Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Sterkte Vivi!
Hopelijk reageert hij hier begripvol op. Wel fijn dat jullie vh weekend even hebben gekletst, nu weet je ook waarom hij even wat lauwtjes was.

Ik heb gisteren na mijn fijne zaterdagvond even niets van mij laten horen, semi-expres. Wilde hem sowieso wat rust gunnen vanwege bepaalde zaken maar wilde ook voor mijzelf even aanvoelen hoe dat is, een dag geen contact.
Zag ik vanmorgen dat hij mij geappt had toen ik al lag te slapen (ik slaap redelijk vroeg). Dus heb er vanmorgen nonchalant op gereageerd.

Tot nu toe nog geen reactie van hem ontvangen en dan merk ik dat het mij toch een beetje doet.. probeer er verder niet aan te denken want t gaat me dan alleen maar irriteren :facepalm:
Still natuurlijk doet het je wat, als ik je berichten lees kan ik me niet voorstellen dat je geen gevoelens voor hem hebt. Je lijkt het te ontkennen en er boven te willen staan, maar volgens mij lukt dat niet helemaal.

Ik heb FWB's gehad maar was er echt niet zo mee bezig. Tot ik voor 1 dacht gevoelens te hebben. Toen ging ik er pas over schrijven.
Denk het bij jou ook op te merken. Afstand nemen zou ik doen in jouw situatie, er komt alleen maar ellende van voor jezelf.
Wat naar Vivi, sterkte. Het zet het daten wel in perspectief. Toch fijn dat jullie weer leuk contact hadden.

Still, hij appte je dus uit zichzelf. Leuk toch? Hij zal gewerkt hebben en vast later nog reageren. Maar ik snap je ongeduld wel, je hoopt toch op een snelle leuke reactie.
En eens met Qiyara..als je nu al soort van wacht op reacties van hem, dan zit je er al dieper in dan je dacht. Bij een FWB zou je niet met hem bezig zijn, totdat je afspreekt. En bij FWB is ( veel) contact tussendoor juist niet gangbaar. Je leeft je leven en hebt het af en toe gezellig. Dat is lastig voor ons vrouwen. Voelt alsof je er niet toe doet.
Er zijn wel degelijk gevoelens, maar geen (verliefde) vlinders. Hij geeft zelf ook aan mij leuk te vinden.
We hebben bijna 1,5mnd elke dag contact waarbij we elkaar ook nog eens 1x pw echt zagen.
Ik probeer het alleen zo rationeel mogelijk te benaderen, wellicht dat je dat leest als ontkenning (omdat je tussen de regels door natuurlijk wel leest dat er meer speelt).

Afstand nemen is inderdaad het beste, maar mn hoofd en mn gevoel zitten nog ff niet op 1 lijn.
Gelukkig ga ik binnen aanzienlijke tijd ook echt even weg, dat zal t allemaal wat makkelijker maken.
Het is heel lastig om na zulk intensief contact afstand te moeten nemen. Het is afkicken, omdat je elkaar dagelijks hoorde en veel deelde ( neem ik aan).
Ik had ook zoiets en ging toen op vakantie, waardoor ik op alle fronten afstand had. En daardoor ging het onthechten stukken makkelijker.
Julus schreef:
13-01-2020 19:48
Het is heel lastig om na zulk intensief contact afstand te moeten nemen. Het is afkicken, omdat je elkaar dagelijks hoorde en veel deelde ( neem ik aan).
Ik had ook zoiets en ging toen op vakantie, waardoor ik op alle fronten afstand had. En daardoor ging het onthechten stukken makkelijker.
We delen idd lief en leed en er is nogal wat gaan bij beide haha!
Ik ga zelf ook (ver) weg dus ga er vanuit dat dat helpt om los te komen van elkaar, iig om het contact te minderen zodat we het op een later moment een echte kans kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
@Qiyara,

Ik heb net even alles teruggelezen. Wat een mafklapper zeg, een date cancellen om een zin.

Soms is het internetdaten handig, want met de illusie veel vrouwen/ mannen te kunnen krijgen, laten mensen veel sneller hun ware aard zien. Je kunt er maar beter nu achter komen dan wanneer je al emotioneel geïnvesteerd bent.

Desondanks niet fijn natuurlijk.
@ Jules

Ik zie dat jouw date eigenlijk ook niet was wat je ervan verwacht had. Je onderbuikgevoel zat toch wel aardig goed dus. Wel jammer, maar je hebt nog 353 dagen voor een nieuwe date om je quotum te halen.
Klopt Spell, ik heb dit al achter me gelaten. En ik heb geen quotum, dat scheelt ook. Wat komt dat komt.

Heb jij nog contact gehad met je date of hoeft dat voor jou niet?
Still-i-Rise schreef:
13-01-2020 20:03
We delen idd lief en leed en er is nogal wat gaan bij beide haha!
Ik ga zelf ook (ver) weg dus ga er vanuit dat dat helpt om los te komen van elkaar, iig om het contact te minderen zodat we het op een later moment een echte kans kunnen geven.
Ik had niet begrepen dat dat was om het later een kans te geven. Maar dat is ook een manier natuurlijk. Maar ik denk eerlijk gezegd dat als je elkaar erg leuk vindt, je geen contactstop wil of nodig hebt. Voor mij zou dit iig niet zo werken.
Julus schreef:
13-01-2020 20:20
Klopt Spell, ik heb dit al achter me gelaten. En ik heb geen quotum, dat scheelt ook. Wat komt dat komt.

Heb jij nog contact gehad met je date of hoeft dat voor jou niet?
Jawel, het doel was 2 dates dit jaar. Je hebt er nu eentje gehad, dus er moet nog wel even een ruwe diamant ergens ten tonele verschijnen, anders wordt het toch een begerenswaardige creep op Tinder!

Nee, ik heb toen ze haar telefoonnummer gaf, gezegd dat ik niet aan appen doe. Voor mij is dat iets totaal tegennatuurlijks en het doet volgens mij meer kwaad dan goed. Laat ze maar even lekker fantaseren over hoe het zal zijn, Dat werkt alleen maar in mijn voordeel.
spell68 schreef:
13-01-2020 20:13
@Qiyara,

Ik heb net even alles teruggelezen. Wat een mafklapper zeg, een date cancellen om een zin.

Soms is het internetdaten handig, want met de illusie veel vrouwen/ mannen te kunnen krijgen, laten mensen veel sneller hun ware aard zien. Je kunt er maar beter nu achter komen dan wanneer je al emotioneel geïnvesteerd bent.

Desondanks niet fijn natuurlijk.
Klopt, ben ook blij dat ik niet met hem op date ben gegaan inmiddels. Was alleen zaterdag even slikken.

Ben benieuwd naar jouw date.
spell68 schreef:
13-01-2020 20:32
Jawel, het doel was 2 dates dit jaar. Je hebt er nu eentje gehad, dus er moet nog wel even een ruwe diamant ergens ten tonele verschijnen, anders wordt het toch een begerenswaardige creep op Tinder!

Nee, ik heb toen ze haar telefoonnummer gaf, gezegd dat ik niet aan appen doe. Voor mij is dat iets totaal tegennatuurlijks en het doet volgens mij meer kwaad dan goed. Laat ze maar even lekker fantaseren over hoe het zal zijn, Dat werkt alleen maar in mijn voordeel.
Heel wijs van je. Dat wordt ook mijn manier.

Oh ja, 2 dates dit jaar. Was ik alweer vergeten. Die ander zou moeten lukken in de komende 11 maanden.
Qiyara schreef:
13-01-2020 20:42
Klopt, ben ook blij dat ik niet met hem op date ben gegaan inmiddels. Was alleen zaterdag even slikken.

Ben benieuwd naar jouw date.
Ja, dat snap ik. Dat zie je ook niet echt aankomen. Maar goed, er zijn 3 miljoen singles inmiddels, dus tussen al die kerels zal toch wel een normaal persoon zitten die jij ook leuk vindt.

Ja, we gaan het zien. Aangezien zij uiteindelijk toch heeft aangegeven te willen afspreken, is voor mij een teken dat het interesse niveau aardig gestegen is, dus wat dat betreft, verwacht ik geen rare dingen, maar goed je weet het natuurlijk nooit...
Dank jullie wel! Altijd even heftig om dit soort nieuws te ontvangen, hij voelt zich nog wel goed dus komende tijd maar leuke dingen doen met hem en familie.

Date reageerde heel lief, dat we ook wel even konden wandelen als ik afleiding wilde deze week etc. Doet me goed, is altijd even aankijken hoe iemand reageert.

@Qiyara, spannend dat je dit weekend weer een date hebt! Goed van je om niet teveel te appen nu, gewoon op je af laten komen zaterdag. Zo voorkom je ook weer dat er misverstanden komen tijdens het appen (zoals bij die vorige..).

@Still, klinkt alsof er toch wel gevoelens zijn ja. Wat ook niet gek is na zulk intensief contact, een echte FWB is het niet. Goed dat je wat afleiding hebt straks, daarna weer verder kijken. Ik geloof altijd wel beetje in ‘what’s meant to be, will be’ 🙂
Nu even Married at first sight als afleiding!
Vivi3338 schreef:
13-01-2020 21:19
Dank jullie wel! Altijd even heftig om dit soort nieuws te ontvangen, hij voelt zich nog wel goed dus komende tijd maar leuke dingen doen met hem en familie.

Date reageerde heel lief, dat we ook wel even konden wandelen als ik afleiding wilde deze week etc. Doet me goed, is altijd even aankijken hoe iemand reageert.

@Qiyara, spannend dat je dit weekend weer een date hebt! Goed van je om niet teveel te appen nu, gewoon op je af laten komen zaterdag. Zo voorkom je ook weer dat er misverstanden komen tijdens het appen (zoals bij die vorige..).

@Still, klinkt alsof er toch wel gevoelens zijn ja. Wat ook niet gek is na zulk intensief contact, een echte FWB is het niet. Goed dat je wat afleiding hebt straks, daarna weer verder kijken. Ik geloof altijd wel beetje in ‘what’s meant to be, will be’ 🙂
Sterkte met je opa. Gaan ze hem wel behandelen?

Ligt het nou aan mij of is dat mijn naïviteit, want in mijn beleving bestaan er geen mensen die anders zouden reageren dan je date nu gedaan heeft.
Er zitten horken bij hoor O_O
Julus schreef:
13-01-2020 22:06
Er zitten horken bij hoor O_O
Nou, de reden waarom ik in eerste instantie op het forum bleef lezen, is omdat het voor mij de gate way is naar het echte leven, want wat ik hier af en toe las (en nog lees) dat herken ik echt totaal niet in mijn leven. Ook bij mijn vrienden en familie eigenlijk niet.
Behoorlijke horken ja.. Heb in dit geval geen vergelijkingsmateriaal qua situatie, maar wel dat je een persoonlijke situatie bespreekt en iemand niet luistert en weer verder gaat met z’n eigen verhaal. Of 1x zeggen ‘goh vervelend’ en dan nooit meer iets horen. De wondere wereld van het daten 😅
Vivi3338 schreef:
13-01-2020 22:19
Behoorlijke horken ja.. Heb in dit geval geen vergelijkingsmateriaal qua situatie, maar wel dat je een persoonlijke situatie bespreekt en iemand niet luistert en weer verder gaat met z’n eigen verhaal. Of 1x zeggen ‘goh vervelend’ en dan nooit meer iets horen. De wondere wereld van het daten 😅
Oh ja dat. Zoals eerder gezegd; de meeste mensen luisteren met de intentie om te reageren.
Sterkte Vivi!
De reactie van je date komt op mij oprecht en betrokken over. Juist omdat hij ook het wandelen als afleiding aanbiedt.
Al een tijdje vind ik iemand bij mij op de werkvloer wel erg leuk.
Maar ik, als 'onhandige hetero', weet niet helemaal goed hoe ik dit moet aanpakken.
Ben al gauw bang dat ik me opdring en/of situaties forceer en dat wil ik al helemaal niet.
We hebben allebei ASS (en ikzelf ook nog ADD).
Nogmaals; wil haar niet in verlegenheid brengen.
Hoef ook niet percee een relatie oid, maar zou haar wel beter willen leren kennen.
Heb in mijn leven maar één serieuze relatie gehad en dit is al erg lang geleden.
Voel me wat dat betreft haast wat 'her-maagd' ;)
Heeft iemand hier ervaringen mee (wat betreft zulke situaties op de werkvloer)?
En wellicht nog tips, adviezen oid?
spell68 schreef:
14-01-2020 08:22
Oh ja dat. Zoals eerder gezegd; de meeste mensen luisteren met de intentie om te reageren.
Luisteren is inderdaad een kunst een vaardigheid die de meeste mensen zich niet eigen maken. Hoeft ook niet. Nadeel is wel, omdat ik het heb geleerd vanuit m'n professie dat ik meteen merk dat m'n gesprekspartner niet luistert.
Veel teveel bezig in hun hoofd, of met wat ze moeten reageren, hoe ze overkomen of in willen haken op wat er gezegd is.

Overkomt mij ook, zeker in spontane gesprekken. Vrij normaal natuurlijk, maar luisteren is wel echt een kunst die niet zomaar is aangeleerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven