Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
dinsdag 3 december 2019 om 16:58
Rubyrubyruby schreef: ↑03-12-2019 14:19Vandaag iui gehad. Mijn vriend heeft gelukkig flink zijn best gedaan met 63 miljoen! Dus misschien dat het toch nog wat wordt met dat ene eitje![]()
Dat is toch super goed hé nu de spannendste wachtdagen..
woensdag 4 december 2019 om 13:59
Goedemiddag dames, het is een tijdje geleden sinds ik een berichtje geschreven heb. Ik vond het iui proces mental zo zwaar dat ik weinig ruimte had om te delen en te volgen. Jullie verhalen hebben mij toch echt geholpen in mijn proces en daar wil ik jullie voor bedanken. Ook wil ik mijn verhaal delen voor anderen.. ieder verhaal is anders en toch kun jij je zelf identificeren.
Na 3 jaar zelf proberen en veel onderzoeken waaronder een kijkoperatie ivm een mimi vleesboom, hebben mijn man en ik besloten over te stappen naar iui. Vorige maand ben ik begonnen met spuiten van een lichye dosis GonolF. Op mijn 10 cyclus dag had ik een echo voor controle van de rijping van mijn eicellen. Helaas had ik maar rijpe 1 eicel 22mm was ie. Ik mocht direct bloedprikken en kreeg inatructie om op donderdag 14 22.00uur Pregnyl te spuiten. Zaterdagcohtend 16 november is de inseminatie gedaan. Mijn man had een goede bijdrage 30 mln cellen en het proces is verder goed verlopen
Na 3 jaar zelf proberen en veel onderzoeken waaronder een kijkoperatie ivm een mimi vleesboom, hebben mijn man en ik besloten over te stappen naar iui. Vorige maand ben ik begonnen met spuiten van een lichye dosis GonolF. Op mijn 10 cyclus dag had ik een echo voor controle van de rijping van mijn eicellen. Helaas had ik maar rijpe 1 eicel 22mm was ie. Ik mocht direct bloedprikken en kreeg inatructie om op donderdag 14 22.00uur Pregnyl te spuiten. Zaterdagcohtend 16 november is de inseminatie gedaan. Mijn man had een goede bijdrage 30 mln cellen en het proces is verder goed verlopen
woensdag 4 december 2019 om 14:04
De daarop volgende 14 dagen waren de langste ooit.. ik haf klachten als gevoelige borsten en buikkrampen. Voor mij reguliere klachten voor mijn menstruatie. Dus ik had ook geen testjes enzo in huis gehaald want ik dacht het is niet gelukt. De dagen gingen voorbij en nog geen duiveltjes op 3 dagen nod heb ik toch maar besloten te testen. En ik kon en kan het niet geloven maar ik ben zwanger!
Voor de genen die in het proces zitten kop op alles is mogelijk!!
Liefs
mief
Voor de genen die in het proces zitten kop op alles is mogelijk!!
Liefs
mief
woensdag 4 december 2019 om 15:39
Hoop blijven houden inderdaad en super fijn voor diegenen die inmiddels zwanger zijn! Wij hebben inmiddels ook onze eerste inseminatie gehad, maar de zaadkwaliteit van mijn vriend is helaas nog slechter dan tijdens de tests dat het de vraag is of we door kunnen gaan met IUI. VCM na bewerking was 0,2 terwijl ze minimaal 0,8 willen bij inseminatie. Wie weet gebeurt er nog een wondertje, maar dit was meteen al een domper, dus ik heb weinig hoop... Ik lees vooral hoge scores bij andere forumleden (fijn voor jullie!), maar ben ook benieuwd of er meer stellen zijn met zo'n lage VCM en hoe dat verloopt/verlopen is.
woensdag 4 december 2019 om 16:18
woensdag 4 december 2019 om 17:44
Evajulia, kan mij voorstellen dat je meer had gehoopt. Maar zoals je hier kunt lezen, het kan ook wanneer de uitslag minder is. Er hoeft er maar 1tje tussen te zitten!
Hoe veel dagen onthouding hebben jullie aangehouden?
Wij hebben inmiddels verschillende onderzoeken gehad en de beste uitslag was bij 3 dagen onthouding.
Misschien is dat het proberen waard? Al hoop ik dat het gewoon deze ronde raak is.
Slikt je man iets van vitamine?
Miefje, gefeliciteerd! Wat een prachtnieuws
Was het meteen je eerste iui raak?
Hier aan het wachten tot menstruatie doorbreekt, en dan maar proberen het jaar mooi af te sluiten op de romantische manier zonder iui.
Hoe veel dagen onthouding hebben jullie aangehouden?
Wij hebben inmiddels verschillende onderzoeken gehad en de beste uitslag was bij 3 dagen onthouding.
Misschien is dat het proberen waard? Al hoop ik dat het gewoon deze ronde raak is.
Slikt je man iets van vitamine?
Miefje, gefeliciteerd! Wat een prachtnieuws

Was het meteen je eerste iui raak?
Hier aan het wachten tot menstruatie doorbreekt, en dan maar proberen het jaar mooi af te sluiten op de romantische manier zonder iui.
woensdag 4 december 2019 om 20:57
Wauw echt fijn meteen de eerste poging miefje! Hoe voel je je verder?
Ja, deze maand nemen we een pauze van iui. Wij doen het in Gent en het heen en weer rijden is toch wel intensief omdat we dan meteen 1 of soms 2 dagen plots weg moeten.
Het is al eerder natuurlijk gelukt dus mn man wil het as maand nog heel graag een keer proberen, waarschijnlijk wil hij gewoon heel veel
Ipv dagen onthouding en dan vervolgens zn kwakie droppen in een bakkie
Ja, deze maand nemen we een pauze van iui. Wij doen het in Gent en het heen en weer rijden is toch wel intensief omdat we dan meteen 1 of soms 2 dagen plots weg moeten.
Het is al eerder natuurlijk gelukt dus mn man wil het as maand nog heel graag een keer proberen, waarschijnlijk wil hij gewoon heel veel

Ipv dagen onthouding en dan vervolgens zn kwakie droppen in een bakkie

donderdag 5 december 2019 om 12:40
Goedemiddag,
Zoals eerder vermeld had ik een positieve test op 15 november. Ik zou eigenlijk volgende week pas de eerste echo hebben maar omdat ik vorige week wat bloed verloor mocht ik vorige week al komen. De echo zag er prima uit zei de arts. Niks wees op een miskraam.
Vandaag mocht ik weer terug komen voor een echo om te kijken naar het hartje. Helaas ging ik huilend van de stoel. Op de echo was een leeg vruchtzakje te zien. Dit wordt dus helaas miskraam 2. Nu moet ik 2 weken wachten in de hoop dat het vanzelf los laat en anders wordt ik gecuretteerd. Dit was trouwens poging 5 van de iui. Of ik ook daadwerkelijk poging 6 ga doen weet ik niet. Ik stond er al die tijd enorm nuchter in maar gezien ik al 2 te gekke stiefkids heb weet ik niet of ik dit mezelf en m’n gezin nog langer wil aan doen. Even in de put.
Zoals eerder vermeld had ik een positieve test op 15 november. Ik zou eigenlijk volgende week pas de eerste echo hebben maar omdat ik vorige week wat bloed verloor mocht ik vorige week al komen. De echo zag er prima uit zei de arts. Niks wees op een miskraam.
Vandaag mocht ik weer terug komen voor een echo om te kijken naar het hartje. Helaas ging ik huilend van de stoel. Op de echo was een leeg vruchtzakje te zien. Dit wordt dus helaas miskraam 2. Nu moet ik 2 weken wachten in de hoop dat het vanzelf los laat en anders wordt ik gecuretteerd. Dit was trouwens poging 5 van de iui. Of ik ook daadwerkelijk poging 6 ga doen weet ik niet. Ik stond er al die tijd enorm nuchter in maar gezien ik al 2 te gekke stiefkids heb weet ik niet of ik dit mezelf en m’n gezin nog langer wil aan doen. Even in de put.
donderdag 5 december 2019 om 14:00
Dankjewel voor jullie reacties.
@Moosforhappines1988 en @Blueberryblue, mijn man slikt een multivitamine, de gynaecoloog zei dat dat voldoende was. Slikken jullie mannen nog apart daar van zink of niet?
Omdat ik ziek was, heeft er vier dagen onthouding tussen gezeten (anders liever minder rond de ovulatie), dus je zou denken dat er dan wel wat opgespaard is..
@Steffie1990: wat een naar bericht, heel verdrietig. Ik snap je verdriet, maar ook twijfel. Veel sterkte gewenst!
@Moosforhappines1988 en @Blueberryblue, mijn man slikt een multivitamine, de gynaecoloog zei dat dat voldoende was. Slikken jullie mannen nog apart daar van zink of niet?
Omdat ik ziek was, heeft er vier dagen onthouding tussen gezeten (anders liever minder rond de ovulatie), dus je zou denken dat er dan wel wat opgespaard is..
@Steffie1990: wat een naar bericht, heel verdrietig. Ik snap je verdriet, maar ook twijfel. Veel sterkte gewenst!
donderdag 5 december 2019 om 14:26
Gewoon een multivitamine die zink bevat.
Wij hebben het advies gekregen om niet te lang geen sex te hebben. Dat zou ook het zaad kunnen beïnvloeden.
Mijn man is gezond, rookt niet en heeft ook geen alcohol gedronken meerdere maanden. En toch lukte het met iui niet.
Je moet helaas ook een beetje geluk hebben... blijft toch een soort Russische roulette.
Wij hebben het advies gekregen om niet te lang geen sex te hebben. Dat zou ook het zaad kunnen beïnvloeden.
Mijn man is gezond, rookt niet en heeft ook geen alcohol gedronken meerdere maanden. En toch lukte het met iui niet.
Je moet helaas ook een beetje geluk hebben... blijft toch een soort Russische roulette.
vrijdag 6 december 2019 om 16:48
Wat verschrikkelijk nieuws Steffie, wij gingen zo gelijk op.
Door dit bericht wil ik eigenlijk mijn nieuws niet delen maar om andere positief te laten blijven. Bij ons 3e IUI behandeling is het gelukt ondanks roken en soms biertje van mijn man.
Gisteren de echo gehad, maar tot ons schrik vertelde de dokter dat er 2 baby's waren. Ze deden het goed en bij het luisteren van het hartje moest ik wel even huilen mijn vriend kreeg ook een traantje. Maar blijf nog wel onzeker want je weet maar nooit.
Dus hou hoop! Ik dacht ook lukt mij toch niet
Door dit bericht wil ik eigenlijk mijn nieuws niet delen maar om andere positief te laten blijven. Bij ons 3e IUI behandeling is het gelukt ondanks roken en soms biertje van mijn man.
Gisteren de echo gehad, maar tot ons schrik vertelde de dokter dat er 2 baby's waren. Ze deden het goed en bij het luisteren van het hartje moest ik wel even huilen mijn vriend kreeg ook een traantje. Maar blijf nog wel onzeker want je weet maar nooit.
Dus hou hoop! Ik dacht ook lukt mij toch niet
vrijdag 6 december 2019 om 18:01
Steffie, Ooh meis wat onwijs verdrietig.
Ik heb dit helaas x 3 gehad. Ik weet hoe gebroken je je voelt. Wens je zo veel sterkte en kracht.
Hoe is hervat vandaag gegaan?
Hier ook zon fijn bonuskindje waar ik zo veel van houd. Toch verlangt mijn hart zo erg naar een kindje van ons samen, bij mijn man is het gevoel ook intens.
Chan, wat een super bijzonder nieuws voor jullie. Prachtig twee kindjes, maar dat zal vast even schrikken zijn maar ook zoo geweldig
Geniet ervan!
Eva, ik zou niet voor gewone gaan maar echt voor een goed aangeschreven multi voor mannen. Dus geen kruitvat of Etos waar veel synthetisch in zit.
Hier is de menstruatie flink doorgebroken. We proberen weer positiviteit te vinden voor as ronde
Ik heb dit helaas x 3 gehad. Ik weet hoe gebroken je je voelt. Wens je zo veel sterkte en kracht.
Hoe is hervat vandaag gegaan?
Hier ook zon fijn bonuskindje waar ik zo veel van houd. Toch verlangt mijn hart zo erg naar een kindje van ons samen, bij mijn man is het gevoel ook intens.
Chan, wat een super bijzonder nieuws voor jullie. Prachtig twee kindjes, maar dat zal vast even schrikken zijn maar ook zoo geweldig

Geniet ervan!
Eva, ik zou niet voor gewone gaan maar echt voor een goed aangeschreven multi voor mannen. Dus geen kruitvat of Etos waar veel synthetisch in zit.
Hier is de menstruatie flink doorgebroken. We proberen weer positiviteit te vinden voor as ronde
zaterdag 7 december 2019 om 12:25
zaterdag 7 december 2019 om 14:41
Dag allemaal
Ik wil eerst en vooral degenen die al zwanger zijn feliciteren wat een mooi nieuws
@steffie heel erg dat je dit moet mee maken, hou je sterk

Voor degenen die in de wachtweken zitten wens ik heel veel geduld en natuurlijk een positief test
Bij mij gaat alles precies heel traag ik spuit al 12 dagen
Vandaag voor de 3de keer fm gehad ik heb 1 follikel van 11 mm en een paar kleinere.. Ik moet verder spuiten en maandag teruggaan voor fm. Ondertussen ben ik ook zwaar verkouden mijn man en zoon ook
ik hoop dat het geen negatief effect zal hebben op iui..
Ik wil eerst en vooral degenen die al zwanger zijn feliciteren wat een mooi nieuws
@steffie heel erg dat je dit moet mee maken, hou je sterk
Voor degenen die in de wachtweken zitten wens ik heel veel geduld en natuurlijk een positief test
Bij mij gaat alles precies heel traag ik spuit al 12 dagen
zaterdag 7 december 2019 om 18:32
@ Steffie, wat een rot bericht zeg. Ik wens je heel veel sterkte toe.
@chan wow toch 2!!! Haha wordt druk, maar wel heel gaaf toch?!!!
@krullie ik ga voor je duimen met de ivf.
@strong woman o jeetje wat duurt dat lang zeg. Vervelend! Deze maand gaan we blijkbaar ver uit 1 lopen qua timing.
Ik mocht vandaag op kraamvisite. Daar had ik iets te makkelijk over gedacht. Alleen bij de aanblik van de baby begon ik al bijna te janken, dus de hele tijd tegen mijn tranen zitten vechten en maar even vriendelijk bedankt voor het vasthouden. Daarna de moeder maar naar de heftige bevalling gevraagd, dat hielp iets
@chan wow toch 2!!! Haha wordt druk, maar wel heel gaaf toch?!!!

@krullie ik ga voor je duimen met de ivf.
@strong woman o jeetje wat duurt dat lang zeg. Vervelend! Deze maand gaan we blijkbaar ver uit 1 lopen qua timing.
Ik mocht vandaag op kraamvisite. Daar had ik iets te makkelijk over gedacht. Alleen bij de aanblik van de baby begon ik al bijna te janken, dus de hele tijd tegen mijn tranen zitten vechten en maar even vriendelijk bedankt voor het vasthouden. Daarna de moeder maar naar de heftige bevalling gevraagd, dat hielp iets

dinsdag 10 december 2019 om 20:08
Chan; dat zou schrikken zijn! Wauw een tweeling, wel bijzonder. Hopelijk gaat alles goed!
Steffie; wat akelig, veel sterkte
Rubyruby; lastig hè die kraambezoeken. Ik vond het ook altijd zo lastig!
Hier donderdag de echo, begin het nu beetje spannend te vinden. Met nog een peuter in huis, heb ik weinig tijd om na te denken.
Steffie; wat akelig, veel sterkte

Rubyruby; lastig hè die kraambezoeken. Ik vond het ook altijd zo lastig!
Hier donderdag de echo, begin het nu beetje spannend te vinden. Met nog een peuter in huis, heb ik weinig tijd om na te denken.
zondag 15 december 2019 om 12:47
Steffie, hoe gaat het met je?
Ik hoop echt dat de mk vanzelf op gang is gekomen. Heb aan je gedacht.
Stongwoman, wat jammer dat het wat minder was. Hoe veel verschil was het?
Er is maar een goed zaadje nodig die je eitje pakt.
Sleeping, heb jij een goede echo gehad?
Chan, 4 is opeens wel een hele drukke bedoeling maar wel oh zo gezellig
Hier had ik vrijdag een echo, om een onderzoek te bepalen vanwege de miskramen.
Blijkt dat er 2 eitjes gaan springen, best bijzonder zonder hormonen.
We gaan deze ronde geen iui doen maar wel zelf
Ik hoop echt dat de mk vanzelf op gang is gekomen. Heb aan je gedacht.
Stongwoman, wat jammer dat het wat minder was. Hoe veel verschil was het?
Er is maar een goed zaadje nodig die je eitje pakt.
Sleeping, heb jij een goede echo gehad?
Chan, 4 is opeens wel een hele drukke bedoeling maar wel oh zo gezellig

Hier had ik vrijdag een echo, om een onderzoek te bepalen vanwege de miskramen.
Blijkt dat er 2 eitjes gaan springen, best bijzonder zonder hormonen.
We gaan deze ronde geen iui doen maar wel zelf