Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alle reacties Link kopieren
Still i rise : leest een beetje als een man die op zoek is naar de “girlfriend” experience.

Heb weleens twee mannen gedate, kon niet meteen kiezen welke leuker was. Uiteindelijk stond de ene voor de deur en de ander zat op de bank.
Uiteindelijk moest ik daarna ook toch nog kiezen (als er nou eentje had bedankt voor de eer zou het makkelijker zijn geweest) en heb ik heel doordacht toch maar gekozen voor de man met de grootste piemel. Natuurlijk niks geworden hahahaha ahhhh zucht mooie tijden 🤪🤪
Tuttuttut schreef:
11-01-2020 22:13
Still i rise : leest een beetje als een man die op zoek is naar de “girlfriend” experience.

Heb weleens twee mannen gedate, kon niet meteen kiezen welke leuker was. Uiteindelijk stond de ene voor de deur en de ander zat op de bank.
Uiteindelijk moest ik daarna ook toch nog kiezen (als er nou eentje had bedankt voor de eer zou het makkelijker zijn geweest) en heb ik heel doordacht toch maar gekozen voor de man met de grootste piemel. Natuurlijk niks geworden hahahaha ahhhh zucht mooie tijden 🤪🤪
Whahah dat laatste vind ik wel een mooie doorslag qua kiezen 😂😂 Zelf ben ik niet zo van FWB, heb het wel eens gehad met een ex nadat het over was. Maar er komen dan toch gevoelens bij kijken en was zo makkelijk nog niet.. Ik vind intimiteit toch wel een dingetje, al helemaal niet met 2 tegelijk daten. Maar als het om eerste dates gaat dan kan het geen kwaad, maar ik focus me ook liever op 1 iemand 😁
Tuttuttut schreef:
11-01-2020 22:13

Bedoel je dat ie wel de genegenheid etc van een vriendin wilt?

Hahaha grote piemels zeggen niet altijd iets nee :hyper:

Mn date is net weg, was hartstikke gezellig weer. Samen gegeten, serietje gekeken en uiteraard ook wel sex.
Wat ik merk aan mijzelf is dat ik van alles heel erg geniet maar niet naar hem kijk en denk :flirting:
We lachen heel wat af en die chemistry blijft gewoon. We lijken gewoon zo ontzettend veel op elkaar (qua innerlijk etc)
Is dit dan FWB zolang er geen gevoelens zijn?
Still-i-Rise schreef:
11-01-2020 22:34

Mn date is net weg, was hartstikke gezellig weer. Samen gegeten, serietje gekeken en uiteraard ook wel sex.
Wat ik merk aan mijzelf is dat ik van alles heel erg geniet maar niet naar hem kijk en denk :flirting:
We lachen heel wat af en die chemistry blijft gewoon. We lijken gewoon zo ontzettend veel op elkaar (qua innerlijk etc)
Klinkt wel zo, denk ik! Vooral als jullie het gezellig hebben en genieten zonder gevoelens, dan kan het best werken. Aan andere kant, verliefdheid/gevoelens kan op deze manier wel gaan groeien denk ik. Vooral omdat alle ingrediënten verder aanwezig zijn om maar zo te zeggen
Zo heb ik het wel eens meegemaakt, die van mij moest ook nog ontvlechten. Vervolgens wilde hij wel als een echt vriendje behandeld worden. Dus doorvragen als ik met vriendinnen uit ging bv en echt huisje boompje beestje spelen als we samen waren. Terwijl ik denk dat als je elkaar vind dat je dan niet open staat voor een ander/wilt flierefluiten.
Dat heb ik dan weer geleerd van dubbel daten, veel te spannend, het begon heel onschuldig, vond ze allebei leuk. Zou het niet over doen maar ook genoten dus ook geen spijt van.

Je hebt genoten, ja dat is fijn! Het hoeft ook niet voor altijd te zijn, nu genieten is mooi toch.

Wat is het dan dat je denk mwah ik ben niet hotel de botel?
Is het idee dat er miss geen toekomst in zit wat afstandelijk voelt of is het eerder iets in zijn uiterlijk?
Vivi3338 schreef:
11-01-2020 22:55
Klinkt wel zo, denk ik! Vooral als jullie het gezellig hebben en genieten zonder gevoelens, dan kan het best werken. Aan andere kant, verliefdheid/gevoelens kan op deze manier wel gaan groeien denk ik. Vooral omdat alle ingrediënten verder aanwezig zijn om maar zo te zeggen
Ja dat is de spijker op zn kop, daarom ga ik dit ook langzaam afbouwen (zodat ik er nog wel even van kan genieten) en dan over een paar maandjes kijken hoe we er in staan.
Tuttuttut schreef:
11-01-2020 22:58
Zo heb ik het wel eens meegemaakt, die van mij moest ook nog ontvlechten. Vervolgens wilde hij wel als een echt vriendje behandeld worden. Dus doorvragen als ik met vriendinnen uit ging bv en echt huisje boompje beestje spelen als we samen waren. Terwijl ik denk dat als je elkaar vind dat je dan niet open staat voor een ander/wilt flierefluiten.
Dat heb ik dan weer geleerd van dubbel daten, veel te spannend, het begon heel onschuldig, vond ze allebei leuk. Zou het niet over doen maar ook genoten dus ook geen spijt van.

Je hebt genoten, ja dat is fijn! Het hoeft ook niet voor altijd te zijn, nu genieten is mooi toch.

Wat is het dan dat je denk mwah ik ben niet hotel de botel?
Is het idee dat er miss geen toekomst in zit wat afstandelijk voelt of is het eerder iets in zijn uiterlijk?
Ah zo, nee dat idee heb ik niet. Hij zoekt wel genegenheid maar als ik uit zou gaan zou hij me veel plezier wensen.
Ik weet niet precies waarom ik dat hoteldebotel niet voel. Het kan goed zijn omdat ik mezelf bescherm, maar ook omdat het in mijn hoofd nu niet 100% werkt en er gewoonweg geen ruimte voor is.
Qua uiterlijk dacht ik op de eerste date inderdaad mwah, ik val over het algemeen op mannen met baarden en een casual look en mn date heeft dat beide niet. Maar ik zie hem nu een aantal weken regelmatig en begin hem gewoon een mooi mens te vinden vanwege t totaalpakket.
Maar dus geen vlinders.

Don't get me wrong, ik zou als een trotse pauw naast hem lopen op straat want het is wel een man die makkelijk onder de noemer "knap&aantrekkelijk" valt.
Still-i-Rise schreef:
11-01-2020 22:34

Ja, dit is kennelijk FWB. Het klikt, jullie hebben het gezellig en er is aantrekkingskracht maar geen verliefdheid. Toch ben ik van mening dat het maar gek is dat dit dan FWB is. Want ik zou dan denken dat het gewoon een beginnende relatie is, waarbij je elkaar steeds beter leert kennen en je misschien die vlinders nog krijgt. Ik blijf FWB een vreemd fenomeen vinden. Voor mensen die niks aan durven gaan ( maar het eigenlijk gewoon al wel hebben).
Die intimiteit en genegenheid is wat we als single natuurlijk erg missen. Met een FWB krijg je het maar het blijft een slap aftreksel, want je mag hem nooit de jouwe noemen, kunt niet echt blij en voluit genieten want het kan elke dag stoppen. Vreselijk gevoel vind ik dat. En dan constant ervoor waken dat je vooral niet optimaal mag voelen, want dan heb je weer pijn. Het is pure foltering en je breekt jezelf af, vind ik. Voor mij nooit meer.
Klopt helemaal, of je moet weten dat je geen gevoel voor die persoon gaat krijgen. Mijn date van 2 maandjes terug was hoteldebotel op mij maar ik niet op hem. Toen wou hij Fwb, om de hoop te krijgen dat ik toch stiekem verliefd zou worden. Ging m niet worden dus. Had gedacht dat ik dat wel zou kunnen. Wel de behoeftes maar verder niks. Maar ben erachter gekomen dat sex zonder gevoel het echt niet is voor mij.
Fwb zou ik idd ook niet willen. Gewoon met iemand waar je een relatie mee heb. Dan is sex echt het allerfijnste.
Precies. Het is gewoon het allerfijnste als je allebei gek op elkaar bent en samen op een roze wolk te zitten. Al die gekke tussenvormen leveren altijd gedoe en pijn op. En het beschadigt je. Beter maar niet opzoeken en wachten op die ene leukerd. Het is al die onrust en verdriet niet waard.
Die ene keer per maand een paar uur fun, de rest van de tijd piekeren en wachten op een lief appje wat nooit komt. Even gechargeerd he?
Snow maar hoe weet je dat van te voren? Dat je geen gevoelens gaat krijgen? Er zijn inderdaad ook soms mannen die op meer hopen, maar meestal is het andersom.
Julus schreef:
12-01-2020 10:22
Snow maar hoe weet je dat van te voren? Dat je geen gevoelens gaat krijgen? Er zijn inderdaad ook soms mannen die op meer hopen, maar meestal is het andersom.
Ja.. is een gevoel bij mij ..
In het begin had ik gehoopt dat ik gek op hem zou worden, want hij was wel lief en had veel voor me over.
Op gegeven moment merkte ik toch dingetjes waar ik maar tegenaan liep.
Zijn gedrag werd ook wat bezitteriger en claimerig. Toen was voor mij de maat vol dat ik niks meer met hem wou. Zowel relatie niet als fwb. Was daar zo op afgeknapt. Bah
Ik had gewoon niet bij hem van : Ja, dit kan wel eens relatie materiaal worden.
Kan het gewoon niet plaatsen.
Hij was het gewoon niet voor mij.
anoniem_64479b42c77fd wijzigde dit bericht op 12-01-2020 11:06
10.67% gewijzigd
Ja dat is een afknapper. Als je zelfs geen fwb meer wil dan ben je echt klaar met hem als persoon.
Ja, en wat ook een mega afknapper was is dat hij op Whats app toen continu zijn status veranderde om zo maar mijn aandacht te trekken. Ik wist namelijk dat ze voor mij bedoeld waren.
Dan denk ik echt, hoe oud ben je nou??
Beetje obsessief ook met mij bezig. Ik appte allang niks.meer uit mezelf, en hij bleef maar appen. Nu is de boodschap wel duidelijk gelukkig. Alleen krijg.ik naar mij hoofd geworpen dat ik hem gebruikt heb, terwijl ik altijd eerlijk naar hem ben geweest betreft verwachtingen naar hem toe.
Zit er verder ook niet mee. Maar vind altijd wel frappant hoe mensen ineens kunnen veranderen. Zichzelf zo goed voordoen een tijdje
Mensen kunnen gekke dingen doen als ze iemand leuk vinden. Het was voor jou irritant omdat je hem niet leuk vond. Maar anders had je wel graag die aandacht gehad. Deze man kon gewoon niet accepteren dat je niet wilde.
Julus schreef:
12-01-2020 09:43
Ja, dit is kennelijk FWB. Het klikt, jullie hebben het gezellig en er is aantrekkingskracht maar geen verliefdheid. Toch ben ik van mening dat het maar gek is dat dit dan FWB is. Want ik zou dan denken dat het gewoon een beginnende relatie is, waarbij je elkaar steeds beter leert kennen en je misschien die vlinders nog krijgt. Ik blijf FWB een vreemd fenomeen vinden. Voor mensen die niks aan durven gaan ( maar het eigenlijk gewoon al wel hebben).
Dit is dus precies wat er speelt. We gedragen ons ook alsof het een beginnende relatie is, vertellen onze vrienden over elkaar. Maar we weten ook dat dit gewoon echt niet de goede timing is voor een relatie.
Ik ben er nog niet helemaal over uit, helemaal kappen ermee of fwb hopende dat die vlinders dan maar weg blijven of over een paar maandjes beide met een schoon hoofd/schone blik er nog eens naar kijken.
Je kunt het uitproberen maar ik denk dat er daarvoor teveel klik is als ik het zo lees. En wie weet groeit het.
FWB proberen? Dat kan ja, maar die klik zit inderdaad in de weg dan.
Ik wil niet teveel over mijzelf prijsgeven ivm herkenbaarheid maar ik moet echt eerst aan mijn eigen problemen werken. Dit fijne gevoel, die klik etc dat voelt als een heel warm bad maar daardoor loop ik mijn eigen issues uit de weg :)
En als dit echt is en goed zit dan is dat er over een tijdje ook nog (weer)
Snap ik. Maar je zei daarvoor dat je erover twijfelde wat je ging doen. Maar als je problemen hebt dan is fwb geen goed idee. Dat beschadigt nog meer.
Julus schreef:
12-01-2020 11:16
Mensen kunnen gekke dingen doen als ze iemand leuk vinden. Het was voor jou irritant omdat je hem niet leuk vond. Maar anders had je wel graag die aandacht gehad. Deze man kon gewoon niet accepteren dat je niet wilde.
Idd dat klopt precies!
Julus schreef:
12-01-2020 10:20
Precies. Het is gewoon het allerfijnste als je allebei gek op elkaar bent en samen op een roze wolk te zitten. Al die gekke tussenvormen leveren altijd gedoe en pijn op. En het beschadigt je. Beter maar niet opzoeken en wachten op die ene leukerd. Het is al die onrust en verdriet niet waard.
Die ene keer per maand een paar uur fun, de rest van de tijd piekeren en wachten op een lief appje wat nooit komt. Even gechargeerd he?
Helemaal mee eens.
Julus schreef:
12-01-2020 12:08
Snap ik. Maar je zei daarvoor dat je erover twijfelde wat je ging doen. Maar als je problemen hebt dan is fwb geen goed idee. Dat beschadigt nog meer.
Daar ben ik het helemaal over eens, ook in combinatie met wat je zei over 1xper maand een paar uurtjes plezier en de rest vd tijd piekeren.
Piekeren is nu mn grootste probleem dus moet er inderdaad niet meer bij komen.
Hij staat gelukkig open voor normaal contact en over een paar maandjes kijken hoe of wat. En dat is logisch, hij heeft niets te verliezen.
Sex kan je overal wel vinden maar een echte klik niet.
Dan hoop ik dat je een fijn contact hebt, zonder gedoe. Een maatje hebben is erg fijn en leuke afleiding. En bij gedoe of negativiteit kun je altijd nog afkappen.
Ik ben weer even helemaal klaar met mannen. Kreeg net een appje van de persoon waarmee ik aan het daten was dat hij denkt dat het niet gaat werken tussen ons en dat ik niet helemaal zijn type ben. Jammer maar ik had het wel aan zien komen, ondanks dat hij vorige week nog hele andere signalen gaf.

Vind het vooral jammer dat hij het via een appje zegt en niet face to face, hij woont op nog geen 5 minuten lopen van me vandaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven