Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil jullie allemaal een gelukkig en gezond nieuwjaar toewensen :).

Merk dat ik niet goed ben in reageren maar jullie graag allemaal lees en dat zal ik ook zeker blijven doen, leer er veel van en veel herkenbare situaties.
Gelukkig nieuwjaar!

Baby was onrustig van vuurwerk, dus hij heeft bij mij (en gasten) geslapen, toen om 22u wakker en fles. Om 23u naar bed en toen ging hij gelukkig wel slapen.

Peuter ging normale tijd naar bed, wilden we wakker maken voor 24u. Nou hij lag wel lekker.
Op een gegeven moment zag ik hem op de babyfoon wat bewegen, dus pakte mn kans. Hij wilde wel feestje en vuurwerk. En wat vond hij het prachtig!

Half 2 naar bed maar dat ging hij niet echt, dus maar bij me in bed genomen. Vriend heeft hem in zn eigen bed getilt toen hij naar bed ging.
Hij heeft geslapen tot 10uur!
Gelukkig nieuwjaar!

Peuter is vanaf 19.30 mee naar buiten gegaan. De buurman had nog wat vuurwerk. Vond ze prachtig! Boem riep ze en nog één :proud: Ze heeft zelf nog sterretje vastgehouden en wat gesnoept van de hapjes.
Om 21 uur in bed gestopt en ze heeft doorgeslapen tot 08.30. Wij zijn zelf om 3 uur naar bed gegaan.

Ze zit nu op Disney Mickey Mouse filmpjes te kijken. Vinden het wel prima, papa en mama liggen ernaast bij te komen :facepalm:

Was geslaagd met de buurtjes en lekker dicht bij huis!
Lavendel_12 schreef:
01-01-2020 12:17
Gelukkig nieuwjaar!

Peuter is vanaf 19.30 mee naar buiten gegaan. De buurman had nog wat vuurwerk. Vond ze prachtig! Boem riep ze en nog één :proud: Ze heeft zelf nog sterretje vastgehouden en wat gesnoept van de hapjes.
Om 21 uur in bed gestopt en ze heeft doorgeslapen tot 08.30. Wij zijn zelf om 3 uur naar bed gegaan.

Ze zit nu op Disney Mickey Mouse filmpjes te kijken. Vinden het wel prima, papa en mama liggen ernaast bij te komen :facepalm:

Was geslaagd met de buurtjes en lekker dicht bij huis!
Dat klinkt echt gezellig!
We hadden gister een laat middagdutje van 1545 tot 1715, en toen is ze vrolijk wakker geweest tot 0200. Ze vond het vuurwerk geweldig! Na elk sierstuk dat was afgelopen zei ze 'weg!' en daar moest ik zo omlachen, moest aan de euro's denken die idd in 30 sec weg zijn bij vuurwerk.

Vanochtend om 07 uur even wakker, toen om 9.30 en we stonden om 11 uur op.

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Gelukkig Nieuwjaar!!

Nou bij ons was het niet zo geslaagd. Wat we al hadden verwacht, baby vond de knallen niet zo tof en is tot na 4u wakker geweest waarvan het laatste uur ontroostbaar.
En om 7u was ze gewoon weer wakker. Wij zijn wrakken.

Peuter daarentegen vond het geweldig. We hebben gezellig met elkaar gegeten en na het eten baby op bed en peuter mocht opblijven. In de tuin een vuurtje aan gedaan en sterretjes afgestoken. Ook nog een pot aangestoken en peuter riep toen die klaar was 'wat een herrie'. Om half 9 lag hij lekker te slapen, tot 8u de volgende dag.
Happy new year!!

Hier met vrienden (en hun kids) gevierd. Om 19:00 even een privé showtje met vuurwerk gehouden voor de kinderen. Toen nog spelen en dochter lag er rond 20:30 in. Dwars door alles heen geslapen, totdat wij haar om 1:30 ofzo wakker maakten om naar huis te gaan. Daar sliep ze heel makkelijker verder na even een verhaaltje en wat warme melk.
Door dit intermezzo en het late naar bed gaan, hadden wij echt gehoopt op een uitslaper, maar om 6:00 was ze helemaal present.

Ik had de eerste shift, ben met haar naar beneden gegaan en man heeft me tegen 8:00 afgelost, zodat ik nog wat kon slapen.

Mijn motto is vandaag: deze dag gaat vanzelf voorbij.. #brak
Lasvegas-84 schreef:
01-01-2020 12:25
Happy new year!!

Hier met vrienden (en hun kids) gevierd. Om 19:00 even een privé showtje met vuurwerk gehouden voor de kinderen. Toen nog spelen en dochter lag er rond 20:30 in. Dwars door alles heen geslapen, totdat wij haar om 1:30 ofzo wakker maakten om naar huis te gaan. Daar sliep ze heel makkelijker verder na even een verhaaltje en wat warme melk.
Door dit intermezzo en het late naar bed gaan, hadden wij echt gehoopt op een uitslaper, maar om 6:00 was ze helemaal present.

Ik had de eerste shift, ben met haar naar beneden gegaan en man heeft me tegen 8:00 afgelost, zodat ik nog wat kon slapen.

Mijn motto is vandaag: deze dag gaat vanzelf voorbij.. #brak
Ja dat had ik ook gehoopt....maar hier ook om 6.30 wakker.
Jammer hè.. en overal hoor en lees ik van mensen dat hun kinderen tot 9:00-10:00 uitsliepen. :"-(
Lasvegas-84 schreef:
01-01-2020 14:25
Jammer hè.. en overal hoor en lees ik van mensen dat hun kinderen tot 9:00-10:00 uitsliepen. :"-(
Maar hij doet nu al wel een ongekend middagslaapje sinds 12 uur ja ja ja ja ja:-)
Westerpaviljoen schreef:
01-01-2020 15:19
Maar hij doet nu al wel een ongekend middagslaapje sinds 12 uur ja ja ja ja ja:-)
Succes dan vanavond...

Wij hebben net planet earth met dochter gekeken, aanrader!
Was het ook echt envelop! Planet Earth ga ik onthouden!

Even ego post, want trotse mama natuurlijk en dat mag altijd de hele wereld weten! Dochter begon vandaag in een kleurboek tussen de lijntjes te kleuren. Heel geconcentreerd met stift tussen duim en wijsvinger. Ze is nog geen drie jaar, vindt het zo knap van haar :flirting: Vraag me dan ook af of die buitensporige driftbuien er mee te maken hadden.

Nog ander vraagje: ze heeft dus ab kuur gehad voor dubbele oorontsteking, vandaag de laatste dag, maar ze heeft ook zulke vloeibare ontlasting. Grote hoeveelheden ook. Hebben jullie dit ook wel meegemaakt in combinatie met ab?
Lavendel_12 schreef:
01-01-2020 19:11
Was het ook echt envelop! Planet Earth ga ik onthouden!

Even ego post, want trotse mama natuurlijk en dat mag altijd de hele wereld weten! Dochter begon vandaag in een kleurboek tussen de lijntjes te kleuren. Heel geconcentreerd met stift tussen duim en wijsvinger. Ze is nog geen drie jaar, vindt het zo knap van haar :flirting: Vraag me dan ook af of die buitensporige driftbuien er mee te maken hadden.

Nog ander vraagje: ze heeft dus ab kuur gehad voor dubbele oorontsteking, vandaag de laatste dag, maar ze heeft ook zulke vloeibare ontlasting. Grote hoeveelheden ook. Hebben jullie dit ook wel meegemaakt in combinatie met ab?
Stoer hoor!
Wat knap Lavendel, en wat kan je dan trots zijn hè? Mijn peuter deed dat twee weken geleden opeens (maar die is wel al 3), echt vanuit het niets kleurt ze keurig binnen de lijntjes. Ik ben ook zo trots :love: En ze is zelf ook heel trots, zo leuk om te zien. Steeds als ze iets heeft ingekleurd komt ze het laten zien :)
Wat knap, binnen de lijntjes kleuren!
Zoon is ook 3 maar kleurt het liefst zo groot mogelijk en met zwart :biggrin:

Maar hij is ook niet zo van het kleuren en knutselen :P
Na 8 dagen thuis is rozetje weer bij de kindjes spelen ! Hoezee! Ik heb zowaar zin om de kerstzooi en zolder op te ruimen!
Wat knap lavendel! Dat lukt dochter hier nog niet, al probeert ze het wel, maar zij is wel wat jonger. Ze begint wel steeds beter de stiften vast te houden en ook poppetjes te tekenen.
rosings schreef:
02-01-2020 09:51
Na 8 dagen thuis is rozetje weer bij de kindjes spelen ! Hoezee! Ik heb zowaar zin om de kerstzooi en zolder op te ruimen!
:rofl: Hier ook net klaar met de kerstzooi en de zolder is deze vakantie aangepakt door man! :cheer2: Dochter vermaakt zich ook op het kdv.
Wat leuk lavendel trouwens, van dat kleuren! Rozetje probeerde het ook laatst met een sinterklaaskleurplaat, tot die tijd had ik haar alleen nog maar effen wit papier gegeven om te kleuren, wist ik veel dat ze dat al willen oefenen! Nu heeft ze ook kleurplaten/boeken :)
fiona2018 schreef:
02-01-2020 08:35
Wat knap Lavendel, en wat kan je dan trots zijn hè? Mijn peuter deed dat twee weken geleden opeens (maar die is wel al 3), echt vanuit het niets kleurt ze keurig binnen de lijntjes. Ik ben ook zo trots :love: En ze is zelf ook heel trots, zo leuk om te zien. Steeds als ze iets heeft ingekleurd komt ze het laten zien :)
Nou echt, moest het even kwijt :-D Ze vertelt er dan ook nog bij dat ze de tekening mooi maakt voor oma :flirting: Herkenbaar ik moet ook steeds kijken!

Enige nadeel ze wil kleuren met stiften, dus ik ben druk met het ontwijken van de stift en stift van kinds handen en gezicht te vegen :facepalm: Aan tafel blijven met de stift gaat er niet echt in.
Wat knap die kleurende en tekenende peuters! Peuter is gek op knutselen, maar zover is hij nog niet.

Hier vandaag ook mega trots want eerste volledige luier loze dag zonder ongelukjes op kdv. Hij gaat daar volledig zelfstandig naar de wc. Zo knap. Thuis moest hij poepen, daar doet hij dat nog niet geloof ik. Maar hij moest zo nodig dat de poep er al half uit kwam en dus groot deel op de grond en onder zn schoenen zat. Dat vond hij heel erg. Man en ik beiden meerdere keren benadrukt dat het echt niet erg is. Verder heeft hij thuis wel een poep fetisj. Hij zit zo een half uur op het potje met een boekje te wachten op een poepie. Ik weet niet zo goed of hem daar nou in moet remmen. Vaak komt er uiteindelijk wel een poepie dus ergens lijkt hij het wel goed aan te voelen.
Wat goed knap van jullie kinderen Fiona en Lavendel! Dochter is de laatste tijd niet zo heel erg van het knutselen en ik zie haar niet snel binnen de lijntjes kleuren.

@teckel, dat is toch geen poep fetisj? Lijkt me juist wel fijn een kind die zich een half uur op de wc vermaakt ;-)
@teckel: wat knap! Ik snap dat hij zo'n ongelukje erg vindt. Hij wil het dus ook graag goed doen!

Ik wacht nog geduldig tot peuter iets aangeeft, maar tot nu toe nog steeds nee. Als het voor de zomer niet komt dan gaan we in de zomer actiever mee aan de gang.

Haal net peuter uit de auto, blijft haar broek achter de gesp hangen met als resultaat dat haar broek op de enkels hangt. Ik kwam niet meer bij en zij zit ondertussen te mopperen over dr broek, terwijl ik al lachend het probeer op te lossen :rofl:
Envelop schreef:
02-01-2020 19:20
Wat goed knap van jullie kinderen Fiona en Lavendel! Dochter is de laatste tijd niet zo heel erg van het knutselen en ik zie haar niet snel binnen de lijntjes kleuren.

@teckel, dat is toch geen poep fetisj? Lijkt me juist wel fijn een kind die zich een half uur op de wc vermaakt ;-)
Hahaha ja je hebt gelijk hoor. Het is lekker rustig. Maar vanavond bleef hij dus maar proberen naar mijn idee terwijl hij echt al 2x (waar hij 20 min over deed) super veel had gepoept. En hij doet het steeds voor het naar bed gaan, rete irritant want dan wil ik gewoon hem in bed en zelf de pootjes omhoog haha.
Lavendel_12 schreef:
02-01-2020 19:26

Haal net peuter uit de auto, blijft haar broek achter de gesp hangen met als resultaat dat haar broek op de enkels hangt. Ik kwam niet meer bij en zij zit ondertussen te mopperen over dr broek, terwijl ik al lachend het probeer op te lossen :rofl:
Hahaha ik zit hardop te lachen dit zou mij ook kunnen overkomen inclusief mopperende peuter wat het geheel nog grappiger maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven