Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
pipootje schreef:
04-12-2019 18:37
Oh goh is het verboden om dan te reageren?
In het geheel niet.
fashionvictim schreef:
04-12-2019 17:53
Uit onderzoek blijkt dat we, als in de gehele mensheid, onbewust dingen mooi vinden die vruchtbaarheid uitstralen. Dus vandaar dat ik het als maatstaf noemde. Ook omdat ik eerder al had opgemerkt dat het echt enorm opvallend is hoe zeer de aandacht van het andere geslacht afneemt zodra we er ouder (en dus minder vruchtbaar) uit gaan zien.
Dat laatste vind ik evolutionair gezien ook gewoon te begrijpen.
Solomio schreef:
04-12-2019 18:29
Eigenlijk vind ik elke mening over iemands uiterlijk al vreselijk.
Maar wat bijv FV schrijft over grijs haar vind ik echt absurd.
Die doet het er gewoon om, dat is inmiddels toch wel duidelijk?

Vind het wel vermakelijk eigenlijk.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 04-12-2019 18:45
6.50% gewijzigd
dora-wee schreef:
04-12-2019 17:35
Ik vraag me ook steeds af hoe mensen weten hoe oud ze eruit zien of hoe oud anderen hen schatten. Vragen ze dan aan iedereen die ze ontmoeten koket: ‘nou, hoe oud denk je dat ik ben?’ Of stellen ze het als serieuze vraag? Of geeft hun omgeving hen regelmatig feedback hierover? Ik heb die vraag al zeker sinds m’n 24e aan niemand meer gesteld denk ik. En m’n man zegt regelmatig lieve dingen over m’n uiterlijk maar eigenlijk nooit over hoe oud ik eruit zie. En z’n opmerkingen zijn meestal niet objectief, dat heb ik wel door. Dus ik heb geen idee hoe oud met mij zou schatten.
Toen ik laatst op de datingapp van mijn beste vriend zat en ik veel vrouwen van 29/30 (mijn leeftijd) voorbij zag komen dacht ik wow wat zien ze er ‘oud’ uit, die zien er veel ouder uit dan ik. Maar dat is niet zo, ze zien er waarschijnlijk hetzelfde uit.
Veel mensen vinden dat ze er jonger uit zien dan hun leeftijdsgenoten. Guess what? They don’t.
jongengrijs schreef:
04-12-2019 18:42

Ja dat lijkt mij ook. Het wordt steeds absurder namelijk.
Afbeelding

Ziet er toch nog best vruchtbaar uit, volgens mij ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
04-12-2019 18:45
Afbeelding

Vruchtbaar weet ik niet. Wel ouder dan ze is.
jongengrijs schreef:
Zij is niet de enige. Lekker laten gaan.

Vandaag kreeg ik zomaar een compliment over m'n grijze haar. Zo leuk en lief. Dat gebeurde mij vrij weinig met m'n oorspronkelijke haarkleur. Nu best regelmatig.
Doet een mens goed!
04-12-2019 18:45
Afbeelding

Mooie vrouw en onwijs goede artiest! Ooit bij een concert geweest, heel spektakel!
dora-wee schreef:
04-12-2019 17:35
Ik vraag me ook steeds af hoe mensen weten hoe oud ze eruit zien of hoe oud anderen hen schatten.
In mijn geval: ik heb nog een jong kind en soms komt daardoor mijn leeftijd ter sprake. Of soms merk je dat mensen bijvoorbeeld collectieve herinneringen willen ophalen (over muziek of tv of speelgoed e.d.) en er dan ongeveer een decennium naast zitten qua periode dat je op de middelbare school zat. En dat ze dan verbaasd zijn als je bijvoorbeeld iets zegt als "oh, in die tijd ging ik al stappen, joh!" terwijl zij het dan over iets voor kinderen hebben ofzo.
Am Yisrael Chai!
Hahahahaha Lacuba ook jij doet het er om. En anders ben je echt van 't padje. :mrgreen: :mrgreen:
Mevrouw75 schreef:
Dat laatste vind ik evolutionair gezien ook gewoon te begrijpen.
Ja, ik ook.
Am Yisrael Chai!
Dat is natuurlijk wel fijn. Dat hoor ik inderdaad van mijn moeder ook vaak (dat ze complimentjes krijgt over haar grijze haar).
herfstappeltaart schreef:
04-12-2019 18:50
Hahahahaha Lacuba ook jij doet het er om. En anders ben je echt van 't padje. :mrgreen: :mrgreen:
Zeker niet. Ziet er toch echt uit als 50 plus (met fotoshop en al).
anoniem_309825 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 18:55
12.67% gewijzigd
Lacuba schreef:
04-12-2019 17:58
Is dat zo? Ik krijg zeker niet minder aandacht van het andere geslacht na m'n vijftigste. Zelfs niet na m'n zestigste. Maar de leeftijd van die mannen is natuurlijk wel "meegegroeid". Dus niet minder wel ouder :) (gelukkig).
Overall wordt het daardoor dus ook minder. Als je 21 en een lekker wijf bent, draaien 16, 25, 32, 43, 54, 65, kortom, mannen van alle leeftijden hun hoofd voor je om. Maar als je een lekker wijf van 55 bent dan draaien er weliswaar nog steeds mannen voor je om maar wel alleen de mannen van je eigen leeftijd of ouder. Dus overall wordt de aandacht beduidend minder.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
04-12-2019 18:53
Overall wordt het daardoor dus ook minder. Als je 21 en een lekker wijf bent, draaien 16, 25, 32, 43, 54, 65, kortom, mannen van alle leeftijden hun hoofd voor je om. Maar als je een lekker wijf van 55 bent dan draaien er weliswaar nog steeds mannen voor je om maar wel alleen de mannen van je eigen leeftijd of ouder. Dus overall wordt de aandacht beduidend minder.
Oké, dat is waar.
Solomio schreef:
04-12-2019 18:29
Eigenlijk vind ik elke mening over iemands uiterlijk al vreselijk.
Maar wat bijv FV schrijft over grijs haar vind ik echt absurd.
Waarom in vredesnaam? Het enige wat ik heb gezegd is dat ik het geen enkele vrouw mooier vind maken en dat het onnodig oud maakt als je nog geen zestiger bent.
Am Yisrael Chai!
Lacuba schreef:
04-12-2019 18:52

:rofl:
herfstappeltaart schreef:
04-12-2019 18:56
:rofl:
Vind jij echt van niet?
Lacuba schreef:
04-12-2019 18:47
Vruchtbaar weet ik niet. Wel ouder dan ze is.
Ik heb geen idee hoe oud ze is.
Ik schat haat 35.
Wat zit ik er naast ?
fashionvictim schreef:
04-12-2019 18:53
Daar merk ik helemaal niets van. Ik ben regelmatig op netwerkbijeenkomsten en de (irritante) aandacht van mannen is in die 15 jaar dat ik dat doe geen spat minder geworden. En daarbij valt me op dat ik vooral aandacht van dertigers en veertigers krijg. De vijftigers en zestigers zijn vaak gewoon aangename gesprekspartners.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
04-12-2019 18:57
Ik schat haat 35.
Wat zit ik er naast ?
Ik schat haar 50. Ik zit er een jaar of 10 naast.
Lacuba schreef:
Vind jij echt van niet?

Vind jij dat ik hier nog op in moet gaan?..... :biggrin:
Lacuba schreef:
04-12-2019 18:52
50 plus ??? Koekoek.
Ik schat haat 35.
Wat zit ik er naast ?
:cheer: ze is 40

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven