PFFFFF Daten anno nu

04-01-2020 18:39 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben sinds kort weer op de 'dating markt' maar jee wat valt dat tegen zeg. Ben ik nou echt de enige die merkt dat een man super veel interesse toont, geïnteresseerd is, er 'helemaal voor je wil gaan' maar ondertussen blijft vissen in de vijver van de vrijgezelle dames? En als ik ze daarmee confronteer zijn ze boos en verontwaardigd.

Voorbeeld: Heb twee super leuke dates gehad. Maar merk dat hij na de date, de volgende dag en echt wel meerdere uren per dag nog op de dating site zit. Ik vind daar wel iets van en denk … richt die aandacht dan op mij na je mooie woorden. Ik heb er iets van gezegd en meneer gooit direct de handdoek in de ring. Doe ik iets verkeerd?
WeBey schreef:
05-01-2020 10:40
En als ik naar mezelf kijk, als een vrouw na 2 dates al ervan uitgaat dat ik exclusief met haar bent en niet meer rondkijkt zou ik ook de heuvels inrennen :-)

Maar waarom zou je nog moeten rondkijken dan, heb je nou interesse in die eerste vrouw of niet?

En wat zeg je dan tegen die eerste vrouw als je een tweede tegenkomt? "Sorry Truus, ik had oprecht interesse in je maar er kwam een beter exemplaar voorbij dus jij valt af. Doei hè."

Ik ben hier te oud voor denk ik.
Julus schreef:
05-01-2020 10:51
Ja ik. Zie hierboven.
Excuses voor de mosterd dan. ;) ogen nog wat slaperig. :)
Merrick schreef:
05-01-2020 11:18
Excuses voor de mosterd dan. ;) ogen nog wat slaperig. :)
Geeft toch niks? Alleen maar mooi dat je het bevestigt. Het geeft te denken.
RikM schreef:
05-01-2020 10:56
Maar waarom zou je nog moeten rondkijken dan, heb je nou interesse in die eerste vrouw of niet?

En wat zeg je dan tegen die eerste vrouw als je een tweede tegenkomt? "Sorry Truus, ik had oprecht interesse in je maar er kwam een beter exemplaar voorbij dus jij valt af. Doei hè."

Zeiden ze maar iets. Je mag er zelf naar vragen en bij Gods gratie krijg je dan een antwoord. Het is blijkbaar te lastig om eerlijk te zijn. Waarschijnlijk omdat ze zelf ook weten dat ze niet netjes bezig zijn.
Dat is iets wat ik ook niet begrijp. Ik ben ook geen mega dater. Wil iemand eerst wat beter leren kennen, in hoeverre dat mogelijk is, via de app of de telefoon. Ze weten dus dat mijn intenties geen ONS of FwB zijn. En als het dan heel leuk klikt … waarom niet eerst onderzoeken of er meer in zit door leuke dingen te gaan doen dan dit met meerdere dames tegelijk?
Mooie woorden, achteraf te mooi. Begon al voor de eerste date. Alsof ik de mooiste en leuke vrouw ben. Ging daar altijd met een knipoog op in … nam hem niet serieus maar wellicht was dat een Red Flag die ik heb gemist. Ben nog niet zo bedreven in het daten en ben er eerlijk gezegd al weer redelijk klaar mee...
Miesje71 schreef:
05-01-2020 11:24
Dat is iets wat ik ook niet begrijp. Ik ben ook geen mega dater. Wil iemand eerst wat beter leren kennen, in hoeverre dat mogelijk is, via de app of de telefoon. Ze weten dus dat mijn intenties geen ONS of FwB zijn. En als het dan heel leuk klikt … waarom niet eerst onderzoeken of er meer in zit door leuke dingen te gaan doen dan dit met meerdere dames tegelijk?
Ik heb mijn huidige echtgenote ook online ontdekt. En ik had ook meerdere lijntjes uitstaan en wat scharrels. Mijn lief deed hetzelfde. Het is een manier om de kans op de ware te vergroten.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
RikM schreef:
05-01-2020 10:35
Je kunt aan de reacties in dit topic wel zien dat de meeste mensen dit dus volstrekt normaal vinden. Mensen zijn een soort wegwerpartikelen geworden, en stel je toch eens voor dat je even zonder zit. De volgende moet al klaarstaan, voor het geval de huidige niet voldoet.

Het daten anno nu is echt helemaal niets voor mij. Ik vind het hele concept van mensen wegswipen in een app al bizar. Alsof je op een veemarkt staat, op zoek naar een geschikte koe.
Verzuurd naar de wereld kijken is er altijd al geweest. Als de dingen niet lukken of niet gaan zoals je wil dat ze gaan is het ook gemakkelijker om het systeem maar de schuld te geven.

Hier in de westerse wereld hebben we de luxe dat we zelf een partner uit mogen kiezen voor een relatie. Het is niet al voor ons bedacht door familie...

Aps maken het niet meer of minder een vleeskeuring dan in de kroeg of op straat. Het is een populaire uitroep gemaakt door mensen waar het niet bij lukt om iemand te vinden maar die wel graag een relatie willen. Op straat de liefde van hun leven tegenkomen lukt niet maar ook op de app hebben ze schijnbaar weinig succes.
Terwijl die app’s en websites enkel je poel om in te vissen vergroten en je dus juist meer kans op liefde zou moeten hebben.

Wat je zegt we leven in een wegwerpmaatschappij. Dat klopt helemaal maar niet als het op daten aankomt. Want je kan immers niks wegwerpen wat je nog niet bezit.
Mensen gooien wel erg snel de handdoek in de ring als het om relaties gaat die al langer duren en waar zelfs kinderen bij betrokken zijn. Het gemak waarbij hier op viva wordt geadviseerd ach voor hem 3 anderen terwijl er eigenlijk helemaal niet zo heel veel aan de hand is.

Het uitzoeken van een partner is iets dat je zorgvuldig moet doen. Maar zonder door te slaan in je verwachtingen. En dat is echt niet makkelijk. Het is vaak een kwestie van al doende leert men.
Als ik op date ga 2 keer en het klikt verwacht ik idd ook niet dat hij nog met anderen gaat daten hoor. Waar is die man dan naar op zoek
Trien, wat een aanmatigende post. En dat voor iemand die haar liefde ook online heeft leren kennen.
Julus schreef:
05-01-2020 10:49
Misschien ben ik heel raar, maar met mijn exen was het na date 1 beklonken. Van beide kanten. En dat is dus mijn referentiekader. Je kunt gerust iets gaan drinken met een ander, maar dan ga je dus niet voor die eerste. Niet vol overtuiging. En dan wordt het ook niks.
Dat inderdaad.
Ik wist het zelf niet gelijk bij date 1, vriend wel, maar ik date maar één persoon tegelijk. Daar ligt de focus. Als dat niks wordt, staat het internet vol met andere mogelijke geschikte dates hoor.

Een vriendin van me heeft 9 maanden dezelfde date gehad, zij verliefd en in relatiemodus maar durfde niet te vragen of ze een relatie hadden want ze wilde hem niet onder druk zetten. Na 9 maanden bleek meneer nog steeds niet exclusief te willen zijn...

Ik snap dat hele stuk niet van geen druk zetten en maanden met Jan en alleman daten om zeker te zijn dat dit de leukste is. Je date en je vindt elkaar leuk genoeg voor een vervolg of niet. Mocht je bij date 5 ontdekken dat dit het toch niet is, is het dan zo'n ramp dat je een maandje van de markt af geweest bent?
Maar daar loop ik nu dus ook tegenaan... waarom niet eerst met één date, mits het klikt en je het leuk hebt natuurlijk, samen verder kijken of er meer in zit, leuke dingen doen. Lijkt me ook erg vermoeiend met meerdere mannen tegelijkertijd te daten. En het doet, ook al probeer ik dat los te laten, toch iets met je zelfvertrouwen.
@fluttershy helemaal met je eens! Tenzij je niet op zoek bent naar een relatie, dan is het wat anders als je dat maar eerlijk aangeeft dan. Ik was duidelijk in mijn intenties.
Nee, maar dan heb je het wel een eerlijke kans gegeven. Dat het alsnog niks wordt is dan jammer, maar het gaat hier om kwaliteit voor kwantiteit vind ik. Liever 5 hele fijne dates met iemand met potentie , dan in het wilde weg daten terwijl je liever thuis was gebleven. En wat dan alsnog niks oplevert.

Ik wil ook weten waar ik aan toe ben. Als het goed is/zit wil die ander dat ook. Zoniet, dan weet je genoeg.
Miesje71 schreef:
05-01-2020 11:37
@fluttershy helemaal met je eens! Tenzij je niet op zoek bent naar een relatie, dan is het wat anders als je dat maar eerlijk aangeeft dan. Ik was duidelijk in mijn intenties.
Degenen die daar niet eerlijk over zijn hebben dan een leuke tijd gehad. Zonder commitment. Dat zal de redenering zijn. Liever die leuke dingen en de seks, dan niks.
Julus schreef:
05-01-2020 10:49
Misschien ben ik heel raar, maar met mijn exen was het na date 1 beklonken. Van beide kanten. En dat is dus mijn referentiekader. Je kunt gerust iets gaan drinken met een ander, maar dan ga je dus niet voor die eerste. Niet vol overtuiging. En dan wordt het ook niks.
Maar het zijn wel allemaal exen... ga je dan eigenlijk niet te snel voor een man die toch niet zo heel goed bij je past?

Ik riep het ook altijd hoor als ik niet gelijk een klik voel of verliefd ben dan is het hem niet.

Maar bij mijn vriend duurde het eindeloos tot ik echt verliefd was. Hij was leuk, sexy en grappig maar verliefd, nee. En toen ineens was het er en is het ook nooit meer weg gegaan.

Hij heeft wel eens gezegd dat hij mij in de kroeg nooit aan had durven spreken. Ik was waarschijnlijk te verlegen geweest hem aan te spreken maar hij heeft de mooiste ogen die ik ooit heb gezien, dus daar had ik zeker wel even in gekeken.
Julus schreef:
05-01-2020 11:30
Trien, wat een aanmatigende post. En dat voor iemand die haar liefde ook online heeft leren kennen.
Hoezo aanmatigend?
Vreemde redenatie en het verloop van mijn relaties doen verder niet terzake.
RikM schreef:

Omdat je na 2 dates realistisch gezien nog niet kan zeggen of dit de dame (of heer) is waarmee je een relatie wil opbouwen. De periode daarna gaat er ook om te kijken of iemand bij je past, qua principes etc. Maar ook om te kijken of er geen rode vlaggen zijn.
Zo had ik zelf een tijd geleden gemist dat een dame wel heel veel dronk, waar we ook waren (een beetje Fun Bobby in Friends)

Daarom is er niets mis mee om in het prille begin ook nog wat rond te kijken. En dan niet met honderden tegelijk, maar 1 of 2 anderen. Simpelweg om te kijken welke date het beste bij je past.
Julus schreef:
05-01-2020 11:44
Vreemde redenatie en het verloop van mijn relaties doen verder niet terzake.
Ik vraag me af welk deel je dan vreemd vindt.

Nee voor mij niet, voor jou wel. Jij wil heel graag een vriend maar het lukt schijnbaar niet erg een leuke te vinden.
Gaan zitten zeuren en mokken over de moraal van de huidige generatie mannen gaat je in elk geval niet verder helpen.

Maar goed er zijn wel dingen die ik opvallend vind aan het daten. En het gemak waarbij mensen compleet genegeerd en geblokkeerd worden.
Miesje, kom anders meeschrijven in het unhappy singlestopic. Daar zitten singles die ( af en aan) daten.
isa__88 schreef:
05-01-2020 10:42
Mwah na 2 dates weet je soms ook nog niet wat je van de ander vind toch of dat je er een toekomst in ziet, alleen dat je het Bijv gezellig hebt met elkaar.

Juist als je vrijgezel bent vind ik het niet zo gek om met meerdere te daten als je mee uit word gevraagd.

Stel ik download tinder, heb een paar matches en 4 mannen vragen mij op date en ik heb met allemaal redelijk leuke gesprekken. Dan is het toch niet zo gek dat je met allemaal een drankje gaat doen, eventueel een tweede date mocht je het gezellig hebben. Dan kijken met wie je de beste klik hebt? En daar date je mee verder.

Of begrijp ik het daten niet... :idee:
Precies dit, ik snap je heel goed! Ik heb gerust 2/3 dates in één week (fases). Dan gaat het alleen om een kennismaking in IRL.
Soms ook een tweede date en dan kijk ik wel weer verder wie ik het leukste vind. Ik zou eerder paniek krijgen van een man die na 2 dates zegt ik wil serieus, terwijl je elkaar amper kent. Het is zeker niet bij gebrek aan beter om met meerdere af te spreken, maar gewoon te zien of die persoon in het echte leven ook leuk is.

Oh ja, ik zou het niet raar vinden als de mannen met wie ik date, dit ook doen. Je bent pas exclusief / serieus / hoe we dat ook noemen als je dat naar elkaar hebt uitgesproken. Je kan niks zo maar verwachten in deze wereld. You want it, ask for it.
RikM schreef:

Maar waarom zou dat laatste verkeerd zijn? Je hebt het wel over een potentiële relatie / levenspartner, dus waarom zou je dan niet voor ‘het betere exemplaar gaan’? Ik zou ook willen dat iemand voor mij gaat vanwege mijzelf, niet omdat ik toevallig iets eerder was.

Overigens ben ik ook niet van het daten met meerdere mensen tegelijkertijd en ook ik heb vaak ook meer dan 2 dates nodig om te bepalen of ik interesse heb of niet. Als iemand dan druk op me zet, ben ik weg.
Miesje71 schreef:
04-01-2020 18:53
Mevr. Kakel @ vond het leuk om onze eerdere gesprekken terug te lezen. Ben zelf niet meer aktief op de dating site maar zag dat hij steeds online was … na onze twee super dates. snap ik niet
Misschien las hij ook wel gewoon dingen terug, of mailde hij andere vrouwen waar hij contact mee had dat hij niet meer beschikbaar is, of hij zocht gewoon lekker verder?

kan allemaal, maar niets zo onaantrekkelijk als iemand die alles van je nagaat terwijl ze zelf ook dus gewoon op de datingsite zit :rofl:

Doe niet zo bezitterig, zo rent elke vent gillend weg
ViveMarie schreef:
05-01-2020 12:24
Oh ja, ik zou het niet raar vinden als de mannen met wie ik date, dit ook doen. Je bent pas exclusief / serieus / hoe we dat ook noemen als je dat naar elkaar hebt uitgesproken. Je kan niks zo maar verwachten in deze wereld. You want it, ask for it.
Ik denk dat het ook wel normaal is om op de eerste dates uit te spreken wat voor jou belangrijk is.
En het is maar net in welke woorden je het brengt hoe het dan overkomt.

Ik gaf het wel aan in de zin van: wanneer het aankomt op sex dan is het voor mij persoonlijk wel vanzelfsprekend dat we vanaf dat moment exclusief verder daten. En no hard feelings als dat voor jou niet is maar dan moeten we gewoon concluderen dat we te verschillend in het leven staan en we niet bij elkaar passen.

Dan hou je het dicht bij jezelf maar geef je wel een duidelijke grens aan. En dan kan een man meegaan in de grens of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven