Nou zeg...

23-11-2019 14:24 82 berichten
Ik ben lui van vermoeidheid en vermoeid van mijn luiheid.

Eigenlijk had ik eergister al boodschappen moeten gaan doen, maar kon de moed niet vatten :sigh: en heb iets besteld waar ik zowel in de avond van kon eten als in de morgen and guess what, ik kon gister de moed niet vatten om boodschappen te gaan doen. :sigh:
Vandaag heb ik het allerlaatste eetbare in huis naar binnen gewerkt en nu moet ik dus de deur uit, maar kan de moed niet vatten. :sigh:

Heb vandaag ook veel te lang geslapen, waardoor ik eigenlijk alleen maar lamlendiger ben geworden en aldus nergens meer de moed voor kan vatten. :sigh:

Nou kan ik jullie moeilijk vragen om voor mij de moed te vatten, kan me zelfs voorstellen dat jullie de moed verliezen als je dit lamlendige stukje leest.

Weet niet wat ik met dit topic wil, moest het gewoon eventjes kwijt. :sigh:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-11-2019 15:00
Je hebt helemaal gelijk, op die vliegen na dan. Ik laat me mijn ambities niet zomaar wegkletsen hoor.
Dan loop je straks "Like an Egyptian" richting supermarkt. Om in de stemming te komen voor die ambitie.
Everything you see I owe to spaghetti!
Tijd voor wat gedachtenexperimentjes:
- beeld je hoe het zou zijn om in de gevangenis te zitten, verplicht om jaren door te brengen in een klein kamertje, snakkend naar het vrije leven buiten. En dan beseffend: hee, maar ik hoef gelukkig helemaal niet binnen te zitten, ik kan gewoon naar buiten, ik ben vrij! En dan de jas en naar buiten, genietend van de vrijheid.
- beeld je in dat je dat je in een of ander arm land woont, waar je een uur moet lopen naar de waterput, waar je gras, olifantenstront en geitenballen moet eten om niet te verhongeren. En bedenk je dan dat je (pffff!) in een rijk land woont, waar je zo naar de winkel kunt gaan waar de schappen vol liggen met heerlijk voedsel. En dan de jas en naar buiten, genietend van de luxe in Nederland.
- beeld je in dat je ineens verlamd bent vanaf je middel, dat je in een roelstoel zit en snakt naar het gevoel om weer te kunnen lopen. En dan de jas en naar buiten, genietend van je mobiliteit.
- beeld je in dat je op sterven ligt en terugdenkt aan al die uren in je leven dat je lag te lummelen, waarin je nergens zin in had, dat de tijd leek te kruipen. En bedenk dat je leven er nu op zit en je die tijd voorgoed verkwanseld hebt. En dan de jas en naar buiten, genietend van de tijd die je nog hebt in dit leven.
Het regent niet dus niet lullen maar poetsen. Niks doen is even leuk tot het je belemmert. Dat punt heb je nu bereikt.

Gewoon die winkel in.
anoniem_372936 wijzigde dit bericht op 23-11-2019 15:16
1.05% gewijzigd
Cateautje schreef:
23-11-2019 14:58
Yes, that's the spirit, zo ongeduldig en knorrig moet ik met mezelf worden, dan is het zo gedaan.

Dank! :-D
Ongeduldig en knorrig?
Jij bent de baas over je eigen handelen. Straks heb je lekker boodschappen in huis en kun je fijn met de voetjes op de bank. Als beloning.
Hup, gewoon nu de deur uit en richting supermarkt. Hele dagen binnen zitten is niet gezond en maakt je alleen maar meer lamlendig.
Ik denk echt dat je gewoon standaard minimaal een keer per dag een frisse neus moet halen.
Rosalind schreef:
23-11-2019 15:21
Hup, gewoon nu de deur uit en richting supermarkt. Hele dagen binnen zitten is niet gezond en maakt je alleen maar meer lamlendig.
Ik denk echt dat je gewoon standaard minimaal een keer per dag een frisse neus moet halen.
Dat denk ik ook.
Mijn moeder gaat ook altijd tegen heug en meug het einde van de middag eens boodschappen doen en blijft dus de hele dag binnen hangen en zitten te roken. Als je het nu gewoon standaard een ochtend ding maakt heb je een normaal ritme en een vast iets en dan is een keertje overslaan ook niet zo erg.
Helpt het als je een podcast op je telefoon aanzet, oortjes in en een stukje gaat wandelen? Op de terugweg kun je dan meteen langs de Super. Mij helpt dat, want in zulke moods zie ik vooral op tegen interactie met anderen, heb ik gemerkt. Terwijl dat wandelingetje weer helpt om je minder lamlendig te voelen als je terug bent.

En misschien een tip voor morgenochtend... Sta meteen op, begin je de dag wat energieker, dan werkt dat door voor de rest van de dag. Morgen een nieuwe kans dus! :-)
Lieve dames,

Dank voor de bemoedigende woorden, de schoppen onder mijn kont en het medeleven.
Ben ondertussen schoon en aangekleed, met jas, tas, lijstje en mijn hele hebben en houwen en ga nu de deur uit.

Jullie zijn kanjers!!! :-D
Goed zo Cateautje.
En morgen weer he?
Rosalind schreef:
23-11-2019 15:36
Goed zo Cateautje.
En morgen weer he?
@( Morgen wéér boodschappen doen?! Dat kun je d'r niet aandoen joh! :nope:

:proud:
There is always something happening, and it's usually right now
Cateautje schreef:
23-11-2019 14:43
Besteld alreeds gedaan, daar kan ik geen gewoonte van maken.

Appie's minimumbedrag is te hoog.
Dan sla je toch voor twee weken boodschappen in. Doe je er nog een fles wasmiddel, pak pleepapier en een fles shampoo bij en je komt er wel. 70 euro is nou ook weer geen godsvermogen.
Melding van Teau een paar minuten geleden, zal het even doorgeven:

Afbeelding

Afbeelding
justagirly schreef:
23-11-2019 14:27
Ja, even douchen, een lijstje maken met lekkere en noodzakelijke dingen en dan even naar de winkel die je het fijnste vindt.

Wedden dat je dan heel blij bent als je thuis komt. Zet m op Cateautje.

Oh!!
Waarom laat je je boodschappen niet een keertje thuis bezorgen??.
Er komt er echt geen een meer dit weekend hoor.

Je moet minimaal de dag ervoor bestellen en soms lukt dat zelfs niet want alle bezorgmomenten vol.

Ga naar de super, of bestel een pizza online of verhonger. Wat je leuker vind TO.
Heb je geen picnic in jouw omgeving?
Nooit meer boodschappen buiten de deur hoeven doen, ideaal.

Goed dat je de moed hebt gevonden om naar buiten te gaan. Zit je vanavond heeeerlijk rustig van op je bank!
Ik zou lekker thuis blijven, thuisbezorgd bestellen en vooral niets moeten doen van mezelf. Geeft toch niet als je je af en toe zo voelt?

Maar goed, beetje laat dit. :biggrin:
Life is short. Eat dessert first.
Grobbekuiken_ schreef:
23-11-2019 16:11
Melding van Teau een paar minuten geleden, zal het even doorgeven:

Afbeelding

Afbeelding
Dankjewel Grobbe.

Ik ben er weer en heb alles in huiuiuiusssss, yeeeeeyyyy. :cheer2: :cheer2: :cheer2:

En zoals te verwachten viel het natuurlijk allemaal reuze mee. Maar goed, af en toe moeilijk doen heeft ook zo z'n charme. :P
Cateautje schreef:
23-11-2019 16:43
Dankjewel Grobbe.

Ik ben er weer en heb alles in huiuiuiusssss, yeeeeeyyyy. :cheer2: :cheer2: :cheer2:

En zoals te verwachten viel het natuurlijk allemaal reuze mee. Maar goed, af en toe moeilijk doen heeft ook zo z'n charme. :P
Afbeelding

Grote rooie, liefje, she's back (en wij weten ook weer waar ze uithangt :proud: )
Dubbel
Grobbekuiken_ schreef:
23-11-2019 16:50
Afbeelding

Grote rooie, liefje, she's back (en wij weten ook weer waar ze uithangt :proud: )
We hebben samen lactosevrije melk gedronken, dus hij was extra blij dat ik er weer ben. :cat:

:french:
:cheer2: :cheer2:
Polsjef schreef:
23-11-2019 16:56
:cheer2: :cheer2:
:rofl:
Maar....hoe dan ook, je hoeft nu de rest van het weekend de deur niet uit (toch? zo slim was je toch?) en kan een lekker luie zaterdagavond en zondag houden? Red heeft ook alles wat hij/zij (hij hè) nodig heeft? Jouw weekend samen met Big Red kan beginnen!
Grobbekuiken_ schreef:
23-11-2019 17:11
Maar....hoe dan ook, je hoeft nu de rest van het weekend de deur niet uit (toch? zo slim was je toch?) en kan een lekker luie zaterdagavond en zondag houden? Red heeft ook alles wat hij/zij (hij hè) nodig heeft? Jouw weekend samen met Big Red kan beginnen!
Jawel, het moest vandaag echt. Hoewel morgen de winkels ook open zijn, had ik alleen nog een spruitje om op te knabbelen en wat ik vanmorgen heb gegeten, daar werd ik niet blij van, dat is te lezen in het, wat ik niet hardop wil zeggentopic.

En inderdaad, je weet weer waar ik ben, dus hoef je de hulptroepen niet in te roepen en dat geeft een gerust gevoel voor beide partijen, toch? :-D

Die rooie is inderdaad een kater en hij laat het me dagelijks weten ook.

Vanavond gesmoorde andijvie met een kippetje en CSI New York, dus ik ben onder de pannen. Wat ga jij doen vanavond?
Goed dat je toch gegaan bent, je klinkt ook meteen een stuk vrolijker gelukkig.
dolfje schreef:
23-11-2019 17:21
Goed dat je toch gegaan bent, je klinkt ook meteen een stuk vrolijker gelukkig.
Ja Dolfje, je had speciaal je puntschoenen aan gedaan en dat werkte als een tierelier.

Ja, heb de beren op de weg wat honing gegeven en dat hielp ook heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven