WTF momenten
maandag 9 december 2019 om 15:48
Ik zet hem maar bij overig, want heb verder geen idee.
Ik reed vanmiddag op een vrij drukke weg en haalde daar een oma in die op een scootmobiel zat. Ik denk: wat zit ze ongemakkelijk en wat heeft ze vast? Blijkt dat ze in de linkerarm (straatkant dus) een dreumes had geklemd; die zat op haar linkerbeen. En met de rechterhand stuurde ze en gaf gas. Het is nu enkele uren geleden en eigenlijk vind ik nu dat ik ergens had moeten stoppen om haar te vragen of ze nog helemaal lekker was.
Op het moment was ik echter te verrast en omdat het zo druk was, had ik ook niet echt kans om te reageren. Het daalde zeg maar, pas enkele straten verder in. Dit is wel het vreemdste (en onveiligste) wat ik in lange tijd heb gezien.
Moest het gewoon even delen. Jullie ook WTF momenten af en toe ?
Ik reed vanmiddag op een vrij drukke weg en haalde daar een oma in die op een scootmobiel zat. Ik denk: wat zit ze ongemakkelijk en wat heeft ze vast? Blijkt dat ze in de linkerarm (straatkant dus) een dreumes had geklemd; die zat op haar linkerbeen. En met de rechterhand stuurde ze en gaf gas. Het is nu enkele uren geleden en eigenlijk vind ik nu dat ik ergens had moeten stoppen om haar te vragen of ze nog helemaal lekker was.
Op het moment was ik echter te verrast en omdat het zo druk was, had ik ook niet echt kans om te reageren. Het daalde zeg maar, pas enkele straten verder in. Dit is wel het vreemdste (en onveiligste) wat ik in lange tijd heb gezien.
Moest het gewoon even delen. Jullie ook WTF momenten af en toe ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
donderdag 12 december 2019 om 10:56
Doet me denken aan een dag lang geleden, toen mijn zoons nog kleuters waren.
Ik wilde naar de bakker die 2 straten verder is, ze waren met de autootjes aan het spelen en wilden niet mee, maar vroegen of ze even thuis mochten blijven.
dat mocht, dus ik jas aan en weg,
Brood gekocht en ik loop snel terug en doe de keukendeur open. Daar zie ik: een eetkamerstoel bij de aanrecht geschoven, 1 zoon op de aanrecht geklommen en reikt net naar de snoeptrommel op de bovenste kast. Andere zoon heeft 2 glazen vol cola geschonken, en dan ook echt vol, tot aan de rand en wil deze net richting kamer brengen.
Ze schrokken, maar ik vond het wel heel grappig
donderdag 12 december 2019 om 10:58
Net een hele discussie met een collega. Ze heeft een handleiding, maar is ene best mens hoor. Nu echter was ze aan het flippen omdat ik koffie deed in een witte koffiemok. Want: volgens haar laat de koffie aanslag achter in de witte mok. We mogen enkel de bruine, zwarte en grijze mokken gebruiken voor de koffie. En de glazen mokken voor de thee.
Op mijn vraag waar de witte mokken (waar nota bene op staat: Coffee makes everything possible) dan volgens haar voor dienen, was haar antwoord: Melk!
Die vergadering had ik geloof ik even gemist
LOL
Op mijn vraag waar de witte mokken (waar nota bene op staat: Coffee makes everything possible) dan volgens haar voor dienen, was haar antwoord: Melk!

