Kerst en graag een cadeau krijgen

11-12-2019 16:13 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Het is bijna kerst en ik ben druk bezig om alles te organiseren enzo. Cadeautjes voor mijn kinderen en voor mijn vriend (niet hun vader).

Nu is het zo dat mijn vriend niet zo van de cadeaus is. We hebben het er wel eens over gehad maar ik weet dat hij er gewoon niet zo veel waarde aan hecht. We zijn anderhalf jaar samen en in deze anderhalf jaar heb ik 1 keer een bos bloemen gekregen zomaar en 1 keer een bos bloemen voor mijn verjaardag omdat ik er zelf om vroeg (want ik weet hoe hij is en vond het stom om niks te krijgen).

Nu ben ik dus bezig met kadootjes onder de kerstboom te leggen enzo. We wonen overigens niet samen. Maar opeens bedacht ik me... straks is t kerstavond... gaan we kadootjes uitpakken en dan is er niks voor mij. De mans daarop is best wel groot. Dat vind ik stom en ook voor de kids niet leuk.

Nu kan ik hem wel zeggen dat ik wil dat hij een kado koopt. Ik heb hem ook wel een paar hints gestuurd en getagd in dingen op facebook maar ik weet dat hij dat gewoon kan vergeten. Hij hecht er namelijk echt geen waarde aan. En ik vind het echt heel stom om te zeggen dat hij een kado moet kopen... want dan zal ie vragen... wat dan? En dan koopt ie exact wat ik wil... het liefst zou je nog willen dat ik t bestel ook... En dat wil ik dus niet.

Nu na een jaar zonder kerstkado, valentijnskado, jubileum kado en alleen een bosje bloemen voor mijn verjaardag vind ik dat ik best wel een kado mag vragen...

Maar de vraag is dus hoe? En hoe is dat bij jullie? En hoe doen jullie dat?

Verder is mijn vriend trouwens een lieverd. Absoluut niet gierig. Betaalt vaak als we weg zijn, als we boodschappen doen betaalt ie even mijn boodschappen en hij is echt lief voor me. Dat is natuurlijk veel belangrijker en een kerst cadeau is maar een luxe probleem maar toch zit dat beeld van iedereen die kados uitpakt behalve ik me best wel dwars...

Wat zouden jullie doen?
abracadabra wijzigde dit bericht op 11-12-2019 16:15
5.80% gewijzigd
Loekie12345 schreef:
11-12-2019 18:57
Ik vind het eigenlijk helemaal geen onzin, voor mij zijn cadeautjes ook belangrijk. H, het zou jou leuk zijn als hij zelf een keer wat bedenkt of oplettend is geweest in mijn verhalen en iets goeds heeft uitgekozen daarbij.
helemaal mee eens, maar niemand is perfect. Als dit het enige is, zou ik daar echt niet over zeuren. Sommige mensen zijn niet attent, maar wel betrouwbaar, lief, grappig, genereus in bed, een goede vader/moeder, ...
Joh je kan dit toch gewoon vragen aan hem? Wat is daar erg aan, als hij het zelf niet ziet.
Zijn al wat manieren genoemd hoe je dat kan brengen, doen hoor!
Oudblond schreef:
11-12-2019 16:15
Cadeau voor mezelf inpakken. Klaar.
Dit, hoe moeilijk is het zeg.
Ik zou ook leuke cadeautjes voor mezelf inpakken en onder de boom leggen.

Ik snap dat jij graag wilt dat hij spontaan, uit zichzelf, een lief cadeautje voor je uitzoekt. Maar je kunt niet iemand vragen iets spontaan te doen. Dus dat gaat 'm niet worden.

Je idee met een mail sturen met een collage is leuk, maar je maakt het wel erg spannend voor jezelf. Ik zou niet te veel verwachten en zorgen dat er iets leuks voor mezelf onder die boom ligt.
Wat eten we vanavond?
Ik heb ooit een gedicht voor mezelf geschreven voor Sinterklaas :D We vierden dat elk jaar met zijn familie en elk jaar schreef ik twee gedichten: die voor zijn lootje en die voor de mijne. Want hij "kon dat niet". Tot het jaar dat hij mij trok. En hij het presteerde om gewoon geen gedicht te hebben. Dat zag ik van mijlenver aankomen en dus had ik er zelf één geschreven. Het meest lyrische, aanbiddende, jubelende gedicht wat je ooit had gehoord. Ode aan Haley heette het.
Toen het moment daar was, las ik het hardop voor, pinkte een denkbeeldig traantje weg bij al die mooie woorden en mijn schoonfamilie keek alsof ze water zagen branden. Het eindigde met "Ze is geen 10, ze is een 11. Maar dit gedicht... schreef ze zelf!". Nog nooit zo hard gelachen tijdens een Sinterklaasavond :rofl:

PS verder is ie de allerliefste :)
Vlaamsemeid schreef:
11-12-2019 18:37
ben je nu helemaal betoeterd?

mijn ouders zijn 50 jaar getrouwd en mijn moeder heeft nog nooit ook maar IETS gekregen van mijn vader. Ze mag alles kopen wat ze wil,en verder is hij een lieve en leuke echgtenoot. Mijn man en ik kopen ook zelden iets voor elkaar. We zijn allebei ontzettend moeilijk in cadeaus.

Cadeaus zijn niet belangrijk. Als ik jouw beschrijvingg lees, denk ik 'wees blij met je lieve vriend'. Mannen zat die hun vrouwen de duurste cdeaus geven en ondertussen gewoon vreemd gaan bijvoorbeeld. Je vriend is niet materialistisch, hij hecht belang aan de juiste dingen in het leven.

Ik zou gewoon samen met hem iets uitzoeken en dat onder de boom leggen voor jezelf. zelfs al moet je dat zelf bestellen.

.
Dat bedoelde ik ook ;) maar kreeg allemaal reacties dat ik het uit moet maken... waarom? Zodat ik straks een kerel heb die kadootjes voor me koopt en verder niet op 1 mijn zit met me?

Ik ben hardstikke gek op hem. Hij laat me super vrij maar doet wel alles voor me. We hebben altijd lol samen.

En ja... Ik vind kadootjes leuk. Maar dat wil niet zeggen dat ik dat het belangrijkste vindt...

Heb hem inmiddels gesproken en na wat gemopper over drukke winkels gaf ie aan dat ie al wat van plan was.

Dus ben heel benieuwd.
Haley schreef:
11-12-2019 20:29
Ik heb ooit een gedicht voor mezelf geschreven voor Sinterklaas :D We vierden dat elk jaar met zijn familie en elk jaar schreef ik twee gedichten: die voor zijn lootje en die voor de mijne. Want hij "kon dat niet". Tot het jaar dat hij mij trok. En hij het presteerde om gewoon geen gedicht te hebben. Dat zag ik van mijlenver aankomen en dus had ik er zelf één geschreven. Het meest lyrische, aanbiddende, jubelende gedicht wat je ooit had gehoord. Ode aan Haley heette het.
Toen het moment daar was, las ik het hardop voor, pinkte een denkbeeldig traantje weg bij al die mooie woorden en mijn schoonfamilie keek alsof ze water zagen branden. Het eindigde met "Ze is geen 10, ze is een 11. Maar dit gedicht... schreef ze zelf!". Nog nooit zo hard gelachen tijdens een Sinterklaasavond :rofl:

Geweldig!
abracadabra schreef:
11-12-2019 16:13
Hoi allemaal,

Het is bijna kerst en ik ben druk bezig om alles te organiseren enzo. Cadeautjes voor mijn kinderen en voor mijn vriend (niet hun vader).

Nu is het zo dat mijn vriend niet zo van de cadeaus is. We hebben het er wel eens over gehad maar ik weet dat hij er gewoon niet zo veel waarde aan hecht. We zijn anderhalf jaar samen en in deze anderhalf jaar heb ik 1 keer een bos bloemen gekregen zomaar en 1 keer een bos bloemen voor mijn verjaardag omdat ik er zelf om vroeg (want ik weet hoe hij is en vond het stom om niks te krijgen).

Nu ben ik dus bezig met kadootjes onder de kerstboom te leggen enzo. We wonen overigens niet samen. Maar opeens bedacht ik me... straks is t kerstavond... gaan we kadootjes uitpakken en dan is er niks voor mij. De mans daarop is best wel groot. Dat vind ik stom en ook voor de kids niet leuk.

Nu kan ik hem wel zeggen dat ik wil dat hij een kado koopt. Ik heb hem ook wel een paar hints gestuurd en getagd in dingen op facebook maar ik weet dat hij dat gewoon kan vergeten. Hij hecht er namelijk echt geen waarde aan. En ik vind het echt heel stom om te zeggen dat hij een kado moet kopen... want dan zal ie vragen... wat dan? En dan koopt ie exact wat ik wil... het liefst zou je nog willen dat ik t bestel ook... En dat wil ik dus niet.

Nu na een jaar zonder kerstkado, valentijnskado, jubileum kado en alleen een bosje bloemen voor mijn verjaardag vind ik dat ik best wel een kado mag vragen...

Maar de vraag is dus hoe? En hoe is dat bij jullie? En hoe doen jullie dat?

Verder is mijn vriend trouwens een lieverd. Absoluut niet gierig. Betaalt vaak als we weg zijn, als we boodschappen doen betaalt ie even mijn boodschappen en hij is echt lief voor me. Dat is natuurlijk veel belangrijker en een kerst cadeau is maar een luxe probleem maar toch zit dat beeld van iedereen die kados uitpakt behalve ik me best wel dwars...

Wat zouden jullie doen?

Ik leg al jaren cadeautjes voor mezelf onder de kerstboom anders krijg ik ook niks. En voorheen bij Sinterklaas net zo, incl. gedicht, want ook dat wordt ‘m niet. Dus ook jaren dubbel gedaan. Het zit er gewoon niet in. Op mijn verjaardag krijg ik dus ook niks of ik moet zelf iets uitzoeken, maar dat gaat me dan te ver. Vind het vooral sneu naar de kinderen toe, die hebben dan dus ook niks te geven behalve een mooi knutselwerk, maar die leeftijd zijn ze nu ook ontgroeid.
sneeuwwitje80 schreef:
11-12-2019 16:28
Gewoon eerlijk zeggen inderdaad. Schat ik vind het leuk als er pakjes onder de boom liggen. Ik heb voor de kinderen wat gekocht en zullen wij dan voor elkaar nog wat kopen?
Dit. Gewoon doen.
Inmiddels hoef ik het al lang niet meer te zeggen, hij was het ook niet zo gewend vanuit huis.
julius schreef:
11-12-2019 17:02
Waarom is dit flauw en ongezellig? Vriend geeft niet om kado's. dus hem boeit het sowieso niet.
Als je het niet gewend bent om cadeaus met Kerst te geven/krijgen, dan mis je dat echt niet hoor.
Wij vieren sinterklaas. Heb nog nooit kerst met cadeaus gevierd. En dat mis ik dus ook niet.
Dat je vriend je niks geeft voor je verjaardag, of met moeite een bos bloemen, dat vind ik wel kwalijk. Kerst vind ik net iets anders. Hij is het niet gewend dat te vieren met cadeaus schrijf je, dus dat zit niet in zijn systeem. Als jij het wel belangrijk vindt moet je het dus goed bespreken: ik vind dat leuk, lijkt jou het ook leuk om kerst met cadeaus te vieren? Zo ja, koop je dan iets voor mij? Zo nee, tja, dan is het of toch jouw zin doen of met hem meegaan, geen cadeaus met Kerst.
abracadabra schreef:
11-12-2019 17:26
Ik heb nu een collage gemaakt met dingen die ik leuk vind en ik ha het straks naar hem sturen. Nadat ik hem verteld heb dat ik graag een kado wil. Heel stom dat ik dat best wel eng vind... vragen om een cadeau is niet netjes ofzo... wie vraagt wordt overgeslagen. Maar ik ga het toch doen.
Je hoeft toch niet te zeggen: ik wil een cadeau? Je kan dat ook anders zeggen.

'Zullen we kerst met cadeautjes vieren? Ik heb voor de kinderen al iets gekocht. Zullen wij voor elkaar dan ook iets kopen?'

Tuurlijk vraag je dan ook om een cadeau voor je zelf maar het klinkt toch net iets anders dan: ik wil een cadeau!
COtweepuntnul schreef:
11-12-2019 16:15
Wat een hork zeg.

Mijn advies zou zijn zoek een leukere, maar ik vermoed dat dat niet het advies is waar je naar zoekt.

Dan is mijn B-advies:
Ga het gesprek aan. Zeg heel duidelijk: "Schat, je doet me verdriet als je nooit een cadeau voor me koopt. Ik vind dat belangrijk. Ik verwacht dus minimaal bij verjaardag/jubileum/kerst een cadeau van je. Kun je aan die verwachting voldoen?"
Te kort door de bocht.

Toevallig hadden mijn vriend en ik het er dit weekend nog over dat het cadeaus echt helemaal geen toegevoegde waarde vindt hebben. Zijn vader heeft het ook. Hij vindt cadeaus vragen niet leuk (want hij heeft alles wat hij wil al), hij vindt cadeaus bedenken moeilijk en hij vindt cadeaus krijgen eigenlijk ook niet zo interessant.

Met het kopen en vragen kan ik wel leven, daar heb ik me gewoon bij neergelegd, met het krijgen heb ik hem gezegd dat hij cadeautjes niet meer ongeopend mag laten (!!!) en dat hij iemand oprecht moet bedanken voor de moeite die die persoon heeft gedaan.

Het ging erover omdat het kerstcadau van zijn ouders van vorig jaar nog ongeopend in de kast lag (nu wisten we wel dat er geld in zat, maar goed....)

Maar verder is het echt een heel leuke man. Maar als jij pas het gevoel hebt dat hij van je houdt als je cadeaus krijgt is het inderdaad niet zo'n beste match.

maar ergens is het wel relaxed. Door omstandigheden heb ik geen cadeau voor hem op zijn verjaardag vrijdag en hij vindt het echt helemaal geen probleem. Hij krijgt twee tekeningen van de kinderen, we gaan samen uit eten in een restaurant waar hij graag een keer heen wil en we gaan weer door met ons leven.
Cateautje schreef:
11-12-2019 16:19
Ik zou een geweldig cadeau voor mezelf kopen, naast de kerstboom zetten, want het past er niet onder en ik zou zoo ongelofelijk enthousiast reageren bij het uitpakken en hem helemaal onderzoenen en vertellen hoe blij ik ermee ben.
Hij zal misschien gaan protesteren, maar misschien dringt het dan wel tot hem door hoe belangrijk JIJ het vindt en dat zijn gevoel van niet belangrijk weleens een verkeerde gok zou kunnen zijn.
Je bent er toch om elkaar lief te hebben en elkaar blij te maken? Dat moet hij er dan ook maar voor over hebben.

Vind ik dan.
En ik vind dit neigen naar passief agressief en zou een leuke man gewoon vertellen wat ik nodig heb om ook gelukkig te zijn in een relatie (en ik zou me er daarna bij neerleggen dat ook een een super fijne relatie er wel eens iets is wat niet helemaal matcht en dan match ik liever hierop niet dan op eetgedrag, de waarde die we hechten aan ons gezin of iets anders).
Owh de 5 vervolg pagina's gemist... oeps
patchouli_ schreef:
11-12-2019 16:41
Mijn zus heeft instructies om mijn man aan te slingeren tegen de tijd dat mijn verjaardag ofzo er aan komt. Het zelf moeten doen vond ik zo’n armoe. Deze oplossing bevalt al jaren prima.

Mijn man is een lieverd, maar totaal niet attent. En dan voelt ie zich ook nog eens rot dat hij het vergeten is, of niet weet waar hij mee aan kan komen. En dan voel ik me dubbel rot: en omdat ik vergeten word, en omdat mijn man zich daar dan oprecht rot over voelt.

Mijn zus kan goed kadootjes kiezen en vindt het ook nog leuk.
Wat een top idee, ik ga eens kijken of ik die hier kan implementeren...
Ghost79 schreef:
11-12-2019 20:52
Ik leg al jaren cadeautjes voor mezelf onder de kerstboom anders krijg ik ook niks. En voorheen bij Sinterklaas net zo, incl. gedicht, want ook dat wordt ‘m niet. Dus ook jaren dubbel gedaan. Het zit er gewoon niet in. Op mijn verjaardag krijg ik dus ook niks of ik moet zelf iets uitzoeken, maar dat gaat me dan te ver. Vind het vooral sneu naar de kinderen toe, die hebben dan dus ook niks te geven behalve een mooi knutselwerk, maar die leeftijd zijn ze nu ook ontgroeid.
Als je voor jezelf een kado koopt... dan is de lol er toch wel af? Het benieuwd zijn naar wat je krijgt, wat iemand bedacht heeft voor je... de moeite die iemand doet om zich in je in te leven...

Als ik iets wil hebben dan koop ik t... maar een kado kopen voor mezelf.vind ik stom.
Het gaat mij ook niet om het cadeau maar om het gebaar en de gedachte erachter, dat iemand de moeite heeft genomen om iets voor je uit te zoeken (of gewoon van een lijstje te kopen) en dat dan cadeau doen.
Haley schreef:
11-12-2019 20:29

:HA:
Als jij hem een cadeautje geeft is hij daar dan heel blij mee of maakt hem dat ook niet veel uit. Mijn man was ook nooit zo attent terwijl als ik hem verraste met een cadeautje was hij heel blij. Uitgelegd dat ik dat gevoel ook leuk vind en sindsdien is hij veel attenter. En aan de andere kant, hoe belangrijk is het nu echt, je weet waar het vandaan komt en verder is hij een schat van een vent. Ergens zijn we toch geneigd om het ontbreken van dit soort attenties te koppelen aan liefde en te vergeten dat dit misschien wel het minst belangrijk is. p.s. Een collage van wensen is vaak al te ingewikkeld voor mannen die geen idee hebben van cadeaus, begin met 3 wensen met de adressen waar het te koop is.
abracadabra schreef:
11-12-2019 20:49
Dat bedoelde ik ook ;) maar kreeg allemaal reacties dat ik het uit moet maken... waarom? Zodat ik straks een kerel heb die kadootjes voor me koopt en verder niet op 1 mijn zit met me?

Ik ben hardstikke gek op hem. Hij laat me super vrij maar doet wel alles voor me. We hebben altijd lol samen.

En ja... Ik vind kadootjes leuk. Maar dat wil niet zeggen dat ik dat het belangrijkste vindt...

Heb hem inmiddels gesproken en na wat gemopper over drukke winkels gaf ie aan dat ie al wat van plan was.

Dus ben heel benieuwd.
Wat fijn om te horen :-)

Ik heb een vergelijkbaar “probleem” met vriend. Hij kan op zich wel een cadeau bedenken, maar heeft vaak niet eens door welke maand het is, laat staan welke dag. Dus het is voor hem wel enorm lastig om er dan op het juiste moment actie op de ondernemen. Hoewel het niet kwaad bedoeld is voel ík me wel ellendig als er dan niks is. Dus nu, al 7 jaar, meld ik ruim van tevoren dat ie in de actie moet ;-). Ook echt in de trant van: je weet dat ik op dr laatste dag van onze vakantie jarig ben he? Dus dan moet je wel vóór we gaan al iets geregeld hebben. Moederdag gaat wel meestal goed. Dochterlief maakt wat op de opvang en dat is een trigger voor m’n vriend om in elk geval een kaartje te kopen :P. De dag ervoor roep ik uitgebreid dat we echt onze moeders niet moeten vergeten morgen et voilà.

Ooit maakte ik me er druk om, nu denk ik: het werkt zo prima en verder is ie helemaal fantastisch ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven