Stress kat
woensdag 15 januari 2020 om 21:47
Ons huis staat in de verkoop! We hebben de komende dagen veel bezichtigingen. Onze kat dient hierbij weg te zijn, en wij overigens ook. Vandaag waren er 6 bezichtigingen. We hebben de kat mee in het reismandje naar mijn zusje genomen. Daar heeft ie zich goed geamuseerd. Hij associeert de reismand met de dierenarts denk ik (hijs als de dood voor de dierenarts). Want we krijgen hem er amper in! Hij blaast en wil er absoluut niet in! Hij haalde straks uit naar mijn partner. Na n half uur zat ie eindelijk er in.. Nu zijn er morgen weer kijkers en zal ie weer 2x in het reismandje mee moeten. Maar hoe?
Ik vind het enorm sneu hem er zo in te proppen...met alle stress die hij ervaart. Alle tips zijn welkom!!!!
Ps. Dierenarts al gebeld en hun gaven aan dat feliway er in sprayen miss helpt tegen de stress of eventueel het reismandje met de opening naar boven kantelen en dan hem er in doen. Of eerst met het kontje er in en dan pas het hoofd. Maar hij wordt al boos/angstig als ie dat mandje ziet, dan laat ie zich al niet meer pakken
Ik vind het enorm sneu hem er zo in te proppen...met alle stress die hij ervaart. Alle tips zijn welkom!!!!
Ps. Dierenarts al gebeld en hun gaven aan dat feliway er in sprayen miss helpt tegen de stress of eventueel het reismandje met de opening naar boven kantelen en dan hem er in doen. Of eerst met het kontje er in en dan pas het hoofd. Maar hij wordt al boos/angstig als ie dat mandje ziet, dan laat ie zich al niet meer pakken
woensdag 15 januari 2020 om 21:51
Vandaag een deel. Dus zijn we van 14 tot 18 weggeweest.
Morgen eentje om 9u. En dan van 16 tot 18u
Hopelijk dan het huis verkocht zodat het niet meer hoeft
anoniem_394240 wijzigde dit bericht op 15-01-2020 21:52
9.03% gewijzigd
woensdag 15 januari 2020 om 21:51
Geen idee hoe het werkt bij katten. Maar aangezien hij het bij je zus leuk heeft gehad, misschien associeert hij het mandje nu met iets anders dan de dierenarts? Ik zette het mandje altijd ruim van de tevoren neer. Dan kwam ze uiteindelijk wel tevoorschijn. En dan inderdaad, kont eerst. Maar misschien is een reismand waar je hem van boven in kunt zetten handiger? Heb je voor nu niets aan, maar voor een volgende keer wel. Hij zal toch vast een keer weer naar de dierenarts moeten. Succes in ieder geval!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
woensdag 15 januari 2020 om 21:56
Neee aangezien er behoorlijk wat mensen in de buurt wonen die katten niet aardig vinden en dat ook duidelijk laten merken
woensdag 15 januari 2020 om 22:04
doe hem aan een tuigje en dan zo de auto in ipv in zn bak.
Hier staat die bak overigens standaard in dr woonkamer open, zodat t niet zozeer geassosieerd wordt met dierenartsen
feliway moet je ook al weken van te voren mee beginnen
Hier staat die bak overigens standaard in dr woonkamer open, zodat t niet zozeer geassosieerd wordt met dierenartsen
feliway moet je ook al weken van te voren mee beginnen
anoniem_648c895a8c7b7 wijzigde dit bericht op 15-01-2020 22:05
13.73% gewijzigd
woensdag 15 januari 2020 om 22:12
Waarom moet zelfs de kat weg met bezichtigingen? Foto's, rommel, dildo's ik snap echt wel dat er dingen niet in beeld moeten liggen bij een bezichtiging maar een kat is gewoon een bewoner.
Benadrukken bij makelaar dat de deur dicht moet bij binnenkomst en weggaan.
Ik zou echt mijn kat niet zo pesten, die krijgt het straks alweer eventjes pittig met een verhuizing.
Overigens voor de toekomst kan het helpen om met enige regelmaat de reismand gewoon in de woonkamer te zetten zonder je kat er daadwerkelijk in te doen. Af en toe een snoepje in/bij leggen en dan is de link naar narigheid een stuk minder op den duur. Heb je nu niks aan maar toch.
Benadrukken bij makelaar dat de deur dicht moet bij binnenkomst en weggaan.
Ik zou echt mijn kat niet zo pesten, die krijgt het straks alweer eventjes pittig met een verhuizing.
Overigens voor de toekomst kan het helpen om met enige regelmaat de reismand gewoon in de woonkamer te zetten zonder je kat er daadwerkelijk in te doen. Af en toe een snoepje in/bij leggen en dan is de link naar narigheid een stuk minder op den duur. Heb je nu niks aan maar toch.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
woensdag 15 januari 2020 om 22:58
Kun je de reismand niet open maken? Ik bedacht me dit pas na jaren
Bovenkant er af, kat er in, bovenkant er weer op.
https://www.bol.com/nl/p/relaxdays-tran ... 113025865/
woensdag 15 januari 2020 om 23:28
Is hij gek op eten? Kattenmelk? Kattensnoepjes?
Catnip spray vinden ze ook interessant, dan gaan ze dat onderzoeken en doe ik het deurtje dicht.
Mijn Maine Coon ging vroeger beter mee aan een tuigje, die haatte gewoon het mandje. Maar inmiddels is hij er aan gewend met catnip en snoepjes.
En anders: wikkel de kat in een badlaken als hij erg tegenstribbelt. Dat maakt de ervaring voor je kat niet beter maar ja, er is weinig tijd om te oefenen nu met het reismandje ‘leuk’ maken. Op die manier ingepakt gaat hij makkelijker in de reismand, het badlaken kan daar blijven, daar worstelt hij zich wel weer uit
Oja: eerst de kat pakken, dan pas de mand.
Catnip spray vinden ze ook interessant, dan gaan ze dat onderzoeken en doe ik het deurtje dicht.
Mijn Maine Coon ging vroeger beter mee aan een tuigje, die haatte gewoon het mandje. Maar inmiddels is hij er aan gewend met catnip en snoepjes.
En anders: wikkel de kat in een badlaken als hij erg tegenstribbelt. Dat maakt de ervaring voor je kat niet beter maar ja, er is weinig tijd om te oefenen nu met het reismandje ‘leuk’ maken. Op die manier ingepakt gaat hij makkelijker in de reismand, het badlaken kan daar blijven, daar worstelt hij zich wel weer uit
Oja: eerst de kat pakken, dan pas de mand.
woensdag 15 januari 2020 om 23:32
Jaaa haha.. Dat kan.. Ik dacht er net ook pas aannachtvlinder1977 schreef: ↑15-01-2020 22:58Kun je de reismand niet open maken? Ik bedacht me dit pas na jarenBovenkant er af, kat er in, bovenkant er weer op.
donderdag 16 januari 2020 om 07:09
Ik vind het ook raar eerlijk gezegd dat je kat weg moet.
Logisch trouwens dat de kat stress heeft, katten houden namelijk helemaal niet van veranderingen. Uit logeren is voor het katje dus helemaal geen goed idee, daar krijgt hij stress van en hij vindt dat niet leuk.
Zeker niet omdat er al iets aan zit te komen waar dat beest sowieso van gaat stressen, katten hebben een hekel aan verhuizen.
Feliway in huidige huis en ook een paar dagen voor de verhuizing in het nieuwe huis, kat bij bezichtigingen naar buiten sturen of tegen die makelaar zeggen dat ie de pot op kan... (bij mijn bezichtigingen hoefde mijn katten helemaal niet weg en mijn huis is ook verkocht...)
Logisch trouwens dat de kat stress heeft, katten houden namelijk helemaal niet van veranderingen. Uit logeren is voor het katje dus helemaal geen goed idee, daar krijgt hij stress van en hij vindt dat niet leuk.
Zeker niet omdat er al iets aan zit te komen waar dat beest sowieso van gaat stressen, katten hebben een hekel aan verhuizen.
Feliway in huidige huis en ook een paar dagen voor de verhuizing in het nieuwe huis, kat bij bezichtigingen naar buiten sturen of tegen die makelaar zeggen dat ie de pot op kan... (bij mijn bezichtigingen hoefde mijn katten helemaal niet weg en mijn huis is ook verkocht...)
donderdag 16 januari 2020 om 07:16
Toen mijn appartement te koop stond heb ik de katten lekker thuis gelaten bij de bezichtigingen. Ze kruipen toch onder het bed als er vreemden binnen komen. De uiteindelijke kopers waren er blij mee, want zij hadden ook een kat.
Paar weken geleden zelf op bezichtiging geweest en daar was ook een kat. Lekker zitten kroelen met het beestje, ik word daar blij van.
Overigens kan je ook Bach Bloesem in het water doen, zorgt er ook voor dat ie rustiger wordt. Maar ik zou hem lekker thuis laten.
Paar weken geleden zelf op bezichtiging geweest en daar was ook een kat. Lekker zitten kroelen met het beestje, ik word daar blij van.
Overigens kan je ook Bach Bloesem in het water doen, zorgt er ook voor dat ie rustiger wordt. Maar ik zou hem lekker thuis laten.
donderdag 16 januari 2020 om 08:02
Dit hangt echt van de makelaar af.
Wij hadden een makelaar die ook graag de katten uit huis wilde. Dat had vooral te maken met het per ongeluk open laten van de buitendeuren (het zijn binnenkatten) en de makelaar kon niet altijd voorkomen dat kijkers buitendeuren open doen met de katten in de beurt.
Ik was er zelf na 1 dag met 3 bezichtigingen al klaar mee. De katten voelden de onrust en wilden niet in hun reismandje. Ze hebben de hele dag bij hun opvangadres onder de gordijnen gelegen. Ze kennen de oppas, maar niet dat huis. 's Avonds haalde mijn man ze weer op en ze kropen met heel veel plezier weer in hun reismandje om mee naar huis te gaan.
Toen er dezelfde avond een goed bod kwam, hebben we alle andere bezichtigingen afgezegd en het huis verkocht.
Vrienden hadden dezelfde makelaar, maar hun kat mocht naar buiten. De kat kon toen thuis blijven, omdat het geen probleem was als hij naar buiten ging tijdens een bezichtiging.
Als ik het huis weer zou verkopen, denk ik dat ik (met de huidige markt) de katten een paar dagen naar een pension zou brengen. Dat is ook een andere omgeving, maar waarschijnlijk minder stressvol dan elke keer weer in een mandje naar een andere locatie verplaatsen.
Wij hadden een makelaar die ook graag de katten uit huis wilde. Dat had vooral te maken met het per ongeluk open laten van de buitendeuren (het zijn binnenkatten) en de makelaar kon niet altijd voorkomen dat kijkers buitendeuren open doen met de katten in de beurt.
Ik was er zelf na 1 dag met 3 bezichtigingen al klaar mee. De katten voelden de onrust en wilden niet in hun reismandje. Ze hebben de hele dag bij hun opvangadres onder de gordijnen gelegen. Ze kennen de oppas, maar niet dat huis. 's Avonds haalde mijn man ze weer op en ze kropen met heel veel plezier weer in hun reismandje om mee naar huis te gaan.
Toen er dezelfde avond een goed bod kwam, hebben we alle andere bezichtigingen afgezegd en het huis verkocht.
Vrienden hadden dezelfde makelaar, maar hun kat mocht naar buiten. De kat kon toen thuis blijven, omdat het geen probleem was als hij naar buiten ging tijdens een bezichtiging.
Als ik het huis weer zou verkopen, denk ik dat ik (met de huidige markt) de katten een paar dagen naar een pension zou brengen. Dat is ook een andere omgeving, maar waarschijnlijk minder stressvol dan elke keer weer in een mandje naar een andere locatie verplaatsen.
donderdag 16 januari 2020 om 08:46
Zo, die makelaar heeft z’n geld simpel verdiend. Hoefde niet op te letten tijdens de bezichtigingen - zo veel werk is een buitendeur in de gaten houden niet - en was ook zo klaar aangezien jullie hoppakee het eerste bod hebben geaccepteerd. Dat had ik echt niet geaccepteerd, zeker niet in de huidige markt. Je let maar een beetje op voor je flinke beloning.Dolfine schreef: ↑16-01-2020 08:02Dit hangt echt van de makelaar af.
(3x huis verkocht met katten erin, nog nooit gedoe geweest)
donderdag 16 januari 2020 om 08:59
Ik herken het reismandjes probleem heel erg goed, dat kan de liefste kat veranderen in een bijtend en krabbend monstertje. Besef je goed dat dit heel veel stress geeft voor je kat en dat dat ook gezondheidsproblemen met zich mee kan brengen.
Ik zou overwegen om de kat gewoon thuis te laten bij bezichtigingen, zo moeilijk is het niet om de deuren in de gaten te houden. Of ik zou de kat uit logeren doen naar jouw zus als hij het daar echt naar zijn zin heeft. Maar gewoon thuis zou echt mijn voorkeur hebben.
Ik zou overwegen om de kat gewoon thuis te laten bij bezichtigingen, zo moeilijk is het niet om de deuren in de gaten te houden. Of ik zou de kat uit logeren doen naar jouw zus als hij het daar echt naar zijn zin heeft. Maar gewoon thuis zou echt mijn voorkeur hebben.
donderdag 16 januari 2020 om 09:00
Ik krijg de kat hier makkelijk in het reismandje, door het reismandje met de opening naar boven te zetten. De kat dan op te pakken en dan aan zijn nekvel in het reismandje te zetten, dus met de kont eerst. Ik zorg er ook voor dat hij de reismand niet eerst ziet.
Maar als het kan zou ik de kat ook lekker thuislaten.
Maar als het kan zou ik de kat ook lekker thuislaten.