Tienerzoon: moe, bleek, kringen onder ogen, duizelig, ziek
maandag 23 december 2019 om 16:12
Mijn tienerzoon is al maanden continu ziek, zwak, misselijk en onderweg. Hij ziet eruit als een spook, heeft al twee antibiotica kuren achter zijn kiezen, en heeft blauw zwarte kringen onder zijn ogen en is zichtbaar afgevallen. Vaak is hij duizelig (inmiddels niet alleen meer bij het opstaan) heeft hij hoofdpijn en netelroos over zijn hele lichaam. Hij kan niet in slaap komen. En slaapt dus echt veel te weinig (groot probleem) en zit voornamelijk binnen.
Twee maanden geleden bloedonderzoek: geen grote dingen: b12 iets aan de lage kant, d: waarde van 70 maar verder alles wel okay. Vandaag weer bloed geprikt (van de week uitslag)
Hij eet slecht vind ik. Hele dagen niks en 's avonds rommel, eet wel met ons aan tafel maar vindt alles vies en vist alle aardappels en kale pasta ertussenuit en de tijd van zitten blijven tot je bord leeg is is wel geweest (ik kan letterlijk niet meer tegen hem op). Ik heb er zo vaak ruzie met hem over. Ook over zijn gamen, zijn slaapgedrag en alles. Dat het hele gezin er last van heeft. Mijn man en ik zijn hele dagen aan het werk en hebben ook niet altijd meer overal zicht op.
Momenteel is het zo erg dat ik me wel een beetje zorgen begin te maken. Hij is niet extreem snel gegroeid. Zit wel echt in de pubertijd. Slaapt dus te weinig en eet niet super goed.
Over het algemeen zit hij niet goed in zijn vel en voelt zich oncomfortabel en onwerkelijk (zijn woorden) ik zoek vooral herkenning en geruststelling.
Twee maanden geleden bloedonderzoek: geen grote dingen: b12 iets aan de lage kant, d: waarde van 70 maar verder alles wel okay. Vandaag weer bloed geprikt (van de week uitslag)
Hij eet slecht vind ik. Hele dagen niks en 's avonds rommel, eet wel met ons aan tafel maar vindt alles vies en vist alle aardappels en kale pasta ertussenuit en de tijd van zitten blijven tot je bord leeg is is wel geweest (ik kan letterlijk niet meer tegen hem op). Ik heb er zo vaak ruzie met hem over. Ook over zijn gamen, zijn slaapgedrag en alles. Dat het hele gezin er last van heeft. Mijn man en ik zijn hele dagen aan het werk en hebben ook niet altijd meer overal zicht op.
Momenteel is het zo erg dat ik me wel een beetje zorgen begin te maken. Hij is niet extreem snel gegroeid. Zit wel echt in de pubertijd. Slaapt dus te weinig en eet niet super goed.
Over het algemeen zit hij niet goed in zijn vel en voelt zich oncomfortabel en onwerkelijk (zijn woorden) ik zoek vooral herkenning en geruststelling.
anoniem_392495 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 16:21
9.73% gewijzigd

vrijdag 27 december 2019 om 13:13
waarom zo lang aan modderenKriskornelig schreef: ↑27-12-2019 11:10Dokter heeft het hier al 3 keer verteld afgelopen maand: helpt alsnog geen fluit.
ga met hem naar een kinderarts

vrijdag 27 december 2019 om 14:46
Dokter belde me net en idd, als er niks uit de pfeiffertest komt wordt ie doorverwezen naar de kinderarts.
Zijn enorm witte gelaat en zwarte kringen baarde haar ook zorgen. Die zijn iig zeker niet psychisch. Ja behalve dan dat hij een slaapgebrek heeft en dat kan ook voor een wit gezicht zorgen, hoewel zo erg vond zij ook weer niet in verhouding staan.
Zijn enorm witte gelaat en zwarte kringen baarde haar ook zorgen. Die zijn iig zeker niet psychisch. Ja behalve dan dat hij een slaapgebrek heeft en dat kan ook voor een wit gezicht zorgen, hoewel zo erg vond zij ook weer niet in verhouding staan.
vrijdag 27 december 2019 om 17:09

vrijdag 27 december 2019 om 18:07
Heb je geen uitleg van de apotheek gekregen? Daar moet je zijn met dit soort vragen.Kriskornelig schreef: ↑27-12-2019 17:09Okay, gedoetje: hebben nu ijzerpillen, melatonine en vit D ampullen (eens per week)
Wanneer geef je wat en hebben die dingen ook een wisselwerking met elkaar?
Ik kom er even niet uit.
vrijdag 27 december 2019 om 18:24
Kriskornelig schreef: ↑27-12-2019 17:09Okay, gedoetje: hebben nu ijzerpillen, melatonine en vit D ampullen (eens per week)
Ik kom er even niet uit.
Melatonine is een slaapmiddel, dus een uurtje voordat ie naar bed gaat. De andere pillen gewoon na het eten nemen. Maar dat staat vast allemaal wel op de bijsluiter.

vrijdag 27 december 2019 om 18:27
Ga je nu zelf dokteren?Kriskornelig schreef: ↑27-12-2019 17:09Okay, gedoetje: hebben nu ijzerpillen, melatonine en vit D ampullen (eens per week)
Ik kom er even niet uit.
Echt niet doen! Vraag uitleg bij de apotheek of aan de dokter. En dus niet op een forum.
Wacht nog liever de uitslag van de test af.

vrijdag 27 december 2019 om 18:31
Zit toch wel een bijsluiter bij?Kriskornelig schreef: ↑27-12-2019 18:26Mijn man heeft het opgehaald en geen uitleg gekregen. Maar ik kom er wel uit. Dank.
vrijdag 27 december 2019 om 19:09
Ik weet wel dat gamen veel kapot maakt onder de jongeren en ook een verslaving is, vooral in deze tijd waar je toegang hebt tot de gekste games. Ik denk dat hij veel te weinig rust neemt en zijn hersenen slaan op volle toeren. Blijkbaar komt dat onwerkelijk zijn ook voort uit zijn extreem vermoeidheid.
Voeding, rust en regelmaat is belangrijk.

vrijdag 27 december 2019 om 19:51
vrijdag 27 december 2019 om 20:12
Dit. Daar helpt melotanine ook niet bij. Eerder zijn computer uit dus!Bordorood schreef: ↑27-12-2019 19:09Ik weet wel dat gamen veel kapot maakt onder de jongeren en ook een verslaving is, vooral in deze tijd waar je toegang hebt tot de gekste games. Ik denk dat hij veel te weinig rust neemt en zijn hersenen slaan op volle toeren. Blijkbaar komt dat onwerkelijk zijn ook voort uit zijn extreem vermoeidheid.
vrijdag 27 december 2019 om 20:14
Het lijkt me dat als er een wisselwerking is, ze dat bij de apotheek wel hadden vermeld. Je kunt altijd morgen nog even bellen.Kriskornelig schreef: ↑27-12-2019 17:09Okay, gedoetje: hebben nu ijzerpillen, melatonine en vit D ampullen (eens per week)
Ik kom er even niet uit.

vrijdag 27 december 2019 om 22:18

zaterdag 28 december 2019 om 01:32
Heb je enig idee waarom de huisarts nu pas op pfeiffer test?
Ik lees namelijk alle symptomen bij je zoon.
Vooral dat het allemaal begonnen is na een keelonsteking...dat is hét klassieke begin van Pfeiffer. Vreemd dat dat over het hoofd is gezien.
De hartkloppingen, wazigheid, verhoging, trap niet opkomen...heel herkenbaar.
Ik hoop dat er iets uit de bloedtest komt, dan heb je iig duidelijkheid. Van Peiffer kun je heel ziek zijn, echt.
Verder doet hij me aan mijn jongere broer denken (behalve dat hij ASS had ipv ADHD) ook het 'geek' type, op die leeftijd broodmager, altijd aan het gamen en ging helemaal op in de fantasy/anime wereld. Mijn ouders lieten hem ook begaan waardoor hij zijn gymnasium nooit heeft afgemaakt en leefde voor zijn fantasiewereld. Hij leeft nu, als volwassene nog steeds gedeeltelijk zo.
Hoeveel invloed je hebt als ouder blijft natuurlijk altijd de vraag. Zou je het zelf inmiddels anders willen qua gamen, samenzijn met familie en lange schooldagen? Het klinkt alsof hij door die periode dat je veel werkte en hij of op school zat of gamede gevoelsmatig wat is 'afgedreven'? Juist met zijn diagnose zou hij baar hebben bij een stevige gezinsstructuur, met inderdaad die ouder die regelmatig thuis is.
Ik heb zelf ook een strongwilled kind (en man
dus ik weet hoe ontzettend uitputtend en ingewikkeld dit kan zijn en dat 'traditioneel' opvoeden geen zin heeft. Misschien heeft hij baat bij kleine gezamelijke rituelen en contactmomentjes. Elke dag samen een wandelingetje, al is het maar een kwartier. Kneuterige dingen die dagelijks of op een vaste dag in de week terugkomen? Misschien gaat hij eerst bokken, maar pubers hebben los van hun eigen wereld ook de stevige familieband soms hard nodig.
Ik lees namelijk alle symptomen bij je zoon.
Vooral dat het allemaal begonnen is na een keelonsteking...dat is hét klassieke begin van Pfeiffer. Vreemd dat dat over het hoofd is gezien.
De hartkloppingen, wazigheid, verhoging, trap niet opkomen...heel herkenbaar.
Ik hoop dat er iets uit de bloedtest komt, dan heb je iig duidelijkheid. Van Peiffer kun je heel ziek zijn, echt.
Verder doet hij me aan mijn jongere broer denken (behalve dat hij ASS had ipv ADHD) ook het 'geek' type, op die leeftijd broodmager, altijd aan het gamen en ging helemaal op in de fantasy/anime wereld. Mijn ouders lieten hem ook begaan waardoor hij zijn gymnasium nooit heeft afgemaakt en leefde voor zijn fantasiewereld. Hij leeft nu, als volwassene nog steeds gedeeltelijk zo.
Hoeveel invloed je hebt als ouder blijft natuurlijk altijd de vraag. Zou je het zelf inmiddels anders willen qua gamen, samenzijn met familie en lange schooldagen? Het klinkt alsof hij door die periode dat je veel werkte en hij of op school zat of gamede gevoelsmatig wat is 'afgedreven'? Juist met zijn diagnose zou hij baar hebben bij een stevige gezinsstructuur, met inderdaad die ouder die regelmatig thuis is.
Ik heb zelf ook een strongwilled kind (en man

anoniem_650f5b32baa0a wijzigde dit bericht op 28-12-2019 01:38
10.73% gewijzigd
zaterdag 28 december 2019 om 01:36
Jaaa want de computer is de duivel en een uurtje of twee gamen ga je dood aan.Bordorood schreef: ↑27-12-2019 22:18Als je hem nu tabletten etc gaat geven dweil je met de kraan open. Pak eerst zijn gedrag aan, zorg ervoor dat hij wat gezondere levensstijl aanhoud. Als er op lange termijn niks veranderd dan verder kijken, en ga aub niet direct met etiketjes plakken, want die jongen maakt zichzelf gewoon kapot.