Stiefkinderen vriendin en de verjaardagen

03-01-2020 22:23 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een goede vriendin van mij heeft sinds een jaar een nieuwe relatie. Ze heeft zelf al een zoon uit een vorige relatie en heeft er nu twee stiefkinderen (<10 jaar) bij. Ik heb die kinderen totaal drie keer gezien en nu is er een over twee weken jarig en wij zijn uitgenodigd.

Is het vreemd dat ik hier helemaal niet op zit te wachten?

Zouden jullie wel of niet gaan?
Waarom zit jij er niet op te wachten?
Ze vieren een verjaardag en jij bent uitgenodigd.

Hoe zij gezinswijs invulling geven aan hun nieuwe relatie is jouw zaak niet.
Ik zou overslaan.
Wel een beetje vreemd van je. Zij horen nu bij haar leven. Tijdelijk of voor de eeuwigheid. Ga erheen, klein cadeautje, blijf een uurtje of langer als het leuk en gezellig is.
Nee, ik zou niet gaan. Kinderverjaardagen laat ik (op twee uitzonderingen na) sowieso aan mij voorbij gaan. De hel op aarde!
Misschien moet je je er overheen zetten.
Ik begrijp ergens de vraag, maar ze willen je er kennelijk graag bij hebben.
Kost je een uur van je leven en je hebt de kinderen gelijk 4x gezien en je vriendin blij gemaakt.
Ga je wel naar de verjaardag van haar zoon?
The time of my thought is my own to spend
Ik zou wel gaan. Ik zie de stiefkinderen van een vriend van ons ook gewoon als onderdeel van dat gezien en ze zijn me inmiddels net zo lief als de andere kinderen.
Mijn vriend en ik zijn ook nog steeds goed bevriend met haar ex. Ze zijn uit elkaar gegaan omdat zij niet meer wilde en hij heeft nog steeds verdriet. En ik vind het misschien nog wel te vroeg en zo vaak heb ik die kinderen niet gezien. Als ik binnen kom lopen weten ze mijn naam denk ik niet eens. Daarom houdt het me tegen.
Ik ga wel naar de verjaardag van haar zoon. Die ken ik al vanaf zijn geboorte.
Sjiraf schreef:
03-01-2020 22:30
Mijn vriend en ik zijn ook nog steeds goed bevriend met haar ex. Ze zijn uit elkaar gegaan omdat zij niet meer wilde en hij heeft nog steeds verdriet. En ik vind het misschien nog wel te vroeg en zo vaak heb ik die kinderen niet gezien. Als ik binnen kom lopen weten ze mijn naam denk ik niet eens. Daarom houdt het me tegen.
Dus je straft haar door niette komen. Waarom nog bevriend dan?
Sjiraf schreef:
03-01-2020 22:31
En dan niet naar die 2 anderen. Hoe ongemakkelijk zal dat zijn.
apppie schreef:
03-01-2020 22:26
Nee, ik zou niet gaan. Kinderverjaardagen laat ik (op twee uitzonderingen na) sowieso aan mij voorbij gaan. De hel op aarde!
Eens. Je bent niets verplicht toch.
Dan heb je toch "een andere afspraak" en kan je "helaas" niet komen. Kind overleeft het wel.
Sjiraf schreef:
en zo vaak heb ik die kinderen niet gezien. Als ik binnen kom lopen weten ze mijn naam denk ik niet eens. Daarom houdt het me tegen.
Dan zou ik het helemaal laten gaan.
Je hebt dus een oordeel. Laat oma thuis haar leven niet aan jou wat te vroeg is of niet.
Zij proberen stiefkinderen een gelijkwaardige plek in het nieuwe samen gestelde gezin te geven en daarom geven ze een verjaardag.
Je gaat voor je vriendin niet voor de kinderen. Als je haar belangrijk vind zou ik dus gaan
where ever you go, go with your heart
Ik had vorig jaar hetzelfde met een van de stiefdochters van een vriendin. Ik heb het haar gewoon eerlijk voorgelegd, zo van joh ik twijfel een beetje of ik wel zal komen omdat ik verder dat meisje niet echt ken. Mijn vriendin begreep de twijfel volledig en liet het aan mij over. Ze zou het leuk vinden als ik zou komen zodat ik haar ook wat beter kon leren kennen, maar snapte het ook als ik niet zou komen omdat het een beetje raar voelde naar een verjaardag te gaan van iemand die mij ook niet kent. Ik ben uiteindelijk wel gegaan omdat ik het nieuwe gezin van mijn vriendin wil leren kennen en me voor haar in het contact wil verdiepen (haar 2 eigen kinderen ken ik heel goed, de 2 stiefdochters wonen daar om het weekend en zie ik dus niet zo vaak). Het was erg gezellig en voelde eenmaal daar gewoon als elke andere verjaardag bij haar thuis. Ik heb ondertussen nog steeds geen band met haar stiefdochters want ik zie ze bijna nooit, maar ik ben blij dat ik wel gegaan ben omdat mijn vriendin het erg waardeerde.

Als het een goede vriendin is zou ik het dus gewoon bespreken en doen waar jij je het beste bij voelt.
Andere gezinsvormen dan de traditionele ‘vader-moeder-kinderen’ komen meer en meer voor. Samengestelde gezinnen zijn al lang geen uitzondering meer.

Voor de kinderen is het al lastig genoeg om om te gaan met de keuzes van hun ouders. Als omgeving doe je geen positieve bijdrage om dan nog eens te benadrukken dat jij wat van die keuzes vindt.

Er is een kind jarig dus is het feest.
Meer hoef jij er niet van te maken.
Maar dat gaat ook niet komen als je niet gaat, dat ze jou kennen en jij hen.

Ik snap dat het gevoelig kan liggen bij de ex (en jullie vriend) maar je hoeft het hem toch niet te zeggen? Ik heb het dan niet over liegen maar meer over verzwijgen. Wat niet weet, wat niet deert. Ik zou een uurtje gaan, klein cadeautje mee en verder niet teveel woorden aan vuil maken.
biekoe wijzigde dit bericht op 03-01-2020 22:39
4.43% gewijzigd
ik ga sowieso niet op verjaardagsvisite van kinderen van vrienden. Dus helemaal niet voor de verjaardag van stief- of bonuskinderen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Sjiraf schreef:
En wat heeft dit te maken met de uitnodiging van je vriendin voor haar stiefkind van haar vriend die zij al weer een jaar heeft? Het is dus al langer dan een jaar uit!
Sjiraf schreef:
Het is toch niet aan jou om het te vroeg te vinden? Zij heeft haar vorige relatie verbroken, zij is een nieuwe relatie aan te gaan, ik vind het heel belerend overkomen om dan demonstratief niet te komen omdat JIJ het te snel vindt.

Vervelend dat hij er nog steeds verdriet van heeft, maar dat staat er in mijn ogen los van.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ze kennen je niet.
Waarom zou je dan gaan?

Als ik naar een verjaardagsfeest ga is dat toch écht voor de jarige.
En niet omdat een vriendin of een vage kennis toevallig in dat huis woont.

Ik ga dus niet één of ander totaal onbekend kind dat mij ook niet kent zijn verjaardag vieren.
Sjiraf schreef:
03-01-2020 22:31
Ik vind dat je het dan niet kan maken om niet naar deze verjaardag te gaan. Of alle kinderen wel of alle kinderen niet. En dit is nu ook haar (stief)kind. Take it or leave it.

Jij bent het niet mee eens hoe het is uitgegaan en dat verwijt je haar. Laat de kinderen daar niet de dupe van zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven