18 jaar naar de .....
dinsdag 14 april 2009 om 13:53
Mijn man heeft van het weekend beslist dat hij van mij scheiden wil. Na 18 jaar huwelijk en 4 kinderen. Hij heeft hele verhalen over ; het gevoel is weg, zijn nu nog jong (ben 41 hoezo jong) en blah die blah die blah, Maar ben erachter wat de echte reden is hij heeft al een nieuw vriendinnetje klaar leggen.
( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.
De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)
Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.
Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.
De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)
Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.
Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
dinsdag 14 april 2009 om 19:01
Wie is die chick waar je man je mee bedriegt, heeft ze geen respect voor getrouwde kerels? Ik zou een paar Hells Angels op er af sturen. Tuurlijk is je vent een slappe zak om zoiets te doen maar die meiden van tegenwoordig, sommige dan he? zoals deze uit het probleem, hebben echt geen respect meer voor het huwelijk/relatie van een ander. En nog respectlozer dat ze het pas later te weten komt dat ie getrouwd is en er dan gewoon mee doorgaan ook. Je moet het haar ook zeer moeilijk maken dan geeft ze wel op.
dinsdag 14 april 2009 om 19:23
Ooit heb ik mijn man er eens uitgezet,ook na vreemdgaan wat uitkwam,ook de kinderen meteen ingelicht.
En toen?
Zelf helemaal stuk verdrtietig en woedend,en de zorg voor 3 verdrietige uit het veld geslagen kinderen,voor wie alle zorg toen op mij viel,omdat ik mijn man eruit had gezet.
Ik vond dat heel moeilijk,en ik zou niet weten of ik he nogmaals zo zou doen,want het is en blijft een dilemma.
Uiteindelijk was er wel een voordeel aan het meteen eruit zetten,hij kwam weer met voetten op vaste bodem,en de inpackt die het op iedereen had,had hij zwaar zeer zwaar onderschat.
Ik weet niet goed wat je het beste kan doen,ik denk in ieder geval dat jij dat zelf het beste kan bepalen,in ieder geval doe je wat je denkt dat goed is,dat je later misschien denkt had ik dit of dat maar gedaan,komt dan ook alleen maar omdat je later meer weet.
sterkte
En toen?
Zelf helemaal stuk verdrtietig en woedend,en de zorg voor 3 verdrietige uit het veld geslagen kinderen,voor wie alle zorg toen op mij viel,omdat ik mijn man eruit had gezet.
Ik vond dat heel moeilijk,en ik zou niet weten of ik he nogmaals zo zou doen,want het is en blijft een dilemma.
Uiteindelijk was er wel een voordeel aan het meteen eruit zetten,hij kwam weer met voetten op vaste bodem,en de inpackt die het op iedereen had,had hij zwaar zeer zwaar onderschat.
Ik weet niet goed wat je het beste kan doen,ik denk in ieder geval dat jij dat zelf het beste kan bepalen,in ieder geval doe je wat je denkt dat goed is,dat je later misschien denkt had ik dit of dat maar gedaan,komt dan ook alleen maar omdat je later meer weet.
sterkte
dinsdag 14 april 2009 om 20:01
dank dank dank dat moet ik eerst ff kwijt, heb soms zelfs zitten grinikken om sommige commentaren had niet gedacht dat ik dat al kon. Maar goed trug naar de orde van de dag, meneer is thuis gekomen en ik stond te koken met een knoop in mijn maag, ben zoooooo kwaad op mezelf dat ik dit voel want jullie hebben natuurlijk gelijk een l*l is het, jammer genoeg wel een l*l waar ik van hou. Heb vanmiddag contact gezocht met een vriendin die 2 weken geleden de papieren heeft getekend. Gaan morgen ff rond de tafel eerste hand info. Heb besloten nog even te wachten voor we het de kinderen vertellen. ik wil eerst weten waar ik precies aan toe ben en hoe dat globaal gaat lopen. (ben alweer regelmatig naar de wc geweest grrrrrrrr) Nog nix gehoord van zijn internetb*tch maar blijf der lekker lastigvallen gewoon omdat het lekker voelt (kweet ut fout fout fout maar toch)
dinsdag 14 april 2009 om 20:41
quote:sannemer schreef op 14 april 2009 @ 13:53:
Mijn man heeft van het weekend beslist dat hij van mij scheiden wil. Na 18 jaar huwelijk en 4 kinderen. Hij heeft hele verhalen over ; het gevoel is weg, zijn nu nog jong (ben 41 hoezo jong) en blah die blah die blah, Maar ben erachter wat de echte reden is hij heeft al een nieuw vriendinnetje klaar leggen.
Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)Ach meid, dat kan ik me zo goed indenken! Ik zou het denk ik wel zo zeggen. Het is wel hun vader, maar wat hij doet kan gewoon niet door de beugel. Jij bent ook maar een mens. Bah, wat een figuur is je ex zeg. As soon as possible eruit met hem.
Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)Ach meid, dat kan ik me zo goed indenken! Ik zou het denk ik wel zo zeggen. Het is wel hun vader, maar wat hij doet kan gewoon niet door de beugel. Jij bent ook maar een mens. Bah, wat een figuur is je ex zeg. As soon as possible eruit met hem.
dinsdag 14 april 2009 om 20:46
dinsdag 14 april 2009 om 21:06
quote:eleonora schreef op 14 april 2009 @ 18:24:
Gewoon benieuwd:
Waar moet hij dan heen?
En wat nu als hij weigert te gaan, wat volgens Sanne realiteit is?
Wat dan?
Geen idee, dat zal een advocaat wel weten. Er zijn voor zo ver ik weet wel mogelijkheden voor. Maar goed, ik zeg niet dat Sanne haar man de deur uit moet gooien / hem vriendelijk doch dringend moet vragen hem te vertrekken. Dat is totally up to her. En als het je niet zelf aangaat, is het idd gemakkelijk(-er) praten.
Mijn post was een reactie op iemand die vond dat Sanne hem er niet uit moest zetten omdat dat alleen meer haat kweekt. Ik zie dat anders. Ik vind dat er ook nogal wat haken en ogen kunnen zitten aan het gedwongen onder één dak blijven en niet de (broodnodige) ruimte hebben om elkaar ff niet te zien.
Bovendien vind ik niet dat je eenzijdig moet proberen er alles aan te doen om wat er over is van de relatie nog zo goed mogelijk te houden als de ander zo duidelijk op een ramkoers vaart. In een situatie als die van Sanne, met een weinig toerekeningsvatbare echtgenoot, kan dat eerder meer schade kan berokkenen dan goed doen. In dit stadium heb je er meer aan om je grenzen goed te bewaken. Maar nogmaals. Dat ben ik. En ik ben ook maar een eenvoudige boerenlul met het IQ van Bonnie St. Claire.
Zo, tijd voor een borrel!
Gewoon benieuwd:
Waar moet hij dan heen?
En wat nu als hij weigert te gaan, wat volgens Sanne realiteit is?
Wat dan?
Geen idee, dat zal een advocaat wel weten. Er zijn voor zo ver ik weet wel mogelijkheden voor. Maar goed, ik zeg niet dat Sanne haar man de deur uit moet gooien / hem vriendelijk doch dringend moet vragen hem te vertrekken. Dat is totally up to her. En als het je niet zelf aangaat, is het idd gemakkelijk(-er) praten.
Mijn post was een reactie op iemand die vond dat Sanne hem er niet uit moest zetten omdat dat alleen meer haat kweekt. Ik zie dat anders. Ik vind dat er ook nogal wat haken en ogen kunnen zitten aan het gedwongen onder één dak blijven en niet de (broodnodige) ruimte hebben om elkaar ff niet te zien.
Bovendien vind ik niet dat je eenzijdig moet proberen er alles aan te doen om wat er over is van de relatie nog zo goed mogelijk te houden als de ander zo duidelijk op een ramkoers vaart. In een situatie als die van Sanne, met een weinig toerekeningsvatbare echtgenoot, kan dat eerder meer schade kan berokkenen dan goed doen. In dit stadium heb je er meer aan om je grenzen goed te bewaken. Maar nogmaals. Dat ben ik. En ik ben ook maar een eenvoudige boerenlul met het IQ van Bonnie St. Claire.
Zo, tijd voor een borrel!
dinsdag 14 april 2009 om 21:11
Goed zo meid, laat je niet gek maken!
En blijf gewoon hier komen, er is er altijd wel eentje die reageert, zelfs midden in de nacht!
Ik had net nog een zeer vervelende sms-wisseling met ex. Dat is echt een groot nadeel als je kinderen hebt, je komt nooit echt van zo iemand af. Ik al helemaal niet omdat onze oudste gehandicapt is en wij tot het einde der dagen samen beslissingen zullen moeten nemen voor en over hem... zucht...
Dus maar weer even heeeeeeel diep ademhalen, 10 keer tot 10 tellen en maar weer doorgaan.... pffff
Vermoeiend maar het went al, zelfs al na 8 maanden.
En blijf gewoon hier komen, er is er altijd wel eentje die reageert, zelfs midden in de nacht!
Ik had net nog een zeer vervelende sms-wisseling met ex. Dat is echt een groot nadeel als je kinderen hebt, je komt nooit echt van zo iemand af. Ik al helemaal niet omdat onze oudste gehandicapt is en wij tot het einde der dagen samen beslissingen zullen moeten nemen voor en over hem... zucht...
Dus maar weer even heeeeeeel diep ademhalen, 10 keer tot 10 tellen en maar weer doorgaan.... pffff
Vermoeiend maar het went al, zelfs al na 8 maanden.
dinsdag 14 april 2009 om 21:13
Eigenlijk kan ik niets zinnigs adviseren, zit in hetzelfde schuitje, maar mijn kerel wilde zelf weg. Ik wilde niet dat hij ging. Uiteindelijk werd het onhoudbaar en was ik uitgedacht, uitgeluld, uitge-allest eigenlijk. Niets hielp hem van gedachten veranderen, drie kinderen of niet, geld of niet, mijn verdriet niet, mijn wanhoop niet, niets, niets, niets.
Ik zag zelf ook nog maar één oplossing, dat hij ging, dat hij het de kinderen zou vertellen, dat hij maar zou voelen dat hij het fout zag.
Maar 4 maanden later staat hij nog steeds achter zijn keuze. Het interesseert meneer geen moer dat ik tot op het bot gekwetst ben, dat de kinderen het vreselijk vinden. Weet je wat hij erg vindt, dat ik in het huis zit en hij in een zielig hokje. Maar niet erg genoeg om zijn huppelk*tje te laten gaan en als een volwassen kerel zijn verantwoordelijkheid te nemen.
En nog zou ik twijfelen als hij nu tot inkeer komt. Hoe stom kun je zijn...
Ik zag zelf ook nog maar één oplossing, dat hij ging, dat hij het de kinderen zou vertellen, dat hij maar zou voelen dat hij het fout zag.
Maar 4 maanden later staat hij nog steeds achter zijn keuze. Het interesseert meneer geen moer dat ik tot op het bot gekwetst ben, dat de kinderen het vreselijk vinden. Weet je wat hij erg vindt, dat ik in het huis zit en hij in een zielig hokje. Maar niet erg genoeg om zijn huppelk*tje te laten gaan en als een volwassen kerel zijn verantwoordelijkheid te nemen.
En nog zou ik twijfelen als hij nu tot inkeer komt. Hoe stom kun je zijn...
dinsdag 14 april 2009 om 21:14
dinsdag 14 april 2009 om 21:14
Sanne, hoe verleidelijk en begrijpelijk het ook is, ik zou géén contact met zijn scharrel meer opnemen. Dat gaat uiteindelijk tegen je werken. Het is logisch dat je het wilt en doet, maar als je verstandig bent doe je het níet. Ten eerste kan zij er niet zo gek veel aan doen, als ze niet wist dat hij getrouwd was. Ten tweede bereik je er helemaal niets mee.
dinsdag 14 april 2009 om 21:18
Oja, nog op je openingspost: je bent echt nog jong. Ik heb vorige week met zoon zitten uitrekenen dat ik nog wel 45 jaar getrouwd kan zijn met een ander (als ik ver in de 80 word dan hè...). Is nu nog wat te vroeg om aan te denken, maar ik kan hier na 6 maanden ellende al weer een beetje over fantaseren!
dinsdag 14 april 2009 om 21:21
dinsdag 14 april 2009 om 21:22
Ten eerste kan zij er niet zo gek veel aan doen, als ze niet wist dat hij getrouwd was. Ten tweede bereik je er helemaal niets mee.
Nou, dat eerste punt... Dan weet ze het NU toch? Misschien gaat ze er alsnog iets mee doen, kan toch?
Als het tenminste waar is dat ze het niet wist, in dit soort situaties word meer gelogen dan de waarheid verteld.
Dat huppelkutje van Pem's vent deed zich ook zo onschuldig voor maar in de praktijk bleek dat ook een leugenares te zijn...
En de Vlam van mijn ex trouwens ook, die ging het ook allemaal heel netjes doen zei ze... Ja ja. En pasen en pinksteren valt op 1 dag... pfff
Nou, dat eerste punt... Dan weet ze het NU toch? Misschien gaat ze er alsnog iets mee doen, kan toch?
Als het tenminste waar is dat ze het niet wist, in dit soort situaties word meer gelogen dan de waarheid verteld.
Dat huppelkutje van Pem's vent deed zich ook zo onschuldig voor maar in de praktijk bleek dat ook een leugenares te zijn...
En de Vlam van mijn ex trouwens ook, die ging het ook allemaal heel netjes doen zei ze... Ja ja. En pasen en pinksteren valt op 1 dag... pfff
dinsdag 14 april 2009 om 21:28
@ pem: meid !!!! wat is dat toch met die kerels?? mijn grootmoeder zei altijd 'alle mannen naar syberie verbannen' volgens mij heeft ze gewoon gelijk gehad, en wij daar eens in de zoveel tijd heen om ff te spelen:)
@ eowynn: je heb gelijk kreeg net te horen dat ik de verkeerde vriendin gebeld heb ehmmmm....oeps (dit was een keurig getrouwde dame die nu wat uit te leggen heeft. zal het niet meer doen maar opdat moment voelde het erg goed
@ eowynn: je heb gelijk kreeg net te horen dat ik de verkeerde vriendin gebeld heb ehmmmm....oeps (dit was een keurig getrouwde dame die nu wat uit te leggen heeft. zal het niet meer doen maar opdat moment voelde het erg goed
dinsdag 14 april 2009 om 21:29
quote:NewWoman schreef op 14 april 2009 @ 21:22:
Of ze het nou wel of niet wist, zij is niet getrouwd, zij heeft geen vier kinderen en een vrouw, zij is niet te 'trots' (bij mij thuis noemen we dat overigens 'laf') om ergens anders te gaan slapen. Zij heeft de situatie niet veroorzaakt en met haar hoef je geen afspraken te maken of dingen te regelen.
Dus richt je energie niet op haar. Je kan je tijd maar één keer gebruiken, je energie maar één keer benutten. Beetje zonde om dat aan haar te verspillen.
Of ze het nou wel of niet wist, zij is niet getrouwd, zij heeft geen vier kinderen en een vrouw, zij is niet te 'trots' (bij mij thuis noemen we dat overigens 'laf') om ergens anders te gaan slapen. Zij heeft de situatie niet veroorzaakt en met haar hoef je geen afspraken te maken of dingen te regelen.
Dus richt je energie niet op haar. Je kan je tijd maar één keer gebruiken, je energie maar één keer benutten. Beetje zonde om dat aan haar te verspillen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
dinsdag 14 april 2009 om 21:36
spijker het is zeker maf, hij schuift aan tafel en dan achter de comp en nee echt niet dat ik samen met hem in een bed ga. een van mijn dochters heeft chronische buikpijn en regelmatig moet ik bij haar slapen omdat ze niet met de pijn kan omgaan. ze hebben best dooor dat er iets niet goed is en ik heb gezegd dat we 'even' ruzie hebben en dat ik voorlopig bij hun slaap
dinsdag 14 april 2009 om 22:00
Sanne ik wordt nu helemaal giftig achter mijn pctje hier, dus jij bent je bed uitgebonjourd? Is die man nou helemaal mesjogge?!Laat hém lekker op de bank kamperen! Jij lekker je bed in! En hij gaat nog achter de pc zitten ook, en jij je natuurlijk opvreten omdat dat contact met de VS kennelijk ook via de pc ging. Als ik jou was zou ik het snoer van de pc in mn zak steken en bij je houden. Met de uitleg dat het wel zo logisch is dat je het even niet kan hebben in jouw huis, in jouw gezin voor jouw neus.
Meneer lijkt wel een puber!
Meneer lijkt wel een puber!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
dinsdag 14 april 2009 om 22:12
Jee Sanne.....ik verbaas me er bij elke post over hoeveel jouw man op mijn vader lijkt....
Mijn ouders sliepen ook nog een poos samen in 1 bed. Totdat mijn moeder er zo zat van was dat ie 1 van onze kamers moest slapen. Wij waren het huis al uit, zoals gezegd, en mijn broers kamer was in middels al een logeerkamer.
Ik vind dat pc-snoer in je zak steken een hele goeie tip van Spijker
Mijn ouders sliepen ook nog een poos samen in 1 bed. Totdat mijn moeder er zo zat van was dat ie 1 van onze kamers moest slapen. Wij waren het huis al uit, zoals gezegd, en mijn broers kamer was in middels al een logeerkamer.
dinsdag 14 april 2009 om 22:12
Jee Sanne.....ik verbaas me er bij elke post over hoeveel jouw man op mijn vader lijkt....
dinsdag 14 april 2009 om 22:18
meneer is een puber. En ja ik lig niet in mijn eigen bed maar ben daar misschien een rare in, moet er ook niet aan denken alleen in dat bed. En tja die pc hij is verslaafd en al jaren bijna niet bij dat ding weg te slaan en ook hier weer raar misschien maar moet ie dan bij me op de bank komen zitten tv kijken?? aub niet zeg brrrrrrrrr hoe je het ook bekijkt deze situatie geeft alleen maar pijn. gelukkig heb ik me foon met onbeperkt internet jullie maken me sterk op dit moment. Weet dat de sterkte straks van mezelf moet komen maar nu is dit heeeeel prettig
dinsdag 14 april 2009 om 22:28
Helemaal mee eens Spijker, het is een absurde situatie. Hij komt nog thuis slapen, thuis achter zijn pc'tje contacten en zij mag zichzelf opvreten en bij de kinderen slapen (die dit dus echt wel doorhebben, weet ik zelf nog van mijn ouders). Ik vind het zo respectloos dat iemand zijn bloedeigen vrouw in zo'n situatie manoevreert. Als je klaar bent met je huwelijk ben je er klaar mee, wil je echt met een ander wat beginnen, nou goed dan maar (nou niet goed, maar iemand kiest ervoor). Alleen ben je geen single jongeman meer, dit betekent dat je verantwoordelijkheden hebt! Naar je vrouw, naar je kinderen en alles wat daar omheen hangt (huis, financien etc.). Je deelt je vrouw niet iets even mede, nee je gaat met haar praten, vertellen wat je wilt gaan besluiten. Het nieuws laten bezinken, je even terug trekken, desnoods iemand de ruimte geven om even weg te gaan (samen met een vriendin of familie) om het allemaal te laten bezinken, te accepteren. Dan weer praten voor de te nemen stappen, dingen goed afronden en dit tijd gunnen. En DAARNA kun je gaan lopen daten en ondertussen nog wel een verantwoordelijke vader blijven aub.
Ik vind het echt treurig om te lezen, hoe mannen keer op keer maar vluchten, ervan door gaan, weghollen, na lang de beslissing te hebben genomen hun vrouw 'even' mede te delen dat het over is. JESUSMINA, tuurlijk mag je een huwelijk beeindigen als je het niet meer ziet zitten, maar je bent het ooit aangegaan, dat huwelijke en die kinderen, daarmee ben je geen vrije vogel meer, die zo maar kan wegvliegen. Ik kots echt van dat soort egoisten!
Pffffffffff moest het even kwijt, na het lezen van dit topic en newwoman's topic (en pem's verhaal) werd ik echt even boos.
Ik vind het echt treurig om te lezen, hoe mannen keer op keer maar vluchten, ervan door gaan, weghollen, na lang de beslissing te hebben genomen hun vrouw 'even' mede te delen dat het over is. JESUSMINA, tuurlijk mag je een huwelijk beeindigen als je het niet meer ziet zitten, maar je bent het ooit aangegaan, dat huwelijke en die kinderen, daarmee ben je geen vrije vogel meer, die zo maar kan wegvliegen. Ik kots echt van dat soort egoisten!
Pffffffffff moest het even kwijt, na het lezen van dit topic en newwoman's topic (en pem's verhaal) werd ik echt even boos.
dinsdag 14 april 2009 om 22:29
Kan me heel goed voorstellen dat je niet alleen in het echtelijke bed wilt liggen
Lekker bij je kindjes
Ze zullen tzt wel iets door krijgen hoor, als je bij ze blijft slapen. Maar goed; zoals je al postte; eerst info inwinnen en kijken waar je aan toe bent/wat je mogelijkheden zijn, en daarna met de kids rond de tafel....
Sterkte vannacht Jij komt er wel
Lekker bij je kindjes
Ze zullen tzt wel iets door krijgen hoor, als je bij ze blijft slapen. Maar goed; zoals je al postte; eerst info inwinnen en kijken waar je aan toe bent/wat je mogelijkheden zijn, en daarna met de kids rond de tafel....
Sterkte vannacht Jij komt er wel