Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd

zaterdag 30 november 2019 om 16:20
daar heb je mij echt niet voor nodig denk ikBlondie456 schreef: ↑30-11-2019 16:16Dan hebben we niet dezelfde humor want ik heb het gevoel dat je mij alleen maar belachelijk wil maken.
zaterdag 30 november 2019 om 16:22
Ze intelligent genoeg om dat zelf te weten.Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 16:19Die vriendin van 100 kilo is dus wel dik. Ik zou daar zelf nooit iets over zeggen maar als ze aan mij zou vragen van vind je mij dik dan zou ik eerlijk antwoorden.

zaterdag 30 november 2019 om 16:25
Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 16:24O dank je, nu doe je alsof niemand mij mag op dit forum en ik moet het nog steeds zien als een grap.
Laat kletsen.

nee dat is niet de vertaling van mijn opmerking, probeer nog eensBlondie456 schreef: ↑30-11-2019 16:24O dank je, nu doe je alsof niemand mij mag op dit forum en ik moet het nog steeds zien als een grap.

Ik was het kleuren meer dan zat.
Toen ik 'n jaar of 30 was, zat mijn man me te plagen met m'n grijze plukjes hier en daar en vond ik me er veel te oud uit zien, dus op naar de kapper. Nu ben ik 50 plus, mijn man begint te kalen, dus plaag ik terug als hij wat over mijn grijze haren zegt. Ik ben gestopt met kleuren en het blijkt dat ik een stuk minder grijs ben dan ik verwachtte. Ik vind het prima zo.
Maar op mijn 40e was er geen haar op mijn hoofd die er aan dacht niet te kleuren, maar ik zou zo zeggen, doe waar je je prettig bij voelt. En dat hangt dus af van de reacties in je omgeving en hoe tevreden je bent met wat je in de spiegel ziet.
Overigens heb ik wel drie stappen genomen in het kleuren zodat de uitgroei niet erg opviel. Ik ben met uitgroeien begonnen in april en pas in oktober begon het mensen op te vallen. En ik kreeg positieve reacties. Maar misschien hielden mensen die het niets vonden hun mond.
Toen ik 'n jaar of 30 was, zat mijn man me te plagen met m'n grijze plukjes hier en daar en vond ik me er veel te oud uit zien, dus op naar de kapper. Nu ben ik 50 plus, mijn man begint te kalen, dus plaag ik terug als hij wat over mijn grijze haren zegt. Ik ben gestopt met kleuren en het blijkt dat ik een stuk minder grijs ben dan ik verwachtte. Ik vind het prima zo.
Maar op mijn 40e was er geen haar op mijn hoofd die er aan dacht niet te kleuren, maar ik zou zo zeggen, doe waar je je prettig bij voelt. En dat hangt dus af van de reacties in je omgeving en hoe tevreden je bent met wat je in de spiegel ziet.
Overigens heb ik wel drie stappen genomen in het kleuren zodat de uitgroei niet erg opviel. Ik ben met uitgroeien begonnen in april en pas in oktober begon het mensen op te vallen. En ik kreeg positieve reacties. Maar misschien hielden mensen die het niets vonden hun mond.

anoniem_65040f032be10 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 16:29
17.85% gewijzigd

zaterdag 30 november 2019 om 16:29
Ja dat is beter. Sommige mensen zijn zeker geen verrijking op het forum ook al zitten ze er al jaren op.

zaterdag 30 november 2019 om 16:49
Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 16:45Ik zag het ook als een belediging hoe er foto's werden geplaatst hoe mensen dan denken dat ik er uit zie. Ik zag dat echt als een belediging en kan er de humor niet van in zien .
Er worden op het forum wel vaker hele venijnige vileine opmerkingen geplaatst onder het mom van "wat zijn we grappig".
Niks van aantrekken.

zaterdag 30 november 2019 om 16:49
Dat zou goed kunnen, want zo zie ik dr uit..... kan dr niks anders van maken.mindervanmij schreef: ↑30-11-2019 10:51Dit bericht heb je eerder gepost toch? Komt me zo bekend voor...
Kleur bril ( en lippenstift) kan verschillen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

zaterdag 30 november 2019 om 16:52
Er zitten veel b%tcherige types bij de oudgedienden.Blondie456 schreef: ↑30-11-2019 16:45Ik zag het ook als een belediging hoe er foto's werden geplaatst hoe mensen dan denken dat ik er uit zie. Ik zag dat echt als een belediging en kan er de humor niet van in zien .
En dit onderwerp trekt ook nogal oppervlakkigheid aan
zaterdag 30 november 2019 om 16:53
Tot hier bijgelezen.
Ik was al grijs met 16. Dat vond ik echt te jong voor grijs (nu zou het hip zijn, maar toen werd ik ermee gepest). Ik heb in totaal dus 30 jaar geverfd, waarvan het laatste jaar met hulp van de kapper om grijs te worden.
Als je met 37 nog niet grijs bent kijk je er misschien anders tegenaan, maar na 30 jaar maandelijks in de ammoniageur, nou, dan ben je er echt wel een beetje klaar mee hoor. Het grijs staat me goed. Maar ik heb inmiddels genoeg foto's voorbij zien komen om te beseffen dat ik daar best veel mazzel mee heb.
Van die hele rits uit een link die geplaatst werd vind ik er maar drie mooi, waarvan eentje donker geverfd is (maar wel kort haar heeft, dat lange zwart vind ik afschuwelijk), eentje kort in diverse grijstinten (ik dacht dat ik die een paar weken geleden in een hip-lijstje tegenkwam als 'mushroom-grey) en een oudere dame met wit haar dat opgestoken is. Ik houd niet van lang haar, mij staat het ook niet. Maar opgestoken vind ik dan wel weer prachtig. Heel elegant.
Maar ook hier geldt weer: smaken verschillen. En dat is maar goed ook, anders hadden we allemaal hetzelfde kapsel. Dat zou me toch een saaie bedoening worden zeg.
ceylon wijzigde dit bericht op 30-11-2019 16:54
0.17% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 30 november 2019 om 16:53
Maar die jeugdig uitziende partner met lange blond geverfde haren, fietst dan wel naast een partner met een kort pittig grijs kapsel?

“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

zaterdag 30 november 2019 om 16:56
Ik ben ermee gestopt op mijn 30e. De laatste keer heb ik het bruin laten verven, mijn eigen kleur.
Van de 45+ vrouwen op mijn werk verft minder ongeveer de helft. Mijn zus verft niet, de meeste vriendinnen wel (maar zeker niet allemaal).

zaterdag 30 november 2019 om 16:56
Nee je mag altijd je mening zeggen op een forum als het over uiterlijk gaat,Betty_Slocombe schreef: ↑30-11-2019 16:49Wellicht kun je deze kennis meenemen de volgende keer dat je je weer extreem onvriendelijk en beledigend wilt uiten over het uiterlijk van andere mensen.
als iemand daar een topic over wi;l openen.

zaterdag 30 november 2019 om 16:57
och armeBlondie456 schreef: ↑30-11-2019 16:45Ik zag het ook als een belediging hoe er foto's werden geplaatst hoe mensen dan denken dat ik er uit zie. Ik zag dat echt als een belediging en kan er de humor niet van in zien .

simbalabimba schreef: ↑30-11-2019 16:53Maar die jeugdig uitziende partner met lange blond geverfde haren, fietst dan wel naast een partner met een kort pittig grijs kapsel?Of vindt zij dat vreselijk? En moet hij ook zn haar laten groeien en blond verven of een pruik opzetten?
Ik vind dat hij een modieuze jurk aan moet

dit jaBetty_Slocombe schreef: ↑30-11-2019 16:49Wellicht kun je deze kennis meenemen de volgende keer dat je je weer extreem onvriendelijk en beledigend wilt uiten over het uiterlijk van andere mensen.

zaterdag 30 november 2019 om 17:04
Betty_Slocombe schreef: ↑30-11-2019 16:49Wellicht kun je deze kennis meenemen de volgende keer dat je je weer extreem onvriendelijk en beledigend wilt uiten over het uiterlijk van andere mensen.
Vind je dat een rechtvaardiging voor opmerkingen als: "je hebt mij niet nodig om je belachelijk te maken?"
Ik vind Blondie altijd heel eerlijk en recht voor z'n raap. Dat kun je niet van iedereen zeggen hier.
Dat zij zegt dat ze grijs haar lelijk vindt is imo gewoon een mening. Niks beledigends aan.

zaterdag 30 november 2019 om 17:05
blondie vindt altijd iedereen en alles lelijk om daarna te benadrukken dat ze er zelf heel goed uitziet. Prima hoor, maar wie de bal kaatst....herfstappeltaart schreef: ↑30-11-2019 17:04Vind je dat een rechtvaardiging voor opmerkingen als: "je hebt mij niet nodig om je belachelijk te maken?"
Ik vind Blondie altijd heel eerlijk en recht voor z'n raap. Dat kun je niet van iedereen zeggen hier.
Dat zij zegt dat ze grijs haar lelijk vindt is imo gewoon een mening. Niks beledigends aan.

zaterdag 30 november 2019 om 17:07
Oh god, die eerste, dacht dat je met Marianne Thieme aan kwam zetten.blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 13:26
Dit is dus een fase waarin je er tijdelijk - hoop ik voor haar - niet uit ziet.
Terwijl deze mevrouw heel prachtig - vind ik - haar heeft.
![]()

zaterdag 30 november 2019 om 17:07
dat was het welherfstappeltaart schreef: ↑30-11-2019 17:06Doe dan niet net of het humoristisch bedoeld was want dat was het niet.