Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd

zondag 5 januari 2020 om 22:11
Heel erg bedankt!nausicaa schreef: ↑05-01-2020 22:03Dat verschilt echt enorm per kliniek. Ik heb helemaal geen echo’s gehad (nou ja, 1, toen ik 7 weken zwanger was). Ik testte gewoon thuis, bij een positieve test aanmelden op de site, en dan de volgende dag een afspraak.
Voor mij was het makkelijk, ik werk dus in hetzelfde gebouw, dus was in een half uurtje weer terug. Maar ook als de afspraak wel langer vrij had vereist, was ik dus maar een halve dag per maand ‘bezig’. Maar op andere plekken hoor ik dan weer dan mensen dagelijks echo’s hebben, of andere dingen. Hangt dus heel erg van het centrum af.
Hoop dat iemand mij antwoord kan geven die bij Nij Geerten komt of is geweest

maandag 6 januari 2020 om 19:07
Hallo allemaal,
Ik zou graag met jullie willen meepraten. Ik ben al eens eerder lid geweest van dit forum, maar heb echt geen idee meer wat mijn inloggegevens zijn.
Ik ben 31 en heb al een dochter van 10 met mijn ex-man. Ik denk er al jaren aan om in mijn eentje te proberen nog een kindje te krijgen. Ik heb al acht jaar geen serieuze relatie meer gehad en wil dit nu ook niet. Ik twijfelde echter nog steeds, het is nogal een grote beslissing. En niet de meest standaard situatie. Mijn dochter heeft immers wel een vader en dit kindje dan niet. Ook vraag ik me af of ik het wel aan zou kunnen. De laatste tijd merkte ik dat ik steeds zekerder werd en dat ik verwacht dat sommmige vraagstukken zich wel zullen oplossen als ik er maar goed over nadenk.
Ik ben dus vorige week naar de huisarts geweest voor een doorverwijzing en kreeg ook een brief dat er een wachttijd is van 3-4 maanden bij de Isala klinieken. Dus dat gaat allemaal nog wel even duren voordat er weer schot in de zaak zit. Kan ik nog wat dingen op de rit krijgen.
Ik zou graag met jullie willen meepraten. Ik ben al eens eerder lid geweest van dit forum, maar heb echt geen idee meer wat mijn inloggegevens zijn.
Ik ben 31 en heb al een dochter van 10 met mijn ex-man. Ik denk er al jaren aan om in mijn eentje te proberen nog een kindje te krijgen. Ik heb al acht jaar geen serieuze relatie meer gehad en wil dit nu ook niet. Ik twijfelde echter nog steeds, het is nogal een grote beslissing. En niet de meest standaard situatie. Mijn dochter heeft immers wel een vader en dit kindje dan niet. Ook vraag ik me af of ik het wel aan zou kunnen. De laatste tijd merkte ik dat ik steeds zekerder werd en dat ik verwacht dat sommmige vraagstukken zich wel zullen oplossen als ik er maar goed over nadenk.
Ik ben dus vorige week naar de huisarts geweest voor een doorverwijzing en kreeg ook een brief dat er een wachttijd is van 3-4 maanden bij de Isala klinieken. Dus dat gaat allemaal nog wel even duren voordat er weer schot in de zaak zit. Kan ik nog wat dingen op de rit krijgen.
woensdag 8 januari 2020 om 10:39
Lieve meiden.
Even een update. Na 5 miskramen leek ik succesvol zwanger met alle medicatie.
Bij de termijnecho ook een mooi hartje en bewegelijk kindje. Alleen waren er wat verontrustende dingen te zien waardoor ik een vlokkentest heb laten doen.
Hij bleek het Edwards syndroom te hebben. Deze kindjes overlijden meestal tijdens de zwangerschap of binnen een jaar na geboorte. Ik heb dan ook besloten de zwangerschap af te breken.
Met bijna 14 weken is hij stil geboren.
Even een update. Na 5 miskramen leek ik succesvol zwanger met alle medicatie.
Bij de termijnecho ook een mooi hartje en bewegelijk kindje. Alleen waren er wat verontrustende dingen te zien waardoor ik een vlokkentest heb laten doen.
Hij bleek het Edwards syndroom te hebben. Deze kindjes overlijden meestal tijdens de zwangerschap of binnen een jaar na geboorte. Ik heb dan ook besloten de zwangerschap af te breken.
Met bijna 14 weken is hij stil geboren.
woensdag 8 januari 2020 om 14:19
Jeetje innerpeace wat enorm verdrietig.....
Wat een tegenslagen krijg jij in dit traject voor je kiezen..... heel veel sterkte gewenst.
Ik hoop enorm dat je -met de tijd- weer de kracht vindt om door te gaan en je doorzettingsvermogen wordt beloond met een gezond en levend kindje. Het is je enorm gegund.

Wat een tegenslagen krijg jij in dit traject voor je kiezen..... heel veel sterkte gewenst.
Ik hoop enorm dat je -met de tijd- weer de kracht vindt om door te gaan en je doorzettingsvermogen wordt beloond met een gezond en levend kindje. Het is je enorm gegund.

zondag 12 januari 2020 om 10:45
Natuurlijk welkom!lezervanboeken schreef: ↑06-01-2020 19:07Hallo allemaal,
Fijn voor je dat je toch de knoop hebt door gehakt! En inderdaad in die 4 maanden kun je toch nog wat dingen op de rit krijgen!
Met de vraag of dat het jezelf wel lukt alleen. Ik snap je twijfel en die vraag heb ik mezelf ook vaker gesteld. Ik ben van mening dat dit echt zeer zeker alleen te doen is!
Heel veel succes in je traject !
zondag 12 januari 2020 om 17:18
@innerpeace Jeetje, wat een onbeschrijflijk naar nieuws.. ik wens je veel sterkte.
@Lovehopeandbelieve dankjewel. Ik denk dat die twijfels soms zelfs nog komen als je kindje er al is, in die moeilijke momenten enzo.
Ik ben me vooral ook aan het afvragen hoe ik dat mijn dochter ga aanpakken. Ze heeft meerdere keren aangegeven dat ze geen broertje of zusje wil en dat ze mama alleen voor haarzelf wil. Ze heeft een redelijke angst om vergeten te worden. Hartstikke logisch natuurlijk, ze heeft het één en ander meegemaakt. Samen werken we daar nu aan, met een beetje professionele hulp. Gelukkig is er nog niks zover, dus dan hebben we nog even, zodat ze voelt dat ze er altijd mag zijn.
Ik had na mijn huisartsenbezoek gewoon een goed gevoel, dus toen wist ik eigenlijk wel dat ik zeker was van m'n zaak. Waar ben jij nu in het traject lovehopeandbelieve?
En hoe staan de anderen erin? Denken jullie er veel over na in het dagelijkse leven?
@Lovehopeandbelieve dankjewel. Ik denk dat die twijfels soms zelfs nog komen als je kindje er al is, in die moeilijke momenten enzo.
Ik ben me vooral ook aan het afvragen hoe ik dat mijn dochter ga aanpakken. Ze heeft meerdere keren aangegeven dat ze geen broertje of zusje wil en dat ze mama alleen voor haarzelf wil. Ze heeft een redelijke angst om vergeten te worden. Hartstikke logisch natuurlijk, ze heeft het één en ander meegemaakt. Samen werken we daar nu aan, met een beetje professionele hulp. Gelukkig is er nog niks zover, dus dan hebben we nog even, zodat ze voelt dat ze er altijd mag zijn.
Ik had na mijn huisartsenbezoek gewoon een goed gevoel, dus toen wist ik eigenlijk wel dat ik zeker was van m'n zaak. Waar ben jij nu in het traject lovehopeandbelieve?
En hoe staan de anderen erin? Denken jullie er veel over na in het dagelijkse leven?

zondag 12 januari 2020 om 19:45
Ik begrijp het, misschien kun je dit ook bespreekbaar maken bij de professsionele hulp hoe je dit het beste kan aanpakken met haar. Misschien hebben zij hier wel tips voor.lezervanboeken schreef: ↑12-01-2020 17:18@innerpeace Jeetje, wat een onbeschrijflijk naar nieuws.. ik wens je veel sterkte.
Ik heb in principe alles gehad. Donorkenmerken zijn door gegeven en dat is begin deze maand besteld. In februari krijg ik de eerste inseminatie dus ben eigenlijk alleen nog maar aan het wachten HahA ik heb er zon zin in

maandag 13 januari 2020 om 18:30
Niet zelf, maar in mijn omgeving wel drie mensen die dat hebben, hebben beide op gewone wijze kinderen gekregen. (Eentje zelfs een beetje ongepland door een morning after-pill heen).
Snap dat het naar is om te horen, maar ik geloof inderdaad dat zolang de andere gewoon ok is (doorgankelijk en zo, maar daar was dat onderzoek juist voor toch?) dat het niet veel uitmaakt. Best kans dat er veel meer vrouwen dat hebben, maar er nooit achter komen juist omdat ze geen problemen hadden.
Snap dat het naar is om te horen, maar ik geloof inderdaad dat zolang de andere gewoon ok is (doorgankelijk en zo, maar daar was dat onderzoek juist voor toch?) dat het niet veel uitmaakt. Best kans dat er veel meer vrouwen dat hebben, maar er nooit achter komen juist omdat ze geen problemen hadden.
dinsdag 14 januari 2020 om 17:40
Innerpeace wat afschuwelijk. Heel veel sterkte met het verlies van je kind.
Lovehopeandbelieve, ja ik heb daar ervaring mee. Na een aantal mislukte iui pogingen onderzoeken gehad en hieruit bleek ook dat een van mijn eileiders compleet dichtzit. Plan lag klaar over het hoe nu verder (nog 3x iui proberen, daarna in januari ivf gaan starten) en toen bleek de laatste iui gewoon aangeslagen te zijn. Ik ben dus het voorbeeld dat het met 1 werkende eileider gewoon kan lukken.
Ben een tijdje afwezig geweest hier. Inmiddels 13 weken zwanger. Het waren hele pittige weken, had de energie niet meer om te forummen. Erg moe en ontzettend misselijk/overgeven. Het gaat nog niet echt top, maar wel iets meer energie gelukkig. Verder is het nog echt beroerd gesteld qua misselijkheid. Ik sleep me nog door de dagen heen.
Nou ja, alles voor het goede doel! Volgende week weer naar het ziekenhuis voor de volgende controle.
Hoop nu weer wat meer mee te kunnen schrijven.
Lovehopeandbelieve, ja ik heb daar ervaring mee. Na een aantal mislukte iui pogingen onderzoeken gehad en hieruit bleek ook dat een van mijn eileiders compleet dichtzit. Plan lag klaar over het hoe nu verder (nog 3x iui proberen, daarna in januari ivf gaan starten) en toen bleek de laatste iui gewoon aangeslagen te zijn. Ik ben dus het voorbeeld dat het met 1 werkende eileider gewoon kan lukken.
Ben een tijdje afwezig geweest hier. Inmiddels 13 weken zwanger. Het waren hele pittige weken, had de energie niet meer om te forummen. Erg moe en ontzettend misselijk/overgeven. Het gaat nog niet echt top, maar wel iets meer energie gelukkig. Verder is het nog echt beroerd gesteld qua misselijkheid. Ik sleep me nog door de dagen heen.
Nou ja, alles voor het goede doel! Volgende week weer naar het ziekenhuis voor de volgende controle.

dinsdag 14 januari 2020 om 20:41
Aahhh vervelend voor je! Hoop dat je je snel beter zult voelen!! Maar zoals je zegt het is voor het goede doel, maar leuk is anders natuurlijk!Enigma82 schreef: ↑14-01-2020 17:40Innerpeace wat afschuwelijk. Heel veel sterkte met het verlies van je kind.
Wat fijn dat ik even mijn ervaring met je kan delen en dat je me gerust gesteld dat je met 1 eileider zwanger bent geworden. Heb je ook hormonen bij gespoten?
Mag ik een brutale vraag stellen? Hoeveel pogingen heb je gehad tot dat je zwanger raakte?
Heel veel succes komende tijd!

donderdag 16 januari 2020 om 23:54
Hier lig ik dan zwaar hyper in bed!!
Er is steeds tegen mij gezegd dat mijn eerste inseminatie in Februari zou zijn. Begin Januari zouden mijn rietjes besteld worden.
Vandaag had ik een belafspraak met de gynaecoloog over mijn eileiders.
Ze vertelde dat mijn rietjes binnen waren
Toen ze ging rekenen gaf ze aan dat ik over ongeveer 4 dagen mijn vruchtbare dagen zou hebben. Morgen beginnen met ovulatietesten en dan ben ik dus bijna aan de beurt!!!
Toen ik ophing moest ik zo huilen van blijdschap terwijl ik nooit huil bijna ..
Ik ben er klaar voor
Er is steeds tegen mij gezegd dat mijn eerste inseminatie in Februari zou zijn. Begin Januari zouden mijn rietjes besteld worden.
Vandaag had ik een belafspraak met de gynaecoloog over mijn eileiders.
Ze vertelde dat mijn rietjes binnen waren

Toen ze ging rekenen gaf ze aan dat ik over ongeveer 4 dagen mijn vruchtbare dagen zou hebben. Morgen beginnen met ovulatietesten en dan ben ik dus bijna aan de beurt!!!
Toen ik ophing moest ik zo huilen van blijdschap terwijl ik nooit huil bijna ..
Ik ben er klaar voor

zaterdag 18 januari 2020 om 09:15
het is ook erg afhankelijk van het traject dat je volgt. Ik heb in totaal een stuk of 10 echo's gehad bij poging 1..(wel NG) Maar ik had dan ook ICSI en eigenwijze eitjes die niet groeien wilde..Lovehopeandbelieve schreef: ↑05-01-2020 22:11Heel erg bedankt!
Hoop dat iemand mij antwoord kan geven die bij Nij Geerten komt of is geweest![]()
leuk dat je eerder kan beginnen, succes!

zondag 19 januari 2020 om 12:15
Hahahaha!
Tot op heden ben ik erg nuchter erin over hoe het lopen gaat enz. Maar ik denk als t eenmaal zover mocht zijn dat ik het ook eng
Ga vinden ...

zondag 19 januari 2020 om 12:17
Heb het nog even na gecheckt want het was me even onduidelijk enz. Maar voor nu hoef ik geen medicatie. Ze gaan het zo natuurlijk mogelijk proberen

Heel erg bedankt! Ben elke dag ovulatietesten aan t doen. Hoop elke dag dat er een gezichtje verschijnt hahaha

maandag 20 januari 2020 om 15:12
Hoi andere Uppies, hoe is het voor jullie om alleenstaand zwanger te zijn? Hoewel ik best een aardig netwerk heb vind ik het soms toch een eenzame weg om te bewandelen. Het is nu eenmaal heel anders dan zwanger zijn met een partner. Ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren. Voel je vrij om een pb te sturen!

maandag 20 januari 2020 om 15:26
Hoi Saar,SaarAlleenstaand schreef: ↑20-01-2020 15:12Hoi andere Uppies, hoe is het voor jullie om alleenstaand zwanger te zijn? Hoewel ik best een aardig netwerk heb vind ik het soms toch een eenzame weg om te bewandelen. Het is nu eenmaal heel anders dan zwanger zijn met een partner. Ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren. Voel je vrij om een pb te sturen!
Ik ben dan wel niet zwanger nog, maar vroeg me af waarom je je zo eenzaam voelt?