Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Hier vind je het vorige topic: klik.
Hallo

Ik hoop dat jullie wat inspiratie voor me hebben.Ik ben op zoek naar een leuke jongensnaam die niet veel voorkomt, maar ook niet te apart is. Onze eerste zoon heet Yorian, dus kom maar op met alle tips.

liefs Caatje
Komt 'ie;

Yoran (lijkt erg op jouw naam..!)

Kian

Mika

Deze namen heb ik hier al eerder geopperd....

Stonden hoog op ons lijstje maar zijn het niet geworden.

Succes!
quote:

Hallo

Ik hoop dat jullie wat inspiratie voor me hebben.Ik ben op zoek naar een leuke jongensnaam die niet veel voorkomt, maar ook niet te apart is. Onze eerste zoon heet Yorian, dus kom maar op met alle tips.

liefs Caatje Myrdinn

Espen of Esper

Melle

Wander

Zeger

Viggo

Christon

Filemon

Quintijn

Kiran

Rivas

Maxim

Sivar

Leander

Ingmar

Ceder

Graag hoor ik wat je hier van vind!
Reactie op bericht van de naam Yorian;

Norman (spreek uit als Normen)

Roemer

Melle

Milo

Silas

Silvan

Silvijn

Groetjes Senne
Hallo,

Mijn man wil graag onze kinderen vernoemen. Zijn vader heet Wiebe, heeft iemand een leuke naam die hier wat op lijkt maar toch ook niet zo oud bollig is...!
Myrdinn    Mwww beetje te apart..

Espen of Esper Vind het wel leuk, man niet

Melle  Denk dan meteen aan Van nelle, dus nee

Wander Zo heettte mijn ex-baas en was vreslijke vent

Zeger mww

Viggo Nee

Christon Nee

Filemon Nee

Quintijn Het kindje van mijn beste vriendin zo

Kiran Mijn favo, man minder enthousiast. (dacht meteen aan Tiran)

Rivas mwah

Maxim Nee

Sivar Nee

Leander Nee

Ingmar Vind het welleuk, maar beste vriend heet zo

Ceder Nee

Graag hoor ik wat je hier van vind!

Ik vind jongensnamen erg moeilijk, en als ik namen mooi vind is man lief minder enthousiast.
Norman (spreek uit als Normen) Nee

Roemer Nee

Melle Zie boven

Milo Mwah

Silas nee

Silvan Mijn favo, maar man lief twijfelt

Silvijn

Nee
Hoi,

Thanxx voor jullie reacties. Heb hier de favo's van mijn man, graag jullie reacties.

Thycho

Jaylen

Ronan

Ik ben nu 17 weken zwanger en dus alvast over namen aan het nadenken. Wat vinden jullie voor Nathan voor een jongen en Linde voor een meisje?

Over de laatste twijfel ik nog wel een beetje of ie niet te hippie is en in het Engels is het ook niet echt uit te spreken. Maar vriend vindt 'm erg mooi...
Caatje2 ik vind Ronan heel mooi!
quote:

Hoi,

Thanxx voor jullie reacties. Heb hier de favo's van mijn man, graag jullie reacties.

Thycho mwah.Doet me denken aan Tygo Gernands. Wel een lekker ding trouwens

Jaylen, mwah, hou niet zo van "amerikaanse" namen

Ronan doet me denken aan ronan keating en dat vind ik niet zo'n leuke vent

quote:

Ik ben nu 17 weken zwanger en dus alvast over namen aan het nadenken. Wat vinden jullie voor Nathan voor een jongen en Linde voor een meisje?

Over de laatste twijfel ik nog wel een beetje of ie niet te hippie is en in het Engels is het ook niet echt uit te spreken. Maar vriend vindt 'm erg mooi... persoonlijk vind ik nathan echt vre-se-lijk (sorry), Linde vind ik wel leuk. Ik vind Linda trouwens echt een hele lelijke naam, terwijl het maar één letter verschilt!
quote:

Hoi,

Thycho vind ik wel leuk maar zou ik schrijven als Tycho (persoonlijk vind ik Viggo leuker!)

Jaylen niet mijn smaak ik hou niet zo van "Dj- namen...."

Ronan wel aardig, betekend overigens zeehondMaar goed wat ik ervan vindt is natuurlijk totaal niet van belang het is tenslotte jullie kindje!

Wat vind je anders nog van:

Rubin

Cuno

Jelmar

Kian

Camiel

Micha

Rowin

Valentijn
quote:

Over de laatste twijfel ik nog wel een beetje of ie niet te hippie is en in het Engels is het ook niet echt uit te spreken. Maar vriend vindt 'm erg mooi...

off topic: Linde vind ik echt helemaal top!

on topic: Nathan vind ik wel okay, ik heb niet zoveel met die naam en ik hou niet zo van Engelse namen

maar nogmaals het boeit niet zo van ik ervan vind het is tenslotte JULLIE kindje!!
quote:

Hallo,

Mijn man wil graag onze kinderen vernoemen. Zijn vader heet Wiebe, heeft iemand een leuke naam die hier wat op lijkt maar toch ook niet zo oud bollig is...!

Ik hou persoonlijk niet zo van vernoemen maar ik vind wel dat als je vernoemt je goed moet vernoemen en dus letterlijk en niet van als je de letters door elkaar husselt krijg je een leukere naam maar ik heb wel vernoemd...  als je de naam niet mooi genoeg vind als roepnaam zou ik het als 2e naam gebruiken, maar goed das persoonlijk...

Nu over Wiebe (ik vind het op zich best een geinige naam trouwens)

Wiebe stamt af van Wibe en dat is de verkorte vorm van namen die beginnen met Wil- en eindigen op -brecht of -bert dus bijvoorbeeld Wilbrecht, Wilbert etc of zelfs Willibrord Dus als je iets anders wilt zou het in die richting moeten maar eerlijk gezegd maakt dat het alleen maar oubolliger.....

Ik zou het dus bij Wiebe laten, desnoods als 2e naam en een andere roepnaam kiezen... succes
Hahaha grappig Revival dat je ook zo denkt over Linde/Linda. Dat heb ik precies hetzelfde.

Nathan vind ik op zich wel mooi maar ik lees echt dat veel mensen het helemaal niks vinden. Bovendien kom ik zelf uit Amsterdam en ik ben ook wel bang voor een erg 'plat Amsterdamse' uitspraak...

Anouk ook bedankt voor je reactie! Mijn oma heet Elizabeth en dat vind ik trouwens wel een hele mooie naam om te vernoemen. Helaas denkt de rest van onze hoofdstad dat ook en struikel je hier over de Eliza's/Elisa's en Lisa's / Liza's...
quote:

quote: Waterkipje30 reageerde

on topic: Nathan vind ik wel okay, ik heb niet zoveel met die naam en ik hou niet zo van Engelse namen Nathan kan je toch ook in het Nederlands uitspreken...? De enige Nathan die ik ken, spreek je op z'n Nederlands uit, dus zo lees ik hem ook altijd. En zo vind ik hem ook leuk, op z'n Engels vind ik hem ook niet zo...!

maar nogmaals het boeit niet zo van ik ervan vind het is tenslotte JULLIE kindje!!
quote:

Hahaha grappig Revival dat je ook zo denkt over Linde/Linda. Dat heb ik precies hetzelfde.

Nathan vind ik op zich wel mooi maar ik lees echt dat veel mensen het helemaal niks vinden. Bovendien kom ik zelf uit Amsterdam en ik ben ook wel bang voor een erg 'plat Amsterdamse' uitspraak...

Anouk ook bedankt voor je reactie! Mijn oma heet Elizabeth en dat vind ik trouwens wel een hele mooie naam om te vernoemen. Helaas denkt de rest van onze hoofdstad dat ook en struikel je hier over de Eliza's/Elisa's en Lisa's / Liza's...  Wat dacht je dan van Lisanne/ Lizanne (is van Elisabeth Anna) of Lisette/ Lizette/ Lizet? Vooral de laatste 3 komen volgens mij een stuk minder vaak voor, of niet? (en ik vind deze varianten zelf ook nóg mooier! En anders kun je natuurlijk nog altijd Bets of Betsy doen ! Lekker ouderwets!  (ik heb overigens wel een hele lieve aangetrouwde tante die Betsy heet... dus heb ik wel een leuke associatie met die naam). Of gewoon Elisabeth volluit of Liesbeth of zo... Kan ook nog.
quote:

quote: Waterkipje30 reageerde

Anouk ook bedankt voor je reactie! Mijn oma heet Elizabeth en dat vind ik trouwens wel een hele mooie naam om te vernoemen. Helaas denkt de rest van onze hoofdstad dat ook en struikel je hier over de Eliza's/Elisa's en Lisa's / Liza's...  Wat dacht je dan van Lisanne/ Lizanne (is van Elisabeth Anna) of Lisette/ Lizette/ Lizet? Vooral de laatste 3 komen volgens mij een stuk minder vaak voor, of niet? (en ik vind deze varianten zelf ook nóg mooier! En anders kun je natuurlijk nog altijd Bets of Betsy doen ! Lekker ouderwets!  (ik heb overigens wel een hele lieve aangetrouwde tante die Betsy heet... dus heb ik wel een leuke associatie met die naam). Of gewoon Elisabeth volluit of Liesbeth of zo... Kan ook nog.

Er is aan de kant van mijn vriend al een meisje met een van deze genoemde andere namen en de rest vind ik zelf niet zo heel leuk, sorry...

Ik zag wel de naam Ella dat schijnt ook van Elizabeth af te komen en dat vind ik wel weer heel mooi!
quote:

on topic: Nathan vind ik wel okay, ik heb niet zoveel met die naam en ik hou niet zo van Engelse namen Nathan kan je toch ook in het Nederlands uitspreken...? De enige Nathan die ik ken, spreek je op z'n Nederlands uit, dus zo lees Ik spreek hem ook op z''n Nederlands uit hoor maar dat maakt  de naam op zich niet minder Engels, al is het officieel natuurlijk een Hebreeuwse naam.... :P

En zo vind ik hem ook leuk, op z'n Engels vind ik hem ook niet zo...!

Enne Waterkipje, Ella is ook LEUK!!!

ps ik vind Linda ook vre-se-lijk en Linde helemaal top, raar eigenlijk.... :D
quote:Enne Waterkipje, Ella is ook LEUK!!!

ps ik vind Linda ook vre-se-lijk en Linde helemaal top, raar eigenlijk.... :D Ha mijn vriend is ook voor Ella. Ik vind Elza ook mooi maar hij gaat voor Ella!
quote:

Hallo,

Names that are related to [fgcolor=#0000ff]WIEBE[/fgcolor]:

[fgcolor=#0000ff]VIBEKE[/fgcolor]   f   Danish, Norwegian[fgcolor=#0000ff]VIVEKA[/fgcolor]   f   Swedish[fgcolor=#0000ff]WIBEKE[/fgcolor]   f   German[fgcolor=#0000ff]WIBO[/fgcolor]   m   Dutch, Frisian[fgcolor=#0000ff]WIEBKE[/fgcolor]   f   German

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven