WTF momenten
maandag 9 december 2019 om 15:48
Ik zet hem maar bij overig, want heb verder geen idee.
Ik reed vanmiddag op een vrij drukke weg en haalde daar een oma in die op een scootmobiel zat. Ik denk: wat zit ze ongemakkelijk en wat heeft ze vast? Blijkt dat ze in de linkerarm (straatkant dus) een dreumes had geklemd; die zat op haar linkerbeen. En met de rechterhand stuurde ze en gaf gas. Het is nu enkele uren geleden en eigenlijk vind ik nu dat ik ergens had moeten stoppen om haar te vragen of ze nog helemaal lekker was.
Op het moment was ik echter te verrast en omdat het zo druk was, had ik ook niet echt kans om te reageren. Het daalde zeg maar, pas enkele straten verder in. Dit is wel het vreemdste (en onveiligste) wat ik in lange tijd heb gezien.
Moest het gewoon even delen. Jullie ook WTF momenten af en toe ?
Ik reed vanmiddag op een vrij drukke weg en haalde daar een oma in die op een scootmobiel zat. Ik denk: wat zit ze ongemakkelijk en wat heeft ze vast? Blijkt dat ze in de linkerarm (straatkant dus) een dreumes had geklemd; die zat op haar linkerbeen. En met de rechterhand stuurde ze en gaf gas. Het is nu enkele uren geleden en eigenlijk vind ik nu dat ik ergens had moeten stoppen om haar te vragen of ze nog helemaal lekker was.
Op het moment was ik echter te verrast en omdat het zo druk was, had ik ook niet echt kans om te reageren. Het daalde zeg maar, pas enkele straten verder in. Dit is wel het vreemdste (en onveiligste) wat ik in lange tijd heb gezien.
Moest het gewoon even delen. Jullie ook WTF momenten af en toe ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
woensdag 11 december 2019 om 12:44
Dar had ik me nog kunnen voorstellen.Kwebbeltje91 schreef: ↑11-12-2019 12:31Ik heb tijdens rijlessen 1 keer moeten tanken. Rij-instructeur liet me toen zien hoe het moest, en waar je op moest letten dat je niet het verkeerde erin deedWas hooguit 5 minuten werk denk ik.
Maar zo ging het niet. Instructeur stapte uit, tankte etc. De leerling zat achter het stuur zijn tijd uit

woensdag 11 december 2019 om 12:45
Oh.. Apart inderdaad. Dat je een keer moet tanken als er een leerling bij je in de auto zit, dat snap ik. Maar laat hem/haar dan meekijken.. toch?
woensdag 11 december 2019 om 13:06
toch, is dat wel, wat ik me afvraag: ik heb namelijk nooit eerder gezien dat er tijdens een rijles werd getankt.Kwebbeltje91 schreef: ↑11-12-2019 12:45Oh.. Apart inderdaad. Dat je een keer moet tanken als er een leerling bij je in de auto zit, dat snap ik. Maar laat hem/haar dan meekijken.. toch?
Zou het ook zonde van mijn tijd vinden
woensdag 11 december 2019 om 13:30
Wij rijden 60000km per jaar en als dat zogenaamde extra verbruik 2 liter is..is het veel.
Wij rijden zuiniger dan de fabrieksspecificatie toen de auto's/motor nieuw waren. En dimlicht brandt altijd. Dimlicht verbruikt echt niks.

woensdag 11 december 2019 om 13:36
Ik rij op een provinciale weg achter een vrachtwagen met een auto oplegger erachter. We komen bij de rotonde, hij draait de rotonde op en trekt wat hard op en ik zie zo voor me een auto van de oplegger afstuiteren. Gelukkig werd die auto geremd door de schuine kant van de rotonde en stopte hij net voor mijn auto.
Chauffeur had de eerste kilometer niet door wat er was gebeurd en werd door een tegenligger gewaarschuwd dat hij wat was verloren. Dat was wel even schrikken voor ons allebei. Ik was blij dat hij hem niet op de snelweg verloren was en dat ik er dan achter zat!
Chauffeur had de eerste kilometer niet door wat er was gebeurd en werd door een tegenligger gewaarschuwd dat hij wat was verloren. Dat was wel even schrikken voor ons allebei. Ik was blij dat hij hem niet op de snelweg verloren was en dat ik er dan achter zat!

woensdag 11 december 2019 om 13:38
Een paar jaar geleden in de Lidl in Duitsland waren we boodschappen aan het doen en ik had wat lege flessen in het karretje gelegd om in te wisselen. Komt er een man naar mijn karretje toe en haalt die flessen eruit om in te wisselen.
In mijn beste steenkolen Duits hem wel even duidelijk gemaakt dat hij met zijn tengels van mijn flessen af moet blijven. Volgens mij was hij of dronken of stoned aangezien hij zo raar reageerde!
In mijn beste steenkolen Duits hem wel even duidelijk gemaakt dat hij met zijn tengels van mijn flessen af moet blijven. Volgens mij was hij of dronken of stoned aangezien hij zo raar reageerde!

woensdag 11 december 2019 om 14:06
Ik heb het één keer tijdens een les gehad, maar toen moest ik het dus doen. Verder nooit, dat zou inderdaad wat vreemd zijn. Of dat het misschien even overlegd is met de laatste leerling van de dag en je les dan iets langer doorgaat of zo. Maar niet als standaard...
woensdag 11 december 2019 om 14:19
ik had ook ooit zo’n rijleraar en nog niet zo’n grote mond als ik nu heb. hij ging ook rustig koffie of een broodje halen. echt belachelijk als ik er nu ook aan denk. Hij is later ook op staande voet ontslagen omdat hij examengeld in eigen zak had gestopt en niets had aangevraagd. gelukkig niet bij mij!
Don't cry, buy a bag and move on.
woensdag 11 december 2019 om 14:24
kon me ook niet aan de indruk onttrekken, dat hij wist bij wie hij het fliktedaenerys79 schreef: ↑11-12-2019 14:19ik had ook ooit zo’n rijleraar en nog niet zo’n grote mond als ik nu heb.
achter het stuur zat een piepjonge jongen (nog overal acne). Zeer verlegen ogend
woensdag 11 december 2019 om 16:32
Nu heb ik een WTF momentje...... Waarom hebben ze volgens jou die dagverlichting bedacht dan? Omdat ze niets te doen hebben? Meerverbruik is ca. 3% leert google mij.petra123456 schreef: ↑11-12-2019 13:30Wij rijden 60000km per jaar en als dat zogenaamde extra verbruik 2 liter is..is het veel.
Wij rijden zuiniger dan de fabrieksspecificatie toen de auto's/motor nieuw waren. En dimlicht brandt altijd. Dimlicht verbruikt echt niks.
Zonder oorzaak geen gevolg
woensdag 11 december 2019 om 16:51
Omdat er flapdrollen zijn die liever een Total loss na een ongeluk betalen.
Jaren geleden een tank leeggereden en 1op17,7. Met het licht uit. Volgende tank licht gewoon aan en 1 op 17,7. Zelfde traject zelfde tijd.
Rij je met de airco aan? Daarmee was het verbruik ineens 1 op 13,2.
petra123456 wijzigde dit bericht op 11-12-2019 17:29
0.57% gewijzigd
woensdag 11 december 2019 om 16:58
De daglichtverlichting is oorspronkelijk bedacht voor de zichtbaarheid. In verband met de veiligheid is het sinds 2015 verplicht dat alle nieuwe auto’s ook de achterzijde van de auto verlichten bij deze instelling. Als je in een auto van voor dat bouwjaar rijdt, is het dus voor de veiligheid verstandiger om altijd dimlicht te voeren.

woensdag 11 december 2019 om 19:42
Zo wat moet jij geschrokken zijn!!! Gelukkig is het goed afgelopen.Kameelperd schreef: ↑11-12-2019 13:36Ik rij op een provinciale weg achter een vrachtwagen met een auto oplegger erachter. We komen bij de rotonde, hij draait de rotonde op en trekt wat hard op en ik zie zo voor me een auto van de oplegger afstuiteren. Gelukkig werd die auto geremd door de schuine kant van de rotonde en stopte hij net voor mijn auto.
woensdag 11 december 2019 om 19:44
Bij mijn auto gaat gelukkig ook automatisch het licht aan bij startenpetra123456 schreef: ↑11-12-2019 16:51Omdat er flapdrollen zijn die liever een Total loss na een ongeluk betalen.
Jaren geleden een tank leeggereden en 1op17,7. Met het licht uit. Volgende tank licht gewoon aan en 1 op 17,7. Zelfde traject zelfde tijd.
Rij je met de airco aan? Daarmee was het verbruik ineens 1 op 13,2.
Geen idee hoe het verbruik is dan. Ik vind het veilig. En als ik het warm heb gaat de airco aan, en heb ik het koud de verwarming voluit.

woensdag 11 december 2019 om 20:07
MIjn rijinstructeur deed dit ook en ging daarna dan nog even bij het afrekenen een koffie halen en toen heb ik heel duidelijk aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben. Kreeg slap commentaar en ik heb het er uiteindelijk bij gelaten. Een paar weken deed ie het weer en toen heb ik duidelijk aangegeven dat de volgende keer de minuten in mindering op de factuur worden gebracht. Niet meer gebeurd.
woensdag 11 december 2019 om 20:35
Dit deed mijn moeder vroeger altijd. We hadden geen auto en bakfietsen bestonden toen nog niet..Denkend aan elektrische bakfietsen en stints vraag ik me af wat veiliger is..Wat ik een WTF moment vind is dat ik (jonge) kinderen zonder verlichting zie fietsen (ook in het bijzijn van ouders), over veiligheid gesproken! Hoe veel kost zo’n fietslampje bij de Action nou helemaal, dat begrijp ik echt niet!
woensdag 11 december 2019 om 20:38
Dit had ik tijdens mijn eerste rijles. Hij ging ook nog even koffie halen en was alleen maar met z’n mobiel bezig. De les daarop had ik een andere instructeur, de eerst was blijkbaar ontslagen. Gelukkig!

woensdag 11 december 2019 om 20:46
Gelukkig inderdaad. Je moet het ook maar net treffen hoor met je instructeur. Ik had wel een vaste gelukkig, maar toen ik net een paar lessen had gehad kwam er een instructeur in opleiding mee. Hele jonge man die enorm langdradig was met uitleggen. Toen vaste instructeur vakantie had, viel hij in helaas. Hij maakte er echt een potje van. Zo had ik rijles om 3 uur, stond ie om 1 uur aan te bellen.

Vervolgens kreeg ik ook nog zijn halve privé-leven te horen. Hij was nog vrijgezel en wilde heel graag een vriendin. Ik voelde me steeds ongemakkelijker worden. Was nog nooit zo blij geweest toen mijn vaste instructeur weer terug was

Hij vroeg hoe het was gegaan met zijn collega, en ik ben er wel eerlijk over geweest. Later bleek hij ontslagen te zijn omdat hij dus nogal wat fouten had gemaakt. En hij bleek niet in opleiding te zijn, maar werd gewoon ingewerkt. Was net klaar met zijn opleiding.
donderdag 12 december 2019 om 07:33
Mijn auto is van 2017Nummer*Zoveel schreef: ↑11-12-2019 16:58De daglichtverlichting is oorspronkelijk bedacht voor de zichtbaarheid. In verband met de veiligheid is het sinds 2015 verplicht dat alle nieuwe auto’s ook de achterzijde van de auto verlichten bij deze instelling. Als je in een auto van voor dat bouwjaar rijdt, is het dus voor de veiligheid verstandiger om altijd dimlicht te voeren.

donderdag 12 december 2019 om 08:11
Grappig. Ik heb nav jouw bericht nog weer even gegoogeld en lees nu dat de ANWB fout zat met de “wettelijke verplichting”: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... chterlicht
Maar ook in dit artikel wordt dus weer aangeraden om voor de veiligheid het dimlicht te gebruiken als je bij daglicht geen verlichting aan de achterkant hebt.
donderdag 12 december 2019 om 08:19
Als ‘79 jouw bouwjaar is, dan was dat in het jaar van een bakfietsrace in Brabant https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bakfiets
Bakfietsen bestaan al heel erg lang en werden al ver voor ‘79 al gemaakt. Ze werden alleen niet gebruikt door ouders om hun kinderen erin te vervoeren, maar vooral door ondernemers en arbeiders die spullen langs de huizen brachten of juist ophaalden (de melkboer, de strontkar, enz). De bakfiets - al dan niet gemotoriseerd -was de ”moderne” opvolger van paard en wagen.
donderdag 12 december 2019 om 10:41
het levert me een hoop WTF momenten op