Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Ik ben nu 35 en de laatste 2 jaar begint het grijs wat meer op te vallen. Ik begin aan een kant zo net boven mijn oor een grijze baan te krijgen. Ik hoop stiekem dat dit een hele witte/grijze lok wordt en de rest nog een tijdje donkerder blijft. Lijkt mij gewoon gaaf.

Ik heb het nooit geverfd, niet omdat ik een andere kleur wilde, ook niet omdat ik nu de laatste paar jaar grijzer aan het worden ben. Ik vind het teveel gedoe voor iets waar ik geen problemen mee heb.

Gek genoeg krijg ik best veel commentaar omdat ik al grijs word. Terwijl ik weet dat een deel van mijn vriendinnen verft omdat ze al jaaaaaren echt grijs zijn. Maar ja, dat ziet niemand, waardoor ik al jong grijs lijk.

Ik denk er zelf niet veel van als iemand grijs is of het uit laat groeien. Bij dat laatste zou ik misschien in overleg met de kapper er highlights of zo in laten zetten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
30-12-2019 09:46
Ik ben nu 35 en de laatste 2 jaar begint het grijs wat meer op te vallen. Ik begin aan een kant zo net boven mijn oor een grijze baan te krijgen. Ik hoop stiekem dat dit een hele witte/grijze lok wordt en de rest nog een tijdje donkerder blijft. Lijkt mij gewoon gaaf.

Ik heb het nooit geverfd, niet omdat ik een andere kleur wilde, ook niet omdat ik nu de laatste paar jaar grijzer aan het worden ben. Ik vind het teveel gedoe voor iets waar ik geen problemen mee heb.

Gek genoeg krijg ik best veel commentaar omdat ik al grijs word. Terwijl ik weet dat een deel van mijn vriendinnen verft omdat ze al jaaaaaren echt grijs zijn. Maar ja, dat ziet niemand, waardoor ik al jong grijs lijk.

Ik denk er zelf niet veel van als iemand grijs is of het uit laat groeien. Bij dat laatste zou ik misschien in overleg met de kapper er highlights of zo in laten zetten.

Ach, ik heb een collega van rond de 60. Slappe uitgezakte bleke huid, maar wél haar haar elke paar weken rood laten verven (want dat is haar eigen kleur, zegt ze dan, en inderdaad, ze was ooit roodharig). Maar wie houd je dan voor de gek? Of denk je écht dat niemand doorheeft hoe oud je bent? Komt nog bij dat die bepaalde collega haar kapsel niet alleen nooit heeft veranderd in de 20 jaar dat ik haar inmiddels ken, maar zich ook nog steeds hetzelfde kleedt als toen ze 35 was. En zélf ook gelooft dat geen mens haar ouder dan 40 zou schatten... Tja, het is maar wat je jezelf wijsmaakt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Als ze maar gelukkig is. Niks mis mee!
Lacuba schreef:
30-12-2019 18:01
Is ook op zich niks mis mee. Maar ze maakt een karikatuur van haarzelf en dat vind ik jammer. Ze moet als receptioniste op het werk regelmatig pakjes in ontvangst nemen bijvoorbeeld, en dan staat ze tegen die bezorgers (vaak niet ouder dan 25-30 hooguit) te doen alsof ze nog helemaal hip en happening is, terwijl ik dan denk: "geloof je nou oprécht niet dat ze zien dat je bijna 60 bent? "...
pejeka schreef:
30-12-2019 18:06
Is ook op zich niks mis mee. Maar ze maakt een karikatuur van haarzelf en dat vind ik jammer. Ze moet als receptioniste op het werk regelmatig pakjes in ontvangst nemen bijvoorbeeld, en dan staat ze tegen die bezorgers (vaak niet ouder dan 25-30 hooguit) te doen alsof ze nog helemaal hip en happening is, terwijl ik dan denk: "geloof je nou oprécht niet dat ze zien dat je bijna 60 bent? "...
maar je kan toch best hip doen en er slecht uitzien en gewoon weten dat je 60 bent?
Mijn moeder heeft een tijd Renature gebruikt, van Schwarzkopf, ik weet niet of het nog bestaat. Dat brengt de oorspronkelijke kleur van je haar terug in de grijze haren.
Als mijn tijd gekomen is ga ik daar naar zoeken. Voorlopig kom ik er goed mee weg.
Lenteui schreef:
30-12-2019 18:11
Mijn moeder heeft een tijd Renature gebruikt, van Schwarzkopf, ik weet niet of het nog bestaat. Dat brengt de oorspronkelijke kleur van je haar terug in de grijze haren.
Als mijn tijd gekomen is ga ik daar naar zoeken. Voorlopig kom ik er goed mee weg.
ja vroeger had je allemaal van dat soort middelen maar het werkte niet
Lenteui schreef:
30-12-2019 18:11
S-Meds schreef:
30-12-2019 18:08
maar je kan toch best hip doen en er slecht uitzien en gewoon weten dat je 60 bent?
Dat kan. Maar als je dat alles doet terwijl je ontként dat je 60 bent en vooral nog 40 wilt lijken, vind ik het pathetisch.
S-Meds schreef:
30-12-2019 18:12
Het werkte als een tierelier.
S-Meds schreef:
30-12-2019 18:08
Dat bedoel ik!
Lenteui schreef:
30-12-2019 18:45
Het werkte als een tierelier.
Yep toen mijn man en ik pas wat hadden deed hij zijn haar met zoiets. Hij was op zijn 20ste al grijs. Het rook vreselijk vies, een beetje zurig. En gaf een mosgroene gloed over zijn haar. Maar het kleurde wel.

https://www.bol.com/nl/p/grecian-2000-l ... tUQAvD_BwE
Hebben jullie nieuwslezer RTL4 Jan de Hoop gezien? Hij is ineens volledig grijs. Staat hem goed. Stijlvoller dan zijn rood/bruin geverfde haar.
pejeka schreef:
30-12-2019 18:14
Dat kan. Maar als je dat alles doet terwijl je ontként dat je 60 bent en vooral nog 40 wilt lijken, vind ik het pathetisch.
Doet zij dat ook dan? Zeggen dat ze veel jonger is? Of is het je eigen invulling.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
02-01-2020 09:16
Doet zij dat ook dan? Zeggen dat ze veel jonger is? Of is het je eigen invulling.
Cliché, maar je bent zo oud als je je voelt. Hoe hoort een 60-jarige zich dan te gedragen?
...
Anárion schreef:
02-01-2020 10:07
Cliché, maar je bent zo oud als je je voelt. Hoe hoort een 60-jarige zich dan te gedragen?

Ben heel benieuwd :biggrin: .......(ik ben 62)
pejeka schreef:
Wees blij dat ze vrolijk haar werk doet en aardig en grappig doet tegen de bezorgers.

Echt, waar bemoei je je mee
herfstappeltaart schreef:
02-01-2020 09:03
Hebben jullie nieuwslezer RTL4 Jan de Hoop gezien? Hij is ineens volledig grijs. Staat hem goed. Stijlvoller dan zijn rood/bruin geverfde haar.
Oh nee niet gezien, ik roep al jaren dat ik zijn haar veel te hard vind. Een donkere kleur. Ik vond het echt niet mooi.
pejeka schreef:
Misschien heeft ze wel een opgewekte karakter van zichzelf? De een is wat terughoudender en de andere wat drukker. Wees blij dat we niet allemaal hetzelfde zijn. Of moet je jezelf vanaf een bepaalde leeftijd en chagrijnige en bittere uitstraling gaan aanmeten?
Geraldine schreef:
02-01-2020 11:31
Misschien heeft ze wel een opgewekte karakter van zichzelf? De een is wat terughoudender en de andere wat drukker. Wees blij dat we niet allemaal hetzelfde zijn. Of moet je jezelf vanaf een bepaalde leeftijd en chagrijnige en bittere uitstraling gaan aanmeten?
Ik denk het... En dan heeft ze ook nog een wítte huid. Hoe durft ze nog over straat!
herfstappeltaart schreef:
02-01-2020 10:25
Ben heel benieuwd :biggrin: .......(ik ben 62)
Gewoon jezelf blijven hoor herfstappeltaart! ;-) :) Mijn moeder en de rest van mijn familie zijn van onszelf vrolijk en spontaan en maken met mensen van alle leeftijden/kulturen etc...een praatje. We hebben vrienden van verschillende leeftijden. En dat wij 3 jaar geleden in een jaar tijd 2 dierbaren zijn verloren verandert niets aan onze karakter. Ik ben ondanks alle verdriet die ik heb gehad nog steeds een open en vrolijk mens en dat blijf ik ook zo houden wat een ander ook ervan mag vinden.
Lacuba schreef:
30-12-2019 18:01
Eens met je!
Lacuba schreef:
02-01-2020 11:36
Ik denk het... En dan heeft ze ook nog een wítte huid. Hoe durft ze nog over straat!
Ja inderdaad! :O
pejeka schreef:
30-12-2019 17:47
Ach, ik heb een collega van rond de 60. Slappe uitgezakte bleke huid, maar wél haar haar elke paar weken rood laten verven (want dat is haar eigen kleur, zegt ze dan, en inderdaad, ze was ooit roodharig). Maar wie houd je dan voor de gek? Of denk je écht dat niemand doorheeft hoe oud je bent? Komt nog bij dat die bepaalde collega haar kapsel niet alleen nooit heeft veranderd in de 20 jaar dat ik haar inmiddels ken, maar zich ook nog steeds hetzelfde kleedt als toen ze 35 was. En zélf ook gelooft dat geen mens haar ouder dan 40 zou schatten... Tja, het is maar wat je jezelf wijsmaakt.

Het geeft haar een goed gevoel en dat straal je dan ook uit. En dat maakt een mens mooi.
Maleficent schreef:
02-01-2020 09:16

Zo te lezen vooral veel van het laatste.
anoniem_391696 wijzigde dit bericht op 02-01-2020 11:54
6.30% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven