Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Snow, volgens mij had jij een date gehad. Hoe was het?
Vroeg het me ook al af, wist dat er iemand een eerste date had maar niet meer wie het was.
Heb jij deze week nog dates?
Julus schreef:
16-01-2020 18:45
Snow, volgens mij had jij een date gehad. Hoe was het?
Ja het was erg gezellig.. Kon pas laat afspreken, maar hebben alsnog even 2 drankjes gedaan. Ik kreeg wel een beetje kriebels, moet ik zeggen. Hebben na thuiskomst nog geappt tot 3 uur snachts, en hebben voor zondag weer een afspraak staan.
Ik probeer wel mijn gevoel een beetje in toom te houden, want verliefdheid=kwetsbaar en vind dat erg eng. Maar vind dat wel lastig, want je kan je gevoel niet even onderdrukken ofzo. Het is niet dat ik verliefd ben, maar.voelde wel bepaalde kriebels en een klik.

Maar volgens mij vind hij het moeilijk om alleen te zijn, want hij had het al over eventuele relatie enzo, en ik wil daar toch nog even mee wachten.
Heb veel verhalen hier gelezen dat als een man super enthousiast is, het ineens om kan slaan. Maargoed, dat hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn.
Hee wat leuk! Een geslaagde date dus.
Het is toch eigenlijk van de zotte dat je je gevoel moet temperen, omdat er mannen zijn die ineens omslaan? Zondag dus tweede date, dat is nog maar een paar dagen :cheer:
Spell, je bent stilletjes maar ik wens je een hele fijne bakdate morgen!
Julus schreef:
16-01-2020 19:30
Hee wat leuk! Een geslaagde date dus.
Het is toch eigenlijk van de zotte dat je je gevoel moet temperen, omdat er mannen zijn die ineens omslaan? Zondag dus tweede date, dat is nog maar een paar dagen :cheer:
Ja klopt. Toch zelf bescherming, en door gekwetst te zijn van mijn vorige relatie ben ik erg voorzichtig geworden.
Maar ben idd benieuwd zondag. Heb er zin in :hyper:
Goed zo, laat je die zin niet afpakken door het verleden. Al is dat soms lastig. En het is maar net hoe je het beestje noemt. Samen leuke dingen doen en elkaar regelmatig zien heet relatie. Dat is niet eng :-D
Snow2018 schreef:
16-01-2020 19:26
Ja het was erg gezellig.. Kon pas laat afspreken, maar hebben alsnog even 2 drankjes gedaan. Ik kreeg wel een beetje kriebels, moet ik zeggen. Hebben na thuiskomst nog geappt tot 3 uur snachts, en hebben voor zondag weer een afspraak staan.
Ik probeer wel mijn gevoel een beetje in toom te houden, want verliefdheid=kwetsbaar en vind dat erg eng. Maar vind dat wel lastig, want je kan je gevoel niet even onderdrukken ofzo. Het is niet dat ik verliefd ben, maar.voelde wel bepaalde kriebels en een klik.

Maar volgens mij vind hij het moeilijk om alleen te zijn, want hij had het al over eventuele relatie enzo, en ik wil daar toch nog even mee wachten.
Heb veel verhalen hier gelezen dat als een man super enthousiast is, het ineens om kan slaan. Maargoed, dat hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn.
Zo leuk!! Vooral dat appen erna nog, kan je echt met een glimlach in slaap laten vallen :flirting:

Voor alle ladies die met mij meedenken; dank jullie wel! :D
Ik wil en ga er zeker (nog) geen label op plakken en gewoon genieten van wat we nu hebben. Vandaag hebben we ook weer 1,5u aan de tel gezeten en alvast een date geprikt voor volgende week.
Verder sta ikzelf voorlopig op de eerste plaats, en waak ik er wel voor dat de verhoudingen eventueel scheef worden (de eerder genoemde girlfriend experience heeft mij wel op scherp gezet).
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
15-01-2020 15:19
Ik ben totaal niet bezig met daten dus heb ook geen contacten. En niks te melden. Eerst maar eens de winter door zien te komen.

Spell, al zin in je date?

Volgens mij is iedereen in ruststand?
Ja, ik heb er wel zin in eigenlijk. De citroenen liggen klaar, dus die cake moet lukken.
Julus schreef:
16-01-2020 19:30
Spell, je bent stilletjes maar ik wens je een hele fijne bakdate morgen!
Dank je!

Zou het karma zijn? Ik was gisteren op de sportschool komt mijn ex- vriendin van 16 jaar geleden, waar ik zoveel moeite mee heb gehad, daar ineens binnen wandelen om lid te worden. Wat een toeval zeg.
Still-i-Rise schreef:
16-01-2020 21:01
Zo leuk!! Vooral dat appen erna nog, kan je echt met een glimlach in slaap laten vallen :flirting:

Voor alle ladies die met mij meedenken; dank jullie wel! :D
Ik wil en ga er zeker (nog) geen label op plakken en gewoon genieten van wat we nu hebben. Vandaag hebben we ook weer 1,5u aan de tel gezeten en alvast een date geprikt voor volgende week.
Verder sta ikzelf voorlopig op de eerste plaats, en waak ik er wel voor dat de verhoudingen eventueel scheef worden (de eerder genoemde girlfriend experience heeft mij wel op scherp gezet).
Ik vraag me altijd af wat iets een relatie maakt en waarom. Ik heb altijd het idee dat dat een soort vrijbrief is om dan meer dingen van de ander te mogen gaan eisen.

Ik vraag me ook altijd af wat mensen bedoelen met samen een toekomst opbouwen.
spell68 schreef:
16-01-2020 21:19
Ik vraag me altijd af wat iets een relatie maakt en waarom. Ik heb altijd het idee dat dat een soort vrijbrief is om dan meer dingen van de ander te mogen gaan eisen.

Ik vraag me ook altijd af wat mensen bedoelen met samen een toekomst opbouwen.
Dat vraag ik mij vaak ook af. En dat verschilt denk ik echt per persoon.

Een toekomst opbouwen samen houdt voor mij is dat je op den duur beslissingen maakt die er voor zorgen dat je samen investeert (sparen voor reizen/woning kopen/andere grote aankoop) en bijvoorbeeld de beslissing om samen een gezin te stichten.
Ik ben niet meer samen met de vader van mijn kind maar alsnog bouwen wij samen aan zijn toekomst; samen school/sportvereniging uit zoeken. Samen medische beslissingen maken over kind.
Julus schreef:
16-01-2020 19:17
Heb jij deze week nog dates?
Ik? Nee, bewust de boot afgehouden eventjes, wil wat andere dingen doen.
App wel met een paar contacten.
spell68 schreef:
16-01-2020 21:17
Dank je!

Zou het karma zijn? Ik was gisteren op de sportschool komt mijn ex- vriendin van 16 jaar geleden, waar ik zoveel moeite mee heb gehad, daar ineens binnen wandelen om lid te worden. Wat een toeval zeg.
Waarom noem je dat karma en 'wat een toeval'? Ze zal geen 20km ver wonen en na nieuwjaar schrijven veel mensen zich in een sportschool in.

Veel plezier met je date!
Attraverso schreef:
17-01-2020 07:12
Waarom noem je dat karma en 'wat een toeval'? Ze zal geen 20km ver wonen en na nieuwjaar schrijven veel mensen zich in een sportschool in.

Veel plezier met je date!
Ze woont idd ergens in de buurt, maar ze is én geen fitness type en het is precies in de week dat ik een date heb met iemand van de sportschool, wat nooit eerder is gebeurd. Ik zit daar al 10 jaar dus het had ook iedere andere week kunnen gebeuren. Hoewel, ik vrij rationeel ben, vraag ik me af en toe af of bepaalde mensen niet op een bepaald moment in je leven komen voor een reden. Ik heb daar overigens geen antwoord op.
Als dat zo is Spell, merk je het vanzelf. Go with the flow. Je hoeft er niks mee, dat gaat vanzelf als ze in je leven hoort op wat voor manier dan ook.

Veel plezier vanavond!
@Spell68

Iemand zei mij ooit;
You meet for a reason, a season or a lifetime.
@Still-I-Rise;
Daar wil ik me volledig bij aansluiten
Mooie uitspraak en ik geloof er in.

Spell, lekker focussen op je date. Ik hoop dat het een succes wordt met het bakken en met je date!
Voor mij zou een relatie zijn, naar elkaar omkijken. Kleine dingetjes voor elkaar doen om elkaars leven makkelijker te maken. Iemand met wie je je gedachtengang kan bespreken. Leven is miss makkelijker omdat een ander persoon positiever tegen je praat dan de stem in je eigen hoofd. Maakt het wat luchtiger, in je eentje zit je eerder te navelstaren..denk ik.. Een ander brengt je in situaties waar je zelf niet in beland, afwisseling in het leven.

Op mijn laatste date ging ik er ook sceptischer in, wilde me ook niet al te druk maken. De dates daarvoor werd ik teveel in beslag genomen door de spanning en de drive om vooral maar in de smaak te vallen waarbij ik niet echt bezig was of hij eigenlijk wel zo gepast was voor mij. Toch de moeilijke vragen niet stellen b.v.
Zou dat nu wel eerder doen maar bedenk dan wel een semi vriendelijke omslachtige manier om lastige vragen te stellen dus dat ik een pleaser ben kan ik niet helemaal weggummen.

Nog steeds geen date, hoeft ook niet zo.
Wel weer de collega gezien die schuin naar me zit te kijken, en ik wil er niks mee maar bewonderende blikken zijn best leuk een keer.
Voor diegene die gaan daten veel plezier!
Lees graag precies hoe of wat 🤪
Zo dit waren mijn vijf centjes weer.
Snow2018 schreef:
16-01-2020 19:26

Ah kijk, dat zijn positieve berichten 😄 De beginnende vlinders zijn wel erg fijn en het contact erna klinkt ook erg positief. Ben benieuwd hoe het gaat lopen! Je merkt vanzelf wel of hij gelijk heel snel iets wil, time will tell.

Ik snap dat onzekere gevoel wel, voelt gelijk kwetsbaar en je wilt jezelf behoeden voor een teleurstelling. Maar als er verder geen rode vlaggen zijn, dan gewoon lekker van genieten!
Hier alles nog z’n gangetje met mijn date, elkaar gisteravond gezien en was een stuk ‘romantischer’ dan vorige keren! Naar bios geweest, nog gezellig wat gedronken en daarna bij hem thuis voor wat intimiteit 😬

Voelt goed nog steeds, verbaasd me eigenlijk hoe relaxt het voelt en ben sinds lange tijd niet meer onzeker tijdens de date fase. Er is daar tot nu toe nog geen reden voor, en dat is fijn.

Blijft altijd afwachten uiteraard, vooral nu we intiem zijn geweest. Hebben elkaar vandaag nog niet gesproken, maar laat het gewoon op z’n beloop. Probeer mezelf te behoeden dat ik niet gelijk ergens in spring en mezelf emotioneel al helemaal geef, maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn altijd wel bepaalde verwachten en angsten van vroeger..
Fijn dat het romantisch was. Dat heb je hoe dan ook in je zak. Je weet het nooit, maar het klinkt heel fijn en kalm. Als je in het begin veel pieken en dalen hebt wordt dat meestal een stormachtige relatie, daar klinkt dit niet naar.
Je gaat vast weer snel iets horen. Hij heeft ook gewerkt misschien?
Tuttut, zeker leuk, die blikken van je collega.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven