Tienerzoon: moe, bleek, kringen onder ogen, duizelig, ziek
maandag 23 december 2019 om 16:12
Mijn tienerzoon is al maanden continu ziek, zwak, misselijk en onderweg. Hij ziet eruit als een spook, heeft al twee antibiotica kuren achter zijn kiezen, en heeft blauw zwarte kringen onder zijn ogen en is zichtbaar afgevallen. Vaak is hij duizelig (inmiddels niet alleen meer bij het opstaan) heeft hij hoofdpijn en netelroos over zijn hele lichaam. Hij kan niet in slaap komen. En slaapt dus echt veel te weinig (groot probleem) en zit voornamelijk binnen.
Twee maanden geleden bloedonderzoek: geen grote dingen: b12 iets aan de lage kant, d: waarde van 70 maar verder alles wel okay. Vandaag weer bloed geprikt (van de week uitslag)
Hij eet slecht vind ik. Hele dagen niks en 's avonds rommel, eet wel met ons aan tafel maar vindt alles vies en vist alle aardappels en kale pasta ertussenuit en de tijd van zitten blijven tot je bord leeg is is wel geweest (ik kan letterlijk niet meer tegen hem op). Ik heb er zo vaak ruzie met hem over. Ook over zijn gamen, zijn slaapgedrag en alles. Dat het hele gezin er last van heeft. Mijn man en ik zijn hele dagen aan het werk en hebben ook niet altijd meer overal zicht op.
Momenteel is het zo erg dat ik me wel een beetje zorgen begin te maken. Hij is niet extreem snel gegroeid. Zit wel echt in de pubertijd. Slaapt dus te weinig en eet niet super goed.
Over het algemeen zit hij niet goed in zijn vel en voelt zich oncomfortabel en onwerkelijk (zijn woorden) ik zoek vooral herkenning en geruststelling.
Twee maanden geleden bloedonderzoek: geen grote dingen: b12 iets aan de lage kant, d: waarde van 70 maar verder alles wel okay. Vandaag weer bloed geprikt (van de week uitslag)
Hij eet slecht vind ik. Hele dagen niks en 's avonds rommel, eet wel met ons aan tafel maar vindt alles vies en vist alle aardappels en kale pasta ertussenuit en de tijd van zitten blijven tot je bord leeg is is wel geweest (ik kan letterlijk niet meer tegen hem op). Ik heb er zo vaak ruzie met hem over. Ook over zijn gamen, zijn slaapgedrag en alles. Dat het hele gezin er last van heeft. Mijn man en ik zijn hele dagen aan het werk en hebben ook niet altijd meer overal zicht op.
Momenteel is het zo erg dat ik me wel een beetje zorgen begin te maken. Hij is niet extreem snel gegroeid. Zit wel echt in de pubertijd. Slaapt dus te weinig en eet niet super goed.
Over het algemeen zit hij niet goed in zijn vel en voelt zich oncomfortabel en onwerkelijk (zijn woorden) ik zoek vooral herkenning en geruststelling.
anoniem_392495 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 16:21
9.73% gewijzigd
maandag 23 december 2019 om 16:14

maandag 23 december 2019 om 16:19
Hij heeft 2 antibioticakuren gehad? Dat geven ze niet meer voor niks, dus is niet heel raar dat hij nog moet herstellen?
Bel de huisarts en laat anders voor de zekerheid ook de rest van het bloed testen, op de standaard dingen maar je kan ook vragen op alle vitamines en suiker en ijzer, tsh (schildklier) te testen. vitamine B lijkt aan de lagere kant. Niks voor gekregen? Misschien smelttabletjes?
Misschien moet hij echt nog even langer herstellen maar misschien is er wat ontregelt door de kuren en de reden dat hij ze nodig had?
Bel de huisarts en laat anders voor de zekerheid ook de rest van het bloed testen, op de standaard dingen maar je kan ook vragen op alle vitamines en suiker en ijzer, tsh (schildklier) te testen. vitamine B lijkt aan de lagere kant. Niks voor gekregen? Misschien smelttabletjes?
Misschien moet hij echt nog even langer herstellen maar misschien is er wat ontregelt door de kuren en de reden dat hij ze nodig had?
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 16:22
12.00% gewijzigd

maandag 23 december 2019 om 16:24
Hij slikt multivitamines (als ik ze letterlijk naar binnen prop) maar meestal laat hij het potje onaangeroerd staan. Het boeit hem gewoon niet. Ik heb al zoveel gesprekken met hem gevoerd.
D was 2 maanden geleden 70, b12 was: 185
Vandaag de hele bubs dus weer geprikt, komende week pas de uitslagen.
Tot die tijd zit ik met een lamlendige puber die niet vooruit te branden is. Het is zeker wel lichamelijk, ik zie het aan alles.
AB kuren waren beide keren voor oorontsteking. Man is met hem heen gegaan toen (vorige maand en 2 maanden geleden)
De kuur deed niks en een dag eerder ben ik gestopt met hem ermee, hij zat onder de netelroos ervan. En vanaf toen is hij er ook echt beduidend slechter uit gaan zien. Die kuur is nu 2-3 weken geleden en sindsdien vind ik hem echt slecht. Ik weet niet of er een verband is?
Tot die tijd zit ik met een lamlendige puber die niet vooruit te branden is. Het is zeker wel lichamelijk, ik zie het aan alles.
AB kuren waren beide keren voor oorontsteking. Man is met hem heen gegaan toen (vorige maand en 2 maanden geleden)
De kuur deed niks en een dag eerder ben ik gestopt met hem ermee, hij zat onder de netelroos ervan. En vanaf toen is hij er ook echt beduidend slechter uit gaan zien. Die kuur is nu 2-3 weken geleden en sindsdien vind ik hem echt slecht. Ik weet niet of er een verband is?
anoniem_392495 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 16:27
56.11% gewijzigd

maandag 23 december 2019 om 16:27
Kriskornelig schreef: ↑23-12-2019 16:24Hij slikt multivitamines (als ik ze letterlijk naar binnen prop) maar meestal laat hij het potje onaangeroerd staan. Het boeit hem gewoon niet. Ik heb al zoveel gesprekken met hem gevoerd.
Misschien dan maar gewoon stoppen met multivitamines. Op het moment dat hij een keer normaal gaat eten en regelmatig gaat slapen zou dat al een groot verschil kunnen maken.
maandag 23 december 2019 om 16:29
Niet dat ik weet. Maar moet je daar niet allerlei klachten voor hebben? Het zit ook verder niet in de familie ofzo. Ik weet er eigenlijk niet zoveel van.Gatinmijnsok schreef: ↑23-12-2019 16:28Is er onderzoek gedaan naar (voedsel)allergieën? Coeliakie bijvoorbeeld?
maandag 23 december 2019 om 16:29
Bij mij gaan er allerlei alarmbellen af. Laat hem een afspraak maken bij de huisarts, en druk hem op het hart dat hij eerlijk is.
Hij heeft geen gezonde levensstijl. Beweegt te weinig, slaapt te slecht, en eet niet gezond. Dus zijn symptomen zijn niet zijn probleem, de reden waarom wel.
Hij heeft geen gezonde levensstijl. Beweegt te weinig, slaapt te slecht, en eet niet gezond. Dus zijn symptomen zijn niet zijn probleem, de reden waarom wel.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover

maandag 23 december 2019 om 16:30
zijn slechte slapen en veel gamen komt door zijn gezondheid?Kriskornelig schreef: ↑23-12-2019 16:24Hij slikt multivitamines (als ik ze letterlijk naar binnen prop) maar meestal laat hij het potje onaangeroerd staan. Het boeit hem gewoon niet. Ik heb al zoveel gesprekken met hem gevoerd.