Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

zaterdag 21 december 2019 om 22:28
Weer een stukje kattenleed. Vroeg op de avond moest ik even bij de buurvrouw zijn, degene met veel katten ( alleen geen geld). Daar lag een ernstig zieke poes in de gang op de tegelvloer. Ze moest gewoon miauwen van de pijn, heel mager maar met een megabuik. Mijn eerste gedachte was dan ook FIP. Ik heb gezegd dit kun je zo niet laten ik regel wel wat, want ze dacht dat het maandag ook nog wel kon. Reismand en spoeddierenarts geregeld. Onbekend voor mij op een halfuur rijden. Hartstikke goede dierenarts moet ik zeggen. Heeft wat vocht uit de buik gehaald maar het was niet geel en dradentrekkend. Zijn diagnose was dan ook kanker. Ik heb nog nooit gezien zo mooi en rustig zij insliep . Na het eerste prikje kriebelde ik haar onder de kin en ze keek tevreden en ging spinnen. Ze was zo weg. Ik hoop dat ik nu weer een tijdje gevrijwaard wordt van al dat kattenleed en de hoge rekeningen.

zaterdag 21 december 2019 om 22:53
Och mieke, wat erg. En wat ontzettend fijn voor de poes dat jij langs bent gekomen en dit op je hebt genomen.
Ik zit in de stress. Hier in de wijk was het tot nu toe redelijk rustig met vuurwerk maar er ging me toch net een bom af voor het huis. Ik doe meteen een kattencheck en mis mijn oudste die doodsbang is van vuurwerk. Shit, buiten dus. Snel schoenen aangetrokken maar toen ik buiten kwam waren de daders al weg, ik rook het vuurwerk wel. Hebben nog tien minuten staan knallen een stuk verderop.
Heb een rondje gelopen, onder autos gekeken maar kan meneer niet vinden. Loopt ook wel vaker verder weg, maar maak me echt zorgen. Dacht ook steeds gemauw te horen maar mij kennende verzon ik dat erbij.
Is nu 50 minuten geleden en kat is nog niet thuis. Man is boksen kijken bij familie dus ben alleen en maak me echt druk.
Deze kat in kwestie is erg oplettend en verstopt zich meteen als er bv een auto aankomt of onbekende mensen. Enerzijds fijn want grote kans dat alles goed is. Anderzijds balen want als hij bang wegschiet ga ik hem niet kunnen vinden.
Paar weken terug was hij ook 24 uur vermist nadat er vuurwerk was afgestoken.
Pfff ik blijf maar gewoon beneden zitten terwijl ik eigenlijk naar bed wil. Even wachten of hij zn koppie laat zien.
Ik zit in de stress. Hier in de wijk was het tot nu toe redelijk rustig met vuurwerk maar er ging me toch net een bom af voor het huis. Ik doe meteen een kattencheck en mis mijn oudste die doodsbang is van vuurwerk. Shit, buiten dus. Snel schoenen aangetrokken maar toen ik buiten kwam waren de daders al weg, ik rook het vuurwerk wel. Hebben nog tien minuten staan knallen een stuk verderop.
Heb een rondje gelopen, onder autos gekeken maar kan meneer niet vinden. Loopt ook wel vaker verder weg, maar maak me echt zorgen. Dacht ook steeds gemauw te horen maar mij kennende verzon ik dat erbij.
Is nu 50 minuten geleden en kat is nog niet thuis. Man is boksen kijken bij familie dus ben alleen en maak me echt druk.
Deze kat in kwestie is erg oplettend en verstopt zich meteen als er bv een auto aankomt of onbekende mensen. Enerzijds fijn want grote kans dat alles goed is. Anderzijds balen want als hij bang wegschiet ga ik hem niet kunnen vinden.
Pfff ik blijf maar gewoon beneden zitten terwijl ik eigenlijk naar bed wil. Even wachten of hij zn koppie laat zien.

zondag 22 december 2019 om 02:36
Oh jeejtje zeg verschrikkelijk al dat vuurwerk die van mij is ook erg angstig van al dat geknal en hier zijn ze al weken bezig..GreenLadyFern schreef: ↑21-12-2019 22:53Och mieke, wat erg. En wat ontzettend fijn voor de poes dat jij langs bent gekomen en dit op je hebt genomen.
ik snap je ongerustheid en als het rustig is komt hij hopelijk wel weer thuis. Ik heb mijn kat een gps halsbandje gedaan zodat ik hem elke moment kan volgen als hij buiten is, en dat geeft zoveel rust

zondag 22 december 2019 om 07:26
Oh nee, wat naar zeg. Is hij alweer thuis? Ik hoop het voor je. Niks ergers dan die stress van niet weten waar je kat is.GreenLadyFern schreef: ↑21-12-2019 22:53Och mieke, wat erg. En wat ontzettend fijn voor de poes dat jij langs bent gekomen en dit op je hebt genomen.
Wonen we in dezelfde buurt trouwens? Ze waren hier gisteren ook lekker bezig. Gelukkig had ik mijn kat rond half acht alweer binnen maar die zag ook even onder het bed toen de bommen afgingen. Ik denk dat je kat vanzelf terug komt als het weer rustig is. Heb je een luikje?
Ik ga voor je duimen dat hij allang weer veilig thuis is.
Ach Mieke wat een verhaal. Goed van je dat je ingegrepen hebt en dat de arme poes uit haar lijden verlost is. Waarom heb je dan zo'n berg katten als je er niet voor kan zorgen? Ik snap dat soort mensen niet. Als je ziet dat je beest zo ziek is laat je haar toch niet zo liggen?
Ongelooflijk zeg.
zondag 22 december 2019 om 08:07
Oh dat vuurwerk
het valt hier in ons plattelands dorpje mee gelukkig. Maar sinds een hevig onweer afgelopen zomer waarbij het insloeg in ons huis zijn onze katten panisch voor flitsen en knallen. Ik ben een ochtendmens en knikker ze er al vroeg uit elke dag, vaak al voor 6 uur. Na 4 uur in de middag mogen ze er niet meer uit. En vaak boeit het ze dan ook niet meer. De knallerij is hier toch ook vaak in de avond. Ik ga het risico niet lopen, zeker niet na hun trauma..

zondag 22 december 2019 om 08:50
Ja dat is hier ook zo RockOla. Dat het s'ochtends heel rustig is. Ook op oudejaarsavond. Wellicht gooi ik mijn kat nog even naar buiten als ik heel vroeg op ben ( wat bijna altijd zo is ).
Dan liggen de vuurwerkboefjes geheid nog op bed. Kan hij nog even luchten. Maar vanaf een uur of 10 wil ik hem echt binnen hebben.
Hier knallen ze eigenlijk ook alleen maar in de avond. Mijn kat heeft ook zeker nog een trauma van vorig jaar overgehouden toen hij de hele nacht kwijt was op oudejaarsavond. Dat gaan we niet nog een keer doen.
Dan liggen de vuurwerkboefjes geheid nog op bed. Kan hij nog even luchten. Maar vanaf een uur of 10 wil ik hem echt binnen hebben.
Hier knallen ze eigenlijk ook alleen maar in de avond. Mijn kat heeft ook zeker nog een trauma van vorig jaar overgehouden toen hij de hele nacht kwijt was op oudejaarsavond. Dat gaan we niet nog een keer doen.

zondag 22 december 2019 om 09:18
Buurvrouw is wel een beetje een hoarder maar inmiddels wel 75 jaar. Ze wil altijd alle kittens houden. Heb ik weer een plek gevonden voor ze, zegt ze nee die niet hoor die is zo lief. Ze was nogal aan het mopperen toen ik een dierenarts regelde. Maar de dierenarts zei zelf ook dat het nog een enorme lijdensweg was geworden. Hij had het zelf nog nooit zo gezien. Een poes zo mager en iel en dan de enorme buik.
Madrid we zullen de spanning van oudejaarsavond met jouw kat niet snel vergeten.
Madrid we zullen de spanning van oudejaarsavond met jouw kat niet snel vergeten.
zondag 22 december 2019 om 09:25
Och Mieke wat verdrietig voor de zieke kat dat haar baasje haar nog een weekend zo door wilde laten gaan.
Ik vind het ook wel klinken als dierenmishandeling moet ik zeggen.
Is je kat alweer terug greenlady?
Toen we onze zwarte kanjer net hadden (afgelopen jan) was hij extreem bang voor onweer dus we hielden onze harten al vast voor oud en nieuw. Inmiddels is hij helemaal gewend en tot nu toe reageert hij niet echt op het vuurwerk dat er is maar het gaat ook nog niet echt tekeer hier.
We blijven in ieder geval thuis dit jaar om te kijken hoe het met hem gaat.
Ik vind het ook wel klinken als dierenmishandeling moet ik zeggen.
Is je kat alweer terug greenlady?
Toen we onze zwarte kanjer net hadden (afgelopen jan) was hij extreem bang voor onweer dus we hielden onze harten al vast voor oud en nieuw. Inmiddels is hij helemaal gewend en tot nu toe reageert hij niet echt op het vuurwerk dat er is maar het gaat ook nog niet echt tekeer hier.
We blijven in ieder geval thuis dit jaar om te kijken hoe het met hem gaat.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

zondag 22 december 2019 om 09:56
Hij is thuis! Ben uiteindelijk maar naar bed gegaan en de deur naar boven open gelaten en ergens in de nacht kwam hij hallo zeggen.
De andere kat is niet zo bang van vuurwerk, gelukkig. Katten zijn veelvuldig buiten, we hebben een luikje en wonen landelijk. Met oud en nieuw zelf houden we ze wel altijd binnen maar ik heb elk jaar weer de neiging om dat vanaf 1 december al te doen... maar die beesten vinden het heerlijk om buiten te zijn en te jagen. Gelukkig valt het meestal wel mee met vuurwerk.
Ha, onze jongste heeft een nieuw vriendje gemaakt. Nieuwe kat in de omgeving (met bandje en ziet er goed uit, dus heeft vast een eigenaar) ik zag die kat al vaak vanaf een afstandje de tuin inspieken. Gisterenochtend zaten die kat en mijn jongste in te tuin te spelen en kopjes te geven. Zo leuk om te zien!
De andere kat is niet zo bang van vuurwerk, gelukkig. Katten zijn veelvuldig buiten, we hebben een luikje en wonen landelijk. Met oud en nieuw zelf houden we ze wel altijd binnen maar ik heb elk jaar weer de neiging om dat vanaf 1 december al te doen... maar die beesten vinden het heerlijk om buiten te zijn en te jagen. Gelukkig valt het meestal wel mee met vuurwerk.
Ha, onze jongste heeft een nieuw vriendje gemaakt. Nieuwe kat in de omgeving (met bandje en ziet er goed uit, dus heeft vast een eigenaar) ik zag die kat al vaak vanaf een afstandje de tuin inspieken. Gisterenochtend zaten die kat en mijn jongste in te tuin te spelen en kopjes te geven. Zo leuk om te zien!

maandag 30 december 2019 om 10:39
Fijn dat hij er weer is LadyFern.
Hoe is het met jullie katten momenteel? Laten jullie ze nog naar buiten? Jaime mag van mij niet meer naar buiten vanaf vandaag. De buren kwamen me gisteren waarschuwen dat er vreselijke dingen gedaan waren met dieren hier in de buurt dus dat hij beter binnen kon blijven. Hij was ook geschrokken van het vuurwerk gisteren.
Tot nu toe klaagt hij nog niet maar dat komt vast nog wel. Hij stond net al een paar keer bovenaan de trap te wachten tot hij naar buiten mocht.
Ga straks Vicks halen en op de deur smeren. Het is hier nu heel rustig buiten maar ja zal je net zien dat hij een minuut buiten is, er een grote bom valt en ik hem niet meer terug zie.
Ik ga het niet riskeren dit jaar. Niet na vorig jaar. Dan maar overbeschermend.
En nu ik dit zeg gaat het hier los en ik moet zo zelf naar buiten, dat vind ik helemaal niks. Ik ben zo bang voor vuurwerk. Maar ik moet echt sporten zo.
Gelukkig is het niet zo ver.
Hoe is het met jullie katten momenteel? Laten jullie ze nog naar buiten? Jaime mag van mij niet meer naar buiten vanaf vandaag. De buren kwamen me gisteren waarschuwen dat er vreselijke dingen gedaan waren met dieren hier in de buurt dus dat hij beter binnen kon blijven. Hij was ook geschrokken van het vuurwerk gisteren.
Tot nu toe klaagt hij nog niet maar dat komt vast nog wel. Hij stond net al een paar keer bovenaan de trap te wachten tot hij naar buiten mocht.
Ga straks Vicks halen en op de deur smeren. Het is hier nu heel rustig buiten maar ja zal je net zien dat hij een minuut buiten is, er een grote bom valt en ik hem niet meer terug zie.
Ik ga het niet riskeren dit jaar. Niet na vorig jaar. Dan maar overbeschermend.
En nu ik dit zeg gaat het hier los en ik moet zo zelf naar buiten, dat vind ik helemaal niks. Ik ben zo bang voor vuurwerk. Maar ik moet echt sporten zo.
Gelukkig is het niet zo ver.
maandag 30 december 2019 om 10:44
Onze katten zijn sowieso binnenkatten dus dat scheelt wel iets met deze tijd van het jaar.
Er wordt nog maar weinig met vuurwerk geklooid hier gelukkig en ik merk nog niet veel aan ze.
We blijven wel gewoon thuis want we weten dat het echte werk uiterlijk morgen wel gaat beginnen ook hier.
Toen ik jaren terug buitenkatten had hield ik ze zo veel mogelijk binnen in deze periode. 1 liet zich niet tegenhouden door 300 mensen maar de andere waren sowieso niet zo happig om met die herrie naar buiten te gaan.
Er wordt nog maar weinig met vuurwerk geklooid hier gelukkig en ik merk nog niet veel aan ze.
We blijven wel gewoon thuis want we weten dat het echte werk uiterlijk morgen wel gaat beginnen ook hier.
Toen ik jaren terug buitenkatten had hield ik ze zo veel mogelijk binnen in deze periode. 1 liet zich niet tegenhouden door 300 mensen maar de andere waren sowieso niet zo happig om met die herrie naar buiten te gaan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 30 december 2019 om 11:26
Hier wordt redelijk wat afgestoken, maar vooral na 17u pas. Mijne mag gewoon naar buiten, maar mijn tuin is dan ook afgesloten, dus ze kan toch nergens heen
Ze schrikt gelukkig ook niet echt van de knallen als ze buiten is, dat scheelt!
Groot gelijk dat je Jaime binnen houdt hoor, Madrid. Dan maar even klagen, maar zijn veiligheid gaat natuurlijk voor. Ik heb al aardig wat nare berichten en foto’s op Facebook voorbij zien komen wat katten en vuurwerk betreft en dat wil je gewoon echt niet meemaken

Groot gelijk dat je Jaime binnen houdt hoor, Madrid. Dan maar even klagen, maar zijn veiligheid gaat natuurlijk voor. Ik heb al aardig wat nare berichten en foto’s op Facebook voorbij zien komen wat katten en vuurwerk betreft en dat wil je gewoon echt niet meemaken

maandag 30 december 2019 om 13:14
Ja snap ik dat die van jou nog wel naar buiten mag aangezien ze nergens heen kan. Ik wou dat ik dat ook had. Fijn dat ze niet echt schrikt van het lawaai!parachutes schreef: ↑30-12-2019 11:26Hier wordt redelijk wat afgestoken, maar vooral na 17u pas. Mijne mag gewoon naar buiten, maar mijn tuin is dan ook afgesloten, dus ze kan toch nergens heenZe schrikt gelukkig ook niet echt van de knallen als ze buiten is, dat scheelt!
Groot gelijk dat je Jaime binnen houdt hoor, Madrid. Dan maar even klagen, maar zijn veiligheid gaat natuurlijk voor. Ik heb al aardig wat nare berichten en foto’s op Facebook voorbij zien komen wat katten en vuurwerk betreft en dat wil je gewoon echt niet meemaken![]()
Tja, het wordt me zeker niet in dank afgenomen nee, meneertje staat al een tijdje bovenaan de trap te staren naar me zo van, kom op mens ik wil van het mooie weer genieten. Het balkon vind hij niet goed genoeg meer.
Dat wordt wel een leuke machtsstrijd de komende dagen. Normaal stem ik altijd toe als hij naar buiten wil maar nu dus niet. Heb net Vicks op de deur gesmeerd en alu folie beneden gelegd dus hopen dat het werkt. Ik heb ook nare verhalen gehoord vandaar dat ik het risico echt niet wil nemen. Misschien over beschermend want veel hoor ik hier nog niet maar ik wil het risico echt niet nemen na vorig jaar.
En ik moet donderdag al weer terug met hem naar de DA voor zijn wondje aan zijn nek. Ik heb geen zin om straks met spoed naar de dierenarts te moeten omdat een of andere gek mijn kat even te pakken neemt.
Maar hij verveelt zich wel. Ach ja, hij is 9 maanden binnen geweest hier in het begin dus hij went er maar even aan. 1 januari mag hij weer gewoon naar buiten.
maandag 30 december 2019 om 14:24
Ik hoor alleen in de verte geknal zo nu en dan, de poezen zij niet onder de indruk. Ze mogen dus overdag wel naar buiten, maar nu 's avonds niet. 's Nachts waren ze sowieso al binnen.
Die avondklok wordt mij ook niet in dank afgenomen, ze gaan dan allebei een stelletje zitten klieren en narrig doen naar elkaar. De kleine heb ik al een aantal keer uit de gordijnen geplukt, terwijl ze daar al vanaf was....dacht ik. Grote poes gaat de gevouwen hand- en theedoeken uit het mandje hengelen en op de grond gooien, dan kijkt ze echt zo naar me van 'kijk eens wat ik aan het doen ben!'
Vervolgens lijkt het wel alsof ze het kattenluikje aan het demonteren zijn en een minuut later slaapt alles weer
Die avondklok wordt mij ook niet in dank afgenomen, ze gaan dan allebei een stelletje zitten klieren en narrig doen naar elkaar. De kleine heb ik al een aantal keer uit de gordijnen geplukt, terwijl ze daar al vanaf was....dacht ik. Grote poes gaat de gevouwen hand- en theedoeken uit het mandje hengelen en op de grond gooien, dan kijkt ze echt zo naar me van 'kijk eens wat ik aan het doen ben!'
Vervolgens lijkt het wel alsof ze het kattenluikje aan het demonteren zijn en een minuut later slaapt alles weer

"I love not Man the less, but Nature more..."

maandag 30 december 2019 om 15:28
Kat is nu nog even buiten aan het spelen maar mag vanaf een uur of 5 niet meer naar buiten. (als het donker wordt haal ik hem altijd binnen) en morgen heeft hij pech, dan wordt het binnen blijven. Hij is zo panisch van vuurwerk dat ik hem echt niet buiten wil hebben, moet er niet aan denken dat hij weg rent in angst.
Nu wonen we wel op de buiten maar wel vlak aan de rand van een dorp waar het goed tekeer gaat.
Ik weet niet wie er meet gaat afzien morgen, Kat omdat hij niet naar buiten mag of ik omdat hij zo wild en zot als een deur wordt
Nu wonen we wel op de buiten maar wel vlak aan de rand van een dorp waar het goed tekeer gaat.
Ik weet niet wie er meet gaat afzien morgen, Kat omdat hij niet naar buiten mag of ik omdat hij zo wild en zot als een deur wordt

maandag 30 december 2019 om 15:46
Vanochtend zijn de mijne nog even buiten geweest, maar vanaf een uur of 12 gaat het luikje hier toch echt op slot. Morgen laat ik ze om een uur of 7 los, dan zet ik het luikje direct zo dat ze er alleen nog in kunnen en er niet meer uit. De rest van de dag en nacht mogen ze het hele huis afbreken wat mij betreft, de deur blijft op slot.

maandag 30 december 2019 om 19:30
Wij hebben gisteravond het luikje op slot gedaan, katten zaten beide heel zielig aan de tussendeur te krabben toen ik vanochtend beneden kwam haha!
Ze zitten al de hele dag te miepen, heb nu het automatische laserlicht aangezet zodat ze hun energie wat meer kwijt kunnen. Ze mogen ter compensatie nu wel naar boven wat ze erg leuk vinden haha
Ze zitten al de hele dag te miepen, heb nu het automatische laserlicht aangezet zodat ze hun energie wat meer kwijt kunnen. Ze mogen ter compensatie nu wel naar boven wat ze erg leuk vinden haha

maandag 30 december 2019 om 21:30
Dat is bij mij het geluk met de tussendeur. Die is dicht dus kunnen ze niet naar de achterdeur, plus dan heb ik een 'sluis'. Er was er net eentje tussendoor geglipt en die stootte pardoes met zn kop tegen het dichte luikje....
Maar nu liggen ze allebei heerlijk te slapen en vannacht en morgennacht mogen ze lekker bij ons op de kamer.
Maar nu liggen ze allebei heerlijk te slapen en vannacht en morgennacht mogen ze lekker bij ons op de kamer.

maandag 30 december 2019 om 23:28
De poezen zijn wat schichtig. Mijn wildje zit in de bank, dat kan vanwege een scheur in de voering. Zwartwitje kwam net even naar beneden hoorde een knalletje en weg was ze weer. Ze hebben allen niet door dat het boven gehoriger is. De witjes zijn ook boven.
De poes die niet van mij is heeft geen last, volgens mij is ze al aardig doof. Over haar heb ik inmiddels een melding gedaan bij 144 wegens verwaarlozing. Ik ben benieuwd maar verwacht niet te veel.
De poes die niet van mij is heeft geen last, volgens mij is ze al aardig doof. Over haar heb ik inmiddels een melding gedaan bij 144 wegens verwaarlozing. Ik ben benieuwd maar verwacht niet te veel.