Van huis naar appartement
woensdag 18 december 2019 om 22:17
Wie heeft hier ervaring mee?
Heb altijd in een huis met tuin gewoond. Ook altijd gezegd nóóit een appartement voor mij.
Nu een appartement gezien en alhoewel het mij aanspreekt blijf ik me afvragen of ik het niet ga missen om de deur open te doen naar de tuin en de ruimte om het huis.
Het appartement heeft 2 balkons.
Heb altijd in een huis met tuin gewoond. Ook altijd gezegd nóóit een appartement voor mij.
Nu een appartement gezien en alhoewel het mij aanspreekt blijf ik me afvragen of ik het niet ga missen om de deur open te doen naar de tuin en de ruimte om het huis.
Het appartement heeft 2 balkons.
donderdag 19 december 2019 om 07:49
Qua geluiden had ik veel meer last toen ik nog in mijn eengezinswoning woonde.Luci_Morgenster schreef: ↑19-12-2019 07:40Misschien als ik heel erg doof ben en echt geen andere plek kan vinden om te wonen dat ik ooit nog eens in een appartement/flat zou gaan wonen.![]()
Meerdere keren en in verschillende soorten appartementen en flats gewoond, van oude gehorige meuk en nieuwe zogenaamd minder gehorige, goed geisoleerde appartementen.
Ik heb gewoon last van de vele buren, iemand maakt wel ergens altijd geluid, iemand ergens heeft wel elk weekend een feestje of huis vol en maar stampen. Slechte vloeren, altijd de bovenburen ergens.![]()
Iemand is altijd wel ergens aan het klussen in de weekenden en avonden ect.
Altijd mensen die overal tegen stemmen bij VVE vergaderingen.
Gewoon niet mijn ding. Ligt aan mij.![]()
Weet ik. Ik heb het al in een huis met maar 2 buren direct aan me. Maar ook in mijn pleintje echt veel herrie.
Ik zeur niet tegen ze maar ik heb soms echt last, ik mis soms gewoon een uurtje echte stilte.
Dus ik zal nooit meer vrijwillig in een appartementcomplex gaan wonen.
Zat mensen kunnen er wel tegen. Als jij dat kan is een appartement best fijn.
Altijd wel ergens iemand met een feestje in de tuin, of een cirkelzaag, of aan het telefoneren in de tuin, gillende kinderen in de tuin, enz. enz.
In mijn ervaring wordt er in mijn flat veel minder geklust.
Nu heb ik hier net zoveel directe buren als in mijn vorige huis: toen had ik links en rechts buren, nu boven en beneden.
Maar meestal heb je in een flat aan meer kanten buren.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 19 december 2019 om 07:50
Peertjes schreef: ↑19-12-2019 07:43Ja dat. Het is idd een oud complex. Ken de woningen ook goed. Het is gehoriger.
Voor dit huis waar ik nu woon, woonde ik ook in een oude woning en daar had je dat ook. Ik was er toen aan gewend en stoorde mij niet. Maar ben dan nu al zoveel jaar niet meer gewend.
Ik ben dus ook wel heel benieuwd naar de buren.
Lastig hoor. Als het je toen niet stoorde is dat wel een pluspunt, denk je dat je dat weer terug zou kunnen krijgen, dat het je niet stoort? En je kunt nu fijne buren hebben daar maar voor hetzelfde geldt staat ook hun appartement binnen een maand te koop...
donderdag 19 december 2019 om 07:52
Ik hou wel van reuring , moet wat te zien hebben. Hier is er ook altijd geluid, tis hier best heel druk. Dat stoort me niet. Maar in huis is het stil, dat is wel fijn. Daar zal je in huis de buren meer horen.
Maar goed, ik ben zelf ook druk. Heb graag een muziekje aan, heb een huisdier die geluid maakt. Wil ook niet dat mensen last hebben van mij straks
Maar goed, ik ben zelf ook druk. Heb graag een muziekje aan, heb een huisdier die geluid maakt. Wil ook niet dat mensen last hebben van mij straks
donderdag 19 december 2019 om 07:52
Peertjes schreef: ↑19-12-2019 07:47Enige alternatief hier in de wijk is een tussenwoning met tuin.
Inhoud is iets groter dus meer leefoppervlakte. Maar die tuin zit overal tussenin, links rechts schuin links schuin rechts overal tuinen.
En in een wijk met jonge mensen met krijsende kleine kinderen en speeltuin voor de deur.
Dat wil ik ook gewoon echt niet, dat ben ik ruimschoots gepasseerd.
Maar waarom alleen maar in je huidige wijk kijken? Kijk in elk geval eens in de wijken om je heen of daar aanbod is van nieuwere appartementen en of die je aanspreken.
donderdag 19 december 2019 om 07:53
Ja, lastig hè.. Ik zit ook maar te piekeren erover.
Ga vanmiddag 2de keer kijken.
Zou het raar zijn als ik bij de buren aanbel?
donderdag 19 december 2019 om 07:55
donderdag 19 december 2019 om 07:56
donderdag 19 december 2019 om 07:56
Ik wil nooit meer in een appartement wonen. Legbatterijen noemt mijn man die flats. Ik voelde me echt opgesloten daarboven. En altijd 6 deuren door voordat ik binnen was met mijn boodschappen en buggy. En overlast van de bovenburen. Nooit weer. En dat balkon had je ook niks aan. Veel te klein. Ben dolblij met onze tuin.
donderdag 19 december 2019 om 08:12
Mhaw, ik ben 21 keer verhuist en idd ook met een rijtjeshuis heb je veel veel geluid, dat tikte ik al. Ik heb sowieso een hele rare buurman met een bassss complex.Solomio schreef: ↑19-12-2019 07:49Qua geluiden had ik veel meer last toen ik nog in mijn eengezinswoning woonde.
Altijd wel ergens iemand met een feestje in de tuin, of een cirkelzaag, of aan het telefoneren in de tuin, gillende kinderen in de tuin, enz. enz.
In mijn ervaring wordt er in mijn flat veel minder geklust.
Nu heb ik hier net zoveel directe buren als in mijn vorige huis: toen had ik links en rechts buren, nu boven en beneden.
Maar meestal heb je in een flat aan meer kanten buren.
Maar in de 10 appartementen complexen/flats vond ik het echt 200x veel erger qua overlast door geluid en asogedrag van de buren. Vooral door de hele verdieping boven je.
Nooit meer, als het niet hoeft.
donderdag 19 december 2019 om 08:18
Wij hebben nooit als volwassenen in een rijtjeshuis gewoond, en hebben nu weer bewust gekozen voor een appartement ipv rijtjeshuis of vrijstaand. Wel een huurappartement, maar die was even duur als de rijtjeshuizen omdat het een luxe complex is. We zagen teveel op tegen het onderhoud van de tuin en vinden het fijn dat het gelijkvloers is ook al hebben we een kind (wel vlakbij een grote speeltuin). Qua geluid zou ik wel zelf goed isoleren, dat scheelt zoveel. Wij horen echt niemand (zitten op de bovenste verdieping). Een voordeel van een appartement vind ik ook dat het veiliger voelt, als je veel weg bent dan is dat misschien fijner. Ik wilde zelf liever iets kleiner wonen zodat je minder hoeft te onderhouden aangezien we het al druk hebben met dingen regelen en werk. Zodat we zoveel mogelijk vrije tijd houden. Maar dat ligt helemaal aan waar je je het beste bij voelt.
donderdag 19 december 2019 om 08:29
Ik heb 6 verdiepingen boven me en de enige keer dat ik wat boven me hoor is als de mensen 2 verdiepingen boven me hun terror kleinkinderen over de vloer hebben. Die maken veel lawaai maar verder hoor ik dus niks. Wij zetten onze muziek wel eens keihard en ik ben het wel eens bij de buurvrouw gaan luisteren hoe dat dan klonk en ik hoorde het amper.
donderdag 19 december 2019 om 08:32
donderdag 19 december 2019 om 08:36
donderdag 19 december 2019 om 08:45
In woon in een eengezinswoning met tuin voor en achter. We zijn begonnen in een flat waar het tochtte en erg gehorig was.Daar wil ik nooit meer naar terug maar als het een comfortabel appartement zou zijn, niet gehorig, goed geisoleerd, ik denk dat ik dan geen bezwaar zou hebben.
Wij hebben een tuin en dat is fijn in de zomer (voor mijn kleinkind straks om te spelen maar het is ook veel werk, wat me steeds zwaarder gaat vallen (ik ben 62).
Het hangt van zoveel factoren af.
Wij hebben een tuin en dat is fijn in de zomer (voor mijn kleinkind straks om te spelen maar het is ook veel werk, wat me steeds zwaarder gaat vallen (ik ben 62).
Het hangt van zoveel factoren af.
donderdag 19 december 2019 om 08:46
Nou, dat speelt ook mee merk ik . Schuldgevoel naar de kinderen.
Er is bijv een huis is een andere plaats, een dorp aangrenzend aan mijn wijk.
Daar zouden zij graag willen wonen. Het huis is mooi , groot, grote tuin, alles groen. Vind ik ook mooi. Zou er werktechnisch ook prima kunnen wonen, maar het trekt me onvoldoende.
Wil ik avondje de kroeg in of wat ook dan zit je al.
Hier in deze wijk zit ik dicht bij mn vrienden, ik fiets zo de stad in etc . De vader van de kinderen woont op loopafstand, dus als ik eens erg laat ben of wat ook kan jongste kind ook daar even buurten of andersom.
Tis gewoon lastig. Kinderen zijn opgegroeid met bepaalde maatstaven, kan het ze ook niet kwalijk nemen.
Gisteravond wel over gesproken. Ook uitgelegd de overwegingen. Ze snappen dat ook en willen zelf ook dat ik meer thuis kan werken, niet meer 24/7 werkgas erop. Dus heb ze ook uitgelegd dat we dan keuzes moeten maken hierin.
Ik ben door dit topic er nu wel achtergekomen dat voornamelijk daar mijn pijnpunt ligt merk ik nu duidelijk.
Er is bijv een huis is een andere plaats, een dorp aangrenzend aan mijn wijk.
Daar zouden zij graag willen wonen. Het huis is mooi , groot, grote tuin, alles groen. Vind ik ook mooi. Zou er werktechnisch ook prima kunnen wonen, maar het trekt me onvoldoende.
Wil ik avondje de kroeg in of wat ook dan zit je al.
Hier in deze wijk zit ik dicht bij mn vrienden, ik fiets zo de stad in etc . De vader van de kinderen woont op loopafstand, dus als ik eens erg laat ben of wat ook kan jongste kind ook daar even buurten of andersom.
Tis gewoon lastig. Kinderen zijn opgegroeid met bepaalde maatstaven, kan het ze ook niet kwalijk nemen.
Gisteravond wel over gesproken. Ook uitgelegd de overwegingen. Ze snappen dat ook en willen zelf ook dat ik meer thuis kan werken, niet meer 24/7 werkgas erop. Dus heb ze ook uitgelegd dat we dan keuzes moeten maken hierin.
Ik ben door dit topic er nu wel achtergekomen dat voornamelijk daar mijn pijnpunt ligt merk ik nu duidelijk.
peertjes wijzigde dit bericht op 19-12-2019 08:50
28.03% gewijzigd
donderdag 19 december 2019 om 08:46
Herkenbaar. Ik heb ook een huis met tuin gehad, en als ik in de tuin zat zag ik alleen maar dingen die ik aan de tuin moest doen. Als ik nu buiten zit op mijn balkon hoef ik helemaal niks.MockTurtle schreef: ↑18-12-2019 22:23Alleen andersom. Ik kom vanuit een flatje en wilde graag een huisje met een tuin. Dacht ik tenminste. Ik wil nu wel heel graag terug naar mijn knusse flatje, met balkon. Gek genoeg zat ik daar echt veel vaker dan dat ik nu in de tuin zit. Geen idee waarom, maar het het is wel zo. Gooide daar de deur open en zat lekker op het balkon.
donderdag 19 december 2019 om 08:53
Bovenste verdieping is vaak onder het platte dak, daar zou ik dan weer niet willen wonen vanwege de warmte.
Ik heb in mijn huidige woning last van mijn benedenbuurman (muziek en hij 'stampt' nogal).
Van mijn bovenbuurvrouw denk ik soms dat ze er zelden is, maar ik kom haar regelmatig tegen in het trappenhuis.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
donderdag 19 december 2019 om 09:12
Eigenlijk wil je dus gewoon dat appartement kopen en dan moet je het dus gewoon doen, je kinderen gaan zo hun eigen leven leiden en hoeven dan niet in zo'n buitenwijk te wonen. En als je toch gaat klussen dan kan je mooi geluidsisolerende wand en vloerbekleding aan laten brengen zodat je zelf geen geluidsoverlast veroorzaakt en je de buren ook niet hoort.
donderdag 19 december 2019 om 09:20
Zou absuluut niet meer in een appartement willen wonen omdat ik me dan opgesloten voel en het groen mis.
Zodra de tuindeur open kan ben ik helemaal in mijn element.
Alsof ik uit een winterslaap kom en weer naar buiten mag.
Buiten koken, barbecueën omringd door het groen en bloemen daar word ik echt blij van.
Nou is onderhoud wel een ding maar mijn tuin heb ik nu dusdanig zo dat het een natuurlijke bostuin is waar ik niet steeds hoef te tuinieren want een strakke tuin vind ik niks met dat gepiel.
Als je een buitenmens bent dan is die paar meter balkon te weinig zou ik denken.
Ook het idee boven in een flat o.i.d. vond ik eenzamer em beperkt.
Niet mbt contact met de buren ofzo maar puur met buiten.
Lijkt me wel leuk om een balkon 'erbij' te hebben maar dat is ook weer zo hebberig.
Zodra de tuindeur open kan ben ik helemaal in mijn element.
Alsof ik uit een winterslaap kom en weer naar buiten mag.
Buiten koken, barbecueën omringd door het groen en bloemen daar word ik echt blij van.
Nou is onderhoud wel een ding maar mijn tuin heb ik nu dusdanig zo dat het een natuurlijke bostuin is waar ik niet steeds hoef te tuinieren want een strakke tuin vind ik niks met dat gepiel.
Als je een buitenmens bent dan is die paar meter balkon te weinig zou ik denken.
Ook het idee boven in een flat o.i.d. vond ik eenzamer em beperkt.
Niet mbt contact met de buren ofzo maar puur met buiten.
Lijkt me wel leuk om een balkon 'erbij' te hebben maar dat is ook weer zo hebberig.
donderdag 19 december 2019 om 09:26