelt mijn paard echt als een last, het enige wat ik er doe zijn klussen en dat valt me enorm zwaar. Na een verzorgingsbeurt van een paar uur (zolders op en af voor stro, stallen uitmesten, buiten uitmesten, voeren, slepen met kruiwagens met waterzakken, paarden in en uit de weides halen en verplaatsen naar andere stukken etc) moet ik minstens een uur bijslapen op de bank. Ik doe op dit moment niks leuks met hem, want na het verzorgen ben ik echt op. Ik baal hier enorm van want mijn paard is echt mijn passie. Zelfs mijn man staat er van te kijken dat ik geen energie heb voor paarden. Ik hoop dat de vermoeidheid over een paar weken beter wordt. Ik zit er aan te denken om hem anders misschien te verhuizen naar een plek waar ik minder zelf hoef te doen in de verzorging, zeker met het oog op later in de zwangerschap. Maar poe voor mij is dit echt een emotioneel ding. Hij staat al jaren op dezelfde plek en heeft echt een sterke vriendschap met de andere paarden. Mijn hart breekt als ik hem daar bij weg moet halen. :'( Maar ik weet dat ik op een gegeven moment de zware klussen lichamelijk natuurlijk helemaal niet meer aan kan, dus ik vrees dat ik wel móet.
Hier helaas toch ziek moeten melden, ik trok het echt niet meer. Hopelijk knap ik op van een paar dagen bijtanken en dan maar weer met frisse moed..!
Ik was een fanatieke loper maar dat is helemaal voorbij nu. In plaats daarvan zwem ik nu 1 keer per week. Het is echt even doorbijten en ik voel me echt een ongelooflijke jankbak. Ik maakte mij daar ook wel een beetje zorgen om, maar volgens de huisarts is het vrij normaal dat je je niet zo happy voelt rond deze fase van je zwangerschap. Nog een dikke 2 weken, dan zit het 1e trimester er voor mij op! Ik hoop op magische zonnestralen hahah :puh:
Oh en Lila Lily, als een (tijdelijke) bijrijder goed voelt moet je dat zeker doen! En niet te schuldig voelen hoor! Jouw paardje vindt altijd weer nieuwe vriendjes, mocht het zover moeten komen! Plus zijn paarden zo sensitief..hij/zij voelt vast en zeker dat je wat anders dan anders bent nu :)
@siniwonder. Ja herkenbaar! gewoon even ziekmelden om even bij te tanken. Heb ik vorige week ook gedaan. Deed me goed. Het kost ook allemaal een hoop energie. Kindje groeit nu als een malle, plus wennen aan het hcg enzo. Gewoon maar even aan toegeven. Je niet happy voelen herken ik ook. Geef me daar dan ook maar aan toe.

@lila_lily ik snap je gevoel zooooo goed. Ik rij nog wel 3x per week. Alleen wordt op mijn pensionstal bijna alles geregeld, dus dat scheelt. Ik moet alleen zelf de stal mesten. Maar er wordt opgestrooid. Maar alles je alles zelf moet doen is dat best veel! Ik lease een pony (grote E-pony). Eigenlijk volledige lease. De eigenaar kijkt er niet echt naar om dus alles komt op mij neer. Ik vraag me ook af hoe het allemaal gaat lopen. We waren ook net lekker fanatiek dressuurwedstrijden aan het rijden. Heb net aardig wat bespiering erop gekregen, wil dat eigelijk niet ongedaan hebben. Misschien tzt wat meer longeren ofzo. Maar ik denk dat het toch nog steeds allemaal op mij terecht gaat komen met eventueel wel hulp van stalgenootjes.

Als ik jou was zou ik ook kijken naar iemand die je paard te leasen aan iemand. 3-4x in de week bijvoorbeeld en dan ga je zelf 1x in de week even kijken. Dan kan je paard lekker op dezelfde plek blijven. Vraag een kleine bijdrage voor die 3-4 keer. En laat die persoon ook de klusjes doen. Vanwege de klusjes zou ik de bijdrage misschien dan wat verlagen omdat dat je natuurlijk erg ontlast als je die klusjes niet hoeft te doen. Maar geen bijdrage doen zou ik dan ook weer niet willen. Als mensen moeten betalen zijn ze vaak wel wat betrouwbaarder in het nakomen van afspraken. Plus dat een paard niet goedkoop is en de spullen ook erg duur zijn. Maar het blijft lastig!!

@nipt ik denk dat wij misschien ook kiezen voor met nevenbevindingen. Maar ben wel bang dat het alleen maar onzekerder gaat maken misschien.

@pregnancy brain. Hebben jullie daar ook last van?? Ik ben zo vergeetachtig de laatste tijd! Vergeet overal spullen, vergeet dingen op m'n werk etc. Terwijl ik normaal erg scherp ben en alles onthoud en vrij weinig tot niks vergeet. Ik onthoud eigenlijk altijd te veel. Gisteren bij de vk moest ik papieren invullen dat ging ook verkeerd. Volgens de vk kon het nog erger worden. Dus dat belooft wat!
Fijn om te lezen dat er meer zijn die zich niet zo happy voelen. Heb veel botsingen gehad met vriend en zelfs aan de hele relatie én baby-willen getwijfeld. Dat vind ik erg.
Nu goed gesprek gehad en sta ik er weer anders in. Maar maak me soms echt zorgen.

Iemand vroeg of ik deze vrijdag weer een echo krijg, ja zeker, ik heb een hele rij afspraken gekregen elke keer op de vrijdag, en ik krijg iedere keer een echo heeft de vk beloofd.
Ik denk omdat ik heb aangegeven wel 10 testen te hebben gedaan en vorige keer erg met de mk zat. Ze was toen zó lief voor ons. En zei ook dat ik wel eerder had mogen bellen maar ik zei, dat ik haar niet lastig wilde vallen met weer een niet doorzettende zwangerschap. Ik denk dat ze dit dus doet om ons het vertouwen te kunnen geven dat het nu wel goed gaat.... Ben er erg blij mee en kan niet wachten tot vrijdag eigenlijk. Zal namelijk gewoon wéér een opluchting zijn als we zien dat het goed zit.
Maar ook omdat zij in opleiding is voor echoscopiste en ze wil graag oefenen ;-)
Dikke prima voor mij natuurlijk!
justagirly wijzigde dit bericht op 20-11-2019 17:39
5.79% gewijzigd
_melon schreef:
19-11-2019 16:00
Dat hoort er bij hoor! Eerst zet je buik heel erg op, van je darmen enzo. Zo rond week 8-9 kan dit afzakken om vervolgens een echte baby buik te krijgen vanaf week ???? (verschilt heel erg per persoon).
Gelukkig, dank je wel !!

De vorige keren droeg ik eigen broeken tot het eind. Denk niet dat me dat nu gaat lukken, onderste knoop moet soms echt los haha. Ze zijn ook wel erg skinny, dus ik zie wel hoe dat komt.
Wauw je eigen broeken tot 40 weken gedragen? Dat lukt mij echt niet haha

Pfffd dames sinds gisteravond echt zo misselijk als een hond en mijn darmen van slag. De hele dag ook.. Voel mij echt mega beroerd. Ken dit helemaal niet van mijn eerste zwangerschap. Begrijp jullie nu ook wat beter pfff
Ja, wel met een elastiekje tussen de knoop en dan door het gat hoor :)

Bij de 2e was het trouwens ook vaak een legging of panty met rokje, dus ik overdreef wat, schiet me net pas te binnen.

Ik kom geen enorme aantal kilo's aan en bevak meestal eerder dat scheelt misschien ook.
Wat lijkt me dat geruststellend justagirly!

Ik ploeter maar onzeker door 🥺
En ook hier aanvaringen met man en sowieso een zeer kort lontje in het algemeen. Voel me zo ontzettend niet mezelf gadverdamme!

Over positiekleding;
broeken kunnen nog, maar de riem is niet meer nodig.
Hoop het te kunnen rekken en dan over naar jurkjes lijkt mij het fijnst ; lang leve een zomerbaby!
Bh’s dat is een ander verhaal: ik heb al andere gekocht omdat de mijne zo’n enorme pijn deden aan mijn tepels...
Vervelend dat zoveel van jullie ook last hebben van misselijkheid. Ik voel me mentaal dan weer gewoon prima, maar wat naar dat dat niet bij iedereen lekker loopt. Hopelijk is dat dan ook iets wat na het eerste trimester beter wordt. Of liever nog eerder natuurlijk :).

Aan mijn buik is ook nog helemaal niks te zien. Merk alleen dat mijn hoge strakke broeken die tot m’n navel komen niet zo lekker meer zitten, behalve als ik de knoop open doe.

Wij willen wel de Nipt gaan doen, ik denk ook met nevenbedingen maar daar wil ik ook nog iets meer over lezen eerst.

Weten bij jullie veel mensen in de omgeving het al trouwens? Veel van onze vrienden al wel, maar ouders nog niet. En op werk wil ik ook nog even wachten, al vind ik het nu wel lastig om niks te zeggen met die misselijkheid nu.
justagirly schreef:
20-11-2019 17:27
Fijn om te lezen dat er meer zijn die zich niet zo happy voelen. Heb veel botsingen gehad met vriend en zelfs aan de hele relatie én baby-willen getwijfeld. Dat vind ik erg.
Nu goed gesprek gehad en sta ik er weer anders in. Maar maak me soms echt zorgen.
Wat vervelend dat het zo z'n weerslag op je heeft! Ze zeggen wel altijd dat je in deze situaties geen grote ingrijpende beslissingen moet maken. Wil je vertellen waar je je zo'n zorgen over maakt?

Wel fijn dat de vk je zo goed in de gaten houdt! En weinig aankomen is ook erg fijn. Ik ben zo bang dat ik veel aankom. Ik krijg mijn eetpatroon niet echt onder controle.
Ja, het gaat nu wel weer goed hoor!
We hebben een tijd terug een dikke relatie crisis gehad, wel overleefd, maar soms komen die gevoelens van toen dan terug.
En die waren heel heftig.
Dan ben ik bang dat we dus alsnog uit elkaar gaan en dat wil ik niet met een baby. Word ik weer boos om alles wat niet had gehoeven. Neem ik hem soms nog dingen kwalijk.
Maar dat is irreëel, die angst dan. We gaan niet uit elkaar.
Hakt er soms gewoon nog in wat er allemaal is gebeurd toen. We moeten blijven praten, dat is moeilijk en we zijn allebei soms nogal opvliegend en dat vind ik nu allesbehalve leuk.
Ik denk dat ik zelf wat meer drama Queen achtig ben nu, en sneller emotioneel door de hormonen.
Maar nogmaals, we voelen ons nu weer goed bij elkaar hoor. Ik vond het alleen wel een eng idee, dat ik even zo kwaad/klaar ermee was en dan te bedenken dat je zwanger bent, voelde mezelf zo dom op dat moment, wie doet dat nou als je relatie kut gaat.
Moment opname, dus béétje overdreven. Bovendien kunnen wij niet langer wachten met zwanger worden, ik ben al 39.
We gaan ervoor :couple:
Hormonen doen ook gekke dingen met een mens.
Hebben jullie ook hele rare dromen? Vannacht wilde een oud vrouwtje mij opeten en mijn baby meenemen. Nou werkelijk...
Rare dromen valt bij mij wel mee, hoe ik ben richting mijn man verandert gelukkig ook niet. Ben nog steeds onwijs blij met hem. :flirting:

Ik ben ook helemaal niet overdreven emotioneel ofzo. Met uitzondering dat ik vorige week heel hard moest huilen om een stripverhaal over een doodgereden poes. :'( :P Maar verder ben ik qua gedrag net als anders.

Wat ik echt EXTREEM heb is dit: Ik wil weten of het een jongetje of meisje is! En wel NU METEEN!!! Ik heb geen voorkeur, maar heb sinds deze week een enorme drang om het gewoon te weten. Helaas zal ik nog lang moeten wachten. ;-D Hebben jullie voorkeur qua geslacht?
Mijn man vindt een pret echo zodat je het geslacht een aantal weken eerder weet dan met de 20 weken echo onzin. Grr....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven