UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
whattodo97 schreef:
18-11-2019 08:51
Okay, heb even een vreemde week achter de rug. Afgelopen dinsdag naar de eerste hulp gestuurd door erg grote bloeding die aan een stuk door ging. Na echo en andere controles was er met de 2 niks aan de hand en was er met mij ook niks aan de hand ook al was ik wel erg draaierig en slap. Dit is al mijn 2e extreme bloeding en ze hebben mij gezegd dat er een redelijke kans bestaat op een miskraam, en dat ik niet gerustgesteld moet zijn na deze goeie echo... nu was de bloeding een dag later bijna gestopt en nu bloed het ook vrijwel niet meer, ben nogsteeds heel erg misselijk en erg gevoelige borsten dus dat is een goed teken. Vandaag heb ik een groepscounseling "zo heette het dacht ik" en woensdag weer een echo om te controleren hoe het een week na de bloeding gaat. Toch wel weer erg spannend. Sorrt ik heb niet alles gelezen van de afgelopen week maar ik las wel veel goeie berichten! 😇 en jammer genoeg ook minder goeie berichten...❤sterkte.
Oh jeetje toch, wat moeten jullie geschrokken zijn. 😔 Maar kunnen ze niet achterhalen waar die extreme bloeding vandaan komt?? Maar wel heel fijn dat er met de 2ling niets aan de hand is. Tenminste, voor zo ver ze het nu konden zien. Hou je vast aan dit goede bericht voor nu. ❤️
Och whattodo97 wat zal je geschrokken zijn! Hopelijk woensdag weer een even mooie echo :heart:
Dat is schrikken whattodo!
Hopen dat ze veilig blijven zitten, ik duim voor je!
Wat een wisselend nieuws toch de hele tijd. Het blijft toch een spannend periode!

@whattodo, wat vreselijk schrikken. Kunnen ze een verklaring vinden voor de bloedingen? Ik duim voor je voor goed nieuws!

@kaartje, ik rijd ook paard, doe dat al jaren op de paarden van een vriendin. Maar ik heb het nu even stopgezet, haar ook verteld waarom. Ik was gewoon te misselijk en kon de gedachte aan dat 'gehobbel' al niet aan :@@:
Nu begint mn buik echt wel te groeien en mag ik niet meer van mn man omdat hij het te gevaarlijk vindt... Kan het altijd weer oppakken als baby er is.

Ik ben sinds afgelopen weekend officieel de 12 weken voorbij. Misselijkheid wordt iets stabieler, maar zeker nog niet over, dus ik blijf nog even emesafene nemen. Vandaag ook bloed laten prikken voor de nipt en we gaan over een week of 2 de termijnecho plannen, SPANNEND!!
Ja, was erg geschrokken. Hoop woensdag ook echt op een goeie echo en dat er niet weer bloedingen gaan komen. Deze bloeding was niet echt te verklaren maar ik denk dat het weer van een bloedstuk of ruimte zegmaar in de baarmoeder is. Daar kwam het de vorige keer wel van en deze plek is nogsteeds zichtbaar op de echo.
Wat schrikken whattodo97! Hopelijk nu geen bloedingen meer maar kan mij voorstellen dat dit toch wel stressvol is zo. :(

Fijn dat je voorbij de 12 weken bent livingontheedge!

Hier vandaag voor het eerst naar de vk geweest, heb alle info weer gekregen en mijn waarden waren goed. Bloed geprikt voor de combinatietest en over twee weken termijnecho in het ziekenhuis. Leuk feitje; ik zie mijn vk pas eind februari weer (Na week 24). Ze gaan er hier vanuit dat het goed gaat en je zelf belt als er iets is.

Oh en ze gaan weer de bloedgroep van de baby bepalen, doen ze dat in NL ook?
@whattodo wat schrikken zeg. Ik hoop op een goede echo woensdag.

@poezels dat lijkt mij best gek pas terug naar vk na week 24. Ik ben blij dat ik hier wat vaker mag.
Ik weet eigenlijk niet of ze hier de bloedgroep van de baby bepalen.

Hier was de termijnecho goed. 3 juni uitgerekend en nu 11+5.
Lijkt me leuk om mee te schrijven!
Ik weet het nu sinds een paar weken dat ik zwanger ben.
3 juni ben ik uitgerekend :cheer2:
Minimousee schreef:
18-11-2019 21:57
Welkom, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Heb je al een echo gehad?
@poezels, ja bloedgroep bepalen ze in NL ook. Als je rhesusfactor hebt moet je namelijk een extra prik tijdens de zwangerschap en na de bevalling.

Welkom minimouse!! Jij weet dan pas vrij laat van je zwangerschap of niet ?? Gefeliciteerd in ieder geval :-D
Fijn dat de termijn echo goed was kaartje ♥️

Welkom minimouse en gefeliciteerd hè! Hoe voel je je??

Hier vandaag de intake gehad. Helaas niet gekeken/geluisterd. Het luisteren doen ze pas na 12 weken zei ze. Nu maar hopen dat het snel 4 december is, dan kunnen we weer even kijken. 🙏

Ik ga het volgende week maandag vertellen tegen mijn teamleider. Misschien een beetje aan de vroege kant maar het is de enige optie dat ik die man zie... als hij op de woning is, ben ik er nooit. En om het nou over de mail te vertellen vind ik ook zowat. (Prima als mensen dat doen hoor maar ik doe het liever face to face)
Wat vervelend, whattodo. Hoe voel je je nu? Voel je je tussendoor dan ook heel slecht, of begint het zomaar vanuit het niets?

Welkom minimouse, en nog gefeliciteerd. Hoe voel je je?

Poezels, vind je dat niet vervelend? Ik vind soms 3 of 4 weken wachten tussen de afspraken door al zo lang duren.

Galleta, hoe gaat het met je?

Kaartje, fijn dat je termijnecho goed was!

Lamaa, heb je al wel een echo gehad, of krijg je 4 december pas echt de eerste echo? Vind je het spannend om het tegen je teamleider te vertellen?

Hier: Ik heb - los van de andere kwaaltjes - de hele tijd een erg zere bovenbuik. Nu twijfel ik of dat van de zwangerschap komt, of dat er misschien iets anders aan de hand is. Ik zal het morgen vragen bij de verloskundige, maar toevallig nog iemand hier er last van?
Dankjewel iedereen.
Morgen ben ik precies 12 weken.
Ik wist met 3 weken zwangerschap dat ik zwanger was.
Ik heb Inmiddels 3 echo's gehad
(met 4 weken wegens bloedverlies) 6 weken, en met 10 weken een echo.
Ik voel me prima, nergens last van behalve extreem vermoeid. O_o
Mihoen62 schreef:
19-11-2019 08:18

Hier: Ik heb - los van de andere kwaaltjes - de hele tijd een erg zere bovenbuik. Nu twijfel ik of dat van de zwangerschap komt, of dat er misschien iets anders aan de hand is. Ik zal het morgen vragen bij de verloskundige, maar toevallig nog iemand hier er last van?
Hoe doen je darmen het op dit moment?
Wat vervelend whattodo. Lijkt me echt heel stressvol.

Welkom minimousee en gefeliciteerd! Is dit je eerste kindje?
Je die vermoeidheid weet hier ook van geen wijken. Echt frustrerend.

Koala89 schreef:
17-11-2019 09:26
Na de echo meteen het goede nieuws op mijn werk verteld, want ik kwam met zo’n grote glimlach van de ‘tandarts’ vandaan dat ik het niet meer voor me wilde en kon houden. Super leuke reacties van collega’s en leidinggevende. Daarna ook aan zwager verteld die net 30 was geworden en zelf een kleine van 6 maanden heeft. ‘Dit is het mooiste cadeau dat ik heb gekregen’ was zijn hartverwarmende reactie. Schoonzusje ook helemaal door het dak van enthousiasme, zo lief allemaal!
Wat mooi! Haha hormonen, ik word hier echt een beetje emotioneel van ;-) Ben heel benieuwd naar de reacties die wij gaan krijgen; er zijn weinig mensen die weten dat we graag een derde kindje willen en tussen de eerste twee zit veel meer tijd.

poezels schreef:
18-11-2019 20:21
Hier vandaag voor het eerst naar de vk geweest, heb alle info weer gekregen en mijn waarden waren goed. Bloed geprikt voor de combinatietest en over twee weken termijnecho in het ziekenhuis. Leuk feitje; ik zie mijn vk pas eind februari weer (Na week 24). Ze gaan er hier vanuit dat het goed gaat en je zelf belt als er iets is.
Oh en ze gaan weer de bloedgroep van de baby bepalen, doen ze dat in NL ook?
Jeetje wat zit daar veel tijd tussen! Ik heb een hele lijst gekregen met de afspraken voor de hele zwangerschap. Voorlopig 1x per 3 à 4 weken en vanaf april elke 2 weken. Dat is bij de gyn, als ik tussendoor ook nog een verloskundige wil zien mag dat en dan valt er af en toe een gyn-afspraak uit. Er is hier een hele lijst met zwangerschapsrisico's en daar heb ik aardig wat kruisjes op, dus misschien heeft het daar mee te maken hoor, dat het hier zoveel is.
Bloedgroep van de baby wordt hier niet bepaald (maar dus geen NL).

Is jouw eerste kindje eigenlijk ook in het buitenland geboren?
_melon schreef:
19-11-2019 10:16
Hoe doen je darmen het op dit moment?
Ik heb precies het tegenovergestelde van jou, vermoed ik.
Het gaat zeg maar iets te makkelijk.
Hollandaisesaus ja voor mij de eerste, voor me vriend de 3e.
Mihoen62 schreef:
19-11-2019 10:26
Ik heb precies het tegenovergestelde van jou, vermoed ik.
Het gaat zeg maar iets te makkelijk.
Ah, maar ook daar kan je last van hebben. De darmen verschuiven helemaal naar boven. Anyway, idd maar even de VK vragen :)
Welkom minimousee! Wat een echo’s al en toch schrikken bloedverlies. Fijn dat alles goed gaat!

Ik vind het heerlijk om niet zoveel afspraken te hebben, en is ook geen reden voor. Als het goed gaat, gaat het goed. Ik vind in Nederland de verloskunde erg medicinaal met veel checks in het begin. Ze doen het voor het (geestelijke) welzijn van de moeder, niet zozeer voor de baby want daar valt niets aan te doen. Alle zorg is hier overigens gratis.

Mijn dochter is hier ook geboren en ging op dezelfde wijze. Tenzij er een medische noodzaak is, zie je ze hier gewoon weinig. Maar ik kan wel altijd bellen. Voor mij prima iig! :)

Aan de andere kant moet je hier wel in het ziekenhuis bevallen vanwege de grote afstanden. Ik woon in Zweden overigens :)
Poedels, klopt de echo met 4 weken was op eigen verzoek.
Niemand wist goed waarom dat bloedverlies aanhield.
Maar hoe ben je in Zweden beland? :woa:
poezels schreef:
19-11-2019 11:26
Welkom minimousee! Wat een echo’s al en toch schrikken bloedverlies. Fijn dat alles goed gaat!

Ik vind het heerlijk om niet zoveel afspraken te hebben, en is ook geen reden voor. Als het goed gaat, gaat het goed. Ik vind in Nederland de verloskunde erg medicinaal met veel checks in het begin. Ze doen het voor het (geestelijke) welzijn van de moeder, niet zozeer voor de baby want daar valt niets aan te doen. Alle zorg is hier overigens gratis.

Mijn dochter is hier ook geboren en ging op dezelfde wijze. Tenzij er een medische noodzaak is, zie je ze hier gewoon weinig. Maar ik kan wel altijd bellen. Voor mij prima iig! :)

Aan de andere kant moet je hier wel in het ziekenhuis bevallen vanwege de grote afstanden. Ik woon in Zweden overigens :)
Cool Zweden!! Ik hou van Scandinavië! Daar hebben ze trouwens toch ook heeeeel lang zwangerschapsverlof, of iig is het allemaal toch heel goed geregeld als je kinderen hebt?

Ben benieuwd waar de andere 'buitenlanders' zich bevinden.
Wij zijn ook een internationaal gezin. Ik ben half Duits, half Nederlands. Mijn man is Belg. Onze hond een Tjech :lol:
We wonen in NL in het grensgebied en werken alletwee ook in België, dus als grensarbeiders hebben we wel wat extra papierwerk, bijvoorbeeld bij het aanvragen en de uitkering van verlof etc. Ik val als BE werknemer namelijk in het Belgisch systeem. Je mag tot 1 week voor je uitgerekende datum doorwerken en dan je volledige verlof daarna nemen. Dat ben ik overigens niet van plan ;)
Minimousee schreef:
18-11-2019 21:57
Welkom ! 😇
Whattodo97 dankje
Mihoen62 schreef:
19-11-2019 08:18
Wat vervelend, whattodo. Hoe voel je je nu? Voel je je tussendoor dan ook heel slecht, of begint het zomaar vanuit het niets?
Tussen de bloedingen door, (2 grote gehad en een paar kleinen) voel ik me eigenlijk echt zwanger. En die grote bloedingen beginnen echt onverwacht uit het niets. Voel het eigenlijk niet aankomen.
Minimousee schreef:
19-11-2019 11:32
Poedels, klopt de echo met 4 weken was op eigen verzoek.
Niemand wist goed waarom dat bloedverlies aanhield.
Maar hoe ben je in Zweden beland? :woa:
Bah wat spannend dan zo aan het begin! Maar je hoort het vaker en dan is ook alles prima. Gek eigenlijk!

En ik ben in Zweden belandt met mijn Zweedse echtgenoot. Zijn kids woonden hier en wij nog in NL en het was heel moeilijk voor hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven