Zwanger worden vanaf december 2019

donderdag 28 november 2019 om 08:49

Naam | Leeftijd | #Kind | NOD/ Zwanger | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Fitze | 33 | 2 | ![]() | Geen |
Selene | 32 | 1 | .. | Geen |
Suusy | 31 | 1 | 07-01 | Geen |
Snunnie | 29 | 1 | 18-01 | Geen |
Gelukszoeker | 31 | 1 | 05-02 | Geen |
Wishfulthinking | 36 | 1 | 26-01 | Geen |
Sneeuwwitje | 32 | 2 | 07-02 | Geen |
Luikje | 32 | 1 | 07-02 | Geen |
HartjeJynx | 24 | 1 | 23-01 | Geen |
Elisabert | 35 | 2 | .. | Geen |
BabyGroot | 28 | 1 | 30-01 | Onregelmatige cyclus |
Millie91 | 28 | 1 | .. | PCOS |
ASP | .. | 2 | ? | Geen |
Vosje1987 | 32 | 1 | 09-01 | Geen |
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.

UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.
Wij klussen niet

Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd

maandag 6 januari 2020 om 11:25
Sunshine gefeliciteerd!! En Millie: voorzichtig gefeliciteerd, super spannend!
babygroot zou het niet een innestelingsbloeding kunnen zijn?
Fritze ik gebruik ook P tracker, hij past wel je ovulatie aan als je aangeeft dat je ongesteld bent geworden. Maar je kunt het idd niet zelf aanpassen. Heb je al een idee wanneer je wilt gaan testen?
Mijn NOD is vrijdag of zaterdag, heb er momenteel niet zoveel vertrouwen in. Probeer rustig af te wachten.
maandag 6 januari 2020 om 11:38
maandag 6 januari 2020 om 12:07
maandag 6 januari 2020 om 13:20
Oké na wat online lezen had ik toch de twijfel of de bruinige afscheiding/bloed van mn ovulatie kon zijn. Heb vandaag een dagje vrij dus even snel naar de apotheek gegaan en een ovulatietest gekocht. Helaas geen streepje te zien die het aangeeft.
Innestelling kan het helaas ook niet zijn, want sinds de menstruatie geen actie meer gezien wegens een weekendje weg met vriedinnen en een griepje van mijn man.
Gelukkig mag ik woensdag naar de dokter, dus noem dat ook gelijk even.
Innestelling kan het helaas ook niet zijn, want sinds de menstruatie geen actie meer gezien wegens een weekendje weg met vriedinnen en een griepje van mijn man.
maandag 6 januari 2020 om 14:42
maandag 6 januari 2020 om 16:15
Sunshine gefeliciteerd! Wat leuk dat je het even kwam melden.
Millie ben benieuwd naar je test morgen! Hopelijk komt er zwanger tevoorschijn!
Fitze bij jou dus ook spannend! Wanneer ga je testen?
Sneeuwwitje heel vervelend! Heb het ook wel eens gehad en werd dan helemaal gek! Werkt zo’n middeltje van de drogist? Altijd benieuwd naar, wel handig als je het eens snel nodig hebt.
Babygroot wat vervelend die onzekerheid. Soms doet je lichaam helaas ook gewoon even anders zonder duidelijke reden. Succes woensdag bij de dokter.
Sorry voor iedereen die ik vergeet maar het ging ineens weer hard haha. Zit in de bus op mijn mobiel dan is terug lezen en reageren toch altijd wat lastig.
Hier alles rustig, voel me niet zo fit. Veel ziekte op het werk ook onder de kinderen, dus zal daar wel iets van meepakken. Ik wacht rustig even af de komende dagen
Millie ben benieuwd naar je test morgen! Hopelijk komt er zwanger tevoorschijn!
Fitze bij jou dus ook spannend! Wanneer ga je testen?
Sneeuwwitje heel vervelend! Heb het ook wel eens gehad en werd dan helemaal gek! Werkt zo’n middeltje van de drogist? Altijd benieuwd naar, wel handig als je het eens snel nodig hebt.
Babygroot wat vervelend die onzekerheid. Soms doet je lichaam helaas ook gewoon even anders zonder duidelijke reden. Succes woensdag bij de dokter.
Sorry voor iedereen die ik vergeet maar het ging ineens weer hard haha. Zit in de bus op mijn mobiel dan is terug lezen en reageren toch altijd wat lastig.
Hier alles rustig, voel me niet zo fit. Veel ziekte op het werk ook onder de kinderen, dus zal daar wel iets van meepakken. Ik wacht rustig even af de komende dagen

maandag 6 januari 2020 om 20:24
Gefeliciteerd Sunshine en hopelijk ook snel definitief Millie!
en sorry voor de late reactie maar kan het soms bijna niet bijbenen, jammer Selene, Seaofdreams en Gelukszoeker dat het deze ronde niet is gelukt.
Babygroot, wat vervelend dat het soms zo lastig is je lichaam te begrijpen, hopelijk kan de dokter je een beetje erbij helpen.
Mijn NOD is morgen, maar voel nu wat gerommel in mijn buik dus denk dat ik ongesteld ga worden... dus nog heel even afwachten
en sorry voor de late reactie maar kan het soms bijna niet bijbenen, jammer Selene, Seaofdreams en Gelukszoeker dat het deze ronde niet is gelukt.
Babygroot, wat vervelend dat het soms zo lastig is je lichaam te begrijpen, hopelijk kan de dokter je een beetje erbij helpen.
Mijn NOD is morgen, maar voel nu wat gerommel in mijn buik dus denk dat ik ongesteld ga worden... dus nog heel even afwachten

maandag 6 januari 2020 om 21:36
sneeuwwitje1 schreef: ↑06-01-2020 11:25het is zeker irritant. We waren ook nog eens een paar dagen weg, dus ik heb gewoon wat bij de drogist gehaald. Had niet zoveel zin om naar de hap te gaan. Het wordt nu beter. Het was vooral ‘s nachts heel erg. En het suffe was; zoon sliep mega goed, was ik wakker
De vorige keer dat ik ook een schimmelinfectie had waren we óók op vakantie (toen ook nog eens in het buitenland). Nou goed, het gaat gelukkig de goede kant op.
Sunshine gefeliciteerd!! En Millie: voorzichtig gefeliciteerd, super spannend!
babygroot zou het niet een innestelingsbloeding kunnen zijn?
Fritze ik gebruik ook P tracker, hij past wel je ovulatie aan als je aangeeft dat je ongesteld bent geworden. Maar je kunt het idd niet zelf aanpassen. Heb je al een idee wanneer je wilt gaan testen?
Mijn NOD is vrijdag of zaterdag, heb er momenteel niet zoveel vertrouwen in. Probeer rustig af te wachten.
Fijn dat de jeuk beter wordt

P Tracker
Ik heb nog eens naar die P Tracker gekeken en er is een manier om de ongesteldheid 14 dagen na geteste ovulatie te laten komen.
Ga naar - instellingen - algemeen - geavanceerde cyclusvoorspelling - voorspel menstruatie met luteale duur - aan - terug naar kalender.
En dan: tik dag in kalender aan - tab levensstijl - vruchtbaarheid - vandaag geovuleerd - aan.

maandag 6 januari 2020 om 21:38
BabyGroot schreef: ↑06-01-2020 13:20Oké na wat online lezen had ik toch de twijfel of de bruinige afscheiding/bloed van mn ovulatie kon zijn. Heb vandaag een dagje vrij dus even snel naar de apotheek gegaan en een ovulatietest gekocht. Helaas geen streepje te zien die het aangeeft.
Blegh wat een gedoe zeg

Heel veel succes alvast woensdag

maandag 6 januari 2020 om 21:41
_SuusY_ schreef: ↑06-01-2020 20:24Gefeliciteerd Sunshine en hopelijk ook snel definitief Millie!
En ben jij dan zo cool dat je de ongesteldheid afwacht of test je morgen gelijk?

maandag 6 januari 2020 om 21:45
snunnie schreef: ↑06-01-2020 16:15
Hier alles rustig, voel me niet zo fit. Veel ziekte op het werk ook onder de kinderen, dus zal daar wel iets van meepakken. Ik wacht rustig even af de komende dagen![]()
Sterkte met alle griepjes en verkoudheden

En wat nou zo prut is, is dat ik geen neusspray durf te gebruiken. Dat droogt namelijk slijmvliezen uit en dat is nou net wat ik niet wil op andere plekken dan mijn neus

maandag 6 januari 2020 om 21:53
Ik weet nog niet precies wanneer ik ga testen. Deze keer wil ik mijn man er bij. Die kreeg de vorige zwangerschap alleen maar een appje van mij op zijn werk met ‘zie jij nou ook een streep?’
Ik vroeg net wanneer hij wilde testen en hij keek mij een beetje verbaast aan. Hij dacht dat ik hem bij het plassen in het potje gedeelte wilde hebben
Ik vraag het morgen nog maar eens.
Het bruine verlies was vanmorgen 1x wat roder en daarna stopte het. Mijn baarmoeder voelt druk bezig met van alles. Ik heb eens gelezen dat een baarmoeder de eerste keer zwanger nog niet weet wat ze moet doen. En de tweede keer denkt ze ‘oh het is weer zo ver: rekken maar!’ Dus ik hoop dat het dat is
Ik twijfel welke test ik zal gebruiken. Ik heb 2 CB liggen en 1 Dr. Original huismerk Etos

Ik vroeg net wanneer hij wilde testen en hij keek mij een beetje verbaast aan. Hij dacht dat ik hem bij het plassen in het potje gedeelte wilde hebben

Het bruine verlies was vanmorgen 1x wat roder en daarna stopte het. Mijn baarmoeder voelt druk bezig met van alles. Ik heb eens gelezen dat een baarmoeder de eerste keer zwanger nog niet weet wat ze moet doen. En de tweede keer denkt ze ‘oh het is weer zo ver: rekken maar!’ Dus ik hoop dat het dat is

Ik twijfel welke test ik zal gebruiken. Ik heb 2 CB liggen en 1 Dr. Original huismerk Etos

maandag 6 januari 2020 om 23:27
@Fitze, ja ga denk ik wel testen, als ik morgenochtend niet ongesteld ben. Kan ik dan beter een early test of normale test kopen? Vind het lastig mijn cyclus was 1x 27 dagen en 1x 26 dagen en morgen is dag 27... Ben pas 3 keer ongesteld geweest sinds ik gestopt ben met de pil, dus weet niet hoe regelmatig mijn cyclus is... 
Spannend dat jij ook gaat testen, ik hoop dat je een goed resultaat krijgt

Spannend dat jij ook gaat testen, ik hoop dat je een goed resultaat krijgt

dinsdag 7 januari 2020 om 04:13
Hallo allemaal, mag ik mij ook nog melden? Mijn man en ik proberen ook zwanger te worden sinds afgelopen maand.
Ik ben 38, dit zou ons eerste kindje worden. Super spannend allemaal, vanwege mijn leeftijd en omdat we eigenlijk pas sinds kort een kinderwens hebben.
Leuk om te lezen van jullie allemaal! Heel veel dingen zijn nieuw voor mij, ik vind het allemaal reuze interessant.
Ik ben 38, dit zou ons eerste kindje worden. Super spannend allemaal, vanwege mijn leeftijd en omdat we eigenlijk pas sinds kort een kinderwens hebben.
Leuk om te lezen van jullie allemaal! Heel veel dingen zijn nieuw voor mij, ik vind het allemaal reuze interessant.
dinsdag 7 januari 2020 om 06:31
Erg jammer @seaofdreams, @gelukdszoeker en @selene dat het (toch) niet raak is deze ronde voor jullie!
Vervelend ook @seasofdreams dat er zoveel onzekerheid is voor jou m.b.t vergoeding van de behandelingen. Hoop dat je gauw meer duidelijkheid krijgt daarover.
Voor @Fitze en @Suusy is het spannend lees ik...
En @millie91, jouw verhaal is zeker geen zeurverhaal hoor! Pcos lijkt me erg vervelend, tegenstrijdige signalen nooit leuk. Ik zie dat je een positieve test hebt. Wat ontzettend spannend! Misschien was/is het bloedverlies veroorzaakt door de innesteling? Dat schijnt te kunnen
Voorzichtig gefeliciteerd voor jou. Ik duim voor een oploop!
@Sunshine! Wat een fijn nieuws voor jullie. Super, gefeliciteerd!!
Leuk ook dat je dit met ons deelt. Ik hoop dat je zwangerschap voorspoedig zal verlopen.
@onzeker, ik sluit me aan bij wat @Fitze schrijft.
Wat balen @sneeuwwitje van de infectie. Hopelijk ben je daar gauw vanaf.
Fijn @babygroot dat je morgen al naar de huisarts kunt. Hopelijk biedt dat bezoek je wat handvatten.
Hoi @Dee81, wat leuk dat jullie voor een eerste kindje gaan. Ik snap goed dat je het spannend vindt. Heel herkenbaar! Hopelijk gauw goed nieuws voor jullie.
Onverwacht ben ik deze ronde, anders dan de vorige maand, veel minder bezig met het hele zwangerwordengebeuren. Genoeg afleiding op werk etcetera dus dat werkt ook wel mee denk ik. Vooralsnog wacht ik rustig mijn ongesteldheid af. Verder ook geen symptomen oid. Behalve erge hoofdpijn gisteren, maar dat kan vele oorzaken hebben
Voor nu: een fijne dag voor jullie allemaal en hopelijk gauw meer foto’s van positieve testen hier...
Vervelend ook @seasofdreams dat er zoveel onzekerheid is voor jou m.b.t vergoeding van de behandelingen. Hoop dat je gauw meer duidelijkheid krijgt daarover.
Voor @Fitze en @Suusy is het spannend lees ik...
En @millie91, jouw verhaal is zeker geen zeurverhaal hoor! Pcos lijkt me erg vervelend, tegenstrijdige signalen nooit leuk. Ik zie dat je een positieve test hebt. Wat ontzettend spannend! Misschien was/is het bloedverlies veroorzaakt door de innesteling? Dat schijnt te kunnen

@Sunshine! Wat een fijn nieuws voor jullie. Super, gefeliciteerd!!

@onzeker, ik sluit me aan bij wat @Fitze schrijft.
Wat balen @sneeuwwitje van de infectie. Hopelijk ben je daar gauw vanaf.
Fijn @babygroot dat je morgen al naar de huisarts kunt. Hopelijk biedt dat bezoek je wat handvatten.
Hoi @Dee81, wat leuk dat jullie voor een eerste kindje gaan. Ik snap goed dat je het spannend vindt. Heel herkenbaar! Hopelijk gauw goed nieuws voor jullie.
Onverwacht ben ik deze ronde, anders dan de vorige maand, veel minder bezig met het hele zwangerwordengebeuren. Genoeg afleiding op werk etcetera dus dat werkt ook wel mee denk ik. Vooralsnog wacht ik rustig mijn ongesteldheid af. Verder ook geen symptomen oid. Behalve erge hoofdpijn gisteren, maar dat kan vele oorzaken hebben

Voor nu: een fijne dag voor jullie allemaal en hopelijk gauw meer foto’s van positieve testen hier...

dinsdag 7 januari 2020 om 07:47
Helaas was mijn test vanochtend negatief. Heeft dus niet doorgezet. Stom ook dat ik zo enthousiast was, maar als je zo'n lijntje ziet verschijnen laat je je toch meeslepen!
Ik ben toch wel teleurgesteld. En mijn vriend duidelijk ook
En ik heb nog steeds alle kwaaltjes waardoor ik in eerste instantie ben gaan testen. Die zullen vanzelf ook wel weer verdwijnen nu de hormonen uit mijn lijf zijn, toch? Ik houd me maar voor dat er waarschijnlijk iets niet goed zat en mijn lichaam juist heeft gehandeld.
Het bloeden is ook wat toegenomen, maar ik zou het geen echte ongesteldheid noemen. Lastig dus nog even om te bepalen wanneer een nieuwe cyclus begint, en wat mijn nieuwe NOD is.
Helaas mag de badeend weer vertrekken. Ik zal vanavond uitgebreider op jullie nieuwe ontwikkelingen reageren!
Ik ben toch wel teleurgesteld. En mijn vriend duidelijk ook

Het bloeden is ook wat toegenomen, maar ik zou het geen echte ongesteldheid noemen. Lastig dus nog even om te bepalen wanneer een nieuwe cyclus begint, en wat mijn nieuwe NOD is.
Helaas mag de badeend weer vertrekken. Ik zal vanavond uitgebreider op jullie nieuwe ontwikkelingen reageren!

dinsdag 7 januari 2020 om 08:58

dinsdag 7 januari 2020 om 08:58
_SuusY_ Spannend! Ga je vandaag testen?
Fitze Ook voor jou spannend. Ik moest wel lachen dat je man dacht dat hij erbij moest zijn wat betreft het plassen in het potje hahaha.
Dee81 Wat leuk dat je komt meeschrijven. En heel herkenbaar dat dingen allemaal nieuw voor je zijn. Ik lees hier ook elke keer dingen dat ik denk, oh handig!
snunnie Voor jou is het nog anderhalve week wachten toch. Ik ga weer voor je duimen!
Luikje Vind je het fijner om er minder mee bezig te zijn?
Millie91 Ah wat balen! En ontzettend logisch dat jij en je vriend teleurgesteld zijn. Zeker wanneer je een tuurstreep ziet, krijg je toch hoop. Toch even een virtuele knuffel voor je. En het is natuurlijk wel fijn dat je ondanks je PCOS toch wel zwanger kan worden.
Fitze Ook voor jou spannend. Ik moest wel lachen dat je man dacht dat hij erbij moest zijn wat betreft het plassen in het potje hahaha.
Dee81 Wat leuk dat je komt meeschrijven. En heel herkenbaar dat dingen allemaal nieuw voor je zijn. Ik lees hier ook elke keer dingen dat ik denk, oh handig!
snunnie Voor jou is het nog anderhalve week wachten toch. Ik ga weer voor je duimen!
Luikje Vind je het fijner om er minder mee bezig te zijn?
Millie91 Ah wat balen! En ontzettend logisch dat jij en je vriend teleurgesteld zijn. Zeker wanneer je een tuurstreep ziet, krijg je toch hoop. Toch even een virtuele knuffel voor je. En het is natuurlijk wel fijn dat je ondanks je PCOS toch wel zwanger kan worden.
dinsdag 7 januari 2020 om 15:15
millie logisch toch dat je heel erg baalt? Je dacht dat het raak was, als dat dan niet zo is is dat dubbel balen natuurlijk! Lief zijn voor jezelf de komende dagen
Suusy balen zeg! Altijd jammer als je dat resultaat krijgt op je test... had je verwacht dat de test positief zou zijn?
Luikje fijn hè als het wat op de achtergrond is. Heb ik zelf ook, geeft veel rust! En daarbij denk ik ook, mocht ik deze maand niet zwanger zijn proberen we het volgende maand weer!
Dee welkom! Het is ook super spannend allemaal. Leuk dat je mee schrijft en hopelijk ben je snel zwanger.
Fitze morgen je NOD, spannend zeg. Hopelijk ben je inderdaad zwanger! Ga je morgen gelijk testen of wacht je nog even?
Qua test maakt het niet uit welke je gebruikt toch? Ik gebruik altijd de goedkoopste. Al zou ik het wel leuk vinden 1x de cb te gebruiken als ik zwanger ben. Lijkt me zo leuk om dat erop te zien staan. Heel suf eigenlijk
Ik vind het zo fijn dat de zon vandaag lekker schijnt hier
. Doet gelijk wonderen met mijn humeur.

Suusy balen zeg! Altijd jammer als je dat resultaat krijgt op je test... had je verwacht dat de test positief zou zijn?
Luikje fijn hè als het wat op de achtergrond is. Heb ik zelf ook, geeft veel rust! En daarbij denk ik ook, mocht ik deze maand niet zwanger zijn proberen we het volgende maand weer!
Dee welkom! Het is ook super spannend allemaal. Leuk dat je mee schrijft en hopelijk ben je snel zwanger.
Fitze morgen je NOD, spannend zeg. Hopelijk ben je inderdaad zwanger! Ga je morgen gelijk testen of wacht je nog even?
Qua test maakt het niet uit welke je gebruikt toch? Ik gebruik altijd de goedkoopste. Al zou ik het wel leuk vinden 1x de cb te gebruiken als ik zwanger ben. Lijkt me zo leuk om dat erop te zien staan. Heel suf eigenlijk

Ik vind het zo fijn dat de zon vandaag lekker schijnt hier

dinsdag 7 januari 2020 om 18:33

dinsdag 7 januari 2020 om 20:06
Bedankt voor jullie reacties op welke momenten ik het beste kon vrijen ivm de eisprong..
Ik had dus zondag een test waarop de t streep eindelijk een keer zichtbaar was maar nog niet donker genoeg.. maandag was het dan zover dat de t streep even donker was als de andere!
(Ik heb het over de ovulatie testen haha)
Beide dagen hebben we seks gehad maar volgens jullie zou dan vandaag mijn ei sprong zijn alleen vandaag was er op de ovulatie test weer geen streepje te zien..
Lekker verwarrend allemaal!
Had niet gedacht dat ik zou merken dat het eraan zat te komen maar kreeg zaterdagavond flinke rugpijn terwijl ik dat anders nooit heb dus is toch een teken geweest?
Vandaag gaat er sowieso niet meer geklust worden ik kreeg aan het einde van de middag ineens de hele tijd flinke buik krampen au
Ik had dus zondag een test waarop de t streep eindelijk een keer zichtbaar was maar nog niet donker genoeg.. maandag was het dan zover dat de t streep even donker was als de andere!
(Ik heb het over de ovulatie testen haha)
Beide dagen hebben we seks gehad maar volgens jullie zou dan vandaag mijn ei sprong zijn alleen vandaag was er op de ovulatie test weer geen streepje te zien..
Lekker verwarrend allemaal!
Had niet gedacht dat ik zou merken dat het eraan zat te komen maar kreeg zaterdagavond flinke rugpijn terwijl ik dat anders nooit heb dus is toch een teken geweest?
Vandaag gaat er sowieso niet meer geklust worden ik kreeg aan het einde van de middag ineens de hele tijd flinke buik krampen au