Relatie doodgebloed, schuldgevoel naar de kinderen

16-12-2019 10:48 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een paar weken terug uitgesproken dat ik echt niet meer happy ben in de lange relatie met mijn vriend.

Gesprek Met psycholoog en relatietherapie waaruit blijkt dat ik echt bezig ben met afscheid nemen.

Mij partner en ik hebben een hele goede band en zijn echt maatjes van elkaar ook als ouders doen we het prima.

Hij begrijpt het gevoel, hij ervaart het ook zo. Maar vind het eigenlijk wel prima.

We zien er als een berg tegenop om de kinderen (8,10 12) in te lichten.... het zal voor hun zo vreselijk onverwachts en niet te begrijpen zijn...
Hoe pak je dat aan?
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
16-12-2019 19:17
Laat me raden..... er is of was een andere man in het spel.
Denk ik ook.
Ik word altijd wel een beetje opstandig van de “blijfvooralbijelkaartips” in dit soort topics. Al snap ik de intentie wel.

Soms is bij elkaar blijven namelijk niet zo’n goed idee. Ook al vind je elkaar als partner nog best oké. Soms werkt het gewoon niet meer. En om dan maar 10 jaar bij elkaar te blijven plakken “voor de kinderen” mwaa.....lijkt mij niet heel slim. Ook niet voor de kinderen.

En dat je traumatische kinderen krijgt van scheidingen; dat denk ik niet. Ligt er maar net aan hoe je uit elkaar gaat en hoe je met een co-ouderschap omgaat. Vroeger konden vrouwen niet weg bij hun man. Ze waren afhankelijk.... Nu gelukkig niet meer. Dat geef ik mijn dochter dan ook graag mee. Je mag je leven inrichten zoals jij dat wilt.

Ik zal wel het halve forum over mij heen krijgen en ik ben wat bevooroordeeld :proud: , maar behalve ouder ben je ook nog mens. Ik heb heeeeeel veel voor mijn dochter over, maar ook ik mag nog een fijn leven hebben (ook al ben ik moeder). Je hoeft natuurlijk niet al je belangen/grenzen opzij te zetten voor je kind. Lijkt mij niet gezond. Tenminste ik ga daar niet heel normaal op functioneren.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
16-12-2019 19:17
Laat me raden..... er is of was een andere man in het spel.
Alle reacties Link kopieren
TO heeft al eens een affaire gehad. Ze was heel jong toen man en zij bij elkaar kwamen en lijkt nu die jaren te willen inhalen.
Ik ken TO verder niet. Scheiden doe je hopelijk niet over 1 nacht ijs, maar laten we moeders geen schuldgevoel aanpraten als ze wel willen scheiden. Dat maakt je nog geen slechte moeder. Soms zelfs een betere.....
Grijskleedje31 schreef:
16-12-2019 19:32
Ik ken TO verder niet. Scheiden doe je hopelijk niet over 1 nacht ijs, maar laten we moeders geen schuldgevoel aanpraten als ze wel willen scheiden. Dat maakt je nog geen slechte moeder. Soms zelfs een betere.....
Waarom beter?
Grijskleedje31 schreef:
16-12-2019 19:27
Ik word altijd wel een beetje opstandig van de “blijfvooralbijelkaartips” in dit soort topics. Al snap ik de intentie wel.

Soms is bij elkaar blijven namelijk niet zo’n goed idee. Ook al vind je elkaar als partner nog best oké. Soms werkt het gewoon niet meer. En om dan maar 10 jaar bij elkaar te blijven plakken “voor de kinderen” mwaa.....lijkt mij niet heel slim. Ook niet voor de kinderen.

En dat je traumatische kinderen krijgt van scheidingen; dat denk ik niet. Ligt er maar net aan hoe je uit elkaar gaat en hoe je met een co-ouderschap omgaat. Vroeger konden vrouwen niet weg bij hun man. Ze waren afhankelijk.... Nu gelukkig niet meer. Dat geef ik mijn dochter dan ook graag mee. Je mag je leven inrichten zoals jij dat wilt.

Ik zal wel het halve forum over mij heen krijgen en ik ben wat bevooroordeeld :proud: , maar behalve ouder ben je ook nog mens. Ik heb heeeeeel veel voor mijn dochter over, maar ook ik mag nog een fijn leven hebben (ook al ben ik moeder). Je hoeft natuurlijk niet al je belangen/grenzen opzij te zetten voor je kind. Lijkt mij niet gezond. Tenminste ik ga daar niet heel normaal op functioneren.
Ik zou op zijn minst aanraden om vooraf na te denken over wat je wil bereiken met scheiden. Het is in mijn ogen zelden een oplossing, omdat het probleem vaak niet in de relatie zit.
Alle reacties Link kopieren
Grijskleedje31 schreef:
16-12-2019 19:27
Ik word altijd wel een beetje opstandig van de “blijfvooralbijelkaartips” in dit soort topics. Al snap ik de intentie wel.

Soms is bij elkaar blijven namelijk niet zo’n goed idee. Ook al vind je elkaar als partner nog best oké. Soms werkt het gewoon niet meer. En om dan maar 10 jaar bij elkaar te blijven plakken “voor de kinderen” mwaa.....lijkt mij niet heel slim. Ook niet voor de kinderen.

En dat je traumatische kinderen krijgt van scheidingen; dat denk ik niet. Ligt er maar net aan hoe je uit elkaar gaat en hoe je met een co-ouderschap omgaat. Vroeger konden vrouwen niet weg bij hun man. Ze waren afhankelijk.... Nu gelukkig niet meer. Dat geef ik mijn dochter dan ook graag mee. Je mag je leven inrichten zoals jij dat wilt.

Ik zal wel het halve forum over mij heen krijgen en ik ben wat bevooroordeeld :proud: , maar behalve ouder ben je ook nog mens. Ik heb heeeeeel veel voor mijn dochter over, maar ook ik mag nog een fijn leven hebben (ook al ben ik moeder). Je hoeft natuurlijk niet al je belangen/grenzen opzij te zetten voor je kind. Lijkt mij niet gezond. Tenminste ik ga daar niet heel normaal op functioneren.
Ben dit wel met je eens. Soms is de koek gewoon op, zoals dat dan genoemd word meen ik.
Je kan enorm eenzaam zijn in een relatie dan en elkaar ongewild veel pijn doen.
Maar ik las ook het vorige topic van TO en ik vind het niet raar dat zij maar blijkbaar ook haar man het gevoel hebben 'is dit het dan'
Zo jong al bij elkaar, in zo'n periode ontwikkel je op persoonlijk vlak nog enorm en dan kan het gaandeweg ineens blijken dat je elkaar ergens bent kwijtgeraakt.

Maar TO, ik lees niets aan eerst investeren in elkaar , met hulp, en elkaar proberen terug te vinden en een balans te vinden die nu bij jullie past.

Als je nu gaat is denk ik de kans groot dat je spijt krijgt vroeg of laat. Want reken maar dat de worsteling en het verdriet van de kinderen je dagelijks heel veel pijn gaat doen.
Lees het boek Scheiden of blijven.

Ik zou jullie adviseren om bijv een jaar uit te trekken om die investering in elkaar en jullie relatie/gezin te doen. Waarom zou je dat niet doen? Je hebt niets te verliezen. Als blijkt dat jullie elkaar niet meer terug vinden dan kan je er ook rust in vinden want dan hebben jullie er iig alles aan gedaan.
als je al bij elkaar bent vanaf je 12e dan snap ik wel dat de koek op is. jammer dat er kinderen zijn
hoe groot is de kant dat jij en je partner vanaf je 12e gelijk op ontwikkelen? vrij klein.
Alle reacties Link kopieren
Barclay schreef:
16-12-2019 13:16
Wij zijn er samen zeker van dat wij ook na de scheiding prima met elkaar overweg kunnen blijven gaan...
Dat wij ons daar in ieder geval allebei voor in gaan zetten...

Nou alles opgelost dus! Dan zullen de kinderen er ook geen last van hebben om telkens de ene ouder te mogen missen en lekker met hun hele hebben en houwen steeds weer te wisselen van huis/thuis. Mogelijk staat het ene huis ver van het andere waar hun vrienden wonen, school is en hun hobby's zijn maar ach, een beetje reizen of eenzaam zijn moeten ze er maar voor over hebben. Niks aan het handje dus zet lekker die scheiding in en ga leven als een vrijgezel! Waar wacht je nog op?
Wow al vanaf 12 bij elkaar.

Ik zou in relatie therapie gaan met of als doel samen verder te gaan om als te leren als ouders in 1 huis te wonen zonder relatie. En daarbij de vrijheid om te scharrelen wat spanning op te zoeken.

Er is nog een scala aan mogelijkheden waarbij je zelf gelukkiger wordt en je man ook zonder de kinderen een scheiding aan te doen.
Wat lekker veel input komt er van TO.
Alle reacties Link kopieren
Anyco schreef:
17-12-2019 12:48
Wat lekker veel input komt er van TO.
Denk dat het niet haar gewenste reacties zijn.
Alle reacties Link kopieren
Grijskleedje31 schreef:
16-12-2019 19:27
Ik word altijd wel een beetje opstandig van de “blijfvooralbijelkaartips” in dit soort topics. Al snap ik de intentie wel.

Soms is bij elkaar blijven namelijk niet zo’n goed idee. Ook al vind je elkaar als partner nog best oké. Soms werkt het gewoon niet meer. En om dan maar 10 jaar bij elkaar te blijven plakken “voor de kinderen” mwaa.....lijkt mij niet heel slim. Ook niet voor de kinderen.

En dat je traumatische kinderen krijgt van scheidingen; dat denk ik niet. Ligt er maar net aan hoe je uit elkaar gaat en hoe je met een co-ouderschap omgaat. Vroeger konden vrouwen niet weg bij hun man. Ze waren afhankelijk.... Nu gelukkig niet meer. Dat geef ik mijn dochter dan ook graag mee. Je mag je leven inrichten zoals jij dat wilt.

Ik zal wel het halve forum over mij heen krijgen en ik ben wat bevooroordeeld :proud: , maar behalve ouder ben je ook nog mens. Ik heb heeeeeel veel voor mijn dochter over, maar ook ik mag nog een fijn leven hebben (ook al ben ik moeder). Je hoeft natuurlijk niet al je belangen/grenzen opzij te zetten voor je kind. Lijkt mij niet gezond. Tenminste ik ga daar niet heel normaal op functioneren.
Kennelijk word je niet alleen opstandig, maar ook blind. Er zijn hier nota bene meerdere forummers die aangeven dat de scheiding van hun ouders ondanks goed contact traumatisch was en jij zegt doodleuk het tegendeel te denken (want weten doe je het niet).
Alle reacties Link kopieren
Grijskleedje31 schreef:
16-12-2019 19:32
Ik ken TO verder niet. Scheiden doe je hopelijk niet over 1 nacht ijs, maar laten we moeders geen schuldgevoel aanpraten als ze wel willen scheiden. Dat maakt je nog geen slechte moeder. Soms zelfs een betere.....
Als je wil scheiden omdat je jeuk krijgt van een andere man en daarom je gezinsleven op wilt breken... Leg éven uit hoe iemand dat een betere moeder zou kunnen maken?
Anyco schreef:
17-12-2019 12:48
Wat lekker veel input komt er van TO.
Nee , ze had verwacht dat iedereen hier enthousiast zou roepen :” Ga er voor !”

En dat zal ze waarschijnlijk ook doen .
anoniem_323253 wijzigde dit bericht op 17-12-2019 13:09
Reden: Schrijffout
0.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe je dat aanpakt? Gewoon bij elkaar blijven tot de kinderen het huis uit zijn. Het is schandalig hoeveel gezinnen uit elkaar gaan omdat ze het ‘niet leuk meer vinden om bij elkaar te blijven’ maar wél perse kinderen namen die daar weer eens de dupe van worden. Dan maar een open relatie met zn twee maar je moet gewoon echt kappen met dat egoïstische gedoe. Je hebt ooit een keus gemaakt en kinderen daarbij betrokken dus je past je maar daarin aan.
hoezoos schreef:
18-12-2019 01:07
Hoe je dat aanpakt? Gewoon bij elkaar blijven tot de kinderen het huis uit zijn. Het is schandalig hoeveel gezinnen uit elkaar gaan omdat ze het ‘niet leuk meer vinden om bij elkaar te blijven’ maar wél perse kinderen namen die daar weer eens de dupe van worden. Dan maar een open relatie met zn twee maar je moet gewoon echt kappen met dat egoïstische gedoe. Je hebt ooit een keus gemaakt en kinderen daarbij betrokken dus je past je maar daarin aan.
Weet jij wel wat je een kind aandoet als je ziet dat ouders niet gelukkig zijn...ik wel!
Ik zou het liefst hebben gezien dat ze op tijd uit elkaar waren gegaan en het goed met elkaar konden vinden. Daarnaast een fijne nieuwe relatie en iedereen is happy!

Nooit voor de kids bij elkaar blijven is dan ook mijn advies als kind van de rekening!
Alle reacties Link kopieren
Enjoyyourlife schreef:
18-12-2019 10:03
Weet jij wel wat je een kind aandoet als je ziet dat ouders niet gelukkig zijn...ik wel!
Ik zou het liefst hebben gezien dat ze op tijd uit elkaar waren gegaan en het goed met elkaar konden vinden. Daarnaast een fijne nieuwe relatie en iedereen is happy!

Nooit voor de kids bij elkaar blijven is dan ook mijn advies als kind van de rekening!
jij, in jouw situatie ja
N=1
uit onderzoek blijkt, dat je et als ouders flink bont moet maken (jouw ouders dus) om scheiding voor kinderen de beste oplossing te maken

maar zoals TO (lees dit topic en het vorige even) die houdt nog van haar man, maar vindt het allemaal een beetje saai.
Tja, het leven is een beetje saai, behalve in oorlogsgebied.
TO gaat uit puur egoïsme bij haar man weg en denkt net aan de gevolgen
rosings schreef:
17-12-2019 09:49
Wow al vanaf 12 bij elkaar.

Ik zou in relatie therapie gaan met of als doel samen verder te gaan om als te leren als ouders in 1 huis te wonen zonder relatie. En daarbij de vrijheid om te scharrelen wat spanning op te zoeken.

Er is nog een scala aan mogelijkheden waarbij je zelf gelukkiger wordt en je man ook zonder de kinderen een scheiding aan te doen.
Dit werkt in de praktijk niet.

Morgen een topic: ik heb iemand leren kennen. Superleuk. Maar hij woont nog bij ex.

Wat zou het advies zijn???
nessemeisje schreef:
17-12-2019 13:02
Kennelijk word je niet alleen opstandig, maar ook blind. Er zijn hier nota bene meerdere forummers die aangeven dat de scheiding van hun ouders ondanks goed contact traumatisch was en jij zegt doodleuk het tegendeel te denken (want weten doe je het niet).
Dan nog is dat geen reden om in een slechte relatie te blijven hangen. Dan geef je je kinderen ook een heel verkeerd voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
18-12-2019 11:21
Dan nog is dat geen reden om in een slechte relatie te blijven hangen. Dan geef je je kinderen ook een heel verkeerd voorbeeld.
TO zit in een goeie relatie
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
16-12-2019 11:01
Door bij elkaar te blijven wonen en niet hun leven nu totaal te ontwrichten

Dit dus
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Enjoyyourlife schreef:
18-12-2019 10:03
Weet jij wel wat je een kind aandoet als je ziet dat ouders niet gelukkig zijn...ik wel!
Ik zou het liefst hebben gezien dat ze op tijd uit elkaar waren gegaan en het goed met elkaar konden vinden. Daarnaast een fijne nieuwe relatie en iedereen is happy!

Nooit voor de kids bij elkaar blijven is dan ook mijn advies als kind van de rekening!
Dat is super naar.... maar....

Dan waren jouw ouders geen maatjes meer zoals bij de to wel het geval is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven