Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
tulpje21 schreef:
30-12-2019 21:11
Nee ik ga er niks mee doen, vind het oprecht niet erg. Maar het verbaasde me wel een beetje dus vroeg me af of dit normaal is of dat het toch beetje apart/niet zo netjes is. Wellicht komt het ooit nog ter sprake maar ga er nu niet meer over appen. Heb het gisterenavond betaald.
Achteraf had ik misschien inderdaad iets kunnen zeggen van: oh, 30 euro? Mn hoofdgerecht en drankje was 20 euro toch? Klopt het wel?
Maar heb het nu betaald dus wil er nu niet meer op terug komen. Maar dan weet ik nu dat mijn gevoel dat het toch niet helemaal klopt wel terecht is.
Aan de andere kant snap ik ook best wel dat ze gewoon even makkelijk deden, door 5 delen en klaar. Is heus geen opzet/onwil denk ik. Ik eet vaker met ze en dan splitten we ook. Maar nu had ik wel duidelijk wat minder gegeten natuurlijk.
Volgende keer dus gewoon geld neerleggen. Maar gelang je relatie met deze mensen even navragen hoe het afrekenen is gegaan. Als er 1 iemand was die voorschiet en zegt: ik doe wel een tikkie is het wat anders dan dat iedereen geld heeft neergelegd en 1 iemand jouw deel heeft betaalt. Het is achteraf wel erg ingewikkeld om dat nog na te rekenen. Dan moeten sommige mensen weer meer bijleggen etc.
makreel schreef:
30-12-2019 14:11
Ik laat mijn groente het liefst onverpakt, dan scannen ze het bij de kassa en stop ik het zo in mijn tas. Scheelt toch plastic (dus gierig maar voor het milieu he). Laatst bij de kassa: jongen van de kassa weegt en scant appels, weegt en scant grapefruit, gooit het stukje gember in de vuilnisbak, pakt de prei... Ik zei: wat doe jij nou? Hij zei: ik dacht dat het afval was.

Was jij dat echt of is jouw tweet daarover zo bekend geworden? Dan heb je nu wel verklapt wie je bent.
Ik las ooit van iemand die het toiletpapier woog in de supermarkt want het zwaarste pak had de meeste velletjes.....
MarvelousMrsMaisel schreef:
30-12-2019 21:45
Was jij dat echt of is jouw tweet daarover zo bekend geworden? Dan heb je nu wel verklapt wie je bent.
Ik heb dit ook eerder gelezen, dat de gember weggegooid werd door de jongen achter de kassa, omdat hij dacht dat het afval was.
tulpje21 schreef:
30-12-2019 19:16
Nog een over het splitten vd rekening. Ging gisteren uit eten met 4 vrienden/kennissen. Ik moest helaas eerder weg, afspraak, dus geen tijd meer voor een nagerecht.
We hadden allen hetzelfde hoofdgerecht genomen en ieder 1 drankje. Was dus makkelijk uit te rekenen dat ik 20 euro kwijt was. Had 20 euro, plus 2 euro voor fooi bijv, neer kunnen leggen toen ik wegging, maar dat heb ik niet gedaan. Ik zei: stuur maar een tikkie.
Toen ik wegging hadden de 4 anderen allen een groot nagerecht genomen en een koffie of thee (toen ze dat bestelden was ik er nog). Wellicht daarna nog een drankje, dat weet ik niet.
Later kreeg ik een tikkie voor 30 euro.
Duidelijk dus dat de rekening door 5 gedeeld is. Aan de ene kant snap ik dat, is makkelijk. Aan de andere kant zou het ook netjes zijn dat iemand dan zegt: tulp was eerder weg, heeft maar voor 20 euro gegeten. Dus 20 euro van de rekening halen, rest door 4en delen.
Ik ga er zeker niet moeilijk over doen, was gezellig en lekker. Maar toen ik het tikkie kreeg dacht ik wel even: huh, 30 euro? Dat was een duur hoofdgerecht. Dus wilde bijna appen: klopt dat wel?
Maar niet gedaan, ik kan het prima betalen dus ga niet moeilijk doen. Maar denk dat ik er zelf wel even over na zou denken als iemand minder genuttigd heeft, zeker nu het zo makkelijk uit te rekenen was omdat iedereen zelfde drankje en hoofdgerecht had.
Ik ben altijd van het splitten. En het boeit mij ook totaal niet dat de een dan een duurder gerecht heeft genomen. De ander meer drankjes. De keer daarop ben ik dat.
Maar als iemand eigenlijk de helft van het diner mist, zou ik hier zeker wel rekening mee houden.
tulpje21 schreef:
30-12-2019 22:20
Ik heb dit ook eerder gelezen, dat de gember weggegooid werd door de jongen achter de kassa, omdat hij dacht dat het afval was.
Op twitter eerder gelezen ja maar goed kan nog wel een keer gebeurd zijn natuurlijk.m
OMG mijn partner werkt bij een bedrijf met 4000 man, verdeeld over verschillende locaties, en iemand heeft een "afscheids-email" gestuurd omdat het vandaag zijn laatste werkdag is. En daar stond dus als laatste zin dit in: mochten jullie een blijk van wederzijdse waardering willen tonen kun je me altijd vragen of ik een betaalverzoekje wil sturen. Naar dus ook zo'n 3.950 mensen die hem totaaaaal niet kennen

:rofl:
mindervanmij schreef:
31-12-2019 17:12
OMG mijn partner werkt bij een bedrijf met 4000 man, verdeeld over verschillende locaties, en iemand heeft een "afscheids-email" gestuurd omdat het vandaag zijn laatste werkdag is. En daar stond dus als laatste zin dit in: mochten jullie een blijk van wederzijdse waardering willen tonen kun je me altijd vragen of ik een betaalverzoekje wil sturen. Naar dus ook zo'n 3.950 mensen die hem totaaaaal niet kennen

Ik zou hem 1 cent overmaken
mindervanmij schreef:

Hoe haal je het überhaupt in je hoofd!?
Ik denk dat hij wel zo uitgekookt is om het daarom júist naar alle 4000 man te sturen... onder het mom ‘niet geschoten is altijd mis.’
schorpioentje28 schreef:
28-12-2019 18:43
Daarom zijn duurdere appels tegenwoordig ook vaak alleen als schaaltje van 4 te koop. Los werd er zogenaamd geen dure appel verkocht, maar was de bak wel elke keer leeg 🙃
Mijn moeder zag in de supermarkt ook een keer een vrouw allemaal stickertjes van de appels verwijderen. Ze dacht eerst: “wat is die vrouw nu aan het doen?”
Tot ze zich realiseerde dat ze de appels wilde afrekenen als een goedkoper merk... nou; als je zo aan je spullen moet komen of geld moet uitsparen. Ik snap ook niet dat mensen niet zien dat dit gewoon ordinair jatten/stelen is.
Miss-Pippilotta schreef:
01-01-2020 10:29
Mijn moeder zag in de supermarkt ook een keer een vrouw allemaal stickertjes van de appels verwijderen. Ze dacht eerst: “wat is die vrouw nu aan het doen?”
Tot ze zich realiseerde dat ze de appels wilde afrekenen als een goedkoper merk... nou; als je zo aan je spullen moet komen of geld moet uitsparen. Ik snap ook niet dat mensen niet zien dat dit gewoon ordinair jatten/stelen is.
Er is ook een tijd een actie geweest dat je die stickertjes moest verzamelen, geen idee meer wat je er voor kreeg, is trouwens al minstens 1-2 jaar geleden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
01-01-2020 12:06
Er is ook een tijd een actie geweest dat je die stickertjes moest verzamelen, geen idee meer wat je er voor kreeg, is trouwens al minstens 1-2 jaar geleden
Was dat niet een actiecode die onder die stickertjes stond? Was dat niet toen die Pink Lady appels redelijk nieuw waren?
nlies schreef:
01-01-2020 12:06
Ja dat was met de Pink Lady's volgens mij! Daar kreeg je punten voor die je kon inwisselen voor van alles.
Maar ook in dat geval super asociaal om dan al die stickertjes te rausen....net als die opengescheurde zakken chips vroeger voor de Flippo’s...
mindervanmij schreef:

Ehm, ook naar mensen die hij wel kent is dat een debiel iets.
Naatje2000 schreef:
01-01-2020 13:25
Maar ook in dat geval super asociaal om dan al die stickertjes te rausen....net als die opengescheurde zakken chips vroeger voor de Flippo’s...
klopt, ik heb er wel eens een paar uit een halfleeg krat gevist, die van de appel gevallen waren en ik voelde me al een halve dievegge
Luci_Morgenster schreef:
01-01-2020 13:33
Ehm, ook naar mensen die hij wel kent is dat een debiel iets.

Mijn ding zou dat ook niet zijn idd,maar wellicht dat ze dat zo doen op zijn afdeling, dat weet ik natuurlijk niet.
Ik ben wel nieuwsgierig naar dat verhaal. Er moet haast wel meer achter zitten dan iemand die denkt: ik ga iedereen om geld vragen. Hoe is hij weggegaan?
mindervanmij schreef:
01-01-2020 14:20
Mijn ding zou dat ook niet zijn idd,maar wellicht dat ze dat zo doen op zijn afdeling, dat weet ik natuurlijk niet.
Lijkt me heel raar, iemand gaat weg en mensen gaan dan aan de vertrekkende zelf aangeven dat ze wel wat willen doneren ( waarvoor?) en dan gaat die persoon zelf tikkies sturen?

Er zit op zijn minst eenhele rare denkwijze achter zo'n verzoek, al bij zijn eigen collega's. Laat staan bij een heel bedrijf.

Maar goede voor dit topic. :-D :-D :-D
Ik heb iemand op mijn FB die de kersthuisjes van AH verkocht voor 50 cent per huisje
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Luci_Morgenster schreef:
01-01-2020 14:26
Lijkt me heel raar, iemand gaat weg en mensen gaan dan aan de vertrekkende zelf aangeven dat ze wel wat willen doneren ( waarvoor?) en dan gaat die persoon zelf tikkies sturen?

Er zit op zijn minst eenhele rare denkwijze achter zo'n verzoek, al bij zijn eigen collega's. Laat staan bij een heel bedrijf.

Maar goede voor dit topic. :-D :-D :-D

Ik twijfelde nog want eigenlik is het meer inhalig dan gierig
meisje85 schreef:
01-01-2020 14:24
Ik ben wel nieuwsgierig naar dat verhaal. Er moet haast wel meer achter zitten dan iemand die denkt: ik ga iedereen om geld vragen. Hoe is hij weggegaan?
O ik had begrepen dat collega van de partner "namens hem"dat mailtje had gestuurd. Dus dat partner het niet zelf had gedaan. Gewon flauwekul onderling dus (of nog even een hak zetten)
nlies schreef:
01-01-2020 14:46
O ik had begrepen dat collega van de partner "namens hem"dat mailtje had gestuurd. Dus dat partner het niet zelf had gedaan. Gewon flauwekul onderling dus (of nog even een hak zetten)
Nee dus.
VGM1980 schreef:
01-01-2020 14:28
Ik heb iemand op mijn FB die de kersthuisjes van AH verkocht voor 50 cent per huisje
Erg!
Luci_Morgenster schreef:
01-01-2020 14:47
Nee dus.
opnieuw gelezen, had verkeerd begrepen dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven