UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Lamaa schreef:
08-01-2020 17:24
Voor degene die als tip heeft gedeeld om “Lijnzaad” te gebruiken voor de stoelgang: bedankt! Ik gebruik het nu ongeveer 2 weken en het helpt echt goed. Heb tot nu geen medicatie meer van de dokter hoeven gebruiken... 👍😀
Ik moet het ook echt eens proberen. Koop je dat gewoon in de supermarkt? En waar kun je het vinden?
Veel geschreven hier weer!

@poezels beterschap! Hier de griepprik ook gehaald.

@positiekleding. Bij mij zitten de broeken wel goed. Maar de panty's juist weer te groot. Veel te weid bij de benen. Ik moet nog achter wat shirts aan. Ik het 1 shirtje en wat zwarte basic shirts. Ik pas mijn gewone truien en shirts nog wel.

@opvang van onze dochter. Zij gaat straks gewoon 2 dagen naar de gastouder. M.u.v. vakantie gastouder. Lijkt mij wel goed voor dochter en lekker voor mijzelf.

@borstvoeding benieuwd hoe dat is bij een tweede kindje gaat idd ook in combi peuter dochter.
Wel kijk ik uit naar zo'n vredig slapen kindje aan de borst.
Opvang : bij tweede hebben we de opvang van de eerste gewoon laten doorlopen. Ging om twee dagen kdv en één dag opa en oma. Vond ik wel prettig hoor, ff wat ruimte voor de baby en mezelf.
Nu doen we het ook zo, zij het dat verlof nu in de schoolvakantie valt en kleuter maar één dag naar de BSO gaat. Maar daarnaast dag opa en oma. Lijkt me voor de meiden ook wel fijn, want wil baby ook niet meteen overal mee naartoe slepen.
Kaatje nou eerlijk gezegd heb ik lijnzaad even opgezocht want ik wist helemaal niet wat dat was. 😂 Je kunt het inderdaad gewoon bij de supermarkt kopen, bij ons stond het bij de havervlokken/Speltvlokken.

@opvang: onze dochter gaat nu 2x een ochtend (vanaf 7.30 tot 13uur) naar kdv. Dit laat ik lekker doorlopen hoor.. 👍 voor alle partijen fijn. 😇

@positie broeken: ik heb er 3 van h&m maar deze zakken ook een beetje af. Ik kan geen ander geschikte vinden(?) en eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om 60euro voor zo’n broek te betalen.
kaartje1 schreef:
08-01-2020 21:17
Ik moet het ook echt eens proberen. Koop je dat gewoon in de supermarkt? En waar kun je het vinden?
Gewoon bij de albert Heijn bijvoorbeeld. Je moet trouwens wel gebroken lijnzaad kopen. De hele zaden kan je volgens mij niet helemaal verteren ofzo... of iig ik heb er ooit iets over gelezen.
Livingontheedge schreef:
09-01-2020 06:47
Gewoon bij de albert Heijn bijvoorbeeld. Je moet trouwens wel gebroken lijnzaad kopen. De hele zaden kan je volgens mij niet helemaal verteren ofzo... of iig ik heb er ooit iets over gelezen.
Oh.. ik heb juist die hele lijnzaad. 😅 maar dat werkt dus wel gewoon bij mij.
Springmommy schreef:
08-01-2020 13:06
Ja die hebben de aantrekkelijke naam 'lekschalen'. Nooit gebruikt overigens, had altijd melk in overvloed.
Klinkt echt heel sexy inderdaad :-D Ik ben niet zo'n ster met kolven, dus voor mij zou dat nog wel wat kunnen zijn.

Lamaa schreef:
08-01-2020 17:24
Voor degene die als tip heeft gedeeld om “Lijnzaad” te gebruiken voor de stoelgang: bedankt! Ik gebruik het nu ongeveer 2 weken en het helpt echt goed. Heb tot nu geen medicatie meer van de dokter hoeven gebruiken... 👍😀
👍
ik heb trouwens ook altijd hele lijnzaad hoor. werkt prima!

Livingontheedge schreef:
08-01-2020 21:06
Ik ben alleen wel heel benieuwd hoe onze dochter gaat reageren. Je bent, zeker in t begin, toch best wel wat tijd kwijt met voeden. Wij hebben daarom besloten om opvang wel gedeeltelijk te laten doorlopen tijdens mijn verlof.
Hoe gaan jullie dat doen (voor degene waarbij t 2de/3de is??)
Wij hebben de opvang ook door gewoon door laten lopen. Gaan we nu ook weer doen. Dat is dan iig iets dat hetzelfde blijft ;-) En ja, je bent in het begin zo druk met die kleinste, dan is het wel fijn hoor, als je ook ff kunt liggen bijvoorbeeld. Vond het trouwens wel echt stressvol om elke dag in de spits met kinderwagen in het ov de oudste op te halen. Ben erg blij dat we nu opvang dichterbij (op loopafstand) hebben! Hier is het overigens gebruikelijk dat kinderen elke dag gaan, maar dan veel kortere dagen, meer zoals school. Ze zijn wel ook wekenlang dicht in de zomervakantie... Gelukkig kan partner ook makkelijk ouderschapsverlof opnemen.
Hoi dames,

Hebben jullie ook een lekker weekend voor de boeg?
Wij hebben gisteren de 20-weken echo gehad. Met de kleine man is alles heel goed! Zijn eerste medische keuring heeft hij doorstaan. Heel grappig zodra ze dat echo-ding op mn buik deed, lag hij daar wijdbeens met zijn piemel naar voren... geen twijfel meer mogelijk ;-)
Iets wat wel wat zorgelijk is, is mijn placenta. Die ligt aan de voorkant, maar erg laag. Momenteel 0.8 van de baarmoedermond en dat moet minstens 2 zijn. Gelukkig kan het door de groei van mijn buik nog naar 'boven' trekken. Met 28 weken krijg ik een extra echo waarbij ze ook ineens de groei van de kleine checken. Tot die tijd geen sex meer en daarnaast heb ik ook verhoogde kans op bloedingen. Als dat zou gebeuren, wordt ik direct opgenomen.
Ik hoop zo dat hij naar boven trekt zodat ik normaal kan bevallen.
Ik ga uit van het positieve, maar toch even 2 maanden duimen!!
Wat spannend, livingontheedge. Dat maakt het allemaal net wat spannender. Wel fijn dat er een goede kans is dat het over gaat. Was verder alles helemaal goed?
Fijn dat de kleine man er goed uitziet! Dat is toch ook al een hele geruststelling. ♥️ Wel spannend van je placenta. Inderdaad hopen (!) dat hij de goede kant op gaat schuiven.. gelukkig is het mogelijk! Neemt niet weg dat het de komende maanden afwachten & spannend is.
En even geen sex overleef je ook wel toch? 😂 (Jaaaa of niet Haha)

Mijn weekend bestaat uit 2 late diensten werken... dus ja... ik kan leukere weekenden bedenken. 😊
Wat fijn dat je de 20wkn echo alweer gehad hebt livingontheedge. Spannend nog met je placenta, maar fijn dat ze het zo goed monitoren. Bij ons eerste kindje ging ie er ook goed voor liggen met zn geslachtsdeel haha! Daar hoefde je geen echoscopist voor te zijn om te kunnen zien dat t een jongetje was, denk ook nog altijd terug aan dat moment dat ik en vriend elkaar aankeken van jaa het is een jongen he 😂 Nog een weekje geduld hier. Wellicht maar goed ook met al die sale!
Livingontheedge schreef:
11-01-2020 07:54
Iets wat wel wat zorgelijk is, is mijn placenta. Die ligt aan de voorkant, maar erg laag. Momenteel 0.8 van de baarmoedermond en dat moet minstens 2 zijn. Gelukkig kan het door de groei van mijn buik nog naar 'boven' trekken. Met 28 weken krijg ik een extra echo waarbij ze ook ineens de groei van de kleine checken. Tot die tijd geen sex meer en daarnaast heb ik ook verhoogde kans op bloedingen. Als dat zou gebeuren, wordt ik direct opgenomen.
Ik hoop zo dat hij naar boven trekt zodat ik normaal kan bevallen.
Ik ga uit van het positieve, maar toch even 2 maanden duimen!!
Oh wat spannend. Ik heb dat wel meer gehoord en daar kwam het meestal vanzelf goed met de groei van de buik.
Moet je anders een keizersnede?
@linvingontheege dat van je placenta is echt wel schrikken. Hard duimen maar dat de placenta de goeie kant op gaat. Gelukkig met jullie jongentje alles goed.
Hier maandagmiddag de 20 weken echo.
@livingontheedge spannend!

Hebben jullie het kindje al gevoeld? Ik nog niet en maak me dan meteen zorgen terwijl ik weet dat dat niet hoeft.

Hier donderdag de 20 weken echo.
kikikip Ik heb het kindje ook nog niet gevoeld hoor. 😊
@kikikip bij de eerste pas een paar dagen na de 20 weken echo gevoeld. Ik was de 20 weken voorbij. Wel leuk 2 dagen daarna kon man het ook door de buik heen voelen.

Ik vind de 20 weken echo van morgen toch spannend.
Dankje voor jullie berichten meiden!! Blij dat jullie meeduimen ;)
Spannend morgen kaartje! Succes alvast.

Ik voel de baby wel af en toe, maar nog zeker niet de hele dag door en zelfs niet elke dag. Kan ook door de placenta komen die aan de voorkant ligt.
Je hoeft je zeker nog geen zorgen te maken als je t niet voelt toch?! Komt vanzelf...

Zijn er komende week nog meer 20-weken echo’s gepland ?
Succes morgen kaartje! Is ook wel spannend. Ook succes al alvast kikikip!
Wij hebben as vrijdag de 20 weken echo, en omdat er de vorige keer een verwijd niertje gezien werd, vind ik het nu misschien wel nog spannender.

Ik laat overigens de kinderopvang ook gewoon doorlopen. Misschien dat als mijn partner straks ook een dag minder gaat werken, hier denkt hij nog over na, ik het kdv al iets eerder omzet naar een dag minder. Wij hebben nu 2 dagen kdv en allebei de oma's/opa's 1 dag (en dat willen ze natuurlijk niet missen).
Kikikip schreef:
12-01-2020 09:28
Hebben jullie het kindje al gevoeld? Ik nog niet en maak me dan meteen zorgen terwijl ik weet dat dat niet hoeft.
is niet zo vreemd hoor, bij een eerste kindje.
ik voel het wel heel duidelijk, maar ik herken het gevoel ook goed nu het de derde is, en weet dat ik niet gewoon te veel bonen heb gegeten ;-)
hollandaisesaus wijzigde dit bericht op 12-01-2020 21:57
2.72% gewijzigd
ik moet trouwens echt nog heel lang wachten op die 20-wekenecho :-?
@livingontheedge - spanned van de placenta! hopelijk komt het allemaal uit zichzelf goed.

Ik heb pas op 28 januari de volgende afspraak en dan dus de '20 weken echo', maar 10 dagen geleden ook een uitgebreide echo gehad. Dus dat is ongeveer met 21,5 week dan, als ik goed gerekend heb.

Wij zijn afgelopen weekend bij mijn ouders geweest (die wonen in Friesland en wij in België dus daar komen we niet wekelijks), ontspannen weekendje, wel lekker na 1.5 jaar verbouwen en recent verhuisd te zijn geweest. Met zijn allen gewinkeld voor positiekleding (2 jurkjes en een shirt met korte mouwen gekocht) en babykleding (eerste dingen die we zelf gekocht hebben!) en nog vrij ongepland een tweedehands kinderwagen gescoord. Dus met volle achterbak weer naar huis.

Ik denk dat ik af en toe wat plopjes voel nu, maar kan aan de buitenkant nog niets voelen. Maar maak me eigenlijk geen zorgen meer sinds ik 10 dagen geleden de echo had en de gynaecoloog zei dat het heel normaal is dat je pas na 20 weken iets voelt.
Grrrlstar, dat maakt het inderdaad wel wat spannender. Hopelijk nu alles gewoon normaal en dan geen zorgen meer.

Hollandaisesaus, wanneer heb je de 20 weken echo dan? Bij mij gaf de verloskundige aan dat het tegenwoordig voor de 20 weken moet, omdat ze anders op de vingers wordt getikt door een instantie (ik heb de naam vergeten).

Wollenbol, wel fijn dat je al zo'n uitgebreide echo hebt gehad. Waar ben je geslaagd voor positiekleding? Ik ben nog steeds op zoek. En wat fijn dat je al een kinderwagen hebt gekocht en de eerste dingetjes voor je baby kopen vind ik ook heel leuk :heart:

Hier hebben we 16 januari de 20 weken echo, dus dat is donderdag al. Ik ben heel nieuwsgierig en heb er eigenlijk ook wel zin in, al vind ik het ook wel spannend. Ik heb de placenta aan de achterkant liggen en voel de baby vanaf week 15 al. De ene keer meer dan de andere keer en daar word ik nog wel eens onzeker van, maar dat zal er wel bij horen.

Wij laten de opvang inderdaad ook gewoon doorlopen. Beter voor zoon, zodat alles gelijk blijft. Hij heeft na een week of 2 vakantie ook altijd heel veel moeite om weer te starten op de opvang, omdat hij niet zonder ons wil. Dus als hij zo lang thuis zou blijven, zou dat helemaal lastig worden ben ik bang.

Misschien heeft iemand van jullie een goed idee: Mijn beugels van mijn beha doen zo zeer. En dan niet aan de buitenkant, waar ze normaal zeer doen, maar echt op het middenstuk bij mijn borstbeen. Heeft niet te maken met dat mijn beha te strak zit, maar ik heb al een vrij grote buik en dat drukt als ik de hele dag zit ertegen, denk ik. Ik heb er nu wattenschijfjes onder gedaan en dat werkt wel, maar om dat nou iedere dag te doen... Heeft iemand misschien een goed idee?
20 weken echo hier werd dat ook gezegd dat ze de 20-weken echo het liefst in week 19 plannen.

Bh: ik ben zelf ook aan het aanmodderen dus ik heb helaas geen goeie tip.

Vanmorgen weer een afspraak gehad bij de vk. Bloed uitslag was goed alleen ijzer gehalte iets aan de lage kant. Voor nu geen actie maar ze houden het in de gaten. Het kindje ligt trouwens nog diep in mn buik vandaar dat ik het nog niet voel. Vind wel jammer want ik had gehoopt het nu bij de 2de keer eerder te voelen, helaas nog even afwachten dus..
Mihoen62 schreef:
13-01-2020 10:35

Wollenbol, wel fijn dat je al zo'n uitgebreide echo hebt gehad. Waar ben je geslaagd voor positiekleding? Ik ben nog steeds op zoek. En wat fijn dat je al een kinderwagen hebt gekocht en de eerste dingetjes voor je baby kopen vind ik ook heel leuk :heart:
Bij babyplanet in sneek. Hadden ze kleding van noppies maar ook van andere merken. Een van de twee jurkjes is van mama:licious. De andere weet ik niet (ben nu niet thuis dus kan niet kijken)
@wollenbol; oh wat laat die 20 weken echo, hier doen ze die het liefst al rond de 19 weken (en volgens mij sowieso tussen 18 en 21 wkn) zodat áls er iets gevonden is er meer tijd is voor aanvullend onderzoek vóór de abortus 'deadline'. Maar dat is wellicht bewust zo gepland indien je onlangs nog een uitgebreide echo gehad hebt?

Hier wordt baby steeds actiever, schopt steeds tegen mijn bureau op werk aan, waar inmiddels mijn buik dan ook al tegenaan zit ;) van de buitenkant voel ik nog niks, maar denk dat dat ook niet langs meer zal duren. De schopjes zijn uiteraard heel bijzonder maar soms ze zullen nog wel intenser worden en dan niet meer altijd zo fijn :hyper: Ik denk dat de meesten tussen 20 en 24 weken wel iets beginnen te voelen maar dat je het wellicht ook niet direct associeert met de baby die beweegt.
grrrlstar wijzigde dit bericht op 13-01-2020 11:31
0.55% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven