Gedrag leerkracht

09-01-2020 14:10 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier eigenlijk altijd mee, af en toe schrijf ik iets, maar ik heb vanmorgen iets meegemaakt waar ik toch wat andere meningen over nodig heb.

Ik sport in een sportschool waar ook een sportzaal/grote gymzaal bijhoort. Daar waren vanmorgen (net als anders) de basisschool kinderen aan het sporten.

Na het sporten ga ik douchen en tijdens het afdrogen hoor ik een leerkracht met stemverheffing praten tegen een jongen van ik schat een jaar of 7. De leerkracht ging hier best wel lang mee door, want ik was aangekleed en stapte de kleedkamer uit en de jongen werd nog steeds toegesproken door de leerkracht. Ik heb de leerkracht en de jongen dus ook gezien. Op dit moment waren de andere kinderen ook in de gang aan het wachten, en er was nog een leerkracht/stagiair oid. Dus die hebben het ook allemaal gezien en gehoord.

Wat zit mij niet lekker.... dat de leerkracht eigenlijk enorm tekeerging tegen de jongen. Ik nuanceer het door te schrijven dat diegene met stemverheffing sprak, maar eigenlijk was het schreeuwen. De leerkracht hield de jongen vast aan zijn bovenarm, en stond vlakbij zijn gezicht. De leerkracht herhaalde meermaals dat hij de leerkracht moest blijven aankijken.

Het ging over een voorval tijdens de gymles. De jongen had het spel verloren, moest op de bank gaan zitten en toen had hij iets van "kutspel" geroepen. En de leerkracht bleef maar herhalen dat als hij niet tegen zijn verlies kon, dat hij dan maar moest oprotten . En de volgende keer gewoon in de gang kon blijven zitten, hij mocht niet meer/nooit meer meedoen. En vanmiddag zou de leerkracht de opa van de jongen bellen, om het één en ander te bespreken. Allemaal heel dreigend. Ik vond het echt heel naar. Maar misschien overdrijf ik dus... graag jullie mening...
ben benieuwd
Ik heb net een e-mail ontvangen van de directrice. Ze schrijft dat ze wel was geschrokken van mijn bericht.
Ze geeft aan dat ze in gesprek gaat met de leerkracht, zodat zoiets niet weer zal gebeuren.
Erinlynn schreef:
10-01-2020 20:43
Ik heb net een e-mail ontvangen van de directrice. Ze schrijft dat ze wel was geschrokken van mijn bericht.
Ze geeft aan dat ze in gesprek gaat met de leerkracht, zodat zoiets niet weer zal gebeuren.
Goed gedaan TO en fijn ook dat je reactie hebt gekregen!
Erinlynn schreef:
10-01-2020 20:43
Fijn zo snel antwoord. Je hebt goed gehandeld.
Ik heb ooit eens zoiets aan de hand gehad, en nadat ik dat gemeld had heeft betreffende leerkracht mij gevraagd in gesprek te gaan. Ik vond toen wel dat ik ook B moest zeggen.
Hij heeft uitleg gegeven, mij gelijk gegeven en excuses aangeboden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven