Schelden/roepen op straat
zondag 29 december 2019 om 19:06
Een anonieme poll, en als je wilt ben ik ook benieuwd naar de toelichting. Wie van jullie roept wel eens, zonder echte aanleiding, naar mensen op straat ‘hé dikzak’, ‘lelijke oude heks’, ‘wat ben jij lelijk’, etc? En waarom doe je dat?
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 29-12-2019 19:09
5.53% gewijzigd
zondag 29 december 2019 om 19:28
Ja dat vind ik een hele goede vraag... Stel dat ik ergens loop en ik zie bv iemand die morbide obesitas heeft oid die bv ook nog eens lelijk kijkt ofzo; tja dan denk ik gelijk 'jeetje wat een dikke lelijke heks' Ik weet ook niet waar dat vandaan komt, goeie. Uiterlijk is denk ik het eerste wat je ziet? En ja, ik ben niet zo heilig als de meeste op dit forum, ik heb direct een oordeel bij iedereen zijn/haar uiterlijkNummer*Zoveel schreef: ↑29-12-2019 19:20Nou, je hebt in elk geval het fatsoen om het voor je te houden. Maar ik vraag me wel af waarom als eerste iets “uiterlijks” je te binnen als je iemand passeert? Ik ben echt nooit zo bezig met hoe iemand eruit ziet.
zondag 29 december 2019 om 19:28
Be my guest en loop gezellig een weekje met mij mee op straat.minnimouse schreef: ↑29-12-2019 19:27Ja hoor en jij bent weer lekker aan het rellen.
Alsof jij doorlopend uitgescholden wordt als je op straat loopt.
De meeste Belgen die ik ken zijn niet zo Tokkie.
"Dik vet varken" hoor ik ook nog wel eens.
zondag 29 december 2019 om 19:32
zondag 29 december 2019 om 19:35
Ik denk dan eerder iets als “poeh, die heeft zeker een zware dag” oid. Uiterlijk komt echt niet in me op. En niet omdat ik heilig zou zijn, maar echt omdat het me totaal niet bezig houdt.Karl_Marx schreef: ↑29-12-2019 19:28Ja dat vind ik een hele goede vraag... Stel dat ik ergens loop en ik zie bv iemand die morbide obesitas heeft oid die bv ook nog eens lelijk kijkt ofzo; tja dan denk ik gelijk 'jeetje wat een dikke lelijke heks' Ik weet ook niet waar dat vandaan komt, goeie. Uiterlijk is denk ik het eerste wat je ziet? En ja, ik ben niet zo heilig als de meeste op dit forum, ik heb direct een oordeel bij iedereen zijn/haar uiterlijk
zondag 29 december 2019 om 19:37
Het enige dat me bezighoud qua mensen op straat zijn paradijsvogels, die vind ik mooi, de rest is de grijze massa.Nummer*Zoveel schreef: ↑29-12-2019 19:35Ik denk dan eerder iets als “poeh, die heeft zeker een zware dag” oid. Uiterlijk komt echt niet in me op. En niet omdat ik heilig zou zijn, maar echt omdat het me totaal niet bezig houdt.
zondag 29 december 2019 om 19:38
Ik denk wel als iedereen zou zeggen wat hij dacht... dan zou menig mens (inclusief ik zelf) zich iedere avond ik slaap huilen.Nummer*Zoveel schreef: ↑29-12-2019 19:35Ik denk dan eerder iets als “poeh, die heeft zeker een zware dag” oid. Uiterlijk komt echt niet in me op. En niet omdat ik heilig zou zijn, maar echt omdat het me totaal niet bezig houdt.
zondag 29 december 2019 om 19:41
Ik zeg altijd wat ik denk en denk wat ik zeg, maar daar moet ik wel iets voor doen en als ik dromerig over straat loop, dan denk ik niets, dus zwijg ik er toe.
zondag 29 december 2019 om 19:43
zondag 29 december 2019 om 19:44
Iedereen gaat af op het eerste dat je ziet. Zo zijn mensen nu eenmaal, ik ben geen uitzondering.
We stoppen mensen ( wellicht vaak onbewust ) in een hokje. We schatten ze in op grond van o.a. onze eerdere ervaringen.
Maar iets denken en het uitspreken zijn 2 verschillende dingen. En soms sta je voor een verassing omdat je iemand totaal anders had ingeschat.
We stoppen mensen ( wellicht vaak onbewust ) in een hokje. We schatten ze in op grond van o.a. onze eerdere ervaringen.
Maar iets denken en het uitspreken zijn 2 verschillende dingen. En soms sta je voor een verassing omdat je iemand totaal anders had ingeschat.
zondag 29 december 2019 om 19:44
zondag 29 december 2019 om 19:45
zondag 29 december 2019 om 19:45
Ja, raar is dat hè? Ik geef altijd roepend aanwijzingen bij een EK of WK voetbalwedstrijd, maar ik word gewoonweg hondsbrutaal overschreeuwd door het stadionpubliek.
zondag 29 december 2019 om 19:49
zondag 29 december 2019 om 19:53
Dat doet iedereen denk ik wel, en ik zelf ook. Maar we gebruiken wel verschillende hokjes, want dan best wel weer interessant is.Raresnijboon schreef: ↑29-12-2019 19:44
zondag 29 december 2019 om 19:58
Maar echt hè, ben jij met mensen op straat bezig als je daar loopt?Nummer*Zoveel schreef: ↑29-12-2019 19:53Dat doet iedereen denk ik wel, en ik zelf ook. Maar we gebruiken wel verschillende hokjes, want dan best wel weer interessant is.![]()