LOL
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
donderdag 12 december 2019 om 11:30
Ik bedenk me nog wel een aantal:
In een all-inclusive hotel liep een kind alleen langs het buffet en pakte er eten vanaf en stopte het in de mond om te likken/sabbelen. Ouders in geen velden of wegen te bekennen. Moeder roept kind en kind legt het eten zo terug op de schaal en rent weg.
In een zwembad lag een vieze luier aan de rand van het zwembad. Gewoon daar achter gelaten.
Bij een bowling baan liep een kind van 2 rond zonder toezicht. Hij stopte zijn handen tussen de liggende ballen, terwijl er ook net weer een bal terug kwam rollen. Wij dat kind wegsturen en ouders vervolgens boos op ons.
In de stad waar ik woonde was iemand met een ‘aandoening’, die had het altijd heel warm en fietste ook midden in de winter nog in korte broek en een hemd. Ik kijk dus niet zo vreemd meer op van korte broeken / t-shirts in de winter.
In een all-inclusive hotel liep een kind alleen langs het buffet en pakte er eten vanaf en stopte het in de mond om te likken/sabbelen. Ouders in geen velden of wegen te bekennen. Moeder roept kind en kind legt het eten zo terug op de schaal en rent weg.
In een zwembad lag een vieze luier aan de rand van het zwembad. Gewoon daar achter gelaten.
Bij een bowling baan liep een kind van 2 rond zonder toezicht. Hij stopte zijn handen tussen de liggende ballen, terwijl er ook net weer een bal terug kwam rollen. Wij dat kind wegsturen en ouders vervolgens boos op ons.
In de stad waar ik woonde was iemand met een ‘aandoening’, die had het altijd heel warm en fietste ook midden in de winter nog in korte broek en een hemd. Ik kijk dus niet zo vreemd meer op van korte broeken / t-shirts in de winter.
donderdag 12 december 2019 om 14:02
Geld. Een feature kost geld. En vele malen meer dan het kost om het erin te doen.
En omdat de halve wereld wil besparen op fictief verbruik van dimlicht. 1 keer een ongeluk omdat je geen dimlicht voert en je bent levenslang die besparing kwijt. Of je mobiliteit, gezondheid of je leven..
Gelukkig is dagrijlicht dat nu ingebouwd wordt verplicht ook achter te branden.
Nu nog dezelfde boetes als Oostenrijk als je geen dimlicht voert en we gaan vooruit.
donderdag 12 december 2019 om 14:45
En als het kind de vingers tussen de bowlingballen had gekregen pijn had gehad hadden jullie waarschijnlijk de schuld gehad en de vraag of jullie niet hadden kunnen opletten. Been there maar dan in een ander soort situatie maar zelfde idee.Tinkeltje33 schreef: ↑12-12-2019 11:30
zondag 15 december 2019 om 11:54
Vanmorgen een WTF-moment met een muis.
Ik heb dus een grote, diervriendelijke muizenval om muizen levend te kunnen vangen. Deze solide val met politiekeurmerk is gekomen in de plaats van het kleine kunststof valletje dat ik de volgende ochtend steevast op zijn kant aantrof met het lokaas eruit. Een slimme muis, heb ik weer.
Deze val werkt goed bij huismuizen. Zo heb ik Dora en Reginald in één keer gevangen en samen kunnen uitzetten. Maar spitsmuizen zijn een ander verhaal. Die zijn te klein of te licht voor de val en lopen vrolijk de hele avond in en uit. Feitelijk ben ik dus een spitsmuis aan het voeren. Nu is Theofiel wel een domme spitsmuis, want als ik de val oppak en hij zit er toevallig in dan wil hij er niet meer uit. Ik moet de val ondersteboven houden en schudden en rammelen om hem vrij te kunnen laten. Toch is hij niet bij mij weg te slaan.
Vanmorgen heeft Theofiel wraak genomen. "Wat zit mijn pantoffel raar", dacht ik toen ik hem aan deed. Bleek het voer uit de muizenval verhuisd te zijn naar de neus van mijn pantoffel! WTF?
Ik heb dus een grote, diervriendelijke muizenval om muizen levend te kunnen vangen. Deze solide val met politiekeurmerk is gekomen in de plaats van het kleine kunststof valletje dat ik de volgende ochtend steevast op zijn kant aantrof met het lokaas eruit. Een slimme muis, heb ik weer.
Deze val werkt goed bij huismuizen. Zo heb ik Dora en Reginald in één keer gevangen en samen kunnen uitzetten. Maar spitsmuizen zijn een ander verhaal. Die zijn te klein of te licht voor de val en lopen vrolijk de hele avond in en uit. Feitelijk ben ik dus een spitsmuis aan het voeren. Nu is Theofiel wel een domme spitsmuis, want als ik de val oppak en hij zit er toevallig in dan wil hij er niet meer uit. Ik moet de val ondersteboven houden en schudden en rammelen om hem vrij te kunnen laten. Toch is hij niet bij mij weg te slaan.
Vanmorgen heeft Theofiel wraak genomen. "Wat zit mijn pantoffel raar", dacht ik toen ik hem aan deed. Bleek het voer uit de muizenval verhuisd te zijn naar de neus van mijn pantoffel! WTF?
sabeltandcavia wijzigde dit bericht op 15-12-2019 12:56
0.19% gewijzigd
Ik vind hier dingen van.
zondag 15 december 2019 om 16:58
Goh dan wonen wij vast in dezelfde stad.Tinkeltje33 schreef: ↑12-12-2019 11:30
zondag 15 december 2019 om 17:04
Sabeltandcavia schreef: ↑15-12-2019 11:54Vanmorgen heeft Theofiel wraak genomen. "Wat zit mijn pantoffel raar", dacht ik toen ik hem aan deed. Bleek het voer uit de muizenval verhuisd te zijn naar de neus van mijn pantoffel! WTF?

Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
zondag 15 december 2019 om 17:05
Sabeltandcavia schreef: ↑15-12-2019 12:55Update: Muis heeft ook mijn tuinklomp bij de deur gevonden en daarin een voorraadje aangelegd
Moet ik nu alsnog een liedje zingen voor sintermuis?![]()

Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
zondag 15 december 2019 om 17:42
Ja, dat blijkt achteraf allemaal tactiek geweest te zijn

Ik vind hier dingen van.

zondag 15 december 2019 om 17:52
dat zijn dezelfde mensen die een witte bank 'besmettelijk" vinden, ze snappen niet dat die vlekken er in de andere bank of kopje ook zit, maar je ze gewoon niet zietbelgali schreef: ↑12-12-2019 10:58Net een hele discussie met een collega. Ze heeft een handleiding, maar is ene best mens hoor. Nu echter was ze aan het flippen omdat ik koffie deed in een witte koffiemok. Want: volgens haar laat de koffie aanslag achter in de witte mok. We mogen enkel de bruine, zwarte en grijze mokken gebruiken voor de koffie. En de glazen mokken voor de thee.
LOL

zondag 15 december 2019 om 20:59
memo ook niet gekregen?belgali schreef: ↑12-12-2019 10:58Net een hele discussie met een collega. Ze heeft een handleiding, maar is ene best mens hoor. Nu echter was ze aan het flippen omdat ik koffie deed in een witte koffiemok. Want: volgens haar laat de koffie aanslag achter in de witte mok. We mogen enkel de bruine, zwarte en grijze mokken gebruiken voor de koffie. En de glazen mokken voor de thee.
LOL

zondag 15 december 2019 om 21:14
Vorig jaar ergens was er een afsluiting op de snelweg en werd ik omgeleid. Er was bijna geen kip op de weg maar op de oprit naar de snelweg zag ik toch iets bewegen. Beetje een raar motortje leek het, beetje slingerend. Dus maar even geen vaart gemaakt nog tot ik wist wat er aan de hand was. Kwam er dus een mountainbiker uit tegengestelde richting midden op de weg aangezwalkt.
Ik stoppen en raampje omlaag doen en vragen of ie wel helemaal lekker was. Het antwoord was een boos: "Ja, ik vind het hier ook niet duidelijk aangegeven!" De eikel stond recht naast het blauwe bord met een autootje erop.
Ik stoppen en raampje omlaag doen en vragen of ie wel helemaal lekker was. Het antwoord was een boos: "Ja, ik vind het hier ook niet duidelijk aangegeven!" De eikel stond recht naast het blauwe bord met een autootje erop.

zondag 15 december 2019 om 21:14
Geniaal!Sabeltandcavia schreef: ↑15-12-2019 11:54Vanmorgen een WTF-moment met een muis.

vrijdag 20 december 2019 om 13:49
Vanmorgen nog een WTF-moment. Ik rijd met zoon op de fiets naar school en we rijden een weg in, waarvan je niet kunt zien of er tegemoetkomend verkeer is. Bijna geen autoverkeer, maar aanliggenden mogen er wel met de auto rijden. Iedereen op de fiets gaat dus op gepaste snelheid die bocht door.
Vanmorgen werden zoon en ik (achter elkaar rijdend) heel hard ingehaald door een vader op een elektrische bakfiets met een maxicosi en een jong kind, die links door de bocht knalt. Er kwam net een auto aan, ik kreeg ter plekke een hartverzakking. Het ging goed omdat automobilist vol in de remmen ging, had hij een fractie later geremd, dan was die bakfiets met inhoud met 25 km/uur op de motorkap gegaan.
Zoon en ik zijn van schrik afgestapt en automobilist had ook zoiets van WTF. Vader reed gewoon door..
Vanmorgen werden zoon en ik (achter elkaar rijdend) heel hard ingehaald door een vader op een elektrische bakfiets met een maxicosi en een jong kind, die links door de bocht knalt. Er kwam net een auto aan, ik kreeg ter plekke een hartverzakking. Het ging goed omdat automobilist vol in de remmen ging, had hij een fractie later geremd, dan was die bakfiets met inhoud met 25 km/uur op de motorkap gegaan.
Zoon en ik zijn van schrik afgestapt en automobilist had ook zoiets van WTF. Vader reed gewoon door..

vrijdag 20 december 2019 om 13:53