Zwanger en Kerstdiner
vrijdag 13 december 2019 om 15:35
Ik heb vandaag ontdekt dat ik pril zwanger ben. We waren nog niet heel serieus bezig maar het is blijkbaar sneller gelukt dan gedacht. Ik heb vanavond een uitgebreid Kerstdiner van mijn werk in een heel goed restaurant, we hebben een klein team (10/15 personen ) en ze zijn het van mij gewend dat ik altijd mee doe aan het wijnarrangement
wat is een goed excuus? Ik heb net nog gewerkt dus zeggen dat ik ziek ben ofzo werkt niet, daarnaast zou mijn collega me thuis brengen zodat ik kon drinken... bij binnenkomst maar aangeven bij personeel en vragen of ze me iets alcoholvrij kunnen geven?
sofiej1986 wijzigde dit bericht op 13-12-2019 17:35
2.99% gewijzigd
vrijdag 13 december 2019 om 15:58
Ohh heftigninanoname schreef: ↑13-12-2019 15:51Mijn verloskundige vertelde me trouwens dat het de eerste 2 weken nog niet zo heel belangrijk is, omdat je nog geen bloedbaan deelt. Maar dat was misschien wel een reactie op mijn hyperventilatie-aanval toen ik 3 maanden ipv 3 weken zwanger bleek. En ik had rauw vlees op, en rauwe vis, en wijn en rauwmelkse kaas.![]()
vrijdag 13 december 2019 om 16:14
En daarom moeten verloskundigen zulke dingen dus niet zeggen, ook niet als iemand in paniek is: omdat het dan aan anderen doorgegeven wordt alsof je tot een week of zes gewoon alcohol kunt drinken. Dat is dus onwaar. Alcohol rond de conceptie kan wel degelijk kwaad. Als het al gebeurd is, is er alleen weinig meer aan te doen.ninanoname schreef: ↑13-12-2019 15:51Mijn verloskundige vertelde me trouwens dat het de eerste 2 weken nog niet zo heel belangrijk is, omdat je nog geen bloedbaan deelt. Maar dat was misschien wel een reactie op mijn hyperventilatie-aanval toen ik 3 maanden ipv 3 weken zwanger bleek. En ik had rauw vlees op, en rauwe vis, en wijn en rauwmelkse kaas.![]()
vrijdag 13 december 2019 om 16:19
Heel pril? Dus, de huidige tendens in aanmerking nemend, een week of 2? Ik zou gewoon een glas aannemen, beetje er aan nippen en dan zeggen dat het niet lekker valt en ik niet meer wil. Een paar nipjes kunnen echt geen kwaad en zeker niet in die eerste weken. Kind krijgt pas na een week of 10 voeding via jou.
vrijdag 13 december 2019 om 16:22
En daarom moeten mensen die maar wat zeggen niet reageren op een forum.Eze schreef: ↑13-12-2019 16:14En daarom moeten verloskundigen zulke dingen dus niet zeggen, ook niet als iemand in paniek is: omdat het dan aan anderen doorgegeven wordt alsof je tot een week of zes gewoon alcohol kunt drinken. Dat is dus onwaar. Alcohol rond de conceptie kan wel degelijk kwaad. Als het al gebeurd is, is er alleen weinig meer aan te doen.
Echt waar pas vanaf een week of tien geef je als moeder voedingsstoffen door. Te veel alcohol is nooit goed, net als te veel hardlopen of te veel wortels kauwen .
De natuur heeft het zo geregeld dat zolang je nog niets weet, en dat is normaal gesproken als je je menstruatie een keer hebt over geslagen (echo's en testen zijn niet door de natuur gemaakt) je je kind ook geen kwaad kan doen door eten of drinken. Mooi toch.
vrijdag 13 december 2019 om 16:24
vrijdag 13 december 2019 om 16:30
Als het een beetje een sta- feestje is, of dat er nog een reden is om wat rond te lopen ofzo, zou ik gewoon met een glas wijn rondlopen zonder het op te drinken. Af en toe laat je ergens een glas staan of giet t weg in de wc. Beetje zonde, maar hoef je toch maar 1 of 2 keer te doen. Daarna kan je prima op iets anders overstappen 'want je hebt al genoeg op'.
vrijdag 13 december 2019 om 16:31
Over de alcohol genoeg redenen en smoesjes te verenigen waarom je niet een glas zou nemen. Denk Alleen wel dat het opvalt icm het afslaan van de carpaccio biefstuk en had bijvoorbeeld.SofieJ1986 schreef: ↑13-12-2019 15:45Nee ik ga geen 5 gangen diner afzeggen met een smoes, ik voel me prima! Merk niks, ik ben niet ziek ofzo, vind het zonde om niet te gaan.
vrijdag 13 december 2019 om 16:36
vrijdag 13 december 2019 om 16:42
+ 1Babyboom31 schreef: ↑13-12-2019 15:38Bied jezelf aan als Bob. Zeg tegen je collega dat hij niet hoeft te rijden en dat jij wel rijd. Omdat je er morgen vroeg uit moet voor een afspraak met een vriendin en je fit wilt zijn.
vrijdag 13 december 2019 om 16:52
Dit. Mensen zijn niet gek. Als je een apart menu wil, misschien ook even vertellen aan het restaurant dat het nog een geheim is, anders zitten er zometeen felicitatiesterretjes in je voorgerecht of wordt er geroepen 'wie is er zwanger en wilde dit andere gerecht?'
vrijdag 13 december 2019 om 16:54
Jep. Been there.Dropdrop schreef: ↑13-12-2019 16:52Dit. Mensen zijn niet gek. Als je een apart menu wil, misschien ook even vertellen aan het restaurant dat het nog een geheim is, anders zitten er zometeen felicitatiesterretjes in je voorgerecht of wordt er geroepen 'wie is er zwanger en wilde dit andere gerecht?'
vrijdag 13 december 2019 om 16:57
vrijdag 13 december 2019 om 17:06
Joh, je hebt gewoon een beginnende blaasontsteking en moet heeeeeeel veel drinken. Water. En je wilt best een glaasje wijn maar niet het hele arrangement.
Die wijn drink je vervolgens niet en je man vergist zich af en toe qua glas zodat het toch leeg gaat. Af en toe vasthouden voor de vorm natuurlijk.
Gefeliciteerd.
Die wijn drink je vervolgens niet en je man vergist zich af en toe qua glas zodat het toch leeg gaat. Af en toe vasthouden voor de vorm natuurlijk.
Gefeliciteerd.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
vrijdag 13 december 2019 om 17:25
SofieJ1986 schreef: ↑13-12-2019 15:43Ja dat dus... als ik soms een ronde oversla met een borrel ofzo vragen ze meteen of ik zwanger ben
Tja het is wat het is. Wat je ook voor smoes gaat gebruiken: als jij nooit een keer drank weet over te slaan dan weet iedereen gewoon meteen hoe laat het is.
vrijdag 13 december 2019 om 17:28
Daar trapt toch echt niemand in bij een vrouw van 33tinydancer schreef: ↑13-12-2019 15:39Doe alsof je een antibioticakuurtje slikt, en daardoor geen alcohol mag.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
vrijdag 13 december 2019 om 17:31
Dropdrop schreef: ↑13-12-2019 16:52Dit. Mensen zijn niet gek. Als je een apart menu wil, misschien ook even vertellen aan het restaurant dat het nog een geheim is, anders zitten er zometeen felicitatiesterretjes in je voorgerecht of wordt er geroepen 'wie is er zwanger en wilde dit andere gerecht?'
borboletas schreef: ↑13-12-2019 16:52Ik heb op de vraag ‘ben je zwanger ofzo?’ wel eens geantwoord: ‘en als dat nou zo zou zijn, is dit dan de manier waarop je erachter zou willen komen of zou je mij zelf m’n moment uit laten kiezen?’ Het hielp wel.
Goeie