Gone Flying, Dubai

woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd

zaterdag 14 december 2019 om 15:28
Dat was nu wel het minste dat ik kon doen. Ik heb haar nog wat informatie doorgestuurd via de app en haar geholpen om alle afkortingen te ontcijferen. Ze weet nu perfect welke bus ze morgen moet nemen naar training college. Dat zal vast wel helpen om net wat rustiger te slapen vannacht. Het is toch spannend allemaal.
Ik heb het kerstcadeau voor mijn ouders besteld. Mijn zus gaat het inpakken als het aankomt. Toen ik Jay vertelde wat ik voor mijn ouders ging kopen, vond ze het zo leuk dat ze prompt besloot hetzelfde te doen.
Het is namelijk een digitaal fotolijstje. Ik moet een app downloaden en dan kan ik foto's delen waar ter wereld ik ook ben. Uiteraard volgen ze mij ook op social media maar dit leek me leuker. Mijn broer en zus kunnen hetzelfde doen als ze op vakantie zijn ofzo.
Mijn ouders lezen dit topic niet..
Ik heb het kerstcadeau voor mijn ouders besteld. Mijn zus gaat het inpakken als het aankomt. Toen ik Jay vertelde wat ik voor mijn ouders ging kopen, vond ze het zo leuk dat ze prompt besloot hetzelfde te doen.

Mijn ouders lezen dit topic niet..

zaterdag 14 december 2019 om 19:23
Ik heb de Denver PFF-1011 gekocht.mevrouwiglesias schreef: ↑14-12-2019 16:26O dat is een leuk idee! Ik ga ook eens googelen want dat wil ik ook wel.

--
Er al wat foto's opzetten is een leuk idee! Ik zal vragen of mijn zus dat ziet zitten. Die frame moet namelijk verbonden worden met de app. Daarvoor moet je die aanzetten, aansluiten op de wifi, persoon toevoegen, code doorgeven aan de persoon in kwestie... we moeten dit dus doen op een moment dat we beiden beschikbaar zijn. Niet evident als 1 van de 2 cabin crew is en het stiekem moet gebeuren in het huis van de ontvangers.
zaterdag 14 december 2019 om 20:24
Leuke verhalen weer.
Ik zat je insta te bekijken. Hoe is het voor je om zoveel weeromschakelingen te hebben? Zo zit je zomers gekleed op een boot in Vietnam en dan loop je weer in winterkleding rond in Kopenhagen...
Ook zag ik je story van je avondje met Belgische collega's. Klopt het dat ik ze Engels hoorde spreken? Spreken jullie onderling dan ook Engels?
Ik zat je insta te bekijken. Hoe is het voor je om zoveel weeromschakelingen te hebben? Zo zit je zomers gekleed op een boot in Vietnam en dan loop je weer in winterkleding rond in Kopenhagen...
Ook zag ik je story van je avondje met Belgische collega's. Klopt het dat ik ze Engels hoorde spreken? Spreken jullie onderling dan ook Engels?
zondag 15 december 2019 om 08:14
Over de poffertjes: ik heb ooit een cursus Spaans gevolgd in Valencia en daarin moesten we in het Spaans het recept van een typisch Nederlands gerecht vertellen. Ik dus poffertjes gekozen want Nederlandser kan bijna niet dacht ik. De Deense die voor mij aan de beurt was had dus ook poffertjes gekozen want Deenser kon bijna niet dacht zij

zondag 15 december 2019 om 12:07
Dolly, ben je nog op zoek naar overheerlijke cocktails in Bangkok, ga dan naar Novotel Platinum.
Op de 9e verdieping hebben ze een hippe rooftop bar en serveren er waanzinnig lekkere cocktails
Het ligt vlak bij central World Bovenop de platinum mall.
Met de sky train uitstappen bij Siam en dan de skybridge volgen.
Je kunt dan door Central world of via Gaysorn lopen, maar zodra je over het plein van Central world kijkt zie Novotel Platinum al liggen.
https://www.viewrooftopbarbangkok.com/#book
Op de 9e verdieping hebben ze een hippe rooftop bar en serveren er waanzinnig lekkere cocktails
Je kunt dan door Central world of via Gaysorn lopen, maar zodra je over het plein van Central world kijkt zie Novotel Platinum al liggen.

zondag 15 december 2019 om 16:50
Voorlopig gaat dat prima die weersomschakelingen. Het is trouwens niets nieuws. Bloedheet in Dubai versus herfstachtig weer in de UK bvb. Meestal heb ik wel het juiste mee. Ik pak sowieso laagjes mee ongeacht de bestemming. Je weet maar nooit. Nu ga ik naar Bangkok. Het is daar 35 graden ongeveer. Ik heb zomerkledij mee maar toch ook een lange broek en een cardigan. Heb ik echt niet nodig maar moest er toch onverwacht een storm opsteken waardoor het wat frisser is, dan ben ik voorzienduizel schreef: ↑14-12-2019 20:24Leuke verhalen weer.

Belgen onder elkaar spreken Nederlands of Frans afhankelijk van onze afkomst en ons taalniveau in de andere landstaal. Straks heb ik een Waalse collega. Als zijn Nederlands fantastisch blijkt te zijn dan praten ze NL. Is zijn NL van hetzelfde niveau als mijn FR dan gaan we gezellig mixen. Voor echte gesprekken of als hij geen NL spreekt, gebruiken we voor het gemak Engels.

zondag 15 december 2019 om 16:54
Haha!mayou schreef: ↑15-12-2019 08:14Over de poffertjes: ik heb ooit een cursus Spaans gevolgd in Valencia en daarin moesten we in het Spaans het recept van een typisch Nederlands gerecht vertellen. Ik dus poffertjes gekozen want Nederlandser kan bijna niet dacht ik. De Deense die voor mij aan de beurt was had dus ook poffertjes gekozen want Deenser kon bijna niet dacht zij![]()

anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 16-12-2019 04:01
0.28% gewijzigd
zondag 15 december 2019 om 16:56
Poffertjes worden gezien als een typisch Nederlands gerecht, maar de oorsprong is onduidelijk. Mogelijk is het gerecht ontstaan in een Nederlands klooster.[1] Dat zou verklaren waarom poffertjes ook wel 'broedertjes' worden genoemd. Een andere gedachte is dat poffertjes uit Frankrijk afkomstig zijn en door Napoleons leger in Nederland werden geïntroduceerd. Dit lijkt niet plausibel, omdat poffertjes al voor die tijd in Nederland gegeten werden.
Het is mogelijk dat in verschillende landen onafhankelijk van elkaar poffertjesvarianten zijn ontstaan. Zo zijn er bijvoorbeeld Æbleskiver in Denemarken (of 'Munker' in Noorwegen)
Bron: Wikipedia
Het is mogelijk dat in verschillende landen onafhankelijk van elkaar poffertjesvarianten zijn ontstaan. Zo zijn er bijvoorbeeld Æbleskiver in Denemarken (of 'Munker' in Noorwegen)
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

zondag 15 december 2019 om 17:05
Ik heb het genoteerd voor de volgende keer. De timing van deze vlucht is verschrikkelijk. Mijn werkdag begint om 20h30 en morgenvroeg komen we om 07h aan in BKK. Dan ben ik nog meer moe dan ik nu al ben. Dus ik ga wellicht slapen, shoppen, zonnen en slapen. Want ik geloof dat de wake-up call om 06h zal zijn.Merel7 schreef: ↑15-12-2019 12:07Dolly, ben je nog op zoek naar overheerlijke cocktails in Bangkok, ga dan naar Novotel Platinum.
Op de 9e verdieping hebben ze een hippe rooftop bar en serveren er waanzinnig lekkere cocktails![]()
Gisteren heb ik geslapen tot een uur of 10h nadat ik om 01h30 thuis kwam. Vervolgens heb ik mezelf gedwongen om wakker te blijven tot 03h30 en geslapen tot 11h. De bedoeling was om tot de vroege namiddag te slapen maar dat plannetje mislukte. Ik heb er uiteindelijk nog wat korte slaapjes aan toe kunnen voegen gelukkig.
Ik had het ook andersom kunnen doen, vroeg gaan slapen en vroeg opstaan om dan 's middags nog even te slapen. Maar dat is al een paar keer grondig mislukt dus ik besloot het nu anders aan te pakken. Dit werkte iets beter. Maar het is allemaal niet ideaal.
zondag 15 december 2019 om 20:58
Zij wist zeker dat het iets Deens was, ik heb het maar zo gelaten, want vind het niet belangrijk genoeg om over te welles nietesen. Heb daarna maar een ander typisch Nederlands gerecht gekozen: stamppot boerenkool. Nou dat werd'm ook niet want dat eten ze in Spanje dus ookmevrouwiglesias schreef: ↑15-12-2019 16:56Poffertjes worden gezien als een typisch Nederlands gerecht, maar de oorsprong is onduidelijk. Mogelijk is het gerecht ontstaan in een Nederlands klooster.[1] Dat zou verklaren waarom poffertjes ook wel 'broedertjes' worden genoemd. Een andere gedachte is dat poffertjes uit Frankrijk afkomstig zijn en door Napoleons leger in Nederland werden geïntroduceerd. Dit lijkt niet plausibel, omdat poffertjes al voor die tijd in Nederland gegeten werden.

maandag 16 december 2019 om 01:57
Haha dat meen je niet!mayou schreef: ↑15-12-2019 20:58Zij wist zeker dat het iets Deens was, ik heb het maar zo gelaten, want vind het niet belangrijk genoeg om over te welles nietesen. Heb daarna maar een ander typisch Nederlands gerecht gekozen: stamppot boerenkool. Nou dat werd'm ook niet want dat eten ze in Spanje dus ook![]()
•

maandag 16 december 2019 om 04:24
Oh help!mayou schreef: ↑15-12-2019 20:58Zij wist zeker dat het iets Deens was, ik heb het maar zo gelaten, want vind het niet belangrijk genoeg om over te welles nietesen. Heb daarna maar een ander typisch Nederlands gerecht gekozen: stamppot boerenkool. Nou dat werd'm ook niet want dat eten ze in Spanje dus ook![]()

---
Goedemorgen aan iedereen die afgelopen nacht wel geslapen heeft. Ik ga nu ontbijt bestellen en dan kruip ik maar weer eens een paar uur in het zoveelste hotelbed.

maandag 16 december 2019 om 13:43
Ik heb wat geslapen en ben daarna naar een schoonheidssalon gegaan. Een massage van maar liefst anderhalf uur voor 24 euro. Het was nodig want de laatste weken had ik veel last van hoofdpijn.
Toen ik uiteindelijk helemaal soepel en ontspannen het salon uitzweefde stond mijn rooster online. Daar stond een onaangename verrassing in waardoor het effect van de massage meteen teniet werd gedaan. Op 05/01 en 06/01 heb ik namelijk recurrent.
Elk jaar moeten we terug naar training college om onze vlieglicence te vernieuwen. Eerst moeten we slagen op een reeks examens en vervolgens op wat praktische testen. Het zat er dus aan te komen maar ik ging ervan uit dat het voor eind Januari, begin Februari ging zijn. Maar helaas! Ik moet dus asap beginnen met studeren. Pfff
De rest van mijn rooster ziet er echter weer goed uit! Ik ben vrij met Nieuwjaar!
Daarna ga ik naar Phuket, na mijn recurrent vlieg ik naar Melbourne (weer een layover van 2 dagen! Wat een verwennerij!), dan Brussel, 2 turnarounds, Mauritius (30h!!) en wederom Brussel.
Best aardige mensen bij het rosterteam!
Toen ik uiteindelijk helemaal soepel en ontspannen het salon uitzweefde stond mijn rooster online. Daar stond een onaangename verrassing in waardoor het effect van de massage meteen teniet werd gedaan. Op 05/01 en 06/01 heb ik namelijk recurrent.

De rest van mijn rooster ziet er echter weer goed uit! Ik ben vrij met Nieuwjaar!

Best aardige mensen bij het rosterteam!

dinsdag 17 december 2019 om 00:36
Welkom in Bangkok!!viva888 schreef: ↑30-11-2019 09:30Jammer! Ik vier de feestdagen in Thailand dus kom pas terug in januari, en je kent waarschijnlijk je volgend rooster nog niet?
Op de terugreis ben ik van 04:10 tot 14:20 in Dubai, denk je dat het de moeite is om enkele highlights van Dubai te zien of zou je zelf op de luchthaven blijven?
Ben benieuwd om de kerstboom te zien!![]()
Supermooie foto trouwens op de fb-pagina!

Wanneer vlieg je terug? Op 15 Januari vlieg ik naar Brussel om 14h20... maar dan zou je nagenoeg een maand in BKK zijn. Dat zou wel een hele lange kerstvakantie zijn

dinsdag 17 december 2019 om 04:33
Begrijp ik nou goed dat je maar 1 dag in bkk bent ?!TrolleyDolly schreef: ↑15-12-2019 17:05Ik heb het genoteerd voor de volgende keer. De timing van deze vlucht is verschrikkelijk. Mijn werkdag begint om 20h30 en morgenvroeg komen we om 07h aan in BKK. Dan ben ik nog meer moe dan ik nu al ben. Dus ik ga wellicht slapen, shoppen, zonnen en slapen. Want ik geloof dat de wake-up call om 06h zal zijn.
Gisteren heb ik geslapen tot een uur of 10h nadat ik om 01h30 thuis kwam. Vervolgens heb ik mezelf gedwongen om wakker te blijven tot 03h30 en geslapen tot 11h. De bedoeling was om tot de vroege namiddag te slapen maar dat plannetje mislukte. Ik heb er uiteindelijk nog wat korte slaapjes aan toe kunnen voegen gelukkig.
Ik had het ook andersom kunnen doen, vroeg gaan slapen en vroeg opstaan om dan 's middags nog even te slapen. Maar dat is al een paar keer grondig mislukt dus ik besloot het nu anders aan te pakken. Dit werkte iets beter. Maar het is allemaal niet ideaal.
dinsdag 17 december 2019 om 08:05
Recurrent blijft ieder jaar weer een dingetje! Zo vreemd eigenlijk, want uiteraard haalt iedereen het met hoge scores. De flight safety zit er zo goed ingeramd dat je niet kunt zakken. Ik zou het zelfs nu - na 11 jaar uit dienst - nog steeds halen, zo goed word je gedrillt tijdens de opleiding!
Sterkte met leren: met een pot thee en koekjes erbij gaat het dubbel zo goed
Sterkte met leren: met een pot thee en koekjes erbij gaat het dubbel zo goed
![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)