Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Haillie, wat leuk van je te horen hier. Hoe gaat het met je? En je kleine?

Ik ben inmiddels 21 weken 4 dagen en begin de kleine eindelijk te voelen af en toe (alhoewel ik soms nog steeds denk dat het mijn darmen zijn 😁)
Hailie schreef:
14-12-2019 08:49
Inner, wat ontzettend fijn voor je. Gefeliciteerd. Ik kan me de stress goed voorstellen en hoop dat je binnenkort echt kan gaan genieten.
Globe, heel fijn dat je nog steeds zo achter je keuze staat. Dan is het de juiste! Succes in de pleegzorg.
Wat fijn iets van je te horen Hailie, heb me vaak afgevraagd hoe het met je zou zijn. En natuurlijk met de baby!!! Ben benieuwd!!!
Sciencerocks schreef:
14-12-2019 09:29
Haillie, wat leuk van je te horen hier. Hoe gaat het met je? En je kleine?

Ik ben inmiddels 21 weken 4 dagen en begin de kleine eindelijk te voelen af en toe (alhoewel ik soms nog steeds denk dat het mijn darmen zijn 😁)
Het leuke is dat je na je zwangerschap dat ook blijft voelen :-). Dochter is inmiddels 1, en ik voel nog af en toe die plopjes (en ik ben heel zeker weten níet zwanger). De echte schoppen natuurlijk niet, maar juist dat zachte gefriemel 🤪.
Oh, en Innerpeace: wat ontzettend leuk om te horen! Ik wens je een goede zwangerschap, en uiteraard een wolk van een baby!
Dat is lief Globe, ja het gaat allemaal goed. Kleine meisje is alweer bijna 3,5 maand. Over 3 weken moet ik weer aan het werk. Helemaal geen zin in. Ik geniet enorm van mijn vrije tijd met haar. Tussen de vader en mij gaat het met ups en downs redelijk. We zien wel hoe het allemaal loopt maar hij is in beeld en heel lief voor haar, dus dat is allemaal uiteindelijk best goed gekomen.
Science, wat heerlijk zeg. Je bent al over de helft. Zoooo fijn dat je je goed voelt. Ja die plopjes worden steeds duidelijker en op een gegeven moment voel je heel duidelijk verschil tussen baby en darmen. Geniet van deze bijzondere tijd. Ik vond het heerlijk om zwanger te zijn.
Wat leuk om te lezen Hailie!!! Klinkt idd als ultiem genieten! Hopelijk draait vaders ook wat meer bij op relatiegebied!!! Geniet nog van je vrije tijd samen!
Hai allemaal,
Ik werd verwezen naar dit topic. Als alleenstaande ben ik t traject ingegaan om mbv donor een kindje te krijgen. Volgende week het eerste gesprek in t ziekenhuis. Onwijs spannend! En ik ben heel benieuwd of er anderen in t zelfde traject zitten.
De meesten hier wel ja :)

Ik heb in november een intakegesprek gehad, sta nu op de wachtlijst, vermoedelijk tot maart 2021...Ondertussen kijk ik ook rond naar een eigen/bekende donor, maar die vraag stellen vind ik best spannend O_O
Zeker omdat ik voor best een hoop dingen open sta (van co-ouderschap tot alleen donatie (waarbij dan voor mij wel de voorwaarde is dat het kind mag weten wie zijn/haar verwekker is, omdat ze onvermijdelijk toch met elkaar te maken hebben gezien het dan om iemand in mijn vrienden/kennissenkring zou gaan)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Fijn dat er een plekje als dit is om bij elkaar te komen :-] !

Wow, dat is een lange wachtlijst? Ik begreep dat t enkele maanden zou zijn, maar snap dat dit verschilt per ziekenhuis/kliniek.

Lijkt me inderdaad enorm spannend om dat gesprek aan te gaan met iemand! Maar als je de stap naar ziekenhuis al hebt gezet, lukt dit je vast ook! Heb je al mensen 'op het oog'?
Bikemam schreef:
27-12-2019 22:24
Hai allemaal,
Ik werd verwezen naar dit topic. Als alleenstaande ben ik t traject ingegaan om mbv donor een kindje te krijgen. Volgende week het eerste gesprek in t ziekenhuis. Onwijs spannend! En ik ben heel benieuwd of er anderen in t zelfde traject zitten.

Hoi Bikemam,

Spannend!
Ik ben ook nog niet zo lang aangemeld.
Ik heb me in November aangemeld bij Nij Geertgen. Kon 2 weken later op intakegesprek komen.
Hier heb ik een afspraak gehad bij een gynaecoloog en bij de verpleegkundige. Er is toen bloed geprikt. Half December had ik weer afspraak. Ik had een gesprek met een psycholoog en moest nog eens bij de gynecoloog komen. We hebben de donorkermerken opgemaakt. Begin Januari heb ik nog een onderzoek of mijn eileiders open zijn. Hier zie ik wel een beetje tegenop en heb geen idee waarom. Dit hoefde ik niet te doen, maar de verpleegkundige raadde me aan het wel te doen, aangezien er best wel een financieel plaatje aan zit het gehele traject. Dus beter het zekere voor het onzekere nemen!
Vorige week heb ik de factuur betaald en in Februari gaat de eerste insiminatie plaats vinden :cheer:
Het gaat bij mij dus lekker snel! Vorige maand aangemeld en 3 maanden later eerste insiminatie.. super fijn!

Wens jou heel veel succes ! Mocht je vragen hebben stel ze hier op deze pagina gerust!
Bikemam schreef:
27-12-2019 22:35
Lijkt me inderdaad enorm spannend om dat gesprek aan te gaan met iemand! Maar als je de stap naar ziekenhuis al hebt gezet, lukt dit je vast ook! Heb je al mensen 'op het oog'?
Ik heb twee mensen 'op het oog' :) Naar de arts stappen vond ik wel echt een minder spannende stap dan dit gesprek aangaan, toch een beetje benauwd voor de reactie :) Maar goed, niet geschoten is altijd mis, dus binnenkort maar even al mijn moed bij elkaar schrapen
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Wow, dat gaat inderdaad lekker snel! Is dat de reden waarom je bij die kliniek terecht bent gekomen? En hebben de donorkenmerken die je wilt nog invloed op de wachtlijst?
Hopelijk gaat t allemaal goed voor je in februari, dat zou wel heel tof zijn!

Ik heb komende vrijdag t eerste gesprek in t UMC. Ik heb alleen geen idee wat ik kan verwachten dan. Hoe hebben jullie je voorbereid om dat eerste gesprek?
femmelotje schreef:
29-12-2019 11:27
Ik heb twee mensen 'op het oog' :) Naar de arts stappen vond ik wel echt een minder spannende stap dan dit gesprek aangaan, toch een beetje benauwd voor de reactie :) Maar goed, niet geschoten is altijd mis, dus binnenkort maar even al mijn moed bij elkaar schrapen
Misschien omdat t toch dichterbij is dat het spannender is? Maar inderdaad, niet geschoten is altijd mis. Sowieso stoer dat je t gesprek aangaat met die twee mensen!
De wachtlijst bij jouw kliniek/ziekenhuis is ook wel erg lang! Dan lijkt t me fijn dat je ook andere opties kan/wil overwegen :)
Ik had een vriend gevraagd onder t mom van 'hoe zou jij erover denken als ik je zou vragen om donor te zijn?'
Is niet heel direct, maar het zorgt er wel voor dat hij erover nadenkt..

Het is overigens een donor van NL bank geworden ;)
Bikemam schreef:
29-12-2019 11:29
Wow, dat gaat inderdaad lekker snel! Is dat de reden waarom je bij die kliniek terecht bent gekomen? En hebben de donorkenmerken die je wilt nog invloed op de wachtlijst?

Ik heb komende vrijdag t eerste gesprek in t UMC. Ik heb alleen geen idee wat ik kan verwachten dan. Hoe hebben jullie je voorbereid om dat eerste gesprek?
Ik heb me eigenlijk niet echt voorbereid. Het eerste gesprek gaat vooral over hoe je tot deze keuze gekomen bent, of je er goed over nagedacht hebt etc. En een hoop informatie over het proces, maar die wist ik al van hier. Ik kreeg zelfs een aantal leestips mee, waaronder dit topic :proud: .
Als het een weloverwogen besluit is, is er niks om je zorgen over te maken. Ik vond het een prettig gesprek, de counselor begreep ook wel dat het best spannend is, en was heel reeel bij mij. Ik weet niet of het nog dezelfde is, dit is drie jaar terug geweest, maar het principe zal niet veel veranderd zijn.
Bikemam schreef:
29-12-2019 11:29

Nee, ik had me eigenlijk bedacht dat er een behoorlijke wachtrij zou zijn, maar tot mijn grote verbazing was die er niet.
Mijn collega van jaren geleden heeft 2 kinderen inmiddels via dese kliniek. Ze was heel erg te spreken en toen al eens met haar een gesprek gehad aangezien dit mijn overweging al best lang is.
Donorkenmerken hebben geen invloed op hoe lang het duurt.
Ik moest wel een keuze maken uit een donor uit Nederland of Denemarken.
Donor uit nld kon 6 tot 12 maanden duren aangezien er bijna niks meer te krijgen is gaven Ze aan.
Een donor uit denemerken zou 4 tot 8 weken duren. Vandaar dat ik hier voor gekozen heb.
Er zat wel iets van prijsverschil in per rietje,
Nld met langere wachttijd was paar tientjes per rietje goedkoper.

Neem je iemand mee op afspraak of ga je het alleen doen?
Mij was advies gegeven iemand mee te nemen, aangezien 2 meer horen dan 1 . Misschien doordat je wat nerveus bent sla je niet alles op!
Als jij het prettig vindt kun je iemand meenemen, maar ik heb alle afspraken gewoon alleen gedaan. Ik had helemaal geen behoefte aan ‘publiek’ en bij sommige delen willen ze je ook alleen spreken.

De informatie krijg je grotendeels ook op papier, of kun je online vinden. Dus als je iemand mee wilt nemen, gewoon doen, maar het is niet noodzakelijk.
Fijn dat jullie je ervaringen willen delen! Ik heb wel iemand mee gevraagd, gewoon voor het gevoel. Zij wil wel in de wachtkamer blijven wachten wanneer ik naar binnenga. Ik denk dat ik gewoon aankijk die ochtend hoe ik me voel. Want het is inderdaad wel handig dat er nog iemand meeluistert als ik zelf nerveus ben.

@lovehopeandbelieve ik heb ook gekeken op de cryosbank denemarken. Maar die rietjes kosten zeker 600 euro en bij het ziekenhuis leken ze zeker de helft minder te kosten. Of zit dat dan anders? Want als het uiteindelijk niet veel verschilt, wil ik ook voor de cryosbank gaan..
Bikemam schreef:
29-12-2019 21:10
Fijn dat jullie je ervaringen willen delen! Ik heb wel iemand mee gevraagd, gewoon voor het gevoel. Zij wil wel in de wachtkamer blijven wachten wanneer ik naar binnenga. Ik denk dat ik gewoon aankijk die ochtend hoe ik me voel. Want het is inderdaad wel handig dat er nog iemand meeluistert als ik zelf nerveus ben.

@lovehopeandbelieve ik heb ook gekeken op de cryosbank denemarken. Maar die rietjes kosten zeker 600 euro en bij het ziekenhuis leken ze zeker de helft minder te kosten. Of zit dat dan anders? Want als het uiteindelijk niet veel verschilt, wil ik ook voor de cryosbank gaan..

Yes klopt helemaal. Ik heb ook de kliniek laten matchen dat scheelt veel geld. Bij een cryosbank heb je een uitgebreid profiel. ( zoals ik opleingsniveau , werk etc ) maar dat is dan idd een stuk duurder.
Wanneer de kliniek match word er alleen gematcht op haarkleur, oogkleur en lengte kan je aangeven.
Het is persoonlijk wat je allemaal belangrijk vind. Voor mij was haarkleur ogen en lengte genoeg :) hiervoor heb ik 318 euro betaald per rietje .

Ik heb even terug gelezen voor je aangezien iemand hier ook via umc doet diegene schreef: Vooral ivm de kosten heb ik dus gekozen voor een NL donor vanuit het UMC. De
Kosten daarvoor zijn €160 per inseminatie

Nu is het wel zo dat mij vertelt word dat de donoorvooraad in nld echt bijna op is nu dus vandaar ook langere wachttijd . Dit moet je even goed navragen en hierop besluit maken of je eventueel wilt wachten.
Bij het UMC is inderdaad nagenoeg geen wachttijd omdat ze net weer open zijn na een patientenstop. Wij (vriendin en ik) hebben het eerste gesprek gehad en vond het erg fijn. Een hele fijne dokter. Gewoon eerlijk, vriendelijk en behulpzaam. Zijn erg tevreden. In augustus gaan we starten (ivm afronden van studie nu).
Wij gaan voor een Nederlandse donor omdat we dat fijner vinden. Nadeel is inderdaad de beperkte info maar het is wel weer goedkoper. Ik kan eigenlijk niet meer wachten haha! Veel succes hoop dat het gesprek jou ook goed bevalt!
@lovehopeandbelieve Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Dat scheelt dan best wel weer wat. Ik zal t meenemen in t gesprek vrijdag. Ik zag op cryos ook dat kosten verschillen bij bepaalde 'mot'-niveaus van het zaad naast hoe uitgebreid t profiel is inderdaad. Hebben ze met jou ook besproken welke verzendwijze je moest kiezen?
Reden waarom ik nog in dubio ben over de banm, is dat ik op zoek ben naar een wat donkere donor en ik weet niet of die er zijn bij de NL bank. Dat is denk ik iets wat ik moet afwegen kosten/kleurkenmerken..

@Mikla. Wat spannend dat jullie er ook in zitten! En fijn dat de dokter zo prettig was, is ook wel weer een geruststelling denk ik! Wachten jullie dan tot augustus met volgende afspraken of is t dan gelijk de eerste poging enzo?
Die kleurkenmerken zou je al kunnen aangeven bij het gesprek denk ik. Misschien dat ze al zeggen die hebben we sowieso niet of juist we hebben dat er waarschijnlijk wel tussen zitten. Ik heb een keer gelezen dat iemand hier het 'donorboek' al even mocht inzien tijdens het eerste gesprek.
In juni krijgen wij een oproepje zodat we in september meteen kunnen starten. Volgensmij checken ze dan nog wat lichamelijk en wellicht ook al de donor uitzoeken..
Bikemam schreef:
30-12-2019 23:44
@lovehopeandbelieve Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Dat scheelt dan best wel weer wat. Ik zal t meenemen in t gesprek vrijdag. Ik zag op cryos ook dat kosten verschillen bij bepaalde 'mot'-niveaus van het zaad naast hoe uitgebreid t profiel is inderdaad. Hebben ze met jou ook besproken welke verzendwijze je moest kiezen?
Reden waarom ik nog in dubio ben over de banm, is dat ik op zoek ben naar een wat donkere donor en ik weet niet of die er zijn bij de NL bank. Dat is denk ik iets wat ik moet afwegen kosten/kleurkenmerken..

@Mikla. Wat spannend dat jullie er ook in zitten! En fijn dat de dokter zo prettig was, is ook wel weer een geruststelling denk ik! Wachten jullie dan tot augustus met volgende afspraken of is t dan gelijk de eerste poging enzo?
Volgens mij kan dat wel, maar dat weet ik niet zeker. Het is mij trouwens wel gevraagd welke huidskleur ik zou willen.
Omdat hun voor mij bestellen hebben we het niet over Mot gehad. Ik heb wel ergens gelezen wat de juiste mot hoeveelheid moet zijn. Misschien kan ik dat wel ergens terug vinden.
Ik heb een lijstje gemaakt met punten en vragen voor het gesprek. Heel fijn dat jullie ervaringen delen, want dat hielp enorm bij t lijstje :)!
Ik zal dan vragen naar kleurkenmerken donor, en als t via de intl cryosbank is, hoe t dan werkt met bestellen.
Wel spannend dat eerste gesprek.
Bikemam schreef:
01-01-2020 22:30
Ik heb een lijstje gemaakt met punten en vragen voor het gesprek. Heel fijn dat jullie ervaringen delen, want dat hielp enorm bij t lijstje :)!
Ik zal dan vragen naar kleurkenmerken donor, en als t via de intl cryosbank is, hoe t dan werkt met bestellen.
Wel spannend dat eerste gesprek.
Heel veel succes morgen! Dat 2020 jou een mooie zwangerschap mag opleveren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven