Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Over buurtkatten gesproken. We hebben vroeger wel eens een kat opgevangen op Oudejaarsavond. Die zat bij de achterdeur helemaal in elkaar gedoken (hij kwam wel vaker buurten). We wisten waar hij woonde, maar daar was niemand thuis en aangezien hij goed op kon schieten met onze kat heeft hij de avond en een groot gedeelte van de nacht bij ons binnen doorgebracht, tot het weer rustig was buiten.

Volgens mij vond hij het wel leuk. :P
In elk geval een stuk veiliger Wojak.
miekemv schreef:
30-12-2019 23:28
De poezen zijn wat schichtig. Mijn wildje zit in de bank, dat kan vanwege een scheur in de voering. Zwartwitje kwam net even naar beneden hoorde een knalletje en weg was ze weer. Ze hebben allen niet door dat het boven gehoriger is. De witjes zijn ook boven.

De poes die niet van mij is heeft geen last, volgens mij is ze al aardig doof. Over haar heb ik inmiddels een melding gedaan bij 144 wegens verwaarlozing. Ik ben benieuwd maar verwacht niet te veel.
Oh goed dat je dat gedaan hebt. Hopen dat je wat hoort.

Mijn monster is tot nu toe totaal niet bang en erg knorrig dat hij niet naar buiten mag vanochtend. We zijn vannacht wel buiten geweest samen, ik werd rond een uur wakker geknald en kon niet meer slapen. Daarna werd het hier heel rustig en zijn we samen een uurtje wezen lopen ( wel dichtbij huis gebleven ). Daarna mocht hij nog even onder toezicht op de vuilnisbak zitten en toen snel weer naar binnen. Net op tijd ook, we lagen net weer in bed of ik hoorde drie mega bommen vallen.
Hij is nu behoorlijk aan het mekkeren en zijn hele snuit zit onder de Vicks. Het houdt hem helaas niet tegen om op de deur te bonken.
Zo balen dat ik geen deur in dat trapgat heb.
Maar goed nog een dagje en dan is het weer voorbij. Ik moet wel echt mijn best doen om niet toe te geven nu. Het is zo rustig buiten, het kan toch wel even? Maar ik durf het gewoon niet. Hij mag hier trouwens altijd in het hele huis komen.
Het probleem is dat hij gewoon teveel verwend is en te gewend is om zijn zin te krijgen. Nu het een keer nee is vindt hij dat maar niks. Snap ik ook wel. :proud:
Hier zijn ze niet bang, maar het knalt dan ook weinig. Ze zijn inderdaad vooral knorrig, dus extra spelen is nu wel een must (zeker geen straf).

Vanavond zal de een zeker onder het bed zitten, de ander weet ik niet zo. Hij is pas anderhalf, vorig jaar was hij niet heel bang.

We zullen zien.
Mijne is te pissig op me om met me te willen spelen haha. Ik bood het wel aan net maar niks. Daar had hij mooi geen zin in. Hij ligt nu in zijn hangmat verlekkerend naar buiten te kijken.
Arme stakker. :heart:

Fijn dat je jouw katten nog kan omkopen met spelen. Ze zijn ook nog jong.
Ik heb mijn net een klein vingertopje yoghurt gegeven als goedmakertje. Dat vind hij heerlijk.
Kat is niet blij :biggrin:
Die loopt me toch zeurend en miauwend door het huis. Vanmorgen om half 7 heb ik hem toch maar buiten gelaten en om 10 uur binnen gehaald. Ik moet zeggen dat het erg rustig is maar durf het niet aan. Zul je strax zien dat er een paar harde kanllen zijn als hij buiten is en straks raakt tie in paniek? Ik ga zo nog maar even met hem spelen en 'm lekker moe maken.
M'n konijnen zitten er ook nog relaxed bij maar dat zal om 12 uur wel anders zijn vrees ik.
Pfff, vind het zo zonde voor al die bange diertjes en dan te bedenken dat er ook zoveel dieren zonder huisje zijn en die weten niet wat hun overkomt :cry: Als ik daar aan denk word ik niet goed :'(
Inmiddels toch wat reacties van beide katten op al dat vuurwerk. De zwarte kanjer kruipt onder de bank maar is er weer uit zodra het ook maar een seconde stil is.
De rode dame is altijd wel aanhankelijk maar nu is het wel extreem. Iedere seconde die ik zit eist ze bij mij op schoot te zitten of zo pal naast mij dat ze mijn hand kan claimen. Inmiddels begint het een beetje irritant te worden want ik wil ook wel gewoon naar de wc kunnen enzo.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Onze katten kwamen onder het bed vandaan toen ik thuis kwam. Daar liggen ze normaal nooit.
Nu liggen ze onder de bank of onder de tafel dicht bij mij in de buurt.

Hier wordt al erg veel vuurwerk afgestoken. Het is ook al behoorlijk mistig.
Mijn huis is voorbereid: kattenbak binnen ipv op het balkon, bed omgetoverd tot schuilhol en in de badkamer ligt een dekentje achter de toiletpot en in de wasmachine. Dat zijn de gebruikelijke schuilplaatsen. Maar vooralsnog is het hier nog rustig.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Het gaat hier al aardig los en ik ben zo blij dat kat veilig binnen is. Al zijn we vanochtend nog wel even samen buiten geweest rond half tien. Dat ging prima. Ik was toch overstag gegaan. Zoals gewoonlijk. Maar nu niet meer. Hij heeft wel wat geklaagd maar op zich viel het nog mee. Hij heeft veel boven geslapen en is nu ook weer op zijn stoel boven. Ik duik lekker ook rond half negen mijn bed in. Kijken of ik nog wat kan bijslapen voor het losgaat.

Succes voor jullie katten vanavond allemaal en tot volgend jaar. :cheer2:
Tot volgend jaar Madrid :cat:
Sterkte allemaal voor jullie katjes!

Ik ben pas verhuisd èn dan vanavond al dat geknal. Mijn toch al bange katten krijgen heel wat voor de kiezen dit jaar.
Vooralsnog zijn ze overigens banger voor mensen in huis (mijn vader die nog komt klussen en geluid maakt en zo) dan voor vuurwerk. Maar ze zijn door de combinatie van alles wel een beetje stil en ze liggen op en in hun vertrouwde krabpaal.
Ik houd mijn hart wel een beetje vast voor 0.00 uur.

Blijven jullie thuis voor jullie beestjes?

Ik voel me een beetje zielig in mijn eentje, maar ik wilde ze niet alleen laten in een huis waarin ze nog niet gewend zijn en waarbij ik niet weet hoe erg ze in de buurt losgaan met vuurwerk...
Ja ik blijf thuis voor ze, voor poezen en hond. Het kan nog "zieliger" . Een vriendin van me zit wegens knalangst in een van der Valk.

Ik zit nou lekker te eten met de radio op de Top 2000.

Later op de avond oudejaarsconference. Het lawaai is meestal tot 4 uur maar nou gooit de mist roet in het eten denk ik.
miekemv schreef:
31-12-2019 18:57
Ja ik blijf thuis voor ze, voor poezen en hond. Het kan nog "zieliger" . Een vriendin van me zit wegens knalangst in een van der Valk.

Ik zit nou lekker te eten met de radio op de Top 2000.

Later op de avond oudejaarsconference. Het lawaai is meestal tot 4 uur maar nou gooit de mist roet in het eten denk ik.
Aaah....

Ik ga denk ik lekkere hapjes eten en Netflixen... en straks lekker met de beestjes knuffelen.

Sterkte voor je beestjes!
Ik blijf al heel lang gewoon thuis voor de katten maar ook voor mezelf. Ik vind een oudejaarsavond alleen helemaal prima. Lekkere hapjes, wijntje erbij, leuke televisie, het forum, ik vermaak me wel.

Ondanks dat ik in een buitengebied woon gaat het hier tekeer alsof het al middernacht is. Wat heb ik toch een takkehekel aan vuurwerk. De rooie en lapje zijn binnen, luikje is op slot, zwartwitte is om vijf uur nog naar buiten gegaan, ik dacht dat het wel kon want doe ik al jaren zo, luikje op slot vanaf 7 uur 's avonds maar hij is nog niet terug @( Ben al een paar keer de tuin ingelopen om hem te roepen maar niets. Pfff, ik baal. Er wordt echt heftig geknald buiten en het gaat achter elkaar door. Zit pas op mijn gemak als hij weer thuis is.

Ik wens jullie en jullie huisdieren een rustige jaarwisseling toe en alvast heel veel goeds voor het nieuwe jaar!
Dierproeven.
Mijn drie stakkertjes zitten allemaal samen in hun krabpaal. Ze lijken echt steun bij elkaar te zoeken nu. 2 van de 3 hebben normaal altijd mot, maar voor vanavond zien ze in dat ze hun sores opzij moeten zetten en elkaar moeten beschermen. Fascinerend om te aanschouwen!

Nog een paar uurtjes te gaan.... helaas bewaart het tienerafstekend tuig ook nog wel een hoop illegaal vuurwerk voor later. Ik haat vuurwerk gewoon, het past toch ook totaal niet meer bij deze tijd. Vuurwerk vind ik best wel passé eigenlijk. Nogal hypocriet anno 2020.
Miss-Pippilotta schreef:
31-12-2019 19:02
Aaah....

Ik ga denk ik lekkere hapjes eten en Netflixen... en straks lekker met de beestjes knuffelen.

Sterkte voor je beestjes!
Dank je, jij ook.
Ja lekker gezellig voor jezelf maken.
Dat is balen CC. Hopelijk is hij voor twaalven terug.
Puz_n_Boots schreef:
31-12-2019 19:15
Mijn drie stakkertjes zitten allemaal samen in hun krabpaal. Ze lijken echt steun bij elkaar te zoeken nu. 2 van de 3 hebben normaal altijd mot, maar voor vanavond zien ze in dat ze hun sores opzij moeten zetten en elkaar moeten beschermen. Fascinerend om te aanschouwen!

Nog een paar uurtjes te gaan.... helaas bewaart het tienerafstekend tuig ook nog wel een hoop illegaal vuurwerk voor later. Ik haat vuurwerk gewoon, het past toch ook totaal niet meer bij deze tijd. Vuurwerk vind ik best wel passé eigenlijk. Nogal hypocriet anno 2020.
Dat is ook wat, dan moet het wel erg zijn.

Ja, het is wel klaar met dat vuurwerk.
Hier werd gisteren al behoorlijk wat vuurwerk afgestoken, maar vandaag, vanaf zo'n 15.00 uur, gaat het hier behoorlijk los. :| Siervuurwerk maar ook behoorlijk wat geknal.
De katten zijn al wel behoorlijk onrustig, maar ze hebben zich nog niet verstopt.

Hopelijk is je zwart-witte snel weer veilig binnen Calamitycat.

Iedereen een rustige jaarwisseling gewenst.

Edit:
Nu gaat het ineens los letterlijk bij mij voor de deur. :O De katten zijn nu gevlucht naar de slaapkamer.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik had net een gillende keukending. Worden ze bang van.
Kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik hem nog naar buiten gelaten heb vanmiddag. Net weer een rondje tuin gedaan, heb gerammeld met een bak brokken en met de zaklamp geschenen en keihard geroepen maar niets...
Een buurman van verderop stak net weer een duizendklapper af, echt niet normaal die harde knallen. Gatver, wat baal ik hiervan.

Sterkte voor jullie poezenbeesten, hopelijk zijn ze allemaal veilig binnen? :cat:
Dierproeven.
miekemv schreef:
31-12-2019 20:04
Ik had net een gillende keukending. Worden ze bang van.
Ook vreselijke dingen ja, arme katten. Lapje is erg onrustig, de rooie ligt uitgeteld op de bank en verblikt of verbloost niet.
Dierproeven.
Oh nee, CC, wat naar dat hij weg is. Hopelijk is hij zo op tijd weer thuis!

Ik blijf altijd met oudejaarsavond thuis en al helemaal nu ik een kat heb. Ik zit gewoon graag op de bank met mijn familie, dekentje erbij, hapjes en drankjes erbij en de tv aan :$ met kat gaat alles tot nu toe goed! Ze kijkt af en toe even op van de harde knallen, maar lijkt niet echt heel bang te zijn. Ze is net naar boven vertrokken, dus ik ga zo even om de hoek gluren om te kijken of alles goed gaat - ik dénk dat ze gewoon lekker in haar mandje ligt te slapen (voor zover dat lukt, het is net een oorlogsgebied hier).
Calamitycat schreef:
31-12-2019 20:08
Kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik hem nog naar buiten gelaten heb vanmiddag. Net weer een rondje tuin gedaan, heb gerammeld met een bak brokken en met de zaklamp geschenen en keihard geroepen maar niets...
Een buurman van verderop stak net weer een duizendklapper af, echt niet normaal die harde knallen. Gatver, wat baal ik hiervan.

Sterkte voor jullie poezenbeesten, hopelijk zijn ze allemaal veilig binnen? :cat:
Ach nee toch! Wat vreselijk meid. Ik lig al op bed maar ik moest toch even reageren. Ik ga zo hard voor je duimen dat hij snel weer terug komt. Je luikje is dicht nu of heb je het weer open gezet? Ik weet helaas precies hoe je je voelt zoals je weet. Neem het jezelf niet te kwalijk, grote kans dat je kat gewoon ergens verstopt zit net als Jaime vorig jaar en dat je hem morgen ochtend weer ziet. Ik zou zeker blijven zoeken maar raak de moed niet kwijt als hij niet terug komt, hij zit vast goed verstopt.

Ik blijf dit topic zeker volgen in de hoop dat hij snel weer thuis is. Jaime is binnen ja, al vanaf 10 uur. Hij geeft geen krimp, begin steeds meer te vermoeden dat hij doof geworden is van vorig jaar oud en nieuw.

Sterkte ermee meid. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven