Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Familie de Mol is niet zo gezegend met de genen van een mooie strakke huid met het ouder worden. John de Mol is 64 en zier er ook veel ouder uit. Zijn zoon Johnny heeft ook al veel rimpels. Die foto van hierboven van Linda daar zie je inderdaad veel rimpels voor haar leeftijd maar denk die foto eens in met grijs haar en naar mijn idee is ze dan 20 jaar ouder.
fashionvictim schreef:
06-12-2019 18:46
Kan je ook niet tegen cetomacrogol?
Nee, na een paar dagen gaat het jeuken. Ik had ooit een dergelijke creme, die de apotheek zelf moest maken, maar dat doen ze niet meer. Nu zit er een emulgator in, waar ik niet tegen kan.

Maar laten we teruggaan op grijs haar :)
Later is nu
Xaviera1234567890 schreef:
06-12-2019 19:41
Maarre wat is nou de bedoeling want ik lees constant geneuzel over oud, lelijk, slonzig, grijs, sexloos, leugenachtig enz.

Wat heeft dit te maken met het niet meer verfen van mijn haar?? Ik begrijp het niet zo goed.

@jongengrijs, ik heb op YouTube goede resultaten gezien maar ik ga eerst een loktest doen, wil niet mijn haar verpesten. Ik hou je op de hoogte.

Hoe zit je haar nu dan? Lengte en model zo ongeveer?
Ik ook niet :)

Ik las een keer in een boek over het strippen van haarverf. Nu was dat een roman, maar wel ééntje, waarbij de historische feiten zeer goed gedocumenteerd waren. Is dat niet een anders soort ontkleuren dan het ontkleuren dat je doet voordat je je haar verft?
Later is nu
Avena schreef:
06-12-2019 22:29
Afbeelding

Nee echt prachtig dit. Typisch voorbeeld van proberen om met lange, blonde lokken de tand des tijds te verbloemen. .. Omlijst met de coupe van iemand van 30.
Zo zag mijn haar na verven er de laatste jaren uit, gewoon geel dus 😒
Na 3 weken vaak wassen met zilver shampoo en crème spoeling ging het een beetje richting asblond.
En toen was het weer bijna tijd om het te kleuren.

Vaak aan kapper gevraagd om het lichter te maken want ik wilde liever grijs dan geel natuurlijk.
Kon niet want hij gebruikte al uiterste kleurmenging.
1 keer met asblond laten kleuren, haar werd een doffe grijze helm.
Kleur pakte niet meer.

Lees nu hoe mijn haar met een goede kleuring stylist beter had gekund.
Lees ook adviezen over highlights en lowlighits en neem die zeker mee om niet saai grijs te zijn.

Dit topic heeft mij zeker geïnspireerd want ben net als TO benieuwd hoe grijs ik ben en eruit zal zien 😀
Volgende week gaat hier een flink stuk af, heb stijl haar en wil geen bob maar recht op mijn schouders.
Hoop dat er dan veel uitgebleekt gelig haar op de grond ligt.
TO: Leuk dat je zus ook haar haar niet meer wil verven. Silver Sisters ❤️
Linda de Mol vind ik een warm en leuk mens. Dat haar heb ik nog nooit aan kunnen wennen, jaar in jaar uit dat lange saaie blonde, nietszeggende haar. Dat druilerig langs haar gezicht hangt. Ik vind het ook echt afschuwelijk. Zelfs in series gebeurt er niks anders/spannends met dat haar.

Persoonlijk heb ik het meeste een hekel aan die kleur haar. Het straalt niks uit.
fashionvictim schreef:
06-12-2019 19:15
Je kent het Vivaforum toch?

Ze doen geen van allen aan make up, hebben grijs haar, lopen in slonzige kleding maar ze hebben overal sjans, ook van jonge Jongens, zijn nog nooit zo sexy geweest en op straat worden ze om de haverklap aangehouden door wildvreemden die hen vertellen hoe ravissant ze er uit zien zo zonder make up en met dat grijze haar.

Echt, als al die complimentenmakers en kwijlende mannen mochten kiezen tussen hen en Doutzen Kroes Katja Schuurman.... Tsssk. Zo'n geverfde, slanke, gemake-upte oppervlakkige doos in mooie kleren maar met een lelijk karakter, as if!
Maar waarom zou je in godsnaam gekozen willen worden door een kwijlende man?

En verder: overdrijf niet zo.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Qiyara schreef:
07-12-2019 07:03
Linda de Mol vind ik een warm en leuk mens. Dat haar heb ik nog nooit aan kunnen wennen, jaar in jaar uit dat lange saaie blonde, nietszeggende haar. Dat druilerig langs haar gezicht hangt. Ik vind het ook echt afschuwelijk. Zelfs in series gebeurt er niks anders/spannends met dat haar.

Persoonlijk heb ik het meeste een hekel aan die kleur haar. Het straalt niks uit.
Ik vind het juist zo leuk hoe ze daar gebruik van maakt.
In Familie Kruijs hangt dat haar echt slap langs haar gezicht, dat hoort bij haar karakter in die serie.
In andere programma's is haar haar heel anders gestyled.

David Dunning
Weet ik dat het anders gestyled is maar vrijwel altijd los. De keren dat ze er wat anders mee deed kan ik me amper herinneren. En ik denk dat dat vele malen mooier bij haar gezicht staat.
Blondie456 schreef:
06-12-2019 21:17
Ik weet niet wat Linda heeft laten doen maar buiten dat vind ik dat ze er goed uit ziet voor een vrouw van 55 .

Echt? Ik vond Linda altijd een knappe vrouw maar haar lach is een grimas geworden na elke keer die botoxspuiten of weet ik wat ze allemaal laat doen.
Zo jammer van haar natuurlijke uiterlijk.
Ik vind gracieus oud worden zonder ingrepen vaak een beter resultaat opleveren.
Superhuisvrouw schreef:
06-12-2019 23:06
Monique van de Ven is ook een voorbeeld van veelvuldig gebruik van de botox.

Inderdaad. Ook zij heeft zo'n rare glimlach gekregen.
Blondie456 schreef:
06-12-2019 23:20
Familie de Mol is niet zo gezegend met de genen van een mooie strakke huid met het ouder worden. John de Mol is 64 en zier er ook veel ouder uit. Zijn zoon Johnny heeft ook al veel rimpels. Die foto van hierboven van Linda daar zie je inderdaad veel rimpels voor haar leeftijd maar denk die foto eens in met grijs haar en naar mijn idee is ze dan 20 jaar ouder.

Ik vind haar er nu vooral heel gekunsteld uitzien. Proberen de uitstraling van een dertiger te houden met dat lange blonde haar en de botox. Echt heel jammer.
John de Mol ziet er niet oud uit, maar gewoon naar zijn leeftijd. Ik zou hem er beter uit vinden zien als hij zijn haar NIET zou verven.
Solomio schreef:
07-12-2019 07:11
Ik vind het juist zo leuk hoe ze daar gebruik van maakt.
In Familie Kruijs hangt dat haar echt slap langs haar gezicht, dat hoort bij haar karakter in die serie.
In andere programma's is haar haar heel anders gestyled.

In de Fam.Kruijs past het inderdaad bij het karakter maar in het gewone leven vind ik Linda's uiterlijk echt een karikatuur van haar oorspronkelijke zelf geworden. Zonde.
passiebloempje65 schreef:
07-12-2019 00:30
Zo zag mijn haar na verven er de laatste jaren uit, gewoon geel dus 😒
Na 3 weken vaak wassen met zilver shampoo en crème spoeling ging het een beetje richting asblond.
En toen was het weer bijna tijd om het te kleuren.

Vaak aan kapper gevraagd om het lichter te maken want ik wilde liever grijs dan geel natuurlijk.
Kon niet want hij gebruikte al uiterste kleurmenging.
1 keer met asblond laten kleuren, haar werd een doffe grijze helm.
Kleur pakte niet meer.

Lees nu hoe mijn haar met een goede kleuring stylist beter had gekund.
Lees ook adviezen over highlights en lowlighits en neem die zeker mee om niet saai grijs te zijn.

Dit topic heeft mij zeker geïnspireerd want ben net als TO benieuwd hoe grijs ik ben en eruit zal zien 😀
Volgende week gaat hier een flink stuk af, heb stijl haar en wil geen bob maar recht op mijn schouders.
Hoop dat er dan veel uitgebleekt gelig haar op de grond ligt.
TO: Leuk dat je zus ook haar haar niet meer wil verven. Silver Sisters ❤️
Ja, grappig hè? Ik weet zeker dat het haar heel goed staat. Leuk dat je ook meedoet! Ik had dat ook, dat mijn haar er alleen de 2e week mooi uitzag. De eerste week was het te donker en de 3e week zag je de grijze haren er alweer doorheen piepen.
Wb Linda de Mol: dat is echt niet mijn smaak. Er geforceerd jonger uit willen blijven zien terwijl je de 50 al gepasseerd bent. Saai ook.
Avena schreef:
06-12-2019 22:29
Afbeelding

Nee echt prachtig dit. Typisch voorbeeld van proberen om met lange, blonde lokken de tand des tijds te verbloemen. Geen idee wat er allemaal aan verbouwd is, maar ze heeft een raar, verkrampt gezicht. Omlijst met de coupe van iemand van 30.

Zo zag ze er in 1990 uit (met Astrid Joosten):

Afbeelding

Andere tanden, andere neus, ander blond...
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 07-12-2019 09:50
3.21% gewijzigd
Die foto van Linda...
Ik heb haar vorig jaar gezien tijdens de opnames van de postcodeloterij. Onder de studiolampen zag het er wel goed uit. Ik denk ook dat veel te maken heeft met belichting. Ik ben op onze badkamer blond en buiten heel lichtgrijs, tegen wit aan.

Maar vraagje voor degenen die verven. Wanneer ga je er ooit mee stoppen dan? Ik bedoel: ik zie Linda niet met 94 in het verzorgingstehuis zitten met nog steeds deze lange blonde lokken....
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Toevoegen aan vorige post ging niet goed, daarom nog maar een post:

Afbeelding
Ceylon schreef:
07-12-2019 09:48

Maar vraagje voor degenen die verven. Wanneer ga je er ooit mee stoppen dan? Ik bedoel: ik zie Linda niet met 94 in het verzorgingstehuis zitten met nog steeds deze lange blonde lokken....
Ik ken een vrouw van 94 die haar haar nog steeds verft. Ze zit er wel iedere 3 dagen voor bij de kapper...
Maar het ziet er niet slecht uit bij haar.
Ik heb donker haar, wilde als kind graag blond zijn (ik ben erg van 'het gras bij de buren is altijd groener') en vind alleen daarom het haar van Linda de Mol al prima.
Verder denk ik dat het een leuk mens is.

David Dunning
Solomio schreef:
07-12-2019 10:04
Verder denk ik dat het een leuk mens is.
Ja, alleen zonde dat zij zo in dat keurslijf zit van voldoen aan idiote schoonheidsidealen. Waarom mag je als vrouw op tv niet normaal oud worden? Het lijkt me vreselijk die facade. Als zij gewoon een keer boodschappen doet onder normaal daglicht en zonder dikke lage plamuur, dan zie je het verval. En juist dit soort vrouwen lijken dan in één keer stokoud omdat ze de tand des tijds al die tijd hebben proberen te verbloemen.
Ik vind dat Linda er prima uitziet hoor. Heb haar alleen al jaren niet gezien op bewegende beelden, want ik kijk geen tv. Maar zo op de foto vind ik haar er goed uitzien. Ik geloof niet dat grijs haar zou staan.
Avena schreef:
07-12-2019 10:32
Ja, alleen zonde dat zij zo in dat keurslijf zit van voldoen aan idiote schoonheidsidealen. Waarom mag je als vrouw op tv niet normaal oud worden? Het lijkt me vreselijk die facade. Als zij gewoon een keer boodschappen doet onder normaal daglicht en zonder dikke lage plamuur, dan zie je het verval. En juist dit soort vrouwen lijken dan in één keer stokoud omdat ze de tand des tijds al die tijd hebben proberen te verbloemen.
Mooie vrouwen krijgen sowieso meer ‘kritiek’ bij ouder worden. Dan valt het verval veel meer op.
Avena schreef:
07-12-2019 10:32
Ik vind het bij Linda wel mee vallen met de tand des tijds verbloemen. Je ziet toch duidelijk dat ze rimpels heeft. Ik ben een jaar jonger maar zo veel rimpels heb ik zelf nog niet hoor.
Over grijs haar: gisteren keek ik naar Beau en daar zat René Froger, met geverfd haar live in de uitzending. Er werd een fragment uitgezonden van een toppersconcert van een paar jaar terug en toen was hij grijs. En dat zag er echt veel beter uit. Moeders mooiste zal hij nooit worden, maar dat geverfde haar deed hem geen goed.
Dat grijs jaren geleden stond hem idd heel goed!
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Blondie456 schreef:
07-12-2019 10:52
Ik vind het bij Linda wel mee vallen met de tand des tijds verbloemen. Je ziet toch duidelijk dat ze rimpels heeft. Ik ben een jaar jonger maar zo veel rimpels heb ik zelf nog niet hoor.
Het is die brede platte bovenkant van de neus waardoor ze er vreemd en onnatuurlijk uitziet.
Dezelfde neus als Monique vd Ven.
Ik vind dat niet mooi. Het gevolg van te veel botox.

Linda ziet er best goed uit maar niet (veel) jonger dan haar leeftijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven