Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
zondag 15 december 2019 om 17:19
@moos ja idd als er maar 1tje is die binnengeraakt is al goed
vorige keer was het na wassing 4,3 miljoen deze keer wisten we al dat het minder zou zijn, want hij moest vroeg naar werk vertrekken dus heeft hij de staaltje ook vroeg moeten doen + zwaar verkouden wat ook wel effect heeft denk ik het was 293.000 is wel heel verschil maar ja we wachten af meer kunnen we toch niet doen!
Wat een mooie nieuws voor jou dat je 2 eitjes hebt veel succes komende dagen
Wat een mooie nieuws voor jou dat je 2 eitjes hebt veel succes komende dagen
woensdag 18 december 2019 om 11:13
@moos succes deze maand
@strong woman balen dat de zaadtelling zo laag was.
Hier speelt mijn lichaam een gevaarlijk spelletje. Dinsdag was het testdag. Maar begon zondag al een beetje bloed te verliezen, dus dacht dat de menstruatie wel zou komen. Maandag nog een paar druppels bloed. Dinsdag geen bloed meer. Vanochtend getest en je kon er met fantasie een beetje een licht streepje uithalen misschien. Maar ben niet overtuigd. Nu weer steeds een paar druppels bloed, maar nog geen echte menstruatie.
Ik wacht het nog maar even af dus en misschien test herhalen over 1 a 2 dagen??
Jullie ervaringen??
@strong woman balen dat de zaadtelling zo laag was.
Hier speelt mijn lichaam een gevaarlijk spelletje. Dinsdag was het testdag. Maar begon zondag al een beetje bloed te verliezen, dus dacht dat de menstruatie wel zou komen. Maandag nog een paar druppels bloed. Dinsdag geen bloed meer. Vanochtend getest en je kon er met fantasie een beetje een licht streepje uithalen misschien. Maar ben niet overtuigd. Nu weer steeds een paar druppels bloed, maar nog geen echte menstruatie.
Ik wacht het nog maar even af dus en misschien test herhalen over 1 a 2 dagen??
Jullie ervaringen??

donderdag 19 december 2019 om 21:27
Hoi allemaal,
Oh wat spannend Ruby! Ik heb zelfs met heel veel fantasie nog nooit zelfs maar een heel licht streepje gezien op een test, dus hoop voor je dat dit een goed teken is.
En Moos, wat fijn dat er toch twee eitjes zijn ontwikkeld bij jou. Ik hoop dat het op natuurlijke wijze toch gaat lukken voor jullie!
@StrongWoman het is momenteel denk ik echt nog te vroeg om te testen hoor. Pas na de innesteling maakt je lichaam hormonen aan die je kan detecteren met een zwangerschapstest. Je NOD is de eerste dag dat je betrouwbaar kan testen! Dus geef de hoop nog zeker niet op
Sorry dat ik even niks heb laten horen. Ik lees wel elke keer mee en hoop op het allerbeste voor jullie. Wij hebben een pauze genomen van IUI en gaan waarschijnlijk over op IVF. Daarnaast wordt er wat meer onderzoek gedaan bij mijn vriend en wachten we daar de uitslag van af. Ik blijf voorlopig wel meelezen met jullie, zolang we nog niet overgaan op IVF.
Liefs en fijne kerstdagen gewenst!
Oh wat spannend Ruby! Ik heb zelfs met heel veel fantasie nog nooit zelfs maar een heel licht streepje gezien op een test, dus hoop voor je dat dit een goed teken is.
En Moos, wat fijn dat er toch twee eitjes zijn ontwikkeld bij jou. Ik hoop dat het op natuurlijke wijze toch gaat lukken voor jullie!
@StrongWoman het is momenteel denk ik echt nog te vroeg om te testen hoor. Pas na de innesteling maakt je lichaam hormonen aan die je kan detecteren met een zwangerschapstest. Je NOD is de eerste dag dat je betrouwbaar kan testen! Dus geef de hoop nog zeker niet op

Sorry dat ik even niks heb laten horen. Ik lees wel elke keer mee en hoop op het allerbeste voor jullie. Wij hebben een pauze genomen van IUI en gaan waarschijnlijk over op IVF. Daarnaast wordt er wat meer onderzoek gedaan bij mijn vriend en wachten we daar de uitslag van af. Ik blijf voorlopig wel meelezen met jullie, zolang we nog niet overgaan op IVF.

Liefs en fijne kerstdagen gewenst!
vrijdag 20 december 2019 om 11:30
Balen Ruby! Ik ben ook ongesteld geworden gisteren en vandaag al voor de 2e ronde (startecho) geweest. Morgen starten met 150 mg Clomid ipv 100mh en hopen dat we over een dag of 10 een betere zaadkwaliteit dan vorige maand hebben. We hebben pas 1 ronde gehad, maar vind het nu mentaal al zwaar, dat valt echt tegen.
StrongWomen, succes met wachten, hopelijk een goede uitslag!
StrongWomen, succes met wachten, hopelijk een goede uitslag!
dinsdag 24 december 2019 om 19:12
@evajulia Ik vind het ook zwaar iui. Eerste ronde vond ik tot op heden wel het zwaarst omdat ik toen nog niet wist wat ik kon verwachten. Nu bij ronde 3 begint het een beetje te wennen. Hopelijk geldt dat voor jou ook (of beter nog, gewoon heel snel succes)
@strongwoman Jouw testdag schiet al aardig op. Succes de komende dagen.
Fijne kerstdagen allemaal en hopelijk een vruchtbaar 2020.
@strongwoman Jouw testdag schiet al aardig op. Succes de komende dagen.
Fijne kerstdagen allemaal en hopelijk een vruchtbaar 2020.
zaterdag 28 december 2019 om 12:15
@strong woman
Wat balen zeg! Dikke knuffel en heel veel sterkte.
Ik ben gisteren voor echo geweest. Er rijpen 2 eitjes, morgen nog een keer terug om te kijken of ze er klaar voor zijn.
Bij de startecho begon de gyn over de cyste die maar blijft zitten. Ze had gehoopt dat die vanzelf weg zou gaan. Nu toch een verdenking op endometriose en bloed laten prikken. Gisteren uitslag van een andere arts gekregen en ja hij was verhoogd. Binnenkort gesprek met eigen arts. Ik vrees dat ik na moet gaan denken over een kijkoperatie. Echt geen zin in, zeker omdat ik afgezien van het niet zwanger worden geen klachten heb. Het voelt een beetje als ze zoveelste tegenvaller.
Wat balen zeg! Dikke knuffel en heel veel sterkte.
Ik ben gisteren voor echo geweest. Er rijpen 2 eitjes, morgen nog een keer terug om te kijken of ze er klaar voor zijn.
Bij de startecho begon de gyn over de cyste die maar blijft zitten. Ze had gehoopt dat die vanzelf weg zou gaan. Nu toch een verdenking op endometriose en bloed laten prikken. Gisteren uitslag van een andere arts gekregen en ja hij was verhoogd. Binnenkort gesprek met eigen arts. Ik vrees dat ik na moet gaan denken over een kijkoperatie. Echt geen zin in, zeker omdat ik afgezien van het niet zwanger worden geen klachten heb. Het voelt een beetje als ze zoveelste tegenvaller.
zaterdag 28 december 2019 om 19:08
@ruby dankjewel ik hou me sterk en kijk uit naar de 3de iui..
Ik ken alles van endometriose, ik hoop voor jou dat dat niet het geval is bij jou
Verder is het toch aan de goede kant 2 follikels
Mag ik vragen welke medicatie je gebruikt voor de follikels te laten groeien, ik weet dat je dat eens had gezegd maar kan niet direct terugvinden
Alvast veel succes met je inseminatie..
Ik ken alles van endometriose, ik hoop voor jou dat dat niet het geval is bij jou
maandag 30 december 2019 om 20:20
@ruby veel succes met de wachtweken! 11 mljn was dit na de wassing, want dan is het wel supergoed? Bij ons was het de vorige keer 53 mljn maar na de wassing nog 4,3 mljn wat ruim genoeg is, want de gyn zei dat ze 1 mljn al goed vinden
Ik ben vandaag geweest voor de startecho en ik mag opstarten met 2 ampullen menopur. We gaan er weer tegenaan..
Ik ben vandaag geweest voor de startecho en ik mag opstarten met 2 ampullen menopur. We gaan er weer tegenaan..
woensdag 1 januari 2020 om 21:14
Gelukkig en vruchtbaar 2020 allemaal!
@strong woman
Ja bij ons doen ze ook vanaf 1 miljoen. En ja het was na wassing die 11 miljoen, maar vorige keren was het een stuk meer. Hopelijk is er eindelijk een zaadcel die er echt voor gaat nu. En 1 van de eitjes natuurlijk.
Jij succes met deze ronde. Hopelijk gaat het nu vlotter dan jouw vorige ronde.
@strong woman
Ja bij ons doen ze ook vanaf 1 miljoen. En ja het was na wassing die 11 miljoen, maar vorige keren was het een stuk meer. Hopelijk is er eindelijk een zaadcel die er echt voor gaat nu. En 1 van de eitjes natuurlijk.
Jij succes met deze ronde. Hopelijk gaat het nu vlotter dan jouw vorige ronde.
donderdag 2 januari 2020 om 15:34
Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje meegelezen, en zou graag ook even mijn 'ei' kwijt willen
Ik ben 33 en zit sinds 31 december op het wachtbankje na mijn 1e iui.
Ik heb een dochter van inmiddels 7 jaar voortgekomen uit ivf icsi. Ze is gelijk de eerste poging blijven zitten.
Nu met mijn huidige partner ook helaas de mm in.
14 januari mag ik testen. Heb eigenlijk nergens last van alleen met purogon spuiten was ik best wel chagrijnig.
Ik heb een tijdje meegelezen, en zou graag ook even mijn 'ei' kwijt willen

Ik ben 33 en zit sinds 31 december op het wachtbankje na mijn 1e iui.
Ik heb een dochter van inmiddels 7 jaar voortgekomen uit ivf icsi. Ze is gelijk de eerste poging blijven zitten.
Nu met mijn huidige partner ook helaas de mm in.
14 januari mag ik testen. Heb eigenlijk nergens last van alleen met purogon spuiten was ik best wel chagrijnig.
zaterdag 11 januari 2020 om 11:13
Hallo Dames,
Ik ben nieuw hier maar vind het erg leuk om met jullie mee te lezen/schrijven gezien we allemaal in hetzelfde medische schuitje zitten.
Wij zijn ondertussen dik 3 jaar bezig en deze week mijn eerste IUI gehad met Chlomid, Pregnyl en 5 miljoen goede zwemmers (na opwerking).
We zitten nu dus op het wachtbankje en vind dit eigenlijk spannender dan de hele IUI.
Missy2020
Ik ben nieuw hier maar vind het erg leuk om met jullie mee te lezen/schrijven gezien we allemaal in hetzelfde medische schuitje zitten.
Wij zijn ondertussen dik 3 jaar bezig en deze week mijn eerste IUI gehad met Chlomid, Pregnyl en 5 miljoen goede zwemmers (na opwerking).
We zitten nu dus op het wachtbankje en vind dit eigenlijk spannender dan de hele IUI.
Missy2020