is het raar?

dinsdag 24 december 2019 om 16:15
Lieve mensen, ik zit met het volgende. Ik en mijn partner hebben al 10 jaar relatie. geen eigen kinderen, daar is het niet van gekomen. mn partner heeft er wel 2. Eentje van 20 en een zoon van 18. Zoon van 18 woont bij moeders, dat hebben ze altijd al gedaan. Ik heb ze tijdens die 10 jaar opgevangen met normale verzorging, verder heb ik niet bijgedragen aan hun opvoeding. Zoon heeft nu een financiele issue met zijn moeder en wil dit op te lossen door hier te komen wonen. Ik ben daar op tegen en zit hier echt niet op te wachten om eerlijk te zijn. Mijn partner zeg "nou hij is zometeen 18 en mag bepalen waar hij gaat wonen". Maar houdt dit dan in dat ik mijn mond moet houden en maar toe moet laten wat er gaat gebeuren? Zoon en dochter komen hier regelmatig logeren voor week, 2 weken en dat is dan echt niet grappig. ik ben 48 en mijn partner bijna 50. ik zit echt niet te wachten op hele heisa om met nog iemand anders te gaan samen wonen. Mijn partner zegt dat ik negatief ben en ik vind dat ik ook grenzen heb. In het verleden heeft mijn partner diverse dingen doorgedramd en ik heb het toegelaten omwille van vrede, ik ben altijd conflict vermijdend. Heb ik een punt of vinden jullie dat ik niet moet tegenstribbelen?

dinsdag 24 december 2019 om 17:01
Je hebt een punt, ik zou het ook geweigerd hebben.
Klinkt niet alsof je partner je echt serieus neemt, dit gaat over iets wat een enorme impact gaat hebben ook op jouw leven, dus jouw mening is zeker belangrijk en zou hierin zelfs doorslaggevend moeten zijn. Het gaat hier niet om een kind, maar een jong volwassene namelijk.
Klinkt niet alsof je partner je echt serieus neemt, dit gaat over iets wat een enorme impact gaat hebben ook op jouw leven, dus jouw mening is zeker belangrijk en zou hierin zelfs doorslaggevend moeten zijn. Het gaat hier niet om een kind, maar een jong volwassene namelijk.

dinsdag 24 december 2019 om 17:01
Nou dat gaat hem worden hoor, ze leefden daarna nog lang en gelukkig.
dinsdag 24 december 2019 om 17:02
Aan de ene kant denk ik: je weet dat die man kinderen heeft, en je weet dat er een kans bestaat dat een van zijn kinderen ooit bij hem wil komen wonen, ik kan me goed voorstellen dat híj dat niet wil weigeren. Aan de andere kant: het is natuurlijk niet zo dat jij er helemaal geen stem in hebt.
Maar het is begrijpelijk dat als jij nee zegt, je partner zich daar niet zonder slag of stoot bij neerlegt.
Maar het is begrijpelijk dat als jij nee zegt, je partner zich daar niet zonder slag of stoot bij neerlegt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

dinsdag 24 december 2019 om 17:07
Je hebt gelijk, het nadeel is dat hij 18 is dus hoe zit dat dan met bepaalde regels en pikt hij die en hij komt niet bij jullie wonen omdat hij dat graag wil maar om zijn moeder een hak te zetten.
Daarnaast hoef je niet altijd goede argumenten te hebben als je iets gewoon niet wil. Je ziet het niet zitten, je vond de vakanties al een ramp, dat hij zich verplicht voelt snap ik maar dan moet hij maar onderdak zoeken voor hem zelf en zijn zoon en gaan jullie voorlopig latten. Ik zou mijn poot stijf houden, jongens blijven langer thuis wonen dan meiden en voor je het weet blijft hij 5 jaar je huis als hotel gebruiken.
Daarnaast hoef je niet altijd goede argumenten te hebben als je iets gewoon niet wil. Je ziet het niet zitten, je vond de vakanties al een ramp, dat hij zich verplicht voelt snap ik maar dan moet hij maar onderdak zoeken voor hem zelf en zijn zoon en gaan jullie voorlopig latten. Ik zou mijn poot stijf houden, jongens blijven langer thuis wonen dan meiden en voor je het weet blijft hij 5 jaar je huis als hotel gebruiken.
dinsdag 24 december 2019 om 17:09
Ik vind de insteek van kind om bij jullie te komen wonen verkeerd. Hij wil dat niet omdat hij graag bij jullie wil wonen, hij doet het om de financiële issues met zijn moeder te ontlopen. Wat deze ook mogen inhouden. Alleen daarom al zou ik er toch een goed gesprek aan wagen met je man én zoon over de wederzijdse verwachtingen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

dinsdag 24 december 2019 om 17:11
Ik zou weer een eigen huis zoeken. Het risico dat een puber bij de vader wil komen wonen zit er natuurlijk altijd in, maar ik snap helemaal dat jij daar niet op zit te wachten in jouw leefruimte.
Hebben jullie samen een huis gekocht of is dit ook het ouderlijk huis van die kinderen waar jij bent ingetrokken?
Als hij bij jou is ingetrokken kun je het gewoon weigeren.
Hebben jullie samen een huis gekocht of is dit ook het ouderlijk huis van die kinderen waar jij bent ingetrokken?
Als hij bij jou is ingetrokken kun je het gewoon weigeren.

dinsdag 24 december 2019 om 17:13
Ik zou het nogal harteloos vinden als een ouder tegen een 18-jarig kind zegt dat hij niet bij hem mag komen wonen. Dat kan echt niet. Jammer voor de stiefouder.
Ze blijven niet eeuwig thuis wonen. Met een jaar of 22 kun je ze wel zoetjesaan de deur uit vegen.
18 is nog best wel kind hè, zeker jongens.
Ze blijven niet eeuwig thuis wonen. Met een jaar of 22 kun je ze wel zoetjesaan de deur uit vegen.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 24-12-2019 17:14
7.83% gewijzigd
Voor mij zou hier de relatie wel van afhangen. Je kiest om bij iemand te zijn omdat je weet dat er geen kinderen wonen. Omdat zoon als tiener nu niet met Mams door een deur kan, betekent dat niet dat hij maar even bij de andere ouder gaat aankloppen. Het was anders geweest als de kinderen klein waren, dan weet je dat een ouder voor zijn kinderen moet zorgen. Maar ook dan was ik weg geweest.Gatekeeper* schreef: ↑24-12-2019 17:01Nou dat gaat hem worden hoor, ze leefden daarna nog lang en gelukkig.
Je hebt voor een partner met kinderen gekozen dat hij al jaren zijn snor drukt doet daar niets aan af. Je man is onderhoudsplichting voor zijn kinderen tot de leeftijd van 21, Mocht hij niet fysiek voor ze willen zorgen dan kan je man wellicht de huur van een kamer voor zijn zoon betalen zodat hij op zichzelf kan gaan wonen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 24-12-2019 17:17
52.34% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 24 december 2019 om 17:16
Eens.Tickel schreef: ↑24-12-2019 17:09Ik vind de insteek van kind om bij jullie te komen wonen verkeerd. Hij wil dat niet omdat hij graag bij jullie wil wonen, hij doet het om de financiële issues met zijn moeder te ontlopen. Wat deze ook mogen inhouden. Alleen daarom al zou ik er toch een goed gesprek aan wagen met je man én zoon over de wederzijdse verwachtingen.
Ik weet natuurlijk niet wat dat financiële is, maar gaan jullie daar niet ook tegenaan lopen?
Een goed gesprek lijkt me meer dan welkom.
There is always something happening, and it's usually right now

dinsdag 24 december 2019 om 17:16
Inderdaad.viva-amber schreef: ↑24-12-2019 17:13Je hebt voor een partner met kinderen gekozen dat hij al jaren zijn snor drukt doet daar niets aan af. Je man is onderhoudsplichting voor zijn kinderen tot de leeftijd van 21, Mocht hij niet fysiek voor ze willen zorgen dan kan je man wellicht de huur van een kamer voor zijn zoon betalen.
Aantrekkelijke man zeg.
dinsdag 24 december 2019 om 17:17
Het is alleen harteloos als kind daar wil wonen omdat hij het daar fijn en gezellig heeft. Zijn motieven zijn niet zuiver.MinkeDeWit schreef: ↑24-12-2019 17:13Ik zou het nogal harteloos vinden als een ouder tegen een 18-jarig kind zegt dat hij niet bij hem mag komen wonen. Dat kan echt niet. Jammer voor de stiefouder.
En moeder was goed genoeg de eerste 18 jaar, nu, met issues opeens niet meer. Wat voor een signaal geef je als ouder af als je toe laat dat soort dingen te ontvluchten door simpelweg naar de andere ouder te gaan en diens leven op z'n kop te zetten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 24 december 2019 om 17:17
5 jaar? Maak daar maar 10 van met de huidige woningnood.Geronimo2 schreef: ↑24-12-2019 17:07Je hebt gelijk, het nadeel is dat hij 18 is dus hoe zit dat dan met bepaalde regels en pikt hij die en hij komt niet bij jullie wonen omdat hij dat graag wil maar om zijn moeder een hak te zetten.
ik geef mn bek ook maar een douw

dinsdag 24 december 2019 om 17:18
Ook voor tieners moet je gewoon zorgen hoor. Dat houdt niet op met een jaar of 12.essychan schreef: ↑24-12-2019 17:13Voor mij zou hier de relatie wel van afhangen. Je kiest om bij iemand te zijn omdat je weet dat er geen kinderen wonen. Omdat zoon als tiener nu niet met Mams door een deur kan, betekent dat niet dat hij maar even bij de andere ouder gaat aankloppen. Het was anders geweest als de kinderen klein waren, dan weet je dat een ouder voor zijn kinderen moet zorgen. Maar ook dan was ik weg geweest.
dinsdag 24 december 2019 om 17:19
dinsdag 24 december 2019 om 17:21
Er is nog iets wat je moet weten:
'Ook stiefouders worden verplicht bij te dragen in de kosten voor het onderhoud van hun stiefkinderen. Dit laatste geldt alleen voor zolang het huwelijk of het geregistreerd partnerschap duurt.'
'Ook stiefouders worden verplicht bij te dragen in de kosten voor het onderhoud van hun stiefkinderen. Dit laatste geldt alleen voor zolang het huwelijk of het geregistreerd partnerschap duurt.'
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

dinsdag 24 december 2019 om 17:21
Dit ja.
Kansloos dus als TO bij haar vriend wil blijven wonen en hij z'n kinderen (de 2e zal op 'n gegeven moment ook wel volgen) daar nog jaren willen bivakkeren.

dinsdag 24 december 2019 om 17:22
Yup, als je pech hebt wel.
dinsdag 24 december 2019 om 17:23
Je man faciliteert dat zoon wegloopt van zijn problemen. Als dat probleem met zijn moeder er niet zou zijn, zou zoon nooit bij jullie willen wonen.
Kunnen man en moeder door 1 deur? Ik zou willen dat mijn man met zoon en moeder een gesprek met zijn drieën aangaat. Als zoon financiële verantwoordelijkheid ontloopt (aanname), leert hij er niks van als hij bij jullie kan wonen.
Dus: terug naar de kern van het probleem. En niet dat paniekvoetbal om een mogelijke oplossing die zoon in jullie schoot slingert.
Juisy in belang van zoon. Dit schaadt zijn relatie met zijn moeder, hoe hij het nu wil aanpakken.
Kunnen man en moeder door 1 deur? Ik zou willen dat mijn man met zoon en moeder een gesprek met zijn drieën aangaat. Als zoon financiële verantwoordelijkheid ontloopt (aanname), leert hij er niks van als hij bij jullie kan wonen.
Dus: terug naar de kern van het probleem. En niet dat paniekvoetbal om een mogelijke oplossing die zoon in jullie schoot slingert.
Juisy in belang van zoon. Dit schaadt zijn relatie met zijn moeder, hoe hij het nu wil aanpakken.
dropdrop wijzigde dit bericht op 24-12-2019 17:25
23.26% gewijzigd
dinsdag 24 december 2019 om 17:24
duidelijk dat zoon dat van zijn vader geleerd heeft.
aangezien de kinderen altijd bij moeder gewoond hebben, dus wat wil zo,n man daar nou tegenin brengen?
wij slapen nooit.