Napraattopic deel 123
zaterdag 21 december 2019 om 01:00
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 1 januari 2020 om 10:17
https://www.ad.nl/dossier-2020/2020-ing ... ~a3c173ed/
Zo bloedgezellig dat vuurwerk.
Schande, schande en nog eens schande.
Geen bijzonderheden

woensdag 1 januari 2020 om 10:33

woensdag 1 januari 2020 om 10:34
Dat vind ik het toppunt van asogedrag. Vooral het belagen van hulpverleners. Dan ben je toch echt de weg kwijt.Malinois schreef: ↑01-01-2020 09:13Gelukkig nieuwjaar iedereen!
Op 1 januari alleen langskomen om te melden dat het je bevalt hier niet te posten...![]()
Hier was het zoals altijd best rustig. Weinig vuurwerk, in de straat helemaal niets op 1 viurwerkdoosje van ons na. En het knallen hield ook rond een uur of 2 helemaal op. Rest van de nacht nauwelijks iets gehoord. En de pup heeft geen enkele hinder ondervonden van het vuurwerk. Ook heel fijn. Alsof er niets aan de hand was.
Maar wat wordt ik toch intens treurig van al die bekogelde hulpverleners, branden, ruzies, gewonden en andere oud en nieuw ellende. Wie doet nou zoiets?

woensdag 1 januari 2020 om 10:35
YepMaud*de*Braose schreef: ↑01-01-2020 10:34Dat vind ik het toppunt van asogedrag. Dan ben je toch echt de weg kwijt.
woensdag 1 januari 2020 om 10:45
Met hopelijk als eerste politiek besluit een verbod op particulier vuurwerk.
https://nos.nl/artikel/2316917-vader-en ... rzaak.html
De brand die vannacht in Arnhem het leven kostte aan een man van 39 en zijn 4-jarige zoon, is volgens de politie mogelijk veroorzaakt door vuurwerk. Dat kan zijn afgestoken in de ingang van het flatgebouw, zegt de politie, die beelden van de brand onderzoekt.
De brand die vannacht in Arnhem het leven kostte aan een man van 39 en zijn 4-jarige zoon, is volgens de politie mogelijk veroorzaakt door vuurwerk. Dat kan zijn afgestoken in de ingang van het flatgebouw, zegt de politie, die beelden van de brand onderzoekt.
Such fun!1

woensdag 1 januari 2020 om 10:47
Verschrikkelijk. Een bewoner heeft het over een in brand gestoken oud bankstel.MarindaH schreef: ↑01-01-2020 10:45Met hopelijk als eerste politiek besluit een verbod op particulier vuurwerk.

woensdag 1 januari 2020 om 10:59
Ik ben voor een vuurwerkverbod, maar niet vanwege dit soort 'incidenten', hoewel het natuurlijk verschrikkelijk is.MarindaH schreef: ↑01-01-2020 10:45Met hopelijk als eerste politiek besluit een verbod op particulier vuurwerk.
Maar bijv alcohol maakt elk jaar veel meer slachtoffers en niemand vindt dat het verboden moet worden.
En eerlijk: dat snap ik dus niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 1 januari 2020 om 11:05
Schande inderdaad. Ze kunnen beter lekker gaan n**ken.yasmijn schreef: ↑01-01-2020 10:17https://www.ad.nl/dossier-2020/2020-ing ... ~a3c173ed/
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
(HL Mencken)
woensdag 1 januari 2020 om 11:06
In de VS bleek zo’n 100 jaar geleden hoe effectief een alcoholverbod werkte en hoe de misdaad sterk daalde..... oh, nee...
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)

woensdag 1 januari 2020 om 11:08
Laat ze eerst een beginnen met het handdhaven van huidige best al stenge beleid. Echt optreden en met genoeg mankracht.
En goed straffen/hoge boetes en snel recht toepassen. Het lijkt in mijn wijk echt uit de hand te lopen. Nog niet zo erg als in Duindorp maar wat een enge rare mensen en die lopen over vuurwerk heen te mieteren.
Oom agent niet gezien afgelopen week.
Want als ze dat al niet kunnen is zo'n verbod, op iets wat best leuk kan zijn vind ik, helemaal niet te handhaven. Niet met huidige mankracht.
Maar goed, er loopt al een topic over.
Ga daar wel reageren.
En goed straffen/hoge boetes en snel recht toepassen. Het lijkt in mijn wijk echt uit de hand te lopen. Nog niet zo erg als in Duindorp maar wat een enge rare mensen en die lopen over vuurwerk heen te mieteren.
Oom agent niet gezien afgelopen week.
Want als ze dat al niet kunnen is zo'n verbod, op iets wat best leuk kan zijn vind ik, helemaal niet te handhaven. Niet met huidige mankracht.
Maar goed, er loopt al een topic over.
Ga daar wel reageren.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 01-01-2020 11:10
30.06% gewijzigd
woensdag 1 januari 2020 om 11:09
Nee, maar vuurwerk verbieden gaat wel werken?
Ik snap het verschil in geschoktheid vooral niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 1 januari 2020 om 11:13
Niet om het een of ander maar wie verzint het om een oude bank die naar grof vuil moet achter te laten in een portiek terwijl je weet dat het oudjaarsavond is en er vuurwerk word afgestoken.MarindaH schreef: ↑01-01-2020 10:45Met hopelijk als eerste politiek besluit een verbod op particulier vuurwerk.
Wie bedenkt het om daar een bank achter te laten. Daar begint het mee.

woensdag 1 januari 2020 om 11:21
Er gaat zoveel mis in deze redenatie.
Such fun!1

woensdag 1 januari 2020 om 11:22
Ja had die bank maar geen kort rokje aan moeten doen.