Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd

zaterdag 30 november 2019 om 10:06
Er zijn genoeg vrouwen die hun haar niet verven hoor. Ik zie zat vrouwen lopen met grijs haar en vooral vrouwen die het kort dragen.
zaterdag 30 november 2019 om 10:07
Er is zoveel raar aan mensen. We doen wel gekkere dingen. Elkaars haar dragen bijvoorbeeld (hairextensions) of lopen op palen (hakken)
Ik zie ze al 10 jaar niet meer hoor, en daarvoor eigenlijk ook niet zo, maar dat zal wel weer met die bubbel te maken hebben, hoewel ik sinds een paar jaar in een redelijk degelijk dorp woon.
En gelukkig mogen we dat allemaal lekker zelf uitmaken. Alsof jij nu niet jouw eigen schoonheidsideaal opdringt.....
zaterdag 30 november 2019 om 10:10
Er 'ouder' uitzien is gewoon echt 'not done' lijkt het wel. Ik vind het lastig want aan de ene kant vind ik die hele industrie om er maar jonger uit te moeten zien (als vrouw, want voor mannen gelden er tot op zekere hoogte andere regels) gewoon te idioot voor woorden en tegelijkertijd heb ik zelf ook 2 dozen L'Oreal op de plank staan en een mand vol AHA/BHA/retinol/primers/foundation en aanverwante toestanden want de wereld stopt of zo als ik er gewoon als mijn leeftijd uitzie.
En hah... ik kan smeren wat ik wil maar uiteindelijk zie ik er gewoon uit als achter in de 40. En al die mensen die altijd jonger geschat worden... hmmm... als ik zelf moet schatten dan haal ik er ook al snel 5 tot 10 jaar vanaf want gek genoeg vind ik veel mensen er ouder uitzien dan ze zijn.
En hah... ik kan smeren wat ik wil maar uiteindelijk zie ik er gewoon uit als achter in de 40. En al die mensen die altijd jonger geschat worden... hmmm... als ik zelf moet schatten dan haal ik er ook al snel 5 tot 10 jaar vanaf want gek genoeg vind ik veel mensen er ouder uitzien dan ze zijn.

zaterdag 30 november 2019 om 10:11
Iedereen moet natuurlijk doen wat hij/zij leuk vind. Maar pruiken en haar extensions kan dan soms mooi zijn. zoals die Bianca van de Voom Voom in Torremolinos , ik heb geen idee hoe oud ze is. Maar op zo'n manier wil ik dus niet oud worden. Ik zal waarschijnlijk op een dag ook wel besluiten om de boel gewoon grijs te laten worden. Gelukkig heb ik mijn haar kort dus het zal niet zo'n moeilijk proces zijn. Maar nu ben ik er gewoon nog even niet klaar voor.
Grappig genoeg is het heel makkelijk te zien hou oud een vrouw werkelijk is. Ten eerste door hun kapsel, geverfd of niet. Veel vrouwen houden hetzelfde kapsel tientallen jaren aan, omdat ze denken dat dat het enige is dat bij hen past. Dus als je een jaren '90 kapsel ziet, geverfd en wel, weet je dat die vrouw dat kapsel al minstens 20 jaar heeft aangehouden en waarschijnlijk rond de 50 is. En niet rond de 30.
Ten tweede: je gezicht wordt echt wel ouder. De teint van je huid verandert, je trekken veranderen. Je huid wordt slapper. Kan je smeren wat je wilt, maar dat ga je niet tegen. Dus dan heb je het hoofd van een 50-60-jarige met de haardos van en 30-jarige. Somehow doesn't match...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wauw dat middelste meisje lijkt op Megan fox. Wat is ze mooi.

zaterdag 30 november 2019 om 10:12
Tuurlijk, dat laatste zal ik niet ontkennen. En grijs van de een op de andere dag maakt natuurlijk een enorm verschil. Maar mijn stelling is dat we elkaar op deze manier wel met zijn allen gevangen houden. Doordat bijna alle vrouwen hun haar verven om er jonger uit te zien, draaien we het inmiddels om en vinden we het raar als een vrouw van in de 40 of in de 50 grijs haar heeft. Zie sommige reacties hier. Veel mensen blijken niet eens te wéten dat de meeste mensen ergens rond hun 40e grijs worden. Omdat ze nooit meer een grijze veertiger op straat zien.Account2 schreef: ↑30-11-2019 10:05Bij mijn zus was het ook meer de overgang van de kleur naar het natuurlijke grijs. Het maakt haar "van de één op de ander dag"(ik zie mijn zus niet zo vaak) veel ouder. Ik bedoel meer, toen ze het nog bij de kapper liet verven werd ze jonger geschat. En veel vrouwen (ik ook wel) vinden dat toch leuker om te horen.![]()
Stel nou dat we datzelfde zouden hebben met botox. Dat iemand die natuurlijke rimpels heeft als 'oud' wordt gezien en dat de hele vrouwelijke goegemeente botox spuit omdat ze dat 'mooier' vinden en graag jonger geschat willen worden. Zo trekken we elkaar toch met zijn allen naar een bizar schoonheidsideaal waarbij er geen ruimte meer is voor gewoon natuurlijk oud worden?

zaterdag 30 november 2019 om 10:13

https://www.demilked.com/natural-gray-hair-grombre/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 30 november 2019 om 10:13

zaterdag 30 november 2019 om 10:15
Dat grijze haar vind ik dus echt zonde bij zo'n mooie vrouw.

zaterdag 30 november 2019 om 10:19
Hier gegrijp ik helemaal niets van. Ze heeft zelfs grijs/groene ogen. Matcht prachtig.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik wou het nét zeggen! Men doet hier in dit topic alsof het normaal is om met 40 jaar al grijs te zijn maar ik ken vrijwel geen vrouwen die zo jong al heel erg grijs waren. Op mijn veertigste verfde ik mijn haar sowieso niet, ik ben er, nu een aantal jaar later, juist net weer mee begonnen omdat ik grijze haren begin te krijgen. Maar mijn uitgroei is nog gewoon donker, ik heb her en der een grijze haar maar zelfs nog geen hele plukken.
Am Yisrael Chai!

Dat zegt mij niks als jij zegt dat je de fotos die BGB post lelijk vindt. Mijn moeder is pas heel laat met verven gestopt. Ergens op haar 70e of zo. En dat grijs staat haar zoveel mooier! Klopt gewoon helemaal bij haar gezicht.Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 10:12Mijn schoonmoeder was vroeger het verven ook zat en ze veranderde ineens van een mooie oudere vrouw in een omaatje.
zaterdag 30 november 2019 om 10:22
Ik heb het idee dat het feit dat iemand grijs is, voldoende is om te zeggen dat ze er oud(er) uit ziet.
Grijze haren dus oud.
Kijk s naar t gezicht, hals, handen, manier van bewegen enz.
Nu heb ik misschien makkelijk praten, want op mijn 40e was ik nog niet grijs.
Bij het gezicht van een duidelijk oudere vrouw vind ik donker geverfd haar vaak te hard staan, niet mooi.
Dat van nature niet blonde vrouwen hun haren op een gegeven moment langzaan aan blond gaan verven, snap ik wel, dan vallen grijze haren minder op. Daarbij denk ik dan juist: oh nu blond? Is oud dus.
Grijze haren dus oud.
Kijk s naar t gezicht, hals, handen, manier van bewegen enz.
Nu heb ik misschien makkelijk praten, want op mijn 40e was ik nog niet grijs.
Bij het gezicht van een duidelijk oudere vrouw vind ik donker geverfd haar vaak te hard staan, niet mooi.
Dat van nature niet blonde vrouwen hun haren op een gegeven moment langzaan aan blond gaan verven, snap ik wel, dan vallen grijze haren minder op. Daarbij denk ik dan juist: oh nu blond? Is oud dus.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

zaterdag 30 november 2019 om 10:22
Het gaat hier helemaal niet om er jónger uit te zien maar om er niet 20 jaar óuder uit te zien!Avena schreef: ↑30-11-2019 09:18Ik ben 45 en heb al mijn hele leven een wat onbestemde, donkerblonde haarkleur. In de zomer licht het wat op, maar dat is het dan wel. Ik meen nu af en toe een grijze haar te bespeuren, maar bij mij vallen die vanwege mijn natuurlijke haarkleur niet zo op. Ik heb mijn haar nog nooit geverfd en ben dat ook zeker niet van plan als ik serieus grijs word. Geen uitgroei issues dus.
Wat is dat toch voor iets raars dat vrouwen er altijd jonger uit zouden moeten zien dan ze zijn